Dat is niet verboden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:42 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Zeer terechte klacht, ging er eentje met zo'n bejaardenkar met 70 over de snelweg..
Hij stond op de linkerbaan eh?quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:45 schreef Gizmo112 het volgende:
http://www.112groningen.n(...)-bij-nuis-video.html
Maar 1 dode, omdat hij het nodig vond in dichte mist de snelweg op te wandelen. Maar wel 15 automobilisten met een trauma...
Dat dus!!!!!!quote:of met 80 km/uur op de snelweg rijden.
Als het goed is houd je voldoende afstand als je 120 rijdt. Je zou dan bijvoorbeeld iemand die 70 rijdt kunnen gaan inhalen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:49 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Ook niet als de rest 120 over de weg raast en je dus een gigantisch ongeluk kan veroorzaken?
Niet als die gaat slingerenquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als het goed is houd je voldoende afstand als je 120 rijdt. Je zou dan bijvoorbeeld iemand die 70 rijdt kunnen gaan inhalen.
Wat is voldoende afstandsverschil voor 50 km/uur snelheidsverschil?quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als het goed is houd je voldoende afstand als je 120 rijdt. Je zou dan bijvoorbeeld iemand die 70 rijdt kunnen gaan inhalen.
Als je 120 km/h rijdt, zou ik inzetten op een meter of 80-100, afhankelijk van hoe goed je remmen werken en hoe goed je zit op te letten. Je ziet als het goed is iemand echter snel naderen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:55 schreef shouta het volgende:
[..]
Wat is voldoende afstandsverschil voor 50 km/uur snelheidsverschil?
Dat lukt misschien op zondagmiddag in Drenthe maar niet in de Randstad bijvoorbeeld...quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je 120 km/h rijdt, zou ik inzetten op een meter of 80-100, afhankelijk van hoe goed je remmen werken en hoe goed je zit op te letten.
Dat is wel verboden, want je hindert met levensgevaarlijke resultaten.quote:
Dan is het geen snelweg, hooguit een autoweg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:11 schreef Kai-Itza het volgende:
Ik rij trouwens bijna altijd ong. 80 over de snelweg. Je mag niet harder hier.
Genoeg 80-kilometerzones op de snelweg hoor.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:20 schreef TimMer1981 het volgende:
Dan is het geen snelweg, hooguit een autoweg.
Hoezo "te langzaam"? Ook in de Randstad wordt je geacht op tijd te kunnen remmen wanneer er voor je iets gebeurt, zoals bijvoorbeeld een auto die erg langzaam rijdt. Als je een klein beetje oplet heb je hem bovendien zo ingehaald.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:57 schreef shouta het volgende:
Dat lukt misschien op zondagmiddag in Drenthe maar niet in de Randstad bijvoorbeeld...
Voor een personenwagen is 70 km/u gewoon veel te langzaam.
Kun je mij een zaak aanwijzen waar het rijden met een snelheid van 70 km/h op de snelweg bestraft is?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:08 schreef error_404 het volgende:
En toch zal het als artikel 5 gelden en wordt je rijbewijs ingenomen.....
En nee. Als automobilist heb je op te letten op de weg voor je. De aangegeven snelheden zijn maximumsnelheden, geen minimumsnelheden. Wanneer je 70 km/h rijdt, mag je gebruik maken van de snelweg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:20 schreef TimMer1981 het volgende:
Dat is wel verboden, want je hindert met levensgevaarlijke resultaten.
Ook onjuist, de ring van Rotterdam mag je max. 80 km/h en dat wordt d.m.v. trajectcontrole afgedwongen.quote:Dan is het geen snelweg, hooguit een autoweg.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kun je mij een zaak aanwijzen waar het rijden met een snelheid van 70 km/h op de snelweg bestraft is?
Het ligt dus erg aan de situatie. Er zullen in het verleden best wel eens boetes daarvoor uitgedeeld zijn.quote:In Nederland is het verboden voor een voertuig dat niet tenminste 60 km/h kan en mag rijden op de autosnelweg te rijden, maar dit betekent niet dat er een minimumsnelheid van 60 km/h geldt. Dit zou ook onzinnig zijn, want door drukte en files kan de snelheid vaak veel lager liggen. Wie echter te langzaam rijdt (bijvoorbeeld 60 km/h als de rest 120 km/h rijdt, wat uitermate gevaarlijk is), kan worden beboet voor gevaarlijk rijgedrag, een zeer algemene "vangnet"bepaling uit de Wegenverkeerswet.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Eens.
Van iedereen die ouder is dan 67 preventief het rijbewijs innemen.
Bij een snelheid van 70 km/h op de rechterbaan vraag ik me af of die concrete voorbeelden er zijn, temeer daar ik twijfels heb bij het gevaar van die situatie.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:31 schreef shouta het volgende:
Het ligt dus erg aan de situatie. Er zullen in het verleden best wel eens boetes daarvoor uitgedeeld zijn.
Concrete voorbeelden kan ik niet vinden even.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij een snelheid van 70 km/h op de rechterbaan vraag ik me af of die concrete voorbeelden er zijn, temeer daar ik twijfels heb bij het gevaar van die situatie.
Wanneer de weg vrij is, is er ruimte voldoende om in te halen. Is het drukker op de weg, dan zou het al enorm ruim van te voren op moeten vallen dat je veel harder rijdt en daar actie op kunnen ondernemen. Het is niet zo dat iemand die 70 km/h rijdt plotseling er is.quote:
Hoe groter het snelheidsverschil hoe korter de reactietijd. Je kunt bijvoorbeeld door diverse zaken afgeleid worden; snelwegen hebben daarnaast soms flauwe bochten waardoor je minder zicht hebt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer de weg vrij is, is er ruimte voldoende om in te halen. Is het drukker op de weg, dan zou het al enorm ruim van te voren op moeten vallen dat je veel harder rijdt en daar actie op kunnen ondernemen. Het is niet zo dat iemand die 70 km/h rijdt plotseling er is.
Je ziet bij een groot snelheidsverschil echter wel weer heel ruim van te voren dat de afstand tussen jou en je voorligger erg snel afneemt. Zolang iemand geen gekke dingen doet als met een flink snelheidsverschil van strook wisselen zou er niets aan de hand moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:38 schreef shouta het volgende:
Hoe groter het snelheidsverschil hoe korter de reactietijd.
Dat is een fout die je zelf maakt. Wanneer je afgeleid wordt, kun je zelfs met een snelheidsverschil van 5 km/h nog een aanrijding maken.quote:Je kunt bijvoorbeeld door diverse zaken afgeleid worden
Daardoor zie je het minder snel aankomen, maar nog steeds ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je op tijd kunt remmen. Na een flauwe bocht kan tenslotte ook een stilstaande file staan.quote:; snelwegen hebben daarnaast soms flauwe bochten waardoor je minder zicht hebt.
Je moet er nooit vanuit gaan dat de weg vrij is. En het gaat ook niet om de mensen die op de snelweg rijden (ja ook wel) , maar mensen die ACHTER de persoon rijdt die met 70 de snelweg op gaat die komt in grote problemen omdat de auto ervoor niet door rijdt. Is toch logischquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer de weg vrij is, is er ruimte voldoende om in te halen. Is het drukker op de weg, dan zou het al enorm ruim van te voren op moeten vallen dat je veel harder rijdt en daar actie op kunnen ondernemen. Het is niet zo dat iemand die 70 km/h rijdt plotseling er is.
Maar dan hebben we het over invoegen en niet over rijden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:46 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Je moet er nooit vanuit gaan dat de weg vrij is. En het gaat ook niet om de mensen die op de snelweg rijden (ja ook wel) , maar mensen die ACHTER de persoon rijdt die met 70 de snelweg op gaat die komt in grote problemen omdat de auto ervoor niet door rijdt. Is toch logisch
Moslims?quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
IK heb een grotere hekel aan mensen die op een snelweg willen invoegen met veel te lage snelheden, vooral als ik achter ze rij. En helaas zijn dat niet alleen oude mensen, ook andere bevolkingsgroepen zondigen zich daaraan.
Ik weet niet beter dan dat we het al de hele tijd over invoegen hebben.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar dan hebben we het over invoegen en niet over rijden.
Daar begon jij over. We hadden het over rijden op de snelweg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:53 schreef kL0j00h het volgende:
Ik weet niet beter dan dat we het al de hele tijd over invoegen hebben.
