Nu weer wel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 08:39 schreef Blaadkip het volgende:
Maar... Vind je me niet meer lief dang?
Je hebt een nachtstand op de binnenspiegel zodat niet alle achterliggers in je ogen schijnen. Elke auto heeft dat wel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:46 schreef Electrood het volgende:
Je wordt helemaal verblindt via je binnenspiegel......
Jeps, jij ook al he? Ik ook, en meedraaiend! Audi ehh, voorsprong door techniek!quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:03 schreef devlinmr het volgende:
-Automatisch dimmende binnenspiegel![]()
-Bi-Xenon af fabriek![]()
Verkeerd afgestelde verlichting Xenon of niet![]()
Zelfs als ik een aanhanger achter mijn auto hang, blijven de lampen op de juiste hoogte schijnen door de automatische hoogteinstelling. Werkt zelfs als je een drempel oprijdt.
Niet elke auto heeft hetquote:Op dinsdag 10 november 2009 08:41 schreef boofer het volgende:
[..]
Je hebt een nachtstand op de binnenspiegel zodat niet alle achterliggers in je ogen schijnen. Elke auto heeft dat wel.
Maar voor de rest ben ik het helemaal eens met deze klacht. Vooral wanneer je op van die donkere en kronkelige bosweggetjes rijd en een of andere leasebak-eigenaar, die blijkbaar bang is voor het donker met zijn xenonverlichting het liefst nog op groot licht, komt van de andere kant af... levensgevaarlijk!
quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:46 schreef Electrood het volgende:
Wat nog erger is zijn die busjes met xenon verlichting!Hun lampen zitten hoger dan de gemiddelde auto en dan is het echt niet te harden,helemaal als zo'n kloothommel achter je rijdt!Je wordt helemaal verblindt via je binnenspiegel......
Als de koplampen niet helder zijn is hetsowieso afkeur dus dat is onzin, en fabriek ingebouwd is exact het zelfde, als de after market kits. Ik heb een xenon kit in mijn 15 jaar oude auto, en er is nog nooit iemand geweest die hier over zeurde. Beter licht dan slecht of geen licht, wat vaker bij brommers en fietsers het geval is. Oh ja die knipperende dingen wat ze vaker op de fiets hebben,die mogen ze van mijquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Automatische dimmende binnenspiegel FTW!
Maar idd met moet die sjonnies doodtrappen die goedkope after market xenon in een hun 10 jaar oude pauperbak monteren. Zeker als de koplampen niet helder zijn krijg je een enorm verstrooid lichtbeeld wat verblind.
Met xenon die van de fabriek af is gemonteerd is naar mijn inziens niks mis.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
Als de koplampen niet helder zijn is hetsowieso afkeur dus dat is onzin, en fabriek ingebouwd is exact het zelfde, als de after market kits. Ik heb een xenon kit in mijn 15 jaar oude auto, en er is nog nooit iemand geweest die hier over zeurde. Beter licht dan slecht of geen licht, wat vaker bij brommers en fietsers het geval is. Oh ja die knipperende dingen wat ze vaker op de fiets hebben,die mogen ze van mij
direct doodschieten, auto's zijn een makkelijk doelwit, zeur zeur zeur, maar door roodrijden, geen voorrang verlenen, of voorrang pakken, op de fiets bellen, smsen, met z'n 3en naast elkaar, op het achterwiel rijden dat zijn geen levensgevaarlijke dingen. Ik vind het super dat hier gezeurd wordt over licht, echt toppie
quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:00 schreef Blaadkip het volgende:
Maar Xenon is wel de bom hoor, je dizzled iedereen en de chicks vinden het heet....
Meedraaiende koplampen zijn nu niet echt een "voorsprong door techniek", Citroen had dit al op de DS in 1968...quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:07 schreef Blaadkip het volgende:
[..]
Jeps, jij ook al he? Ik ook, en meedraaiend! Audi ehh, voorsprong door techniek!
Standaard xenon verlichting komt ook met autmatische hoogteregeling, het zijn die aftermarket kits die slecht afgesteld zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:51 schreef trabant het volgende:
Koplampen worden bij een lege auto afgesteld, en doorgaans vrij hoog, en ze staan daardoor in de praktijk veel te hoog, zeker als er in de achterste helft van de auto iets of iemand zit.
Bij Xeons geldt dat in het bijzonder.
Ik ben al eens bijna voor zo'n auto gevallen omdat ik me met beide armen tegen het verblindende licht moest beschermen.
Over het algemeen kun je stellen dat auto's voor de inzittenden te veilig zijn geworden en dat dit gaat ten koste van degene buiten zonder beschermende kooi. Dit leidt tot asociaal mij-kan-niets-gebeuren-gedrag. Daarom zou de airbag door een speerpunt moeten worden vervangen.
Wat een kut argument.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:14 schreef devlinmr het volgende:
Xenon geeft beter zicht voor de bestuurder en zorgt er ook voor dat debiele fietsers zonder licht eerder worden opgemerkt.
Ja, ik ga de hele tijd wegkijken als er zo'n Xenon-pauper langs komt.quote:Tip aan TS en andere huillies, kijk niet recht in de lampen, dan verblinden ze ook niet.
Dit, mijn vriend, is knetterhard gelul. Zet jij je oog maar op een normale koplamp en daarna een Xenonlamp en zeg dit dan nog een keer met een stalen gezicht.quote:Dit trouwens nog afgezien van het feit dat ze niet meer verblinden dan gewone lampen.
Echt wel dat je meer en eerder dingen ziet dan met halogeen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:44 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wat een kut argument.
Mijn verlichting werkt prima en fietsen zie je niet eerder dan je zou bij normale verlichting.
Dat de fietser verlichting moet hebben ben ik het helemaal mee eens, maar dat is taak van de politie en niet de burger die schijnwerpers op hun Opel Kadett zetten.
[..]
Zie hieronder.quote:Ja, ik ga de hele tijd wegkijken als er zo'n Xenon-pauper langs komt.
[..]
Normaal kijken bestuurders recht vooruit, een auto met xenon verlichting valt door de afwijkende kleur van het licht op. Hierdoor kijken mensen meer naar de koplampen van de auto met xenon verlichting en ervaren dit vaker als verblindend. Mits de koplamp goed afgesteld is, zal hij niet meer moeten verblinden dan standaard. Het brandpunt van een goede xenonlamp is immers identiek aan die van een halogeenlamp waardoor het lichtbeeld niet verandert.quote:Dit, mijn vriend, is knetterhard gelul. Zet jij je oog maar op een normale koplamp en daarna een Xenonlamp en zeg dit dan nog een keer met een stalen gezicht.
ja dus, denk maar eens aan Alfa'squote:Op dinsdag 10 november 2009 11:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
Daarom betaalde ik 1000 euro voor mijn fabrieks af xenon verlichting en kost een aftermarket setje 80 euro.
In een 15 jaar oude auto zitten zeker ook automatische hoogte verstellers in je koplampen?
Ik zie overigens genoeg oude auto's rijden zonder heldere koplampen met xenon... echt heel erg irritant .
Werkt ook bij drempelsquote:Op dinsdag 10 november 2009 09:03 schreef devlinmr het volgende:
-Automatisch dimmende binnenspiegel![]()
-Bi-Xenon af fabriek![]()
Verkeerd afgestelde verlichting Xenon of niet![]()
Zelfs als ik een aanhanger achter mijn auto hang, blijven de lampen op de juiste hoogte schijnen door de automatische hoogteinstelling. Werkt zelfs als je een drempel oprijdt.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:27 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
ja dus, denk maar eens aan Alfa's
http://alfa164register.nl/service/boekjes/show_foto.php?album=./instrboek/1&fotonr=19
was al vanaf 1992
electrische ramen waren al in 1983, dus ik weet niet wat je wil zeggen![]()
Yep, op het moment dat ik over een hobbel rij, zie je dat de hoogte van de lamp zich aanpast aan het feit dat de neus van de auto omhoog komt. De automatische niveauregeling is natuurlijk bedoeld voor zwaardere belading, dus de compensatie bij een drempel zal waarschijnlijk niet afdoende zijn, maar toch..quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:37 schreef Repeat het volgende:
[..]
Werkt ook bij drempelsGeloof je het zelf
Eh ja.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:37 schreef Repeat het volgende:
[..]
Werkt ook bij drempelsGeloof je het zelf
Is niet echt automatisch, is meer manueelquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:27 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
ja dus, denk maar eens aan Alfa's
http://alfa164register.nl/service/boekjes/show_foto.php?album=./instrboek/1&fotonr=19
was al vanaf 1992
electrische ramen waren al in 1983, dus ik weet niet wat je wil zeggen![]()
dus? je punt is?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is niet echt automatisch, is meer manueel
Dat Alfa geen automatische koplamp niveauregeling had 100 jaar geleden. Manuele niveauregeling was ook op mijn 1992 er lancia dedra standaard vanaf een bepaald modeltype.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |