abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74572204
Nou, ik had hier al een topic over, maar ik vroegmij af in hoeverre dit toegestaan is:

Mijn abonnement bij Debitel:
10,95 voor 250 belminuten of 500 smsjes. Abonnement loopt tot 09-11-2009 (gisteren).

Overname Debitel door KPN:
- Ik krijg een mail over de overname en eenl welkomstaandbod --> niet op in gegaan;
- Ik krijg een brief thuis --> niets mee gedaan. (Weetniet wat er in de brief stond, heb ik niet onthouden, slecht slecht slecht, ga de brief zoeken als ik thuis ben, hopelijk vind ik hem!)
- Ik word (na ontvangen van de brief) gebeld door KPN/Debitel dat er een overname gaat plaatsvinden en of ik over willen stappen naar KPN of Telfort. Ik vraag wat de mogelijkheden zijn en besluit dat ik het niet wil en zeg dat ook aan de telefoon.

Ineens abonnement bij KPN?:
Vandaag (1 dag nadat mijn abonnement bij Debitel dus is verlopen), krijg ik een smsje van KPN:
quote:
"Hartelijk welkom bij KPN. Vanaf nu ontvangt u uw rekening op kpn.com/mijnkpn en kunt u maandelijks uw abonnement naar beneden of boven aanpassen. Mvg, KPN."
Mijn blijkbaar huidige abonnement?
12,50 voor 130 belminuten of smsjes.
Abonnement zou volgens de klantenservice vergelijkbaar zijn met mijn oude abonnement bij Debitel?

De klantenservice zegt: "Je hebt nu een abonnement, tot 9 december, vanaf dan kun je hem in principe opzeggen, maar deze maand moet u nog betalen." Ik heb gezegd dat ik deze maand niet wilde betalen, want ik heb nooit met hun een abonnement afgesloten. Ze heeft een mail gestuurd naar een bepaald Expert team waarin ze vroeg naar de mogelijkheid tot per directe opzegging, zodat ik ook deze maand niet hoefde te betalen. Ik wil dit abonnement namelijk niet!

----
Heb op internet rondgekeken en lees verschillende verhalen van mensen die een brief hebben thuisgekregen waarin staat dat wanneer ze niet voor een bepaalde datum wat laten weten, ze automatisch overgezet worden naar het KPN netwerk. Met het abonnement wat ik dus ook heb nu. (Het zou kunnen zijn dat ik deze brief ook heb gekregen, ik weet dat niet).

In hoeverre sta ik in mijn recht?

[ Bericht 0% gewijzigd door SMutzskii op 10-11-2009 14:22:26 ]
pi_74572296
Iedereen, heeft het recht om het contact te ontbinden zodra de voorwaarde negatief veranderen voor de klant.

Dus, briefje schrijven aangetekend en wel.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_74572316
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:11 schreef Chinless het volgende:
Iedereen, heeft het recht om het contact te ontbinden zodra de voorwaarde negatief veranderen voor de klant.

Dus, briefje schrijven aangetekend en wel.
Die mogelijkheid is dus ook geboden, maar TS heeft dat genegeerd.
pi_74572366
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Die mogelijkheid is dus ook geboden, maar TS heeft dat genegeerd.
Ik heb het verbeterd hierboven. Ik bedoelde dat ik deze maand niet wil betalen, opzegging wil ik zowieso, maar niet pas na deze maand, maar meteen.
pi_74572434
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:14 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Ik heb het verbeterd hierboven. Ik bedoelde dat ik deze maand niet wil betalen, opzegging wil ik zowieso, maar niet pas na deze maand, maar meteen.
Heb je je huidige abonnement op tijd opgezegd? Want anders heb je weinig te eisen, zeker als er ook nog een brief is gestuurd waarin de mogelijk tot opzeggen is geboden.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:17:18 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74572481
Juridisch gezien heb je een contract met Debitel met bepaalde voorwaarden, niet met KPN. KPN mag contracten overnemen van Debitel, maar wel volgens de voorwaarden van het contract onder Debitel. Voorwaarden van je Debitelcontract dus doorlezen.
Verder mogen voorwaarden niet zomaar negatief aangepast worden. Punt blijft wel dat je er en stuk eerder bij had moeten zijn. (Heb je nu niets aan, maar toch...)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74572535
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Heb je je huidige abonnement op tijd opgezegd? Want anders heb je weinig te eisen, zeker als er ook nog een brief is gestuurd waarin de mogelijk tot opzeggen is geboden.
Lees aub even de OP goed door.

Mijn debitel abonnement wil ik niet opzeggen, dat is goed. Dat abonnement is sinds gisteren wel verlopen, maar heb nu ineens een KPN abonnement heb, dat ik nooit heb afgesloten naar mijn idee. Heb destijds telefonisch gezegd dat ik geen interesse had in een overstap naar KPN bij de overname van Debitel door KPN.
pi_74572624
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:17 schreef error_404 het volgende:
Juridisch gezien heb je een contract met Debitel met bepaalde voorwaarden, niet met KPN. KPN mag contracten overnemen van Debitel, maar wel volgens de voorwaarden van het contract onder Debitel. Voorwaarden van je Debitelcontract dus doorlezen.
Verder mogen voorwaarden niet zomaar negatief aangepast worden. Punt blijft wel dat je er en stuk eerder bij had moeten zijn. (Heb je nu niets aan, maar toch...)
Een stuk eerder bij moeten zijn? Waarbij bedoel je dan?

Ik heb nooit geweten dat ik per vandaag (10-11-2009) een abonnement bij KPN zou hebben. Tenzij het in de brief stond (ja, erg dom dat ik het niet weet).

Maar dan vraag ik mij af waarom ze mij ook telefonisch benaderd hebben, dat hebben ze namelijk gedaan nadat ik de brief heb ontvangen. En telefonisch heb ik aangegeven dat ik niet op hun aanbod van overstappen naar KPN in wilde gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door SMutzskii op 10-11-2009 14:43:35 ]
pi_74572901
TS had een contract, wordt verlengd omdat ze het zelf niet op zei.
Vervolgens neemt telfort of kpn haar abo over. (ok kan gebeuren), maar dat betekend niet dat haar voorwaarde opeens negatief mogen uitpakken.

nogmaals dus, briefje schrijven.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_74573089
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:29 schreef Chinless het volgende:
TS had een contract, wordt verlengd omdat ze het zelf niet op zei.
Vervolgens neemt telfort of kpn haar abo over. (ok kan gebeuren), maar dat betekend niet dat haar voorwaarde opeens negatief mogen uitpakken.

nogmaals dus, briefje schrijven.
Nu al, of het bericht vanuit de "Experts" afwachten?

Zucht, ik haat dit he.

Enige wat ik me wel afvraag. Mijn abonnement is nu totaal anders dan bij Debitel. Hoe kunnen ze dat in godsnaam veranderen zonder mijn toestemming?

Toendertijd toen ik telefonisch contact had met die vrouw die me belde voor overgaan naar KPN, die vertelde mij.. dat als ik niet inging op hun aanbod, mijn abonnement op 09-11-2009 gewoon zou stoppen. Nu is dat abonnement helemaal niet gestopt, ofja.. opzich wel, maar ik heb nu een totaal ander abonnement bij de provider die Debitel heeft overgenomen? Hoe kan dat dan?
pi_74573128
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:18 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Lees aub even de OP goed door.

Mijn debitel abonnement wil ik niet opzeggen, dat is goed. Dat abonnement is sinds gisteren wel verlopen, maar heb nu ineens een KPN abonnement heb, dat ik nooit heb afgesloten naar mijn idee. Heb destijds telefonisch gezegd dat ik geen interesse had in een overstap naar KPN bij de overname van Debitel door KPN.
Ah oké. Maar dan nog zal er in die brief waarschijnlijk hebben gestaan dat je kan overstappen en dat als je dat niet had gewild je alsnog bezwaar moest aantekenen. Dat heb je dus niet gedaan en dus zit je nu vast aan KPN, tenzij jij die brief nog kan vinden en dat daar dan iets compleet anders in staat, dan wordt het een wel iets ander verhaal.
pi_74573159
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:29 schreef Chinless het volgende:
TS had een contract, wordt verlengd omdat ze het zelf niet op zei.
Vervolgens neemt telfort of kpn haar abo over. (ok kan gebeuren), maar dat betekend niet dat haar voorwaarde opeens negatief mogen uitpakken.

nogmaals dus, briefje schrijven.
Ik weet niet wanneer debitel is overgenomen, maar hier zit natuurlijk wel een termijn aan vast, dus als Debitel al een half geleden overgenomen is, kan je niet nu nog aankomen met dit verhaal.
pi_74573245
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:36 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ah oké. Maar dan nog zal er in die brief waarschijnlijk hebben gestaan dat je kan overstappen en dat als je dat niet had gewild je alsnog bezwaar moest aantekenen. Dat heb je dus niet gedaan en dus zit je nu vast aan KPN, tenzij jij die brief nog kan vinden en dat daar dan iets compleet anders in staat, dan wordt het een wel iets ander verhaal.
Er is inderdaad een kans dat dat in de brief staat. Mogen ze dat gewoon doen dan?

Ook hebben ze me nadat ik de brief heb ontvangen gebeld met de vraag of ik wilde overstappen naar KPN. Ik wilde dit niet en heb dit aan de telefoon gezegd. Ze hebben mij verteld dat mijn abonnement dan zou stoppen als het zou verlopen. Er is ook nooit gezegd dat ik alsnog op die brief moest reageren (weetniet of ik die brief uberhaupt gehad heb). Ik ben er dus gewoon vanuit gegaan dat het telefonisch afgehandeld was.....
pi_74573272
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer debitel is overgenomen, maar hier zit natuurlijk wel een termijn aan vast, dus als Debitel al een half geleden overgenomen is, kan je niet nu nog aankomen met dit verhaal.
Ik weet ook niet wanneer Debitel is overgenomen, maar mijn abonnement bij Debitel is gisteren pas verlopen en vanaf vandaag heb ik dus ineens een abonnement bij KPN.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:44:20 #15
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_74573394
Toen ik nog werkzaam was voor een van de bedrijven uit de OP kwam ik vaak zaken tegen zoals deze.
KPN heeft jou op meerdere manieren laten weten dat de klanten van Debitel overgenomen worden door KPN (lees goed, KPN neemt Debitel niet over. ze nemen alleen het klantenbestand over)
KPN doet je een aanbod dat ook alleen voor jou geldig is (en niet voor normale KPN klanten)
Als je dit weigert word je gewoon vanaf de datum dat je contract ten einde is klant van KPN. En de conditie van dat abonnement is gewoon de standaard propositie zonder kortingen.

Je had dit kunnen voorkomen door een brief te sturen naar debitel en je abonnement per 09-11-09 stop te zetten. Of je abonnement moeten verlengen bij debitel (mits dit nog mogelijk was).
Nu ben je gewoon te laat en dien je gewoon deze maand te betalen. Als je je nummer wenst te behouden zou ik zsm naar een andere aanbieder gaan en een nieuw abonnement afsluiten met nummer behoud anders kan je straks weer een topic "Abonnement opgezegd telefoonnummer kwijt" openen.
Lege virente, virent cuncta
pi_74573401
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer debitel is overgenomen, maar hier zit natuurlijk wel een termijn aan vast, dus als Debitel al een half geleden overgenomen is, kan je niet nu nog aankomen met dit verhaal.
Gezien het feit dat ze niet geinformeerd is en per vandaag over is op kpn lijkt het me wel rechtsgeldig.
Verder TS, ja die brief zou ik wel faxen of in iedergeval opsturen, 9 van de 10 keer moet je et toch schriftelijk opzeggen, dus waarom niet gelijk?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_74573444
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:44 schreef Chinless het volgende:

[..]

Gezien het feit dat ze niet geinformeerd is en per vandaag over is op kpn lijkt het me wel rechtsgeldig.
Verder TS, ja die brief zou ik wel faxen of in iedergeval opsturen, 9 van de 10 keer moet je et toch schriftelijk opzeggen, dus waarom niet gelijk?
Nee, ze denkt dat ze niet geïnformeerd is, maar we weten niet wat er in die brief staat. Als ze inderdaad totaal niet geïnformeerd is heb je wel gelijk dat ze dan alsnog kan opzeggen.
pi_74573641
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:44 schreef skittelman het volgende:
Toen ik nog werkzaam was voor een van de bedrijven uit de OP kwam ik vaak zaken tegen zoals deze.
KPN heeft jou op meerdere manieren laten weten dat de klanten van Debitel overgenomen worden door KPN (lees goed, KPN neemt Debitel niet over. ze nemen alleen het klantenbestand over)
KPN doet je een aanbod dat ook alleen voor jou geldig is (en niet voor normale KPN klanten)
Als je dit weigert word je gewoon vanaf de datum dat je contract ten einde is klant van KPN. En de conditie van dat abonnement is gewoon de standaard propositie zonder kortingen.

Je had dit kunnen voorkomen door een brief te sturen naar debitel en je abonnement per 09-11-09 stop te zetten. Of je abonnement moeten verlengen bij debitel (mits dit nog mogelijk was).
Nu ben je gewoon te laat en dien je gewoon deze maand te betalen. Als je je nummer wenst te behouden zou ik zsm naar een andere aanbieder gaan en een nieuw abonnement afsluiten met nummer behoud anders kan je straks weer een topic "Abonnement opgezegd telefoonnummer kwijt" openen.
Waarom moet ik mijn abonnement bij Debitel per 09-11-2009 opzeggen, als het termijn al verloopt die datum?
Ik ga ervanuit als ik een abonnement ergens heb, en het verloopt dat het automatisch wordt verlengd.. gewoon zoals het abonnement was. In het geval van nu, was debitel weg, dus gewoon geen verlenging, dus gewoon niets meer na 09-11-2009. Dat was wat ik had verwacht. Als het was verlengd, precies hetzelfde.. maar niet zoals het nu is verlengd, als een abonnement wat ik niet wil.

Waarom mag KPN mij zomaar een abonnement aansmeren? Omdat ik een klant was bij een bedrijf die ze hebben overgenomen? Ik heb toch gezegd dat ik geen abonnement van hun wilde toen ze me belde? Ik heb niet alleen gezegd dat ik het welkomstaanbod niet wilde, maar ik wilde gewoon geen abonnement bij ze.
pi_74573679
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee, ze denkt dat ze niet geïnformeerd is, maar we weten niet wat er in die brief staat. Als ze inderdaad totaal niet geïnformeerd is heb je wel gelijk dat ze dan alsnog kan opzeggen.
Ik kan me niet herinneren dat het in de brief staat, maar het is mogelijk idd. Ik hoop zo snel mogelijk daarachter te komen, maar ben nu op het werk.

Dan nogmaals de vraag, waarom hebben ze me dan gebeld? Ik had die brief toen al ontvangen. Ik had dus aan de telefoon gezegd geen interesse te hebben en dan zou ik ook nog op die brief moeten reageren dat ik geen interesse heb. Waarom bellen ze dan in godsnaam?
pi_74573702
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:53 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat het in de brief staat, maar het is mogelijk idd. Ik hoop zo snel mogelijk daarachter te komen, maar ben nu op het werk.

Dan nogmaals de vraag, waarom hebben ze me dan gebeld? Ik had die brief toen al ontvangen. Ik had dus aan de telefoon gezegd geen interesse te hebben en dan zou ik ook nog op die brief moeten reageren dat ik geen interesse heb. Waarom bellen ze dan in godsnaam?
Om mensen over te halen om te blijven, een telefoontje werkt vaak beter dan een brief.
pi_74573748
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:53 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Om mensen over te halen om te blijven, een telefoontje werkt vaak beter dan een brief.
Maar als het dan niet lukt, waarom moet ik dan alsnog een brief sturen dat ik het niet wil?
pi_74573784
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:55 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Maar als het dan niet lukt, waarom moet ik dan alsnog een brief sturen dat ik het niet wil?
Omdat je waarschijnlijk schriftelijk moet opzeggen en ze dat niet via de telefoon doen.
pi_74573849
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Omdat je waarschijnlijk schriftelijk moet opzeggen en ze dat niet via de telefoon doen.
Afsluiten kan wel via de telefoon,.. opzeggen weet ik niet. Vind dan alsnog dat ze het via de telefoon wel hadden mogen vermelden dat ik het ook alsnog via de brief moest opzeggen. Want de vrouw aan de telefoon heeft gezegd toen ik vroeg: "En als ik nou niet op uw aanbod inga?", dat mijn abonnement dan zou verlopen.

En overigens, wat moest ik opzeggen?.. mijn abonnement bij Debitel, niet bij KPN.

KPN kan dan toch niet zomaar, als ik mijn abonnement bij Debitel niet opzeg, een abonnement aan me geven wat totaal niet vergelijkbaar is met mijn Debitel abonnement?

[ Bericht 0% gewijzigd door SMutzskii op 10-11-2009 15:04:30 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:01:20 #24
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_74573945
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:55 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Maar als het dan niet lukt, waarom moet ik dan alsnog een brief sturen dat ik het niet wil?
Je bent gebeld door een Sales Medewerker (vaak niet eens een medewerker van KPN maar extern callcenter) Het enige wat die sales medewerker op zijn/haar briefje heeft staan is het overhalen van de klant naar KPN middels een propositie. Het opzeggen van een abonnement kan alleen schriftelijk of via het SAVE Team (1200 of 06-12001200).
Lege virente, virent cuncta
pi_74600575
Beste Smutzskii,

Wij willen graag samen met u tot een oplossing komen en u vragen om contact met ons op te nemen. Dit kan via het mail adres klantvragen@debitel.nl

Alvast bedankt!
pi_74601535
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:19 schreef Mariavandebitel het volgende:
Beste Smutzskii,

Wij willen graag samen met u tot een oplossing komen en u vragen om contact met ons op te nemen. Dit kan via het mail adres klantvragen@debitel.nl

Alvast bedankt!
Oh dit kan ook, apart registeren om TS te helpen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')