Waarom?quote:Maar goed ook 70 rijden op een snelweg is achterlijk.
Geslacht: vrouwquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij een snelheid van 70 km/h op de rechterbaan vraag ik me af of die concrete voorbeelden er zijn, temeer daar ik twijfels heb bij het gevaar van die situatie.
Omdat andere bestuurders niet verwachten dat een auto 70 rijdt op de snelweg. Is het wat drukker dan moet achteropkomend verkeer ineens naar links uitwijken en gaat de boel in de remmen. Bovendien getuigt het van zwak verkeersinzicht en is het slechts onderdeel van een algeheel belabberde rijstijl. Zoals met 50 direct bij de eerste mogelijkheid invoegen, inhalen zonder te spiegelen, remmen zonder te spiegelen etc. etc. etc.quote:
Dat is dan een gebrek van die andere bestuurders. Ook auto's kunnen nu eenmaal 70 rijden op de snelweg. Het is wellicht niet heel erg gebruikelijk, maar dat betekent nog niet dat je er geen rekening mee hoeft te houden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:21 schreef gelly het volgende:
Omdat andere bestuurders niet verwachten dat een auto 70 rijdt op de snelweg.
Als het wat drukker is dan zie je zoiets al ver van te voren aankomen, omdat er voor die auto niets meer rijdt.quote:Is het wat drukker dan moet achteropkomend verkeer ineens naar links uitwijken
Dat laatste is vaak zo. Dat neemt nog steeds niet weg dat met 70 km/h rijden en voor de rest alles in acht nemen niets mis is.quote:en gaat de boel in de remmen. Bovendien getuigt het van zwak verkeersinzicht en is het slechts onderdeel van een algeheel belabberde rijstijl. Zoals met 50 direct bij de eerste mogelijkheid invoegen, inhalen zonder te spiegelen, remmen zonder te spiegelen etc. etc. etc.
Wel dus. Afwijkend, storend gedrag dat gevaarlijke situaties kan veroorzaken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:03 schreef Alicey het volgende:
Dat laatste is vaak zo. Dat neemt nog steeds niet weg dat met 70 km/h rijden en voor de rest alles in acht nemen niets mis is.
Als je dit soort dingen verkondigt kan het bijna niet anders dan dat je of zelf 70 rijdt op de snelweg of zelf nooit in de auto zit....quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is dan een gebrek van die andere bestuurders. Ook auto's kunnen nu eenmaal 70 rijden op de snelweg. Het is wellicht niet heel erg gebruikelijk, maar dat betekent nog niet dat je er geen rekening mee hoeft te houden.
[..]
Als het wat drukker is dan zie je zoiets al ver van te voren aankomen, omdat er voor die auto niets meer rijdt.
[..]
Dat laatste is vaak zo. Dat neemt nog steeds niet weg dat met 70 km/h rijden en voor de rest alles in acht nemen niets mis is.
Ik begin bijna te geloven dat ze een rel kloon (clown) is, want inderdaad ... niemand lult zo dom.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je dit soort dingen verkondigt kan het bijna niet anders dan dat je of zelf 70 rijdt op de snelweg of zelf nooit in de auto zit....
Beiden niet. Ik kijk gewoon uit mijn doppen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:46 schreef gelly het volgende:
Als je dit soort dingen verkondigt kan het bijna niet anders dan dat je of zelf 70 rijdt op de snelweg of zelf nooit in de auto zit....
sliep ze of was er iets van ernstiger aard?quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:27 schreef AbsurdHero het volgende:
Een heel terechte klacht! Nog niet zo lang geleden reed (lees: fietste) ik langs een vrouwtje van +/- 70 die sliep terwijl ze met d'r auto voor haaientanden stond...
In theorie allemaal heel mooi, maar ik geloof er geen zak van dat jij vaak op de snelweg zit. Of je rijdt hele korte stukjes op zondag ergens in Groningen... Anders zou je dit echt nooit verkondigen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is dan een gebrek van die andere bestuurders. Ook auto's kunnen nu eenmaal 70 rijden op de snelweg. Het is wellicht niet heel erg gebruikelijk, maar dat betekent nog niet dat je er geen rekening mee hoeft te houden.
[..]
Als het wat drukker is dan zie je zoiets al ver van te voren aankomen, omdat er voor die auto niets meer rijdt.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |