abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 9 november 2009 @ 02:22:01 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_74530952
China stelt voor de komende drie jaar 10 miljard dollar beschikbaar voor leningen aan Afrikaanse landen. Ook wil China de schulden kwijtschelden van de allerarmste landen in Afrika. Dit geldt alleen voor landen die diplomatieke banden met China onderhouden.

De Chinese premier Wen Jiabao maakte de maatregelen bekend op een tweedaagse Chinees-Afrikaanse top in Egypte. Ook omstreden Afrikaanse leiders zijn hierbij aanwezig, zoals president Mugabe van Zimbabwe en al-Bashir van Sudan.

Wen zei verder dat China in Afrika schone energiecentrales zal bouwen en de export naar China zal stimuleren.
Bron

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 09-11-2009 09:42:54 (Ondanks waardeloze OP toch nieuws) ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 9 november 2009 @ 02:30:30 #2
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_74530982
Wat zal ik lekker slapen met dit nieuws.
  maandag 9 november 2009 @ 03:05:03 #3
262650 kitao
prikplaatje
pi_74531045
Dat krijg je dus na jaren uitbuiting door het Westen van Afrika en het bankroet van de VS.
Ik hoop dat Afrika er beter van word.
megalomaniac
pi_74531081
dealtjes als spoorlijnen bouwen voor grondstoffen doen ze al jaren. staal hebben ze zat, en chinezen ook ze weten dat Afrikanen geen spoorlijnen kunnen bouwen (of het moet onder leiding van blanken zijn ) dus dat exploiteren ze mooi
  maandag 9 november 2009 @ 03:22:46 #5
262650 kitao
prikplaatje
pi_74531086
Paar keer in Nigeria geweest en niet als toerist , meer chinese brommers als duitse zundaps gezien in ieder geval. Het westen krijgt nu de rekening voor het verwaarlozen van dit continent en zal zich op zijn hoofd slaan uit zelfverwijt.
Ongeveer zoals rusland voor een dollar alaska verkocht aan de amerikanen.

megalomaniac
pi_74531159
quote:
Op maandag 9 november 2009 03:05 schreef kitao het volgende:
Dat krijg je dus na jaren uitbuiting door het Westen van Afrika en het bankroet van de VS.
Weinig kans; dit wordt uit puur zakelijk en dus egoïstisch belang gedaan.
  maandag 9 november 2009 @ 05:27:52 #7
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_74531203
Ik ben wel benieuwd hoe de Chinezen zullen rageren als er een stelletje Somaliërs met proppenschieters één van hun projectjes komt lastigvallen, dat zal wel bij één keer blijven denk ik. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  † In Memoriam † maandag 9 november 2009 @ 06:09:27 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_74531247
En ondertussen richt de VS Africom op.

United States Africa Command

Lijkt me een verdomd lastige keuze voor de Afrikanen. Een oude wereldmacht die een geschiedenis van geweld, afpersing, het installeren en steunen van dictators en het continent overspoelen met wapens heeft, of zaken doen met een nieuwe opkomende macht die met samenwerkingsprojecten en financiele steun komt.
  maandag 9 november 2009 @ 06:10:53 #9
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74531250
Haha, inderdaad, China it is.
No bad soldiers under a good leader
pi_74531525
Dus TS copy paste een artikel uit de teletext en wil met " " een discussie op gang brengen ?

† In Memoriam † maandag 9 november 2009 @ 07:59:56 #11
230491 Zith
pls tip
pi_74531560
quote:
Op maandag 9 november 2009 03:22 schreef kitao het volgende:
Paar keer in Nigeria geweest en niet als toerist , meer chinese brommers als duitse zundaps gezien in ieder geval. Het westen krijgt nu de rekening voor het verwaarlozen van dit continent en zal zich op zijn hoofd slaan uit zelfverwijt.

Waarom ga je dan ook naar Nigeria Wel het meest verlepte land in Afrika

Afrika
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 9 november 2009 @ 08:47:00 #12
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_74531920
quote:
Op maandag 9 november 2009 07:59 schreef Zith het volgende:Afrika
Afrika onder de Sahara
....
Na wat heroverweging tevens:
Afrika boven de Sahara
Sahara
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  maandag 9 november 2009 @ 08:49:37 #13
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74531957
Ik zie China nog wel een keer een oorlog beginnen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_74532035
quote:
Op maandag 9 november 2009 04:21 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Weinig kans; dit wordt uit puur zakelijk en dus egoïstisch belang gedaan.
Uiteraard, maar laten we eerlijk wezen: wij als westen hebben ook goed ons best gedaan om Afrika effe lekker keihard kapot te verkrachten. Is goed gelukt, naar ik dacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74532332
quote:

Ik weet niet wat China ervan verwacht, maar als ze meer verwachten dan grondstoffen zijn zij degenen die zich op het hoofd gaan slaan denk ik.
  maandag 9 november 2009 @ 09:27:51 #16
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_74532399
Ben je wel eens in Afrika geweest? Echt heel veel van de belangrijke en grote bedrijven zijn daar al in chineze handen.

Bijvoorbeeld, bijna alle natuurlijke grondstoffen worden gedolven door chineze bedrijven die voor een appel en een ei de lokale politiek omkoopt en daarna gewoon vrij spel hebben om te doen en laten wat ze willen. Westerse bedrijven worden dan meestal nog wel door wetjes tegen gehouden, maar daar hebben ze in china geen last van...

Nu gaat er 10 miljard extra naar Afrika, maar dat zal echt alleen maar zijn om de economische belangen van China te versterken.
  maandag 9 november 2009 @ 09:29:47 #17
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_74532426
Dus over twintig jaar komt er een nieuwe etnische zuivering van Mugabe om alle Chinese bedrijven te confisceren?
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_74532462
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:27 schreef boofer het volgende:
Nu gaat er 10 miljard extra naar Afrika, maar dat zal echt alleen maar zijn om de economische belangen van China te versterken.
10 miljard aan leningen wel te verstaan.
Verder nog wat kwijtscheldingen van schulden onder voorwaarden
en
quote:
Experts denken dat Peking met deze beloftes wil laten zien dat het oog heeft voor mensenrechten . Critici verwijten China dat het ook investeert in landen met dubieuze regimes en zeggen dat Peking enkel handelt uit altruïstische motieven.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_74532848
juist.. china gaat daar energiecentrales bouwen, maar dat gaat europa ook doen. Grote zonenergieplantages...
pi_74533121
quote:
Dit geldt
alleen voor landen die diplomatieke
banden met China onderhouden.
Ik hoop toch niet dat mensen denken dat China uit liefde investeert? Lijst met werkkampen. link En vergis China niet met hongkong Is iets heel anders dan China.
En even voor de goede orde? Je komt ook in een werkkamp terecht wanneer je luistert naar kritiek, journalist bent en niet de juiste dingen hebt gezegd die de regering wil horen, of gewoon christen/gelovig bent. Hellaas dus echt niet alleen misdadigers die daar zitten, maar ook mensen met een eigen mening
quote:
Volgens de schattingen van de Onderzoeksinstelling op de Laogai (gedwongen werkkampen) zijn er momenteel 6,8 miljoen mensen die in 1.100 werkkampen in China worden gevangengenomen. Onder de gevangenen zijn ordinaire misdadigers, dissidenten, journalisten, prostituees, Christenen en Falun Gong beoefenaars die bijna de helft van de gevangenen uitmaken: een enorme hoeveelheid gratis arbeidskrachten. Belangrijke consumentengoederen worden geproduceerd: kleren, speelgoed, juwelen, pruiken, kerstbomen, schoenen, werktuigen, voedsel, enz. De meeste van deze producten zijn voor export. De gedwongen werkkampen hebben geen productiekosten, betalen geen salarissen en zijn vrij van belasting voor de eindproducten. Zij bouwen enorme economische zones rond zich die voordeel uit deze gunstige voorwaarden halen.
Tja, ook een manier om gewoon geen loon te hoeven betalen
Even wat uitleg van het soort Falun Gong die in dergelijke werkkampen opgesloten zitten
quote:
Falun Gong, ook bekend als Falun Dafa, is een uit China afkomstige spirituele zelfdiscipline die in 1992 geïntroduceerd werd aan het Chinese publiek door haar grondlegger Li Hongzhi. Doel van het beoefenen van Falun Gong staat het verfijnen, of cultiveren, van lichaam en geest. Falun Gong beschouwt daarbij waarachtigheid, mededogen en verdraagzaamheid als hoogste leidinggevende principes.

Falun Gong bestaat uit een reeks van vijf Qigong oefeningen waaronder een zittende meditatie, en een theoretisch gedeelte, genaamd Falun Dafa.

Falun Gong genoot een massale populariteit in China tot de Chinese overheid de praktijk in 1999 verbood en een grootschalige vervolging lanceerde die tot op heden aanhoudt. Falun Gong wordt momenteel vrij beoefend in een 80-tal landen.
En dat gaat handelen (of inlijven door de schulden kwiijt te schelden) om te helpen? Uiteraard maakt het voor sommige users niet meer uit wat er met de bevolking van Afrika gaat gebeuren, zolang het woord Amerika er maar niet aan gekoppeld is.

Maar jullie richten je ogen maar naar HongKong zodat jullie denken dat dat china is. Dat is juist china niet.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_74533734
quote:
Op maandag 9 november 2009 06:09 schreef NorthernStar het volgende:
En ondertussen richt de VS Africom op.

United States Africa Command

Lijkt me een verdomd lastige keuze voor de Afrikanen. Een oude wereldmacht die een geschiedenis van geweld, afpersing, het installeren en steunen van dictators en het continent overspoelen met wapens heeft, of zaken doen met een nieuwe opkomende macht die met samenwerkingsprojecten en financiele steun komt.
Ik dacht bij die eerste dat je het over beide kanten had, maar die roze bril wil blijkbaar alleen maar af wanneer je het woord Amerika er voor zet. Kijk alleen al eens naar Tibet!bron
quote:
In 1949 werd de Nationalistische regering door Mao Zedong en zijn Chinese Communistische Partij omver geworpen. Mao's bevrijdings leger viel in oktober 1950 Tibet aan. Op een leeftijd van zestien begon de veertiende Dalai Lama aan zijn bewind. De Verenigde Naties boden geