Beste post vandaag wmb.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het gaat mij enkel om de vaststelling dat zelfs op de dag van vandaag bij het onderwerp immigratie/integratie nog altijd veel emotie bij komt kijken, dat een inhoudelijke aanpak bemoeilijkt zo niet in de weg staat.
En in de jaren '80 en '90 rustte op het onderwerp nog een taboe, terwijl de problemen, die nu voedingsbodem zijn voor de aanhang die Wilders genereert, al werden gesignaleerd.
Dat zeg ik dus ook.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De voedingsbodem waarop mensen gevoelens van onvrede hebben gecreëerd verdwijnt niet wanneer vaststaat dat Wilders buiten zijn boekje gaat of dat men hem uitsluit van de politieke arena of hem censureert in zijn politieke opvattingen, mijn inziens.
Nee, het geschreeuw mag inderdaad eigenlijk het normale werk niet verlammen. Maar het is lastig concentreren op je werk als er iemand in je oor staat te toeteren.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het kan in elk geval niet zo zijn dat dit zogenaamde geschreeuw een motief is voor taboeïsering van het onderwerp over immigratie en integratie vooral als het gaat om het onder de aandacht brengen van het deficit van het ideaal van de multiculturele samenleving, zoals het saldo van het integratiebeleid van de afgelopen decennia, het ontstaan van een nieuwe sociale onderklasse en de magere inbreng van andere culturen in zorg en onderwijs.
Ik zou sowieso van jou willen weten hoe dit zogenaamde geschreeuw wordt vormgegeven.
Ik denk dat de suggestie dat het volk als het ware een dagtaak maakte van het bedreigen van anderen en wat dies meer zij een verkeerde voorstelling van zaken is.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, het geschreeuw mag inderdaad eigenlijk het normale werk niet verlammen. Maar het is lastig concentreren op je werk als er iemand in je oor staat te toeteren.
Gelukkig zijn er mensen die dat toch nog wel opbrengen.
De vormgeving van het geschreeuw is toch vrij eenvoudig te herkennen: haatmails, bedreigingen, opgeklopte onzin op fora, negatieve benamingen, achterdocht als waarheid presenteren.
Ik heb het niet gezien , doe ff samenvatting.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:24 schreef bouillabaisse het volgende:
Als je dit toch g*dverd*mme weer hoort bij Pauw en Witteman, over die eerwraak, dan weet je weer meteen waarom je op Wilders stemt. Wat moeten we in godsnaam met dit soort islamitische josti's in Nederland? Weg ermee, ga terug naar je eigen achterlijke kutland!
Hier meer info: [url=http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=13559&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=4ee4d82f6f]http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=13559&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=4ee4d82f6f[/url]quote:Op donderdag 12 november 2009 23:32 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien , doe ff samenvatting.![]()
[meki]Heeft niks met de islam te maken , islam is het geloof van de vrede[/meki]
Nou, met deze post is dus alles gezegd. Uitstekend verwoord.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:34 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk dat de suggestie dat het volk als het ware een dagtaak maakte van het bedreigen van anderen en wat dies meer zij een verkeerde voorstelling van zaken is.
De signaleringen in de volkswijken, die in rap tempo van bevolkingssamenstelling veranderde, werden al in de jaren '80 en '90 gedaan, maar dit werd weggemasseerd door een beroep op tolerantie. Dat is waar LXIV het over had toen hij zei, dat kritiek op het ideaal van de multiculturele samenleving werden getrakteerd op verdachtmakingen in de sfeer van rechts-extremisme en het nazisme.
Het enige dat jij hen (het volk) kan verwijten is dat ze door de teleurstelling, die zij hadden opgelopen over de miskenning van hun problemen en zorgen ten gunste van culturele emancipatie en het koesteren van het maakbaarheidsideaal, uiteindelijk niet meer traditioneel stemden, maar hun heil zochten bij de Leefbaren en lokale partijen op gemeentelijk niveau en op landelijk niveau de LPF.
En natuurlijk is het waar dat een deel van het volk fatsoen en als redelijk geachte omgangsvormen ontbeert, maar om nu zonder blikken of blozen te stellen dat het volk deels schreeuwt doet de waarheid geweld aan.
Dit heeft ook in het gehele niets te maken met de klachten over de leefbaarheid en veiligheid in de stadswijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |