Even een enorme schop.
Mijn zoontje is nu 3 weken oud, dus over een week of 7 moet ik weer gaan werken, en dan wil ik ook gaan kolven. Ik heb een Avent handkolf, en tijdelijk een elektrische opzet daarvoor te leen. Gisteravond even geprobeerd, maar dat was nog geen succes. Hoe vaak moet je 'oefenen' voor je het kolven een beetje onder de knie hebt? En nog meer vragen:
Ik ga werken op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag, gemiddeld wel zo'n beetje van 9 - 17 (werk op een hbo, dus tijden verschillen wat), plus reistijd, ben ik ongeveer van 8.15 tot 17.45 van huis weg, dus dat zullen zo'n 3 voedingen zijn? Is het realistisch om ervan uit te gaan dat ik dat ook gewoon bij elkaar kan kolven op mijn werkdagen? Of moet ik echt voorraad gaan aanleggen? En zo ja, hoeveel dan? Hij komt nu nog zo'n beetje elke 2,5 uur voor een voeding, dan ook nog kolven, pfff, dan ben ik nergens anders meer mee bezig ongeveer

.
En dan over het opwarmen van mm. Heeft iemand ervaring met flessenwarmers? Ik heb het bij de peuter (die paar keer dat ik gekolfd had) wel au bain marie geprobeerd, maar dat vond ik echt helemaal niets, was ik eindeloos mee bezig, en dat is niet fijn met een hongerige baby. Dus bij haar uiteindelijk de magnetron gebruikt (ja ja, ik weet het, maar het ging dus maar om sporadisch een flesje, en het moest voor haar WARM zijn), maar Pietje zal aanzienlijk meer gekolfde melk krijgen, als alles goed gaat, dus dan wil ik gewoon een goede oplossing - vooral voor haar vader, die vaker dan ik gekolfde melk zal geven natuurlijk (van mijn werkdagen gaat Pietje 3 dagen naar het kdv, en is hij 1 dag thuis bij manlief).