abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2011 @ 20:36:53 #176
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97754752
Orea, mag ik vragen, hoelang heb jij gekolfd?

Ik merk nu wederom dat de productie aan het teruglopen is, dus ik wil morgen weer (eventueel met LK) gaan proberen aan te leggen.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97754941
Balen Takkembah! Hoevaak kolf je nu?
  zondag 5 juni 2011 @ 20:46:52 #178
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97755461
Wanneer Seth eet, dus 8x p.24u., maar vandaag 2x meer gedaan al.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97755851
Hmm, ik denk na jullie ervaring te hebben gelezen toch niet meer dat het overdreven is om voor de bevalling al een borstkolf aan te schaffen. Dus tegen die tijd kom ik nog eens terug om daar weer ove te vragen waarschijnlijk ;)
En tot die tijd lurk ik verder, kan er alleen maar wijzer van worden :)
pi_97757024
En dan heb je zo'n ding, wil je toch liever een professionele dubbelzijdige medela symphony, moet je vrouw naar de thuiszorgwinkel om dat te regelen :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97757670
Huren? Tegenwoordig kun je toch alles kopen?
pi_97757843
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:36 schreef Takkembah het volgende:
Orea, mag ik vragen, hoelang heb jij gekolfd?

Ik merk nu wederom dat de productie aan het teruglopen is, dus ik wil morgen weer (eventueel met LK) gaan proberen aan te leggen.
Bedoel je hoe lang per keer? Of in tijd achter elkaar?

Vanaf dag 3 tot dag 8 heb ik gekolfd (en had dus een kraam die me op zo'n schema zette dat ik op dag 5 al een overstimulatie ontwikkelde :X) daarna heb ik heel sporadisch gekolfd (en vooral om de druk eraf te halen bijv.)..

Proberen weer aan te leggen is altijd goed, maar hou goed in de gaten dat het je niet tegen gaat staan. Met hulp van een LK kan ik echt heel erg toejuichen!! :Y
pi_97758220
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:19 schreef Nirak het volgende:
1700 euro >:O
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 5 juni 2011 @ 21:29:32 #184
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97758406
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:19 schreef Nirak het volgende:
Ligt er aan waar voor je de kolf wilt gebruiken. Als je alleen een handkolf in huis hebt en je moet gaan kolven in je kraamdagen om de boel op gang te krijgen is een elektrische kolf die je tijdelijk huurt bij de thuiszorgwinkel veel effectiever.

Voor het kolven op het werk is een dubbelzijdige elektrische kolf vaak het makkelijkst en het snelst maar die zou ik niet aanschaffen voor de bevalling.
Je weet namelijk nooit hoe het gaat lopen en het zou zonde zijn als je een dure kolf hebt staan en geen borstvoeding meer geeft tegen de tijd dat je gaat werken. (Niet om je te ontmoedigen uiteraard maar de statistieken geven nou eenmaal aan dat het percentage na een paar maanden hard terug loopt).

Een handkolf van te voren in huis hebben is wel fijn, ook met stuwing en geen enorme uitgave.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97759954
Ik had alleen de swing (enkelzijdig) en daar ging het prima mee. Ik heb uiteindelijk na een tijd (afgelopen maart, na 7,5 maand) alsnog een PISA (pump in style advanced, dubbelzijdig) aangeschaft en die heb ik er inmiddels ook alweer uit ;)

Dus aanschaffen is niet verkeerd. Ik heb niks hoeven huren. Het kan alle kanten op!
pi_97760289
Ow maar ik weet nu al dat ik niet zoooo lang borstvoeding ga geven.. Knap dat mensen het zo lang volhouden.. Maar weet nu al dat ik dat niet vol ga houden..
Dan is huren en evt kopen niet zo'n verkeerde optie idd :)
  maandag 13 juni 2011 @ 08:37:34 #187
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98102211
Hier ook gaan kolven vanwege mindere start. Vanaf dag 3 heeft meneertje zowel uit borst als speen gedronken en dat gaat nog steeds goed.

Over paar weken weer aan t werk, dus ben benieuwd hoe het op hte werk gaat.

Ik werk 9 uur en wil hem om 5.30 a 6 uur voeden, dan gaat hij naar oppas en ik werken. Ik begin meestal 7.15 a 7.30.
Voorlopig in mijn agenda geblokt om om 9.30 en 13.30 te kolven.
Ik kom alleen denk ik aan einde middag knijp, dat hij al om 17 uur wil drinken maar ik pas 17.30 a 17.45 thuis ben.
Ik ga eerste dagen wel kijken hoe het gaat, anders met mn leidinggevende bespreken, want ik kolf dan 1 uur, etrwijl 2,25 is toegestaan. Misschien de eerste periode iets eerder weg ten laste van kolftijd om hem langzaam te kunnen gaan rekken naar 17.30. Maar we zien wel hoe het gaat. Voor ik ga werken komen er als het goed is nog wa regeldagen, dus mijn mooie schame van nu kan misschien weer helemaal de prullenbak in ;-)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_107996941
Even een enorme schop.

Mijn zoontje is nu 3 weken oud, dus over een week of 7 moet ik weer gaan werken, en dan wil ik ook gaan kolven. Ik heb een Avent handkolf, en tijdelijk een elektrische opzet daarvoor te leen. Gisteravond even geprobeerd, maar dat was nog geen succes. Hoe vaak moet je 'oefenen' voor je het kolven een beetje onder de knie hebt? En nog meer vragen:

Ik ga werken op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag, gemiddeld wel zo'n beetje van 9 - 17 (werk op een hbo, dus tijden verschillen wat), plus reistijd, ben ik ongeveer van 8.15 tot 17.45 van huis weg, dus dat zullen zo'n 3 voedingen zijn? Is het realistisch om ervan uit te gaan dat ik dat ook gewoon bij elkaar kan kolven op mijn werkdagen? Of moet ik echt voorraad gaan aanleggen? En zo ja, hoeveel dan? Hij komt nu nog zo'n beetje elke 2,5 uur voor een voeding, dan ook nog kolven, pfff, dan ben ik nergens anders meer mee bezig ongeveer ;( .

En dan over het opwarmen van mm. Heeft iemand ervaring met flessenwarmers? Ik heb het bij de peuter (die paar keer dat ik gekolfd had) wel au bain marie geprobeerd, maar dat vond ik echt helemaal niets, was ik eindeloos mee bezig, en dat is niet fijn met een hongerige baby. Dus bij haar uiteindelijk de magnetron gebruikt (ja ja, ik weet het, maar het ging dus maar om sporadisch een flesje, en het moest voor haar WARM zijn), maar Pietje zal aanzienlijk meer gekolfde melk krijgen, als alles goed gaat, dus dan wil ik gewoon een goede oplossing - vooral voor haar vader, die vaker dan ik gekolfde melk zal geven natuurlijk (van mijn werkdagen gaat Pietje 3 dagen naar het kdv, en is hij 1 dag thuis bij manlief).
pi_108536897
We hebben een Avent flessenwarmer van MamaPurk gekregen O+ het is een fijne ding!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:12:57 #190
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_108537864
Bleie, het is wrs wel verstandig om een voorraadje op te bouwen. Al os het maar voor de rust. Als je een makkelijke kolver bent, kan je Mss wel drie voedingen bij elkaar kolven in 2x. Anders is het idd 3x kolven. Je hebt wel recht om zo vaak te kolven. Je kan ook kiezen om eerder naar huis te gaan, zodat het "maar" 2 voedingen zijn die je moet kolven. Is ff uitproberen.

Qua opwarmen, kan in een flessenwarmer maar wel tussentijds even schudden/zwenken om hot spots te voorkomen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')