abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74571381
Goed. Om te beginnen : ik heb al zeer veel informatie opgezocht over dit probleem, maar juist daardoor zie ik nu door de bomen het bos even niet meer. Een tweetal maanden terug heb ik hier op fok! ook een topic geopend waarbij ik aangaf dat ik teveel zou gaan verdienen, en op welke manier ik dit het beste kon gaan aanpakken. Hierbij ben ik door een aantal forum users goed geholpen, en kwam de oplossing naar voren om per 1 december mijn studie financiering stop te zetten, omdat ik in december over het maximum bedrag van 13200,- heen zou gaan.
Echter, sinds gister is de situatie veranderd. In juni van dit jaar ben ik in functie omhoog gegaan. Echter heb ik tot afgelopen maand mijn oude salaris behouden, waardoor ik van de afgelopen 5 maanden dus nog extra geld krijg. Nou jullie raden het dus al : gister heb ik mijn loon gekregen en dit viel zeer fors hoger uit. Ik had van afgelopen maand al een aantal uren laten ' overzetten' naar december zodat ik er zeker van zou zijn dat ik alleen die maand mijn studiefinanciering moest stopzetten.
Zoals het er nu naar uitziet ga ik ongeveer 100 a 200 euro boven het maximum uitkomen. Dit houdt dus in dat ik vanaf deze maand mijn studiefinanciering had stop moeten zetten.
Hoe nu verder?
Als ik nu mijn studie financiering stop zet moet ik ook direct mijn OV inleveren. Het is echter al 5 nov. geweest. Dit bekent dus een boete.
Vraag 1 : Hoeveel is de boete voor het behouden van OV kaart? Ik lees soms 68 euro per halve maand, en dan weer 80 euro per maand.
Vraag 2: Kan ik ook nu stopzetten, en vervolgens de OV kaart pas in december inleveren? Dit kost mij natuurlijk een boete over de maand november, maar het is goedkoper dan vanaf nu tot begin december treinkaartjes e.d. kopen. Als ik dit doe, kan het dan ook zo zijn dat ik alles van het hele jaar moet gaan terug betalen of kan dat niet, omdat ik pas in deze maand over de drempel ga?

Nu het volgende punt : Op mijn loonspecificatie staat het heffingsloon. Bij dit loon zal ik op ongeveer 13400,- gaan uitkomen deze maand. Dat is dus te hoog. De IBG kijkt naar je verzamelinkomen, is dit gelijk aan je heffingsloon?
Want in dat geval ben ik meteen de sjaak. Of kan ik door aftrekposten o.i.d. nog onder die 13200,- uitkomen zoals de IBG hem berekent?
Bij de post coordinatieloon kom ik rond de 12900,- uit.

Ik zie dat ik alweer een enorm verhaal heb getypt, sorry hiervoor, ik probeer zo volledig mogelijk te zijn.
Is er iemand die DE oplossing heeft?! ( of misschien een antwoord op mijn vragen)

Thnx
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:44:30 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74571451
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:42 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Is er iemand die DE oplossing heeft?! ( of misschien een antwoord op mijn vragen)
De IB-Groep Infolijn: (050) 599 77 55, op werkdagen bereikbaar van 09.00-17.00 uur
KuikenGuppy
pi_74571698
Vraag 1: www.ib-groep.nl
Vraag 2: Ja dat kan en betaal je inderdaad de boete die je op de site van de IB groep gaat vinden

En nee, je brutoloon is niet hetzelfde als je verzamelinkomen. Daar gaan inderdaad nog aftrekposten vanaf en dergelijke dingen (kan ook zijn dat je verzamelinkomen omhoog gaat door bijvoorbeeld teveel spaargeld te hebben).

Ik persoonlijk zou lekker mijn stufi en OV houden en dat volgend jaar met terugwerkende kracht stop laten zetten.
pi_74572159
De boete voor onterecht gebruik van OV-kaart gaat per halve kalendermaand (of deel daarvan), dat kost 68,- euro per halve kalendermaand (bron IB Groep).
pi_74572214
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:07 schreef Hartendame het volgende:
De boete voor onterecht gebruik van OV-kaart gaat per halve kalendermaand (of deel daarvan), dat kost 68,- euro per halve kalendermaand (bron IB Groep).
Blijkbaar is het niet alleen voor TS lastig om de goede info te vinden
quote:
Gevolgen te veel bijverdienen
Voor iedere maand dat je de OV-studentenkaart in bezit had, moet je een bedrag betalen. Voor 2009 is dit ¤ 80,25.
http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bijverdienen.asp
pi_74572812
Ja, dat is dus het punt. Ik heb beide bedragen op internet gevonden. Daar zal ik dan inderdaad maar een belletje overgeven. Maar als ik met mijn heffingsloon maar 200 euro boven dat bedrag zit, kan ik het dan wagen om gewoon per 1 december stop te zetten (omdat met die aftrekposten mijn totaal loon wel onder de 13200 komt in deze maand), of kan ik het toch beter stop zetten en dan de kosten van de ov-kaart deze maand op de koop toenemen?
Het lijkt me niet verstandig om niks te doen en vervolgens later te gaan terug betalen met terugwerkende kracht, want dan moet ik toch het hele jaar terug betalen omdat ik niet heb stop gezet?
pi_74572972
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:26 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Ja, dat is dus het punt. Ik heb beide bedragen op internet gevonden. Daar zal ik dan inderdaad maar een belletje overgeven. Maar als ik met mijn heffingsloon maar 200 euro boven dat bedrag zit, kan ik het dan wagen om gewoon per 1 december stop te zetten (omdat met die aftrekposten mijn totaal loon wel onder de 13200 komt in deze maand), of kan ik het toch beter stop zetten en dan de kosten van de ov-kaart deze maand op de koop toenemen?
Het lijkt me niet verstandig om niks te doen en vervolgens later te gaan terug betalen met terugwerkende kracht, want dan moet ik toch het hele jaar terug betalen omdat ik niet heb stop gezet?
Nu lever ik je al de link aan en dan nog presteer je het om deze vragen te stellen. Lees nu eens even goed de informatie die onder die link staat.

Daar staat heel duidelijk dat je voor de OV-kaart 80,25 per maand kost en dat je alleen de maanden moet terugbetalen waarin je boven de bijverdiengrens bent gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dennis101 op 10-11-2009 14:37:28 ]
pi_74595292
ja ik heb je link gezien en gelezen hoor, dat had ik voor dit topic al gedaan, maar thuis heb ik een folder gehad waarin stond 68 per halve maand. naar goed, bedankt voor je reactie, nu is het ne in ieder geval duidelijk.
Ik kan dus het beste mijn ov en studiefinanciering in december stop zetten? in het ergste geval dan dus 90 euro stufi terug betalen en 80 voor de kaart?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')