Vorige week was toevalig de film Flodder op tv.
Nu is de eerste film al geniaal gaat twee nog wel en is drie gewoon slecht.
Net zo als de serie heb ik de recast en de verpesting van het personage Kees Flodder nooit begrepen.
Bij Sjonnie was het gewoon omdat Huub Stapel er geen zin in had.
Oke niet zo erg Coen van Vrijberghe de Coningh speelde de rol dan wel anders en wat meer comic relief maar nog steeds wel zo dat het wel herkenbaar was.
Nee dan de rol van Kees.
Waar hij in de eerste twee films door René van 't Hof toch wel als een sneaky basterd wordt neergezet.
Hij neukt oa ze zus. En krijgt uiteindelijk het tennis meisje en komt verder overal mee weg .
Hij is alleen een beetje stil maar weet zich wel prima staande te houden. En dat sneaky bastard gehalte zit er er echt hoog in. Waar Sjonnie de uitvoerder is Kees in de eerste twee films nog een beetje de bedenker de stoker die zijn handen niet vuil maakt.
Tot dat Stefan de Walle de rol overneemt voor de serie.
Van af dat moment is Kees een totale debiel die is blijven hangen in ze pubertijd.
Ook is het personage zo veel minder interessant geworden dat hij nooit meer een scene heeft zonder een ander lid van de familie . Terwijl de tennisclub stukjes uit film 1. juist een van de meest geniale stukjes waren.,
Nee van af het moment dat Stefan de Walle overneemt. Is Kees alleen nog maar dom dom dom en dom.
Volgens mij moet het zelfs een mongool of iets in die richting voorstellen van af dat moment.
Waarom ? Waarom hebben ze er een soort van levend tekenfilmfiguurtje van gemaakt ?
Volgens mij is de recast van Kees Flodder een van de meest slechte Nederlandse recasts ooit gedaan.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.