Hang zo een geel kaartje aan jouw spiegel met "in deze auto bevinden zich geen dure spullen" of iets in die richting..quote:Op maandag 9 november 2009 21:21 schreef J_CDA het volgende:
De afgelopen 2 jaar is er 5 keer ingebroken in mijn auto. Alle 5x is er niks gestolen, want ik laat nooit iets van waarde achter in mijn auto. Ook laat ik altijd mijn handschoenenkastje open staan. Blijkbaar heeft dit weinig effect, aangezien ik al 5x met dezelfde zooi heb gezeten. Iemand nog tips, afgezien van verhuizen of mijn auto onder stroom zetten.
Klopt, zat ik ook aan te denken. Alleen waar haal ik zo'n ding?quote:Op maandag 9 november 2009 21:22 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Hang zo een geel kaartje aan jouw spiegel met "in deze auto bevinden zich geen dure spullen" of iets in die richting..
Kan je btw jouw auto niet onder een lantaarnpaal zetten ofzo..? Of een knokploeg inhuren..?quote:Op maandag 9 november 2009 21:25 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Klopt, zat ik ook aan te denken. Alleen waar haal ik zo'n ding?
Ook vrees ik dat mijn vaste navigatie / audiosysteem nogal zijn aantrekkingskracht heeft :-(
Is een Golf met een vast navigatie / audiosysteem. Je ziet gewoon dat het een vast systeem is, tenzij je een Josti bent ofzo. Anyway ook al sla je het raam in je kan nog steeds niet in de auto. Hij blijft dan namelijk op slot.quote:Op maandag 9 november 2009 21:25 schreef rene90 het volgende:
Wat voor auto heb je dan?
Maak je gebruik van een tom tom, zo ja, heb je kringen op je raam? Sta je in een buurt waar het ook bij andere auto's gebeurd?
Dat zal het inderdaad wel flink aantrekken inderdaad. Is er niet een afdekkapje voor beschikbaar? Onder een lantaarnpaal is sowieso al een goede.quote:Op maandag 9 november 2009 21:29 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Is een Golf met een vast navigatie / audiosysteem. Je ziet gewoon dat het een vast systeem is, tenzij je een Josti bent ofzo. Anyway ook al sla je het raam in je kan nog steeds niet in de auto. Hij blijft dan namelijk op slot.
Hmm, heb ik ook al aan zitten denken. Ziet er niet echt uit dat dat ervoor bestaat.quote:Op maandag 9 november 2009 21:31 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat zal het inderdaad wel flink aantrekken inderdaad. Is er niet een afdekkapje voor beschikbaar? Onder een lantaarnpaal is sowieso al een goede.
Knokploeg voor wat? Zie jij een dader?quote:Op maandag 9 november 2009 21:26 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Kan je btw jouw auto niet onder een lantaarnpaal zetten ofzo..? Of een knokploeg inhuren..?
Nee, 010 en in een goede buurt. Niet dicht bij het centrum.quote:Op maandag 9 november 2009 21:33 schreef draaijer het volgende:
Woon je in Nijmegen? Daar is het mij ook 3x overkomen in een half jaar
Maar als je die sticker hebt, en ze zien een navigatiesysteem zitten...quote:Op maandag 9 november 2009 21:35 schreef willempjewever het volgende:
Die gele driehoek met de tekst "deze auto is leeg" kan je halen bij politie ophalen. Niet alle korpsen hebben met deze actie meegedaan, dus informeer even.
Die driehoek is best groot, als je die nu over het navigatiesysteem heen legtquote:Op maandag 9 november 2009 21:36 schreef rene90 het volgende:
Maar als je die sticker hebt, en ze zien een navigatiesysteem zitten...
2x aangifte gedaan. Vond dit ook wel genoeg, aangezien ik dit digitaal heb gedaan en nooit een dossiernummer teruggekoppeld heb gekregen. Waarschijnlijk te druk met fietsers bekeuren, auto's flitsen.quote:Op maandag 9 november 2009 21:40 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Die driehoek is best groot, als je die nu over het navigatiesysteem heen legt![]()
Neem toch aan dat die dief na 5 pogingen het wel opgeeft, zullen vast niet veel verschillende personen zijn.
Heeft de politie niet tips gegeven? Hier kan je redelijk goedkoop een garagebox huren, maar dat zal in Rotterdam wel niet zo goedkoop zijn...
Heb ik ook, een alarm, je ziet duidelijk een rood lampje knipperen. Maar gaat blijkbaar niet altijd af.quote:Op maandag 9 november 2009 21:43 schreef rene90 het volgende:
In de winter wordt het hopelijk wat minder, dan heb je ijs op de ramen en kunnen ze niet naar binnen kijken.
Verder zou ik ook niet echt een optie weten, dan toch een goed alarmsysteem inbouwen waarvan ze een lampje zien knipperen. Volgens mij kan je ook gewoon alleen zo'n rood ledje kopen en die op je dashboard plakken en gewoon aanklikken.
Dan lijkt het me verstandig om dit even te controleren. Maar heb je ook iets wat duidelijk maakt dat er een alarm op de auto zit. Dus bijvoorbeeld zo een knipperend rood ledlampje?quote:Op maandag 9 november 2009 21:45 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Heb ik ook, een alarm. Maar gaat blijkbaar niet altijd af.
Wordt zeker wat mee gedaan, dus altijd even invullen (kan gelukkig digitaal, scheelt je heel wat tijd). Maar als ik het zo lees is het vast een of andere kutjunk die je 1000 keer kan oppakken en er toch mee door gaat.quote:Op maandag 9 november 2009 21:44 schreef J_CDA het volgende:
2x aangifte gedaan. Vond dit ook wel genoeg, aangezien ik dit digitaal heb gedaan en nooit een dossiernummer teruggekoppeld heb gekregen. Waarschijnlijk te druk met fietsers bekeuren, auto's flitsen.
Yep, op de deurpost bij bestuurderskant. Duidelijk zichtbaar.quote:Op maandag 9 november 2009 21:46 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dan lijkt het me verstandig om dit even te controleren. Maar heb je ook iets wat duidelijk maakt dat er een alarm op de auto zit. Dus bijvoorbeeld zo een knipperend rood ledlampje?
Er staat duidelijk dat ik een dossier / proces verbaal nummer teruggekoppeld via de mail zou moeten krijgen. Maar dit gebeurt dus gewoon niet.quote:Op maandag 9 november 2009 21:47 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Wordt zeker wat mee gedaan, dus altijd even invullen (kan gelukkig digitaal, scheelt je heel wat tijd). Maar als ik het zo lees is het vast een of andere kutjunk die je 1000 keer kan oppakken en er toch mee door gaat.
Denk dat een alarm niet helpt, een ruit inslaan maakt toch best veel geluid? Daar schrikt die ook niet van kennelijk.
Zou niet mogen. Maarja, wat doe je eraan...quote:Op maandag 9 november 2009 21:49 schreef J_CDA het volgende:
Er staat duidelijk dat ik een dossier / proces verbaal nummer teruggekoppeld via de mail zou moeten krijgen. Maar dit gebeurt dus gewoon niet.
Ja, politie heeft ook wel wat acties gedaan. Briefjes onder ruitenwisser, rondrijden met een kar met groot erop vermeld; laat niks waardevols achter in je auto.quote:Op maandag 9 november 2009 21:51 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Zou niet mogen. Maarja, wat doe je eraan...
Hebben meer mensen in de wijk er last van of is het alleen jouw auto?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |