abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74564464
Wegens wegwerkzaamheden is er een vrij groot kruispunt afgezet. Hierdoor moet men fors omrijden of men moet de wijken kennen. Niet echt handig allemaal, maar het is niet anders.

Echter, nu vinden vele goochemerds wel dat ze boven de weg staan, want ze rijden dwars 'door' de afzettingen heen, en slalommen langs de paaltjes.

Allemaal leuk en aardig, maar er staan 2 schooltjes, men rijdt zo hard mogelijk (50 ofzo) of ze doen 's nachts hun lichten uit, etc etc. Ik ben al bijna 2 x aangereden door een automobilist (van links) terwijl ik, als voetganger, een zebrapad gebruik om een fietspad over te steken.

Als we de wijk uitrijden, kun je nu alleen naar rechts, maar door deze goochemerds moet ik nu ook naar links kijken of er niet een auto over het fietspad/trottoir aan komt.

DIt gebeurd zeker tientallen keren per dag, misschien zelfs wel per uur.

Bloody irritating.

Politie is er van op de hoogte, zegt te willen surveilleren. Maar ze kunnen er moeilijk 24 uur per dag gaan staan. Gemeente kaatst de bal naar de politie terug.
Afsluiten met betonblokken kan niet omdat het een ontsluitingsroute voor nooddiensten is.

Ideeen om dit gedrag wat in te teugelen? Het is wachten tot het eerste ongeval.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:46:42 #2
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74564661
Wegwerker die 'per ongeluk' een doos spijkers verliest? Als voetganger/fietser kom je daar wel langs nl zonder pijnlijke voeten/lekke banden.

NIks gezegd... Gezien t wetstelsel (thnx Salatrel) wil ik niet als medeplichtige aangetekend worden..

[ Bericht 30% gewijzigd door Koepert op 10-11-2009 10:02:09 ]
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_74564742
Mmmmm... niet echt doeltreffend. En ik wil zelf ook niet verwijtbaar oid zijn.

Volgende keer maak ik wel een foto van de auto/kenteken, de automobilist zal wel schrikken, denk ik. Of van het feit dat op foto staat dat ze wat fout doen, danwel de flits.
pi_74564798
Wat kost het eigelijk, zou een automobilist bekeurd worden?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 09:54:21 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74564862
Waar is dat? Precies zo'n situatie als bij mij voor de deur. Zelfde mongolen. Al is de gemeente hier ook niet goed bezig, want bijna alles is éénrichtingsverkeer en omleidingen slecht aangegeven en bovendien liggen bijna alle verkeersaders op dit moment plat.

(Enschede)
pi_74565005
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:38 schreef jack4ya het volgende:

goed idee! eigen rechter gaan spelen. zit jij dalijk in het beklaagdenbankje ipv de aso automobilist
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 10:00:13 #7
264940 8108139dpths
pi_74565023
quote:
Echter, nu vinden vele goochemerds wel dat ze boven de weg staan, want ze rijden dwars 'door' de afzettingen heen, en slalommen langs de paaltjes.
Boven de weg staan?
pi_74565117
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:59 schreef Salatrel het volgende:

[..]

goed idee! eigen rechter gaan spelen. zit jij dalijk in het beklaagdenbankje ipv de aso automobilist
Nee joh, ik zeg toch net dat ik geen eigen rechter ga spelen. Er moeten wel wat methoden zijn.
Misschien het plaatselijke sufferdje een artikeltje laten schrijven. Maar ja, dat zal helpen.
pi_74565134
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:00 schreef 8108139dpths het volgende:

[..]

Boven de weg staan?
Ja, ik zag het net. Boven de wet natuurlijk. wet... weT.
pi_74565141
quote:

Politie is er van op de hoogte, zegt te willen surveilleren. Maar ze kunnen er moeilijk 24 uur per dag gaan staan. Gemeente kaatst de bal naar de politie terug.
Afsluiten met betonblokken kan niet omdat het een ontsluitingsroute voor nooddiensten is.

Waarom zet de gemeente geen paaltjes neer die je met een steutel plat kunt gooien?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74565322
Rijden over het fietspad met een auto 90 euro (R319)
Inrijden geslotenverklaring (bord C1 staat vaak voor de wegwerkzaamheden) 60 euro (R550a)

Anders dan de politie er op afsturen kan ik niet verzinnen helaas.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_74565352
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:54 schreef Kreator het volgende:
Waar is dat? Precies zo'n situatie als bij mij voor de deur. Zelfde mongolen. Al is de gemeente hier ook niet goed bezig, want bijna alles is éénrichtingsverkeer en omleidingen slecht aangegeven en bovendien liggen bijna alle verkeersaders op dit moment plat.

(Enschede)
Niet in Enschede...
pi_74567509
Werd ik net teruggebeld door de politie, met in bedekte termen de vraag: "Wanneer denkt u dat we daar het best kunnen surveilleren?"

Dus ik denk dat ze idd eens even gaan kijken.

Meer verwacht ik niet. Ik hoop dat het een afschrik effect heeft.
Vooral ook op mensen die het anderen zien doen, en dan denken; dat kan ik ook, want eerst was het af en toe, maar het lijkt echt meer en meer te worden.
pi_74572108
Zelf een blok beton, puin of zand op het fietspad gooien.
pi_74572609
De crux zit 'm in het feit dat de hulp/nood diensten er langs moeten kunnen.
pi_74594634
Gisteren toen mijn vriend thuis kwam wéér.
pi_74596608
Kan de politie er niet een flitsapparaat neerzetten en dat op een lage snelheid instellen?

Als je zelf wat wil doen dan zou je zelf op wacht kunnen gaan staan en die automobilisten aanspreken.
Zou de politie iets kunnen met door TS gemaakte foto's van auto's en nummerborden?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74597619
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:20 schreef jack4ya het volgende:
De crux zit 'm in het feit dat de hulp/nood diensten er langs moeten kunnen.
Sinds wanneer zijn die aangewezen op een (smal?) fietspad
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_74597670
Sinds de normale weg is opgebroken?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74597721
Moeten ze maar niet eeuwig automobilistje pesten door alles open te gooien. Kom eerst met een GOED alternatief en ga dan verbouwen. .

TS=huilie.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_74598263
Hoe kom je er bij dat dit automobilistje pesten is? Dit is gewoon gecombineerd onderhoud. Wegen, kruising, spoorovergang en riool (dacht ik). Ze proberen het al te minimaliseren.
Als ze nu ook in het weekend werkten en 's avonds/ 's nachts, dan was het maximale geprobeerd.
(Kennelijk overlast voor omgeving en kosten, waarom dat nu niet gebeurd.)

Er is haast geen alternatief. Het is nu eenmaal een belangrijke kruising van 2 ontsluitingswegen. Waarvan er ook nog 1 klem ligt/kruist met een spoorlijn. Ik zou zelf ook niet weten wat voor alternatief er zou moeten komen.
Je moet echt een takke eind omrijden. Ergens snap ik het wel, maar men kan m.i. gewoon niet gaan racen op fietspad/voetpad, en dan je lichten uitdoen ('s avonds) om maar niet op te vallen.

En om me huilie te noemen zegt meer iets voor jou, dan over mij.

[ Bericht 26% gewijzigd door jack4ya op 11-11-2009 11:14:03 ]
pi_74600401
Ze construeren maar eerst een extra overweg ofzo. En leggen een stukje asfalt extra aan voor die wegen. En fietsers en voetgangers rijden maar eens om, i.p.v. eeuwig de auto's.
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_74601110
Een extra spooroverweg? Extra asfalt? Dat gaat niet. Dan moeten er huizen gesloopt worden om een tijdelijke overweg te kunnen maken. Lijkt me niet reeel. Er is een overweg 1.7 km verderop, maar dat vinden automobilisten kennelijk al te ver.

Fietsers en voetgangers moeten daar wel langs kunnen aangezien er pal op die plek 2 schooltjes naast liggen. Kinderen moeten toch gehaald en gebracht worden.

Overigens, bij de kruising (ook afgesloten) vlak bij het spoor, zijn automobilisten niet de enige die moeten omrijden. De fietsers en voetgangers moeten ook 1km omrijden/omlopen.

Iedereen heeft last. Wij zetten onze auto in een andere wijk op 5/10 minuutjes lopen, omdat we anders ook klem zitten als we naar de snelweg moeten.
Ik vind het een kwestie van rekening houden met elkaar.

Maar jij vind de voorbeelden die ik gaf echt acceptabel?
  woensdag 11 november 2009 @ 12:37:21 #24
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74601125
Misschien kun je je aanbieden als vrijwillig verkeersregelaar bij de politie. Ik weet niet precies wat de regels zijn maar verkeersregelaars mogen mensen bekeuren (nummerbord opschrijven en doorgeven bij de politie) die hun aanwijzingen die opvolgen. Je moet volgens mij wel een (korte) opleiding volgen bij de politie.

Dan kun je er zelf gaan staan posten en mensen terug sturen als ze ergens rijden waar ze niet mogen rijden, luisteren ze dan niet dan geef je het nummerbord door en ze krijgen een boete. Ik vermoed dat er wel wat mensen boos gaan reageren maar als je het er voor over hebt zou je het kunnen overwegen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74601266
Ik heb gevraagd aan de agent of ik iets kon doen: "Nee, helaas, we moeten het zelf constateren."
Op zich ook wel terecht: als ik kwade wil zou hebben gehad, zou ik die vrij makkelijk kunnen aanwenden.

Maar hé, 18 dec om 3uur 's middags (die tijd ook ) zou het allemaal klaar moeten zijn.
pi_74602115
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:37 schreef maok het volgende:
Misschien kun je je aanbieden als vrijwillig verkeersregelaar bij de politie. Ik weet niet precies wat de regels zijn maar verkeersregelaars mogen mensen bekeuren (nummerbord opschrijven en doorgeven bij de politie) die hun aanwijzingen die opvolgen. Je moet volgens mij wel een (korte) opleiding volgen bij de politie.

Dan kun je er zelf gaan staan posten en mensen terug sturen als ze ergens rijden waar ze niet mogen rijden, luisteren ze dan niet dan geef je het nummerbord door en ze krijgen een boete. Ik vermoed dat er wel wat mensen boos gaan reageren maar als je het er voor over hebt zou je het kunnen overwegen.
Jouw opa was lid van de NSB vroeger? .
pi_74602525
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:09 schreef r8ality het volgende:

[..]

En jij hebt het iq van een aardappel?
  woensdag 11 november 2009 @ 14:02:45 #28
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74603855
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:09 schreef r8ality het volgende:

[..]

Nee ik vind dat iedereen maar moet doen wat hij leuk vind zonder dat er regels zijn
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')