abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 november 2009 @ 01:15:18 #151
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_74593025
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar ook minder (hard) werken (think rookpauze's, algehele slechtere gezondheid, etc) en met een beetje pech ook niet tot hun pensioen werken. Er zijn genoeg studies geweest die aantonen dat roken de samenleving belast en niet verlicht. Maar als jij een onderzoek weet te vinden dat het tegendeel bewijst zie ik dat graag.
Ik zou graag wat van die onderzoekjes willen zien dan
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  woensdag 11 november 2009 @ 01:17:21 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74593048
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:10 schreef MASD het volgende:

[..]

Leg uit.

Als ik 1000 kcal brood eet of 1000 kcal tafelsuiker krijg ik hetzelfde binnen. Alleen de dosering is anders.
Wil je nou echt dat ik daar serieus op in ga ?
Huilen dan.
  woensdag 11 november 2009 @ 01:18:43 #153
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74593076
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:15 schreef Syb-rund. het volgende:

[..]

Ik zou graag wat van die onderzoekjes willen zien dan
Het feit dat de zorgverzekeraars men aanspoort te stoppen met roken zegt voldoende, toch? 't Zijn geen filantropische instellingen. Maar goed, ik wil morgen best even zoeken hoor .
Huilen dan.
pi_74593080
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.
[..]

Dit lijkt me toch niet in de verste verte het geval bij mensen die te zoet en te vet eten. Dat is het ontbreken van de spreekwoordelijke rem, en niet de verslaving aan.
En ik geloof dat beide tussen de oren zit.

Verslaving aan nicotine stelt nl. nauwelijks iets voor. Bij het stoppen met roken gaat het ook voornamelijk over het inzien dat het gewoonweg belachelijk is om te roken.

De excuses zijn vrijwel gelijk nl. of het is gewoon lekker of het biedt troost.
  woensdag 11 november 2009 @ 01:22:22 #155
165512 MASD
Music is dead.
pi_74593108
Stali, kun je je pm-box even activeren danwel legen?
Long live music.
  woensdag 11 november 2009 @ 01:22:39 #156
165512 MASD
Music is dead.
pi_74593110
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wil je nou echt dat ik daar serieus op in ga ?
Doe.
Long live music.
  woensdag 11 november 2009 @ 01:22:57 #157
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74593115
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:19 schreef Stali het volgende:

[..]

En ik geloof dat beide tussen de oren zit.

Verslaving aan nicotine stelt nl. nauwelijks iets voor. Bij het stoppen met roken gaat het ook voornamelijk over het inzien dat het gewoonweg belachelijk is om te roken.

De excuses zijn vrijwel gelijk nl. of het is gewoon lekker of het biedt troost.
Welnee:
quote:
Modern research shows that nicotine acts on the brain to produce a number of effects. Specifically, its addictive nature has been found to show that nicotine activates reward pathways—the circuitry within the brain that regulates feelings of pleasure and euphoria.[37]

Dopamine is one of the key neurotransmitters actively involved in the brain. Research shows that by increasing the levels of dopamine within the reward circuits in the brain, nicotine acts as a chemical with intense addictive qualities. In many studies it has been shown to be more addictive than cocaine and heroin, though chronic treatment has an opposite effect on reward thresholds.[citation needed] Like other physically addictive drugs, nicotine causes down-regulation of the production of dopamine and other stimulatory neurotransmitters as the brain attempts to compensate for artificial stimulation. In addition, the sensitivity of nicotinic acetylcholine receptors decreases. To compensate for this compensatory mechanism, the brain in turn upregulates the number of receptors, convoluting its regulatory effects with compensatory mechanisms meant to counteract other compensatory mechanisms. The net effect is an increase in reward pathway sensitivity, opposite of other drugs of abuse such as cocaine and heroin, which reduce reward pathway sensitivity.[32] This neuronal brain alteration persists for months after administration ceases. Due to an increase in reward pathway sensitivity, nicotine withdrawal is relatively mild compared to alcohol or heroin withdrawal.[citation needed] Nicotine also has the potential to cause dependence in many animals other than humans. Mice have been administered nicotine and exhibit withdrawal reactions when its administration is stopped.[citation needed]

A study found that nicotine exposure in adolescent mice retards the growth of the dopamine system, thus increasing the risk of substance abuse during adolescence.[38]
Huilen dan.
  woensdag 11 november 2009 @ 01:28:00 #158
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74593178
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:22 schreef MASD het volgende:

[..]

Doe.
Ben je nou echt zo dom of doe je alsof?

Er is genoeg te vinden over de stofwisseling van het menselijk lichaam, begin maar met googlen.

Dit is overigens wel een interessant artikel daarbij: http://sync.nl/eten-als-een-oermens-voorkomt-diabetes/

Ik ga slapen, mocht je morgen nog vragen hebben dan hoor ik het wel .
Leesze!
Huilen dan.
  woensdag 11 november 2009 @ 01:33:50 #159
165512 MASD
Music is dead.
pi_74593238
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo dom of doe je alsof?

Er is genoeg te vinden over de stofwisseling van het menselijk lichaam, begin maar met googlen.

Dit is overigens wel een interessant artikel daarbij: http://sync.nl/eten-als-een-oermens-voorkomt-diabetes/

Ik ga slapen, mocht je morgen nog vragen hebben dan hoor ik het wel .
Leesze!
Slechtste argument ooit. Je komt met een studie over goede effecten van suikerhoudende voeding bij mensen met diabetes. Natuurlijk hebben die mensen daar problemen mee.

Tevens gaat het over het effect van schommelingen van het glucoseniveau en de daarbij horende rol van insuline. Als je die suikerklontjes gedurende de hele dag homogeen inneemt heeft dat geen effect, je hebt immers geen schommelingen. Zoals ik al zei, dosering.
Long live music.
pi_74593329
Houden we het onderwerp wel op roken jongens !
  woensdag 11 november 2009 @ 11:45:58 #161
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_74599474
Ik rook af en toe wel eens. Sigaartje op z'n tijd is wel lekker, en ook een peukie af en toe vind ik wel lekker. Ik kan makkelijk zonder. Wat net al gezegd werd, ik heb gewoon geen zin om met trillende handjes naar buiten te lopen zoals sommigen. Het vervelende is dat als m'n ma er achter komt dat ik dan m'n rijbewijs terug kan dokken, en daar heb ik weinig zin in.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  woensdag 11 november 2009 @ 12:55:20 #162
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_74601664
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:46 schreef Breathtaking het volgende:
Ik krijg trek in een sigaret van dit topic, ga er nú eentje opsteken!

Al m'n 3e vandaag !
3in 45minuten?
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_74656798
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:54 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Al die mensen wiens longen nu aan het verkankeren zijn zullen ook behandeld moeten worden, nu dragen de accijns daar ongetwijfeld aan bij.. Maar uiteindelijk is het toch 'ons belastingsgeld'..
Dat argument wordt vaak gebruikt door de niet-rokers, maar ik heb er nog nooit een berekening van gezien.

Aan de andere kant, kun je stellen dat rokers de samenleving zelfs geld opleveren. Het argument gaat ongeveer zo:

vanaf 6m ongeveer
pi_74656845
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar ook minder (hard) werken (think rookpauze's, algehele slechtere gezondheid, etc) en met een beetje pech ook niet tot hun pensioen werken. Er zijn genoeg studies geweest die aantonen dat roken de samenleving belast en niet verlicht. Maar als jij een onderzoek weet te vinden dat het tegendeel bewijst zie ik dat graag.
Ik zie vaker niet-rokers geen fuck uitvoeren dan de rokers op mijn werk. De rokers hier nemen inderdaad regelmatig een rookpauze, maar werken tussendoor wel gewoon door. De niet-rokers hier nemen veel vaker een "korte pauze" om ff niet te werken.

Ook zie ik vaak niet-rokers behoorlijk lang bij de koffie-automaat staan niksen/lullen/roddelen, terwijl rokers dat doen tijdens hun 5/10 minuten buiten.

Nee, ik geloof de mythe van een lagere productiviteit van rokers niet. Op basis van ervaringen.
pi_74656880
Ik vraag me toch serieus af waarom er nu nog mensen roken. Iemand die mij dit kan vertellen?
De voordelen wegen nooit op tegen de nadelen, althans hoe ik het bekijk...
pi_74656892
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het feit dat de zorgverzekeraars men aanspoort te stoppen met roken zegt voldoende, toch? 't Zijn geen filantropische instellingen. Maar goed, ik wil morgen best even zoeken hoor .
De zorgverzekeraars vergoeden ook besnijdenissen, moeten dan allemaal maar joods of moslim worden? Veel verzekeraars vergoeden ook alternatieve geneeswijzen en therapieën, geloven die verzekeraars dan niet meer in de klassieke medicijnen? Er zijn zelfs verzekeraars die hersteloperaties na een sterilisatie vergoeden, over dubbel werk gesproken.

Verzekeraars willen enkel geld verdienen en hebben zeker niet het beste voor met hun klanten. Het aanbieden van stop-faciliteiten levert domweg klanten op. Klanten leveren geld op. Verzekeraar blij.

Mensen die geloven dat commerciële bedrijven daadwerkelijk ook maar iets geven om hun klanten, moeten eens gaan kijken hoe de echte wereld werkt.
pi_74656909
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vraag me toch serieus af waarom er nu nog mensen roken. Iemand die mij dit kan vertellen?
De voordelen wegen nooit op tegen de nadelen, althans hoe ik het bekijk...
In mijn geval heel simpel: ik geniet er nog van.

Ik vraag mij regelmatig serieus af waarom petjes zo ontzettend veel geld uitgeven aan hun boomklevertjes, terwijl ze dat geld ook hadden kunnen doneren aan KWF, of zo.
pi_74657022
Best een goedlopend topic.
pi_74657280
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

In mijn geval heel simpel: ik geniet er nog van.

Ik vraag mij regelmatig serieus af waarom petjes zo ontzettend veel geld uitgeven aan hun boomklevertjes, terwijl ze dat geld ook hadden kunnen doneren aan KWF, of zo.
Zelfs al heeft het zoveel meer nadelen? Het is duur, veel mensen vinden het stinken, het is een afknapper voor een hoop mensen, het is verslavend en je komt kilo's aan als je stopt, je conditie gaat er van achteruit en je kunt er dood aan gaan. Waarom geniet je er nog van dan? Is het de nicotine? Gezelligheid? Rustgevend? Stoer?
pi_74657413
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zelfs al heeft het zoveel meer nadelen? Het is duur, veel mensen vinden het stinken, het is een afknapper voor een hoop mensen, het is verslavend en je komt kilo's aan als je stopt, je conditie gaat er van achteruit en je kunt er dood aan gaan. Waarom geniet je er nog van dan? Is het de nicotine? Gezelligheid? Rustgevend? Stoer?
Gezelligheid en een moment van ontspanning.
pi_74657701
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

1) Ik sport niet, nooit echt gedaan, te lui voor. Dus conditie achteruitgang is onmogelijk, helaas.
2) Aankomen na het stoppen is een kwestie van keuze en wilskracht. Mensen die aankomen hebben het roken vervangen door het eten. Mijn vader is bijvoorbeeld van de 1 op de andere dag gestopt. Nooit last gehad ( ) en niets aangekomen.
3) Niet rokers sterven ook.
4) De nicotine is voor mij niet een bewuste stof waar ik van geniet.
5) Gezellig is het meestal wel ja. De rokers op mn werk zijn gezellige mensen.
6) Rustgevend niet echt, eerder relaxend. Stress verwijderend, als schijnt een gedeelte van de stress veroorzaakt te worden door een dalend niveau van nicotine in je bloed.
7) Roken is niet stoer, roken is stupide.

Ik geniet vooral van de smaak en het moment zelf. Zoals Centre Parks ooit al zei; even helemaal niets.

De kosten zijn inderdaad erg hoog, maar dat ligt grotendeels aan de regering (al dan niet terecht) die accijnsen op de tabak drukken. Uit mijn hoofd, iets van 80/90%. Dat het stinkt zal niemand kunnen ontkennen. Gelukkig is het roken voor mijn niet-rokende vriendin geen afknapper, al 9 jaar niet . En dat het verslavend is, zal ook niemand kunnen ontkennen. Geloof zelfs dat nicotine de derde plek inneemt van de meest verslavende substanties. Na heroïne en alcohol (beide hard-drugs btw).
pi_74666186
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

1) Ik sport niet, nooit echt gedaan, te lui voor. Dus conditie achteruitgang is onmogelijk, helaas.
2) Aankomen na het stoppen is een kwestie van keuze en wilskracht. Mensen die aankomen hebben het roken vervangen door het eten. Mijn vader is bijvoorbeeld van de 1 op de andere dag gestopt. Nooit last gehad ( ) en niets aangekomen.
3) Niet rokers sterven ook.
4) De nicotine is voor mij niet een bewuste stof waar ik van geniet.
5) Gezellig is het meestal wel ja. De rokers op mn werk zijn gezellige mensen.
6) Rustgevend niet echt, eerder relaxend. Stress verwijderend, als schijnt een gedeelte van de stress veroorzaakt te worden door een dalend niveau van nicotine in je bloed.
7) Roken is niet stoer, roken is stupide.

Ik geniet vooral van de smaak en het moment zelf. Zoals Centre Parks ooit al zei; even helemaal niets.

De kosten zijn inderdaad erg hoog, maar dat ligt grotendeels aan de regering (al dan niet terecht) die accijnsen op de tabak drukken. Uit mijn hoofd, iets van 80/90%. Dat het stinkt zal niemand kunnen ontkennen. Gelukkig is het roken voor mijn niet-rokende vriendin geen afknapper, al 9 jaar niet . En dat het verslavend is, zal ook niemand kunnen ontkennen. Geloof zelfs dat nicotine de derde plek inneemt van de meest verslavende substanties. Na heroïne en alcohol (beide hard-drugs btw).
Nicotine schijnt zelfs nog verslavender te werken dan Heroïne.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:40:27 #173
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_74666892
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:26 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Gezelligheid en een moment van ontspanning.
Mensen die een sigaretje nodig hebben om te ontspannen !
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_74666942
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:40 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Mensen die een sigaretje nodig hebben om te ontspannen !
Ik zeg toch niet dat je het er voor nodig hebt?
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:44:25 #175
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_74667025
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:41 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat je het er voor nodig hebt?
Ik zeg toch niet dat ik het over jou heb?
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')