Goed. Om te beginnen : ik heb al zeer veel informatie opgezocht over dit probleem, maar juist daardoor zie ik nu door de bomen het bos even niet meer. Een tweetal maanden terug heb ik hier op fok! ook een topic geopend waarbij ik aangaf dat ik teveel zou gaan verdienen, en op welke manier ik dit het beste kon gaan aanpakken. Hierbij ben ik door een aantal forum users goed geholpen, en kwam de oplossing naar voren om per 1 december mijn studie financiering stop te zetten, omdat ik in december over het maximum bedrag van 13200,- heen zou gaan.
Echter, sinds gister is de situatie veranderd. In juni van dit jaar ben ik in functie omhoog gegaan. Echter heb ik tot afgelopen maand mijn oude salaris behouden, waardoor ik van de afgelopen 5 maanden dus nog extra geld krijg. Nou jullie raden het dus al : gister heb ik mijn loon gekregen en dit viel zeer fors hoger uit. Ik had van afgelopen maand al een aantal uren laten ' overzetten' naar december zodat ik er zeker van zou zijn dat ik alleen die maand mijn studiefinanciering moest stopzetten.
Zoals het er nu naar uitziet ga ik ongeveer 100 a 200 euro boven het maximum uitkomen. Dit houdt dus in dat ik vanaf deze maand mijn studiefinanciering had stop moeten zetten.
Hoe nu verder?
Als ik nu mijn studie financiering stop zet moet ik ook direct mijn OV inleveren. Het is echter al 5 nov. geweest. Dit bekent dus een boete.
Vraag 1 : Hoeveel is de boete voor het behouden van OV kaart? Ik lees soms 68 euro per halve maand, en dan weer 80 euro per maand.
Vraag 2: Kan ik ook nu stopzetten, en vervolgens de OV kaart pas in december inleveren? Dit kost mij natuurlijk een boete over de maand november, maar het is goedkoper dan vanaf nu tot begin december treinkaartjes e.d. kopen. Als ik dit doe, kan het dan ook zo zijn dat ik alles van het hele jaar moet gaan terug betalen of kan dat niet, omdat ik pas in deze maand over de drempel ga?
Nu het volgende punt : Op mijn loonspecificatie staat het heffingsloon. Bij dit loon zal ik op ongeveer 13400,- gaan uitkomen deze maand. Dat is dus te hoog. De IBG kijkt naar je verzamelinkomen, is dit gelijk aan je heffingsloon?
Want in dat geval ben ik meteen de sjaak. Of kan ik door aftrekposten o.i.d. nog onder die 13200,- uitkomen zoals de IBG hem berekent?
Bij de post coordinatieloon kom ik rond de 12900,- uit.
Ik zie dat ik alweer een enorm verhaal heb getypt, sorry hiervoor, ik probeer zo volledig mogelijk te zijn.
Is er iemand die DE oplossing heeft?! ( of misschien een antwoord op mijn vragen)
Thnx