abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74564108
Ik heb gisteren mijn eiken vloer in de keuken voor het eerst geolied.
Ik heb de olie opgebracht, ingevreven en overtollige olie verwijderd. Daarna in de uithardingsfase zvan 6 uur af en toe de vloer opgevreven. Alles prima totdat er gisteren een aantal keren overheen is gelopen! gevolg: zolenprint in mijn vloer. Weet iemand nu wat te doen? Helemaal opnieuw schuren of nog een tweede olie behandeling eroverheen, wat zowiezo nog moet gebeuren.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:41:13 #2
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_74564527
oh.. dat is echt naar.. ik weet geen oplossing helaas.. ik vrees persoonlijk voor het opnieuw doen, maar ik geef deze vraag door aan mensen die er verstand van hebben
O+
  Redactie Frontpage dinsdag 10 november 2009 @ 10:09:25 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_74565254
Het mooie van olie is dat je er ook plaatselijk mee kunt werken.

Probeer het eens met een schone doek, en een heel klein beetje olie. Opschuren is niet nodig.

Ik heb dat zelf een paar keer gedaan in m'n hal. Vlekken net na de mat, bij de ' draai' naar de trap, vlak voor de toiletdeur etc. Dat zijn van die plekken waar je eerder vale stukje of vuil erin krijgt.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_74565270
Nu een beetje laat om het nog snel op te poetsen...
Zijn het doffe vlekken?
pi_74565498
het zijn doffe vlekken ja.
het is natuurlijk gebeurd in de drogingsfase, eigenlijk mocht er 24 uur niet op gelopen worden en dat is wel gebeurd.
Er moet nog wel een tweede olilaag overheen, had eigenlijk al eerder gemoeten maar wegens tijdgebrek... maar de vraag is, moet alles weer geschuurd worden, of volstaat een tweede olielaag.
pi_74565749
Laat iemand de vloer zien die het niet weet. Als hij het niet ziet dan direct de 2e laag. Is het toch wel erg zichtbaar dan eerst bijwerken zoals innisdemon aangeeft. Kan altijd nog opnieuw. Nu bijwerken, kijken hoe het over een uurtje of 4 uitziet en dan de 2e laag er over.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:59:18 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74571883
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:18 schreef kwastje1 het volgende:
het zijn doffe vlekken ja.
het is natuurlijk gebeurd in de drogingsfase, eigenlijk mocht er 24 uur niet op gelopen worden en dat is wel gebeurd.
Er moet nog wel een tweede olilaag overheen, had eigenlijk al eerder gemoeten maar wegens tijdgebrek... maar de vraag is, moet alles weer geschuurd worden, of volstaat een tweede olielaag.
Dat is exact je probleem idd. Heb zelf ook zo'n vloer gehad en het is eenvoudig op te lossen. Gewoon hele vloer goed opboenen en opnieuw in de olie.
Dit keer niet eroverheen lopen.....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74578491
ok maar opboenen met wat?mag nl de komende twee weken niet met water in aanraking komen.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 november 2009 @ 17:50:42 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_74579507
Dat valt wel wat mee kwartje, zo'n eerste laag olie trekt er behoorlijk in. Water wat er opkomt, meteen erafhalen met een droge doek, zie je niets meer van

Dus hup in de beentjes, en die plekjes bijwerken !
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_74607662
ik zou de planken waar de treden op staan ( zijn er waarschijnlijk maar enkele ) apart behandelen.
eerst een plank - je taped een plank af zodat de volledig te behandelen plank zichtbaar is, dan zou ik proberen de voetstappen weg te werken:
dat kan door bv heel heel fijn schuren en weer opnieuw een olie aanbrengen en direct goed uitwrijven om het effect te bekekijken.
je kunt altijd nog alles opnieuw behandelen; maar is veel en veel meer werk.
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')