abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74537485
De windows XP PC van mijn vader kan plotseling geen IP adres meer krijgen. Hier is wat ik heb gedaan om oorzaken uit te sluiten:

-Laptop op de netwerkkabel aangesloten. Dan werkt het wel. Router en netwerkkabel functioneren dus.
-PC van m'n vader bevat twee netwerkkaarten. Dus kabel op andere NIC aangesloten. Ook dan geen ip adres toegwezen gekregen.

Het lijkt mij dus iets softwarematigs in de computer. Overigens staan alle instellingen correct (ip automatisch ophalen etc.). Ook met een handmatig ip krijg ik overigens geen internet op de pc.

Iemand ideeën?
pi_74537585
"plotseling" is altijd zo'n vaag woord.
Er moet tussen het wel en niet krijgen van een IP adres iets gebeurd zijn.
Vraag is: wat?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74537637
Probeer eerst eens de Modem/Router uit tezetten voor 1 Minuut en deze dan weer aan te zetten en dan kijken of je dat netwerkadres wel krijgt
  maandag 9 november 2009 @ 12:58:31 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_74537749
start>Run
cmd
Ipconfig /release
Ipconfig /renew

Dat werkt over het algemeen bij dit soort fouten
pi_74537839
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:52 schreef spijkerbroek het volgende:
"plotseling" is altijd zo'n vaag woord.
Er moet tussen het wel en niet krijgen van een IP adres iets gebeurd zijn.
Vraag is: wat?
Goede vraag, ik weet het niet en mijn vader kan dat nu niet bepaald sterk uitleggen

Andere twee tips ga ik even proberen, klinkt logisch.

edit:
De aangevraagde serviceprovider kan niet worden geladen of geinitialiseerd (of iets dergelijks) krijg ik bij ipconfig /renew

Router opnieuw starten werkt ook niet.
pi_74538106
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:01 schreef thettes het volgende:

[..]

Goede vraag, ik weet het niet en mijn vader kan dat nu niet bepaald sterk uitleggen

Andere twee tips ga ik even proberen, klinkt logisch.

edit:
De aangevraagde serviceprovider kan niet worden geladen of geinitialiseerd (of iets dergelijks) krijg ik bij ipconfig /renew

Router opnieuw starten werkt ook niet.
kan je wel naar de router connecten vanaf de pc van je vader als je de nic waar je kabel in zit een fixed ip geeft?? Dan kun je iig uitsluiten of de tcp/ip-stack crappy is of dat alleen het ontvangen van de dhcp-gegevens fout gaat.
pi_74538127
Nee dat lukt niet.
pi_74538275
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:12 schreef thettes het volgende:
Nee dat lukt niet.
mijn 2 centen is dan dat je stack verrot is; helaas kun je die in de "nieuwere" windows-versies (alles na windows98 ) niet meer los installeren / deinstalleren en kost je vaak een her-installatie; reparatie hiervan gaat vrijwel altijd fout en kost je een enorme tijd om alle bestandjes die nodig zijn weer bij elkaar te sprokkelen. Vaak dat een virus of een trojan de boosdoener is trouwens van dit soort dingen, dus een scan hierop kan geen kwaad.
pi_74538560
Maar het kan vast geen kwaad om het volgende toch even te proberen?:

http://support.microsoft.com/kb/299357#letmefixit
pi_74538700
Wat Kroegtijger zegt,die install is verrot
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_74538848
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:26 schreef thettes het volgende:
Maar het kan vast geen kwaad om het volgende toch even te proberen?:

http://support.microsoft.com/kb/299357#letmefixit
Tja, hoeveel kwaad kan het?? Werkt het nu?? nee. Kan het nog meer niet werken dan nu het geval is?? nee -> niets te verliezen dus proberen maar
maak uiteraard nu het kan iig even backups van je data voordat je gaat lopen kloten!
pi_74541614
wel geprobeerd te pingen? Kan zijn dat er toch ergens instellingen verkeerd staan.
Carpe diem quam minimum credula postero.
pi_74542091
pingen werkt niet. En mijn eigen bovenstaande linkjes ook niet, er missen blijkbaar bestandjes (winsock nogwat etc).

Mocht niemand vandaag nog een geniale ingeving hebben dan wordt het morgen opnieuw XP installeren.
pi_74542837
winsock is best een essentieel onderdeel...stack dus duidelijk crappy
pi_74544113
ARP cache legen misschien.
pi_74544629
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:06 schreef KroodjeBip het volgende:
ARP cache legen misschien.
Als je de winsock.dll al mist heeft een arp-tabel leeg gooien ook geen zin... eerst moet je stack op orde zijn wil je uberhaubt ook maar iets kunnen doen.
  VIVA maandag 9 november 2009 @ 16:37:30 #17
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_74545206
Is het Windows XP?

Genoeg tooltjes te vinden om winsock problemen op te lossen. http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=winsock+fix&meta=
What lies behind makes no sense in my mind
pi_74545616
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:37 schreef cosmosis het volgende:
Is het Windows XP?

Genoeg tooltjes te vinden om winsock problemen op te lossen. http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=winsock+fix&meta=
Die zijn bedoeld voor heel andere problemen; niet een missende dll-file, maar versie-problemen e.d.
Je kan het natuurlijk proberen (misschien werkt het) maar ik geef weinig hoop
  VIVA maandag 9 november 2009 @ 17:02:55 #19
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_74545956
Ook als de dll bestanden alleen beschadigd zijn wordt vaak de melding getoond dat winsock.dll missing/corrupted is. Indien deze echt mist, kun je winsock.dll downloaden. Indien Winsock corrupt is geraakt, zal winsockfix een grote kas nvan slagen hebben.

Indien geen van allen werkt, kun je altijd nog een (iets meer technische) oplossing bekijken om te achterhalen waar het aan ligt. http://support.microsoft.com/kb/811259
Echter zou ik hier aan beginnen op het moment dat je wel weet wat je doet.

Mijn advies, probeer eerst winsockfix, helpt bij een heleboel van dit soort problemen.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_74546084
Alles al geprobeerd. Toen wilde ik sys herstel doen, maar deze dll (srssr oid) bleek ook beschadigd. Ben volgend weekend weer bijmijn ouders, dan is het tijd voor een nieuwe installatie van XP.
pi_74561477
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:07 schreef thettes het volgende:
Alles al geprobeerd. Toen wilde ik sys herstel doen, maar deze dll (srssr oid) bleek ook beschadigd. Ben volgend weekend weer bijmijn ouders, dan is het tijd voor een nieuwe installatie van XP.
Dat lijkt me inderdaad de makkelijkste oplossing. Zelfs al zou je met de nodige plakbandjes links en rechts alles weer draaiend krijgen, wie weet wat er nog meer verrot is geraakt in de installatie.... De uren kan je dan beter in een clean install stoppen
pi_74564855
je kan hooguit nog even proberen een (geldige) ipconfiguratie handmatig in te stellen en kijken als dat iets opleverd ;-)
pi_74568176
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan hooguit nog even proberen een (geldige) ipconfiguratie handmatig in te stellen en kijken als dat iets opleverd ;-)
dat was al geprobeerd; en aangezien dat niet werkt is de kans dat de ip-stack rot is wel erg groot
pi_74570648
Waarom is het direct de ip stack?
Schakel eens een van beide NIC's uit, herstart de computer in veilige modus met netwerkmogelijkheden en kijk of die het dan wel doet.
Kan zijn dat iets anders de toegang blokkeert.
pi_74571492
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:16 schreef Adames het volgende:
Waarom is het direct de ip stack?
Schakel eens een van beide NIC's uit, herstart de computer in veilige modus met netwerkmogelijkheden en kijk of die het dan wel doet.
Kan zijn dat iets anders de toegang blokkeert.
Het is niet met zekerheid de stack, maar het is wel een waarschijnlijke.... Uitzoeken van 't probleem kan natuurlijk wel, maar waarschijnlijk is er nog wel meer om zeep behalve dit. Als TS het al opgelost zou krijgen, dan is er nog geen zekerheid van een goede windows-installatie. Aangezien de pc niet bij TS staat en bij mogelijke vervolg-problemen het allemaal niet makkelijker wordt neem ik dus aan dat TS een bedrijfszekere oplossing wil om niet elke keer opnieuw aan de gang te moet om het weer draaiend te krijgen. Daarnaast is een clean install waarschijnlijk sneller geregeld dan het probleem uit te zoeken, en is een schone installatie van tijd tot tijd ook geen overbodige luxe. Al met al zou ik dus niet al te veel tijd in het resolven van dit specifieke probleem steken maar gewoon voor de kortste en meest zekere oplossing gaan en dus een clean install.
Mocht TS daarna nog problemen houden, dan kan hij altijd contact met de diverse fabrikanten (pc, router) opnemen. Als je dan al een clean install gedaan hebt wordt je niet zo makkelijk meer met een kluitje in het riet gestuurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')