1: Route
Deze is niet definitief en als ik zo hoor dat de kust van Spanje niet leuk is, dan ga ik de route van Santiago de Compostella route volgen. Had deze optie ook al in mijn achterhoofd, maar dacht dat langs de kust rijden leuker zou zijn. Echter, als het daar heel druk is, kies ik voor het binnenland en de bergen, lijkt me ergens ook super tof! Het voordeel van deze route was wel dat de mont Ventoux op de route lag, maar dat kan ook later nog een keer bedwongen worden. Aangezien ik niet zo veel met de moderne techniek heb, aangezien dat de charme van het reizen enorm naar beneden haalt, kies ik voor de kaarten. Bij de ANWB kan je deze volgens mij zelfs gratis ophalen (met pasje) en zal daar dan ook binnenkort eens op bezoek gaan. Ivo, bedankt voor het aanbod, maar is niet nodig, aangezien ik met de kaarten ga werken.
2: fiets
Mocht ik met mijn mountainbike, dan was ik sowieso van plan om te gaan met slicks, aangezien dit zeker teveel weerstand geeft. Maar ja, als er geen goede dragers te fixen zijn, ga ik dan toch maar opzoek naar een veredelde racefiets geschikt voor het touren. Zal helaas wel banden plakken worden dan

maar de tijd die ik daar aan kwijt ben, haal ik weer in door de verminderde weerstand. Goede binnen- en buitenbanden zullen toch wel een hoop helpen, dus dat zal ik nog wel gaan verbeteren. Is daar echter wel mee op onverharde stukken te rijden? Lijkt me verre van ideaal en lekke band gevoelig.
3: Slaapplaats
Nog niet over nagedacht, maar ben altijd wel fan geweest van kamperen. Ik dacht dat ik ergens had gelezen (in dit topic

is nu iig niet meer hier te vinden) dat er bepaalde velden waren waar je tegen een kleine vergoeding of zelfs gratis daar kon overnachten. Het enige wat je had was een veldje met wat water o.i.d. Iemand een idee? Misschien hier en daar wildkamperen als het toegestaan is, zou ook wel leuk zijn

Ligt er ook een beetje aan wat ik met mn vrienden in Portugal ga doen qua overnachting. Ik ga met hun 2 weken surfen en als het dan kamperen wordt, neem ik mijn tentje mee (al kost het wel weer extra gewicht).
4: Kleding & accessoires
De fietsbroeken ga ik inslaan! Een helm ook, die gaat sowieso op in de bergen, je weet tenslotte nooit. Goede lamp ook, al zal ik niet in de avonden gaan fietsen waarschijnlijk. Maar idd, ik kan zomaar in een tunnel terecht komen (hoop het niet) en dan is het onmisbaar. Het gaat me net weer iets te ver om de steel van mijn tandenborstel af te zagen, maar zal wel zo min mogelijk mee willen nemen. Zit ook te denken aan maar 2 paar kleding, waarvan ik elke avond een deel moet wassen. Kleding is vaak een hoop onnodig gewicht en ruimte.
Tot zo ver allen bedankt voor de reacties
@gifkwal, waar heb jij gefietst in Frankrijk, en wat waren jouw ervaringen? En kan ik daar nog iets van leren mogelijk?

@ivo, jij hebt vaker dergelijke tochten gemaakt? Het klinkt iig alsof je er verstand van hebt en ben benieuwd waar jij bent geweest.
@tursel, nee

tenzij het een tandem fiets betreft, maar dan mag je hard doortrappen

.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me