Ach ... na 7 gestolen Pioneers leek he wel tijd voor een goed alarmquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:38 schreef Fer het volgende:
Nogmaals, ze zijn op zoek naar orginele VW navi's de RNS-510. Die ziet er bijna hetzelfde uit als jouw Pioneer. Ik en mijn collega hebben beide een nieuwe vw, ik zonder Navi hij met. Bij mij was regelmatig de sneeuw weg van de ramen, bij hem hebben ze hem na 2!! dagen geprobeerd hem te stelen.
Oplossing lijkt me duidelijk aangeven dat er een Pioneer navi in zit en geen orginele VW navi. Zaten er geen stickers bij de Pioneer? Vroeger wel.
Correct. VWforum staat er ook vol mee.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:38 schreef Fer het volgende:
Nogmaals, ze zijn op zoek naar orginele VW navi's de RNS-510. Die ziet er bijna hetzelfde uit als jouw Pioneer. Ik en mijn collega hebben beide een nieuwe vw, ik zonder Navi hij met. Bij mij was regelmatig de sneeuw weg van de ramen, bij hem hebben ze hem na 2!! dagen geprobeerd hem te stelen.
Oplossing lijkt me duidelijk aangeven dat er een Pioneer navi in zit en geen orginele VW navi. Zaten er geen stickers bij de Pioneer? Vroeger wel.
Ze worden toch niet gestolen, na inbraak komen ze erachter dat het een Pioneer is en vertrekken ze lijkt me. Daar helpt een alarm toch niet tegen, waartegen wel eigenlijk?quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:18 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach ... na 7 gestolen Pioneers leek he wel tijd voor een goed alarm
Nergens tegen ... het is een pakketje stro verpakt in chroom om de illusie te wekken dat je een stukje veiliger bent.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze worden toch niet gestolen, na inbraak komen ze erachter dat het een Pioneer is en vertrekken ze lijkt me. Daar helpt een alarm toch niet tegen, waartegen wel eigenlijk?
Bij mij gelukkig nog niet zo veel. Wel één keer voor m'n huis de ruit ingetikt en de radio gejat. Daarvan geleerd, frontje eraf e.d., maar toch kwam ik een paar maanden terug bij m'n auto en was het ook zo ver. Eén slot compleet gesloopt maar deur kon nog niet open, andere kant het slot wel helemaal geforceerd. Toch weer dikke schadequote:Op maandag 9 november 2009 21:33 schreef draaijer het volgende:
Woon je in Nijmegen? Daar is het mij ook 3x overkomen in een half jaar
Klopt ja, dat heb ik ook gelezen. Die RNS-510 zit in alle VW's en kost nieuw een vermogen. Tweedehands op Marktplaats veel goedkoper en achter makkelijk in te bouwen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:38 schreef Fer het volgende:
Dat kan helemaal niet want er was geen VW RNS-510 navigatie te halen dus het was volgens Fer niet interessant genoegquote:Op maandag 29 maart 2010 12:32 schreef mighty_myte het volgende:
Ik had eens een Opel Omega uit '89.
Na twee dagen werd er een ruit ingegooid.
Radio (oud casette ding), binnenspiegel, zonnekleppen, hendels aan het stuur, echt alles was gejat.![]()
![]()
Ik kon die wagen meteen af laten slepen.
quote:
Maar schijnt allemaal waardeloos spul te zijn. Inbreken doen ze toch wel.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:03 schreef Googolplexian het volgende:
Heb je geen alarm met zone beveiliging?
De mijne fluit al als je 10 centimeter van het raam komt (instelbaar, Clifford 600 Concept) ... goed hoorbaar ook!
Mja, het blijft kut. Je moet dus zelf met een aangepaste, verlelijkte auto gaan rond rijden en je hebt een hoop gezeik met het vervangen van ruiten, omdat een stel van die klootviolen niet van je bezit af kunnen blijven.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Bij mijn pa. Had een VW passat van zijn werk precies hetzelfde verhaal. Drie keer in 2weken ruit eruit en niets gejat (1x de plastic afdekplaat). Hij heeft de navigatie er helemaal uit laten halen en had dus een groot vierkant gat in zijn dashboard
Inderdaad en op me werk ook al een auto voorbij zien komen waar het complete dashboard uit gejat was. Ze hadden een paar lantaarnpalen uitgeschopt (of gesloopt) en toen de auto rustig en professioneel leeggeroofd.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, het blijft kut. Je moet dus zelf met een aangepaste, verlelijkte auto gaan rond rijden en je hebt een hoop gezeik met het vervangen van ruiten, omdat een stel van die klootviolen niet van je bezit af kunnen blijven..
Jup. Of die RNS-510 systemen op Marktplaats. Iedereen weet dat het niet klopt, maar je kunt niks bewijzen. En helaas is het een markt die in stand gehouden wordt door de burger zelfquote:Op maandag 29 maart 2010 22:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Inderdaad en op me werk ook al een auto voorbij zien komen waar het complete dashboard uit gejat was. Ze hadden een paar lantaarnpalen uitgeschopt (of gesloopt) en toen de auto rustig en professioneel leeggeroofd.
Het leuke is dat er bedrijven zijn die 'toevallig' losse airbags (soms zelfs partijen) en dashboards aanbieden
Kan soms in mijn eigen straat parkeren. Maar woon dus zelf in een appartement, denk niet dat iets van 60 mensen het kunnen waarderen als ze midden in de nacht worden gewektquote:Op maandag 29 maart 2010 13:59 schreef willempjewever het volgende:
Zo, dat proximity alarm wil ik wel
Maar ik meen dat topicstarter niet voor de deur kon parkeren en als dit ding afgaat in een straat, dan is de hele wijk wakker voordat je het alarm kan uitzetten.
Volgens mij heb ik dit type wat je aangeeft. Heb alleen geen SD poorten die wel in de RNS-510 zitten dacht ik. Hopelijk nemen ze het ding een keertje mee, dan kan ik hopelijk met de lease maatschappij een deal maken om er een met een afneembaar front in te laten zetten. Ben het glas rapen behoorlijk zat namelijk.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jup. Of die RNS-510 systemen op Marktplaats. Iedereen weet dat het niet klopt, maar je kunt niks bewijzen. En helaas is het een markt die in stand gehouden wordt door de burger zelf.
Helaas inderdaad ja. En VW spint er naar mijn idee alleen maar garen bij.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jup. Of die RNS-510 systemen op Marktplaats. Iedereen weet dat het niet klopt, maar je kunt niks bewijzen. En helaas is het een markt die in stand gehouden wordt door de burger zelf.
Ik schrik gewoon van de hoeveelheid reacties...quote:Op maandag 29 maart 2010 23:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
http://volkswagen.startpa(...)814/diefstal-rns-510
Nope. Die methode is er inderdaad en daar helpt geen folie tegen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:47 schreef Matamalam het volgende:
Werkt Llumar anti-inbraak folie wel of niet? Ik heb ook gelezen dat ze heel de ruit eruit kunnen halen met behulp van zuignappen en een bepaalde duwrichting naar beneden zodat de bevestigingspunten van het raam breken of iets dergelijks.. beschermt de folie daar ook tegen?
Ik heb folie ... maar als een deur open moet en een alarm uit dan is dat door een pro (en je gaat schrikken hoeveel junks er pro zijn hierin) binnen een halve minuut gedaan. Maakt dan niet zoveel uit welk alarm je hebt en wat je met je ruiten hebt gedaan; de meeste oplossingen die voor de normale consument beschikbaar zijn hebben de inbrekers zelf ook een oplossing voor.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik zou (als ik zo'n auto had) ook voor inbraak folie gaan. Dan is je ruit ook wel kapot, maar ze kunnen inderdaad niet naar binnen (of het moeten echte profs zijn).
Als je folie neemt neem dan wel een goed certificeerd bedrijf zoals: http://www.tismofolie.nl/index.html en niet Piet de aannemer die ook nog beveiligingsfolie plakt met z'n vette handjes.
Dat kan de moeite zijn ja. Maar goed, die rook trekt ook weg, dus moet in combi met een flink alarm. En dan nog zit je met een schadepost van enkele honderden euro's voor die machine, of je raamfolie of whatever.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik heb folie ... maar als een deur open moet en een alarm uit dan is dat door een pro (en je gaat schrikken hoeveel junks er pro zijn hierin) binnen een halve minuut gedaan. Maakt dan niet zoveel uit welk alarm je hebt en wat je met je ruiten hebt gedaan; de meeste oplossingen die voor de normale consument beschikbaar zijn hebben de inbrekers zelf ook een oplossing voor.
Er is natuurlijk een systeem dat wel z'n vruchten af lijkt te werpen en dat is in Nederland ook al gewoon te koop (al ken ik niemand die het heeft) en dat is zo'n rookmachine in je auto. Gaat het alarm af dan is binnen 5 seconden niets in je auto nog zichtbaar door een dikke (niet schadelijk voor het interieur zijnde) walm.
http://www.smokemachines.(...)ecurity-system.shtml
Dat MOET toch haast wel werken?!
Gelukkig kan die machine 20 keer spuiten voor 'ie leeg is (edit : je zult dus blind het alarm moeten uitschakelen terwijl omstanders te hulp schieten omdat ze denken dat je auto in de fik staat) en trek je een aardig rook-spoor met het wegrijden ... wat an sich al knap is gezien je niet eens 10 centimeter voor je eigen neus kunt zien.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat kan de moeite zijn ja. Maar goed, die rook trekt ook weg, dus moet in combi met een flink alarm. En dan nog zit je met een schadepost van enkele honderden euro's voor die machine, of je raamfolie of whatever.
Wanneer inderdaad de methode gebruikt wordt van raampje tikken, rondje rijden en dan roven, helpt zo'n rookmachine ook niet, want de rook is na een minuut echt wel weg...
Dan sta je wel effe voor paal, ja ... en als het een paar keer gebeurd ala Peter en de Wolf dan kijkt niemand er gek van op als je auto weer eens een rookgordijn neerlegt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:27 schreef Ataraxy het volgende:
Wel balen als je alarm per ongeluk afgaat als je zelf je auto in gaat.
Als je buurman dat doet dan krijg jij een mooie nieuwe auto van zijn verzekeringquote:Op woensdag 31 maart 2010 15:30 schreef willempjewever het volgende:
Een rook machine is niet ideaal... gaat midden in de nacht een inbreker je ruit inslaan, rook machine gaat af en vervolgens ziet je buurman het en gaat je auto (interieur) met een poederblusser te lijf...
kan je de auto gelijk naar de sloop brengen...
die poederrotzooi krijg je er nooit meer uit.
Die poederrotzooi sloopt bij contact alleen al al je elektronica, vandaar dat je een autobrand ook niet moet blussen met poeder, maar met CO2 of schuim.. als je poeder moet gebruiken laat hem dan maar uitfikken.. effekt is hetzelfde --> TLquote:Op woensdag 31 maart 2010 15:30 schreef willempjewever het volgende:
Een rook machine is niet ideaal... gaat midden in de nacht een inbreker je ruit inslaan, rook machine gaat af en vervolgens ziet je buurman het en gaat je auto (interieur) met een poederblusser te lijf...
kan je de auto gelijk naar de sloop brengen...
die poederrotzooi krijg je er nooit meer uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er waren ooit in .de wel auto alarmen op de markt die werkten met een traangaspatroon in het interieur, maar dat vond de EU in strijd met de ARBO voor inbrekers, en is toen verboden
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die poederrotzooi sloopt bij contact alleen al al je elektronica, vandaar dat je een autobrand ook niet moet blussen met poeder, maar met CO2 of schuim.. als je poeder moet gebruiken laat hem dan maar uitfikken.. effekt is hetzelfde --> TL![]()
In een auto of ruimte waar bluspoeder is gebruikt kun je inderdaad ook niet meer rijden want je steekt de teringmoord; echt onmogelijk om adem te halen als er van die zooi ronddwarrelt, zelf al zou je het schoonspuiten/zuigen/blazen whatever.. een paar PPM in de ruimte is al genoeg om kokhalzend uit het raam te hangen
Of je moet zo'n mechanisme hebben als die smurfenspray, dan kun je de inbreker tenminste nog herkennen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er waren ooit in .de wel auto alarmen op de markt die werkten met een traangaspatroon in het interieur, maar dat vond de EU in strijd met de ARBO voor inbrekers, en is toen verboden
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
Wannahave !!!!quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:01 schreef Oksel het volgende:
De mijne rijdt automatisch weg als je dichter dan 3 meter in de buurt komt... goed snel ook!
quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:17 schreef Oksel het volgende:
Ja, alleen niet zo handig, want sindsdien kan ik zelf dus ook niet meer in de buurt komen..
Dan moet je wat aan je criminele uiterlijk doenquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:17 schreef Oksel het volgende:
Ja, alleen niet zo handig, want sindsdien kan ik zelf dus ook niet meer in de buurt komen..
Bron: http://transport-online.n(...)s/index.php?news=542quote:Ladingdieven zetten vrachtwagen midden op de weg stil
Geschreven door Redactie op 25.03.2010, 14:32
TIEL - Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) heeft donderdag 25 maart 2010 omstreeks middernacht op de A15 bij Tiel drie ladingdieven aangehouden. De mannen, een 40-jarige man uit Eindhoven, een 28-jarige man uit Haelen en een 28-jarige man zonder vast woon- en verblijfplaats, zijn ingesloten.
Zij sneden op een parkeerplaats ter hoogte van Neder Betuwe meerdere vrachtauto’s open, waaronder de lokvrachtauto van het KLPD, en haalden er TV’s uit. Twee andere ladingdieven, die een gestolen vrachtauto midden op de A15 tot stilstand brachten, zijn gevlucht.
De mannen hadden op de parkeerplaats Varakker verschillende kijkgaten gesneden in diverse vrachtauto’s, waaronder de lokvrachtauto van het KLPD. Korte tijd later kwamen zij terug met een gestolen vrachtauto en haalden twee TV’s uit een van de opgesneden vrachtauto's. Plotseling vertrokken de vijf mannen, twee in de vrachtauto en drie in een personenauto. De bestuurder van de gestolen vrachtauto negeerde het stopteken en ging slingerend over de rijbaan rijden om te voorkomen dat hij ingehaald kon worden. Ter hoogte van Tiel stopte hij opeens op de linker rijstrook en beide inzittenden vluchtten uit de vrachtauto.
In eerste instantie ging de zorg van de Verkeerspolitie uit naar de verkeersveiligheid op de snelweg en beveiligden het obstakel voor het achteropkomend verkeer. Een later ingezette zoekactie leidde niet naar de twee gevluchte verdachten.
De drie inzittenden van de personenauto zijn wel aangehouden op de A15 ter hoogte van Tiel.
Bij nader onderzoek bleek dat er zeven pogingen van ladingdiefstal waren gedaan door het opensnijden van de zeilen van verschillende vrachtwagencombinaties. Twee chauffeurs wilden echter geen aangifte doen.
Het KLPD maakt proces-verbaal op tegen de aangehouden verdachten en sluit de aanhouding van de andere twee verdachten niet uit. De schade aan de lokvrachtauto zal op de daders worden verhaald.
bericht 820 keer gelezen
vóórquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:31 schreef Matamalam het volgende:
Zijn jullie voor of tegen het inzetten van lokauto's, lokvrachtauto's met lokladingen, lokfietsen etc.? Dit is toch geen uitlokking want je vraagt mensen niet om tot diefstal over te gaan, de wagen en/of lading staat daar gewoon, geparkeerd en op slot??
Een recent voorbeeld:
[..]
Bron: http://transport-online.n(...)s/index.php?news=542
quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:31 schreef willempjewever het volgende:
Een mooie lokauto zal die van TS zijn, daar vang je veel boeven mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |