Mijn blijkbaar huidige abonnement?quote:"Hartelijk welkom bij KPN. Vanaf nu ontvangt u uw rekening op kpn.com/mijnkpn en kunt u maandelijks uw abonnement naar beneden of boven aanpassen. Mvg, KPN."
Die mogelijkheid is dus ook geboden, maar TS heeft dat genegeerd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:11 schreef Chinless het volgende:
Iedereen, heeft het recht om het contact te ontbinden zodra de voorwaarde negatief veranderen voor de klant.
Dus, briefje schrijven aangetekend en wel.
Ik heb het verbeterd hierboven. Ik bedoelde dat ik deze maand niet wil betalen, opzegging wil ik zowieso, maar niet pas na deze maand, maar meteen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die mogelijkheid is dus ook geboden, maar TS heeft dat genegeerd.
Heb je je huidige abonnement op tijd opgezegd? Want anders heb je weinig te eisen, zeker als er ook nog een brief is gestuurd waarin de mogelijk tot opzeggen is geboden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:14 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Ik heb het verbeterd hierboven. Ik bedoelde dat ik deze maand niet wil betalen, opzegging wil ik zowieso, maar niet pas na deze maand, maar meteen.
Lees aub even de OP goed door.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb je je huidige abonnement op tijd opgezegd? Want anders heb je weinig te eisen, zeker als er ook nog een brief is gestuurd waarin de mogelijk tot opzeggen is geboden.
Een stuk eerder bij moeten zijn? Waarbij bedoel je dan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:17 schreef error_404 het volgende:
Juridisch gezien heb je een contract met Debitel met bepaalde voorwaarden, niet met KPN. KPN mag contracten overnemen van Debitel, maar wel volgens de voorwaarden van het contract onder Debitel. Voorwaarden van je Debitelcontract dus doorlezen.
Verder mogen voorwaarden niet zomaar negatief aangepast worden. Punt blijft wel dat je er en stuk eerder bij had moeten zijn. (Heb je nu niets aan, maar toch...)
Nu al, of het bericht vanuit de "Experts" afwachten?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:29 schreef Chinless het volgende:
TS had een contract, wordt verlengd omdat ze het zelf niet op zei.
Vervolgens neemt telfort of kpn haar abo over. (ok kan gebeuren), maar dat betekend niet dat haar voorwaarde opeens negatief mogen uitpakken.
nogmaals dus, briefje schrijven.
Ah oké. Maar dan nog zal er in die brief waarschijnlijk hebben gestaan dat je kan overstappen en dat als je dat niet had gewild je alsnog bezwaar moest aantekenen. Dat heb je dus niet gedaan en dus zit je nu vast aan KPN, tenzij jij die brief nog kan vinden en dat daar dan iets compleet anders in staat, dan wordt het een wel iets ander verhaal.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:18 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Lees aub even de OP goed door.
Mijn debitel abonnement wil ik niet opzeggen, dat is goed. Dat abonnement is sinds gisteren wel verlopen, maar heb nu ineens een KPN abonnement heb, dat ik nooit heb afgesloten naar mijn idee. Heb destijds telefonisch gezegd dat ik geen interesse had in een overstap naar KPN bij de overname van Debitel door KPN.
Ik weet niet wanneer debitel is overgenomen, maar hier zit natuurlijk wel een termijn aan vast, dus als Debitel al een half geleden overgenomen is, kan je niet nu nog aankomen met dit verhaal.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:29 schreef Chinless het volgende:
TS had een contract, wordt verlengd omdat ze het zelf niet op zei.
Vervolgens neemt telfort of kpn haar abo over. (ok kan gebeuren), maar dat betekend niet dat haar voorwaarde opeens negatief mogen uitpakken.
nogmaals dus, briefje schrijven.
Er is inderdaad een kans dat dat in de brief staat. Mogen ze dat gewoon doen dan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah oké. Maar dan nog zal er in die brief waarschijnlijk hebben gestaan dat je kan overstappen en dat als je dat niet had gewild je alsnog bezwaar moest aantekenen. Dat heb je dus niet gedaan en dus zit je nu vast aan KPN, tenzij jij die brief nog kan vinden en dat daar dan iets compleet anders in staat, dan wordt het een wel iets ander verhaal.
Ik weet ook niet wanneer Debitel is overgenomen, maar mijn abonnement bij Debitel is gisteren pas verlopen en vanaf vandaag heb ik dus ineens een abonnement bij KPN.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer debitel is overgenomen, maar hier zit natuurlijk wel een termijn aan vast, dus als Debitel al een half geleden overgenomen is, kan je niet nu nog aankomen met dit verhaal.
Gezien het feit dat ze niet geinformeerd is en per vandaag over is op kpn lijkt het me wel rechtsgeldig.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer debitel is overgenomen, maar hier zit natuurlijk wel een termijn aan vast, dus als Debitel al een half geleden overgenomen is, kan je niet nu nog aankomen met dit verhaal.
Nee, ze denkt dat ze niet geïnformeerd is, maar we weten niet wat er in die brief staat. Als ze inderdaad totaal niet geïnformeerd is heb je wel gelijk dat ze dan alsnog kan opzeggen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:44 schreef Chinless het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ze niet geinformeerd is en per vandaag over is op kpn lijkt het me wel rechtsgeldig.
Verder TS, ja die brief zou ik wel faxen of in iedergeval opsturen, 9 van de 10 keer moet je et toch schriftelijk opzeggen, dus waarom niet gelijk?
Waarom moet ik mijn abonnement bij Debitel per 09-11-2009 opzeggen, als het termijn al verloopt die datum?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:44 schreef skittelman het volgende:
Toen ik nog werkzaam was voor een van de bedrijven uit de OP kwam ik vaak zaken tegen zoals deze.
KPN heeft jou op meerdere manieren laten weten dat de klanten van Debitel overgenomen worden door KPN (lees goed, KPN neemt Debitel niet over. ze nemen alleen het klantenbestand over)
KPN doet je een aanbod dat ook alleen voor jou geldig is (en niet voor normale KPN klanten)
Als je dit weigert word je gewoon vanaf de datum dat je contract ten einde is klant van KPN. En de conditie van dat abonnement is gewoon de standaard propositie zonder kortingen.
Je had dit kunnen voorkomen door een brief te sturen naar debitel en je abonnement per 09-11-09 stop te zetten. Of je abonnement moeten verlengen bij debitel (mits dit nog mogelijk was).
Nu ben je gewoon te laat en dien je gewoon deze maand te betalen. Als je je nummer wenst te behouden zou ik zsm naar een andere aanbieder gaan en een nieuw abonnement afsluiten met nummer behoud anders kan je straks weer een topic "Abonnement opgezegd telefoonnummer kwijt" openen.
Ik kan me niet herinneren dat het in de brief staat, maar het is mogelijk idd. Ik hoop zo snel mogelijk daarachter te komen, maar ben nu op het werk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, ze denkt dat ze niet geïnformeerd is, maar we weten niet wat er in die brief staat. Als ze inderdaad totaal niet geïnformeerd is heb je wel gelijk dat ze dan alsnog kan opzeggen.
Om mensen over te halen om te blijven, een telefoontje werkt vaak beter dan een brief.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:53 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat het in de brief staat, maar het is mogelijk idd. Ik hoop zo snel mogelijk daarachter te komen, maar ben nu op het werk.
Dan nogmaals de vraag, waarom hebben ze me dan gebeld? Ik had die brief toen al ontvangen. Ik had dus aan de telefoon gezegd geen interesse te hebben en dan zou ik ook nog op die brief moeten reageren dat ik geen interesse heb. Waarom bellen ze dan in godsnaam?
Maar als het dan niet lukt, waarom moet ik dan alsnog een brief sturen dat ik het niet wil?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Om mensen over te halen om te blijven, een telefoontje werkt vaak beter dan een brief.
Omdat je waarschijnlijk schriftelijk moet opzeggen en ze dat niet via de telefoon doen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:55 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Maar als het dan niet lukt, waarom moet ik dan alsnog een brief sturen dat ik het niet wil?
Afsluiten kan wel via de telefoon,.. opzeggen weet ik niet. Vind dan alsnog dat ze het via de telefoon wel hadden mogen vermelden dat ik het ook alsnog via de brief moest opzeggen. Want de vrouw aan de telefoon heeft gezegd toen ik vroeg: "En als ik nou niet op uw aanbod inga?", dat mijn abonnement dan zou verlopen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Omdat je waarschijnlijk schriftelijk moet opzeggen en ze dat niet via de telefoon doen.
Je bent gebeld door een Sales Medewerker (vaak niet eens een medewerker van KPN maar extern callcenter) Het enige wat die sales medewerker op zijn/haar briefje heeft staan is het overhalen van de klant naar KPN middels een propositie. Het opzeggen van een abonnement kan alleen schriftelijk of via het SAVE Team (1200 of 06-12001200).quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:55 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Maar als het dan niet lukt, waarom moet ik dan alsnog een brief sturen dat ik het niet wil?
Oh dit kan ook, apart registeren om TS te helpen.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:19 schreef Mariavandebitel het volgende:
Beste Smutzskii,
Wij willen graag samen met u tot een oplossing komen en u vragen om contact met ons op te nemen. Dit kan via het mail adres klantvragen@debitel.nl
Alvast bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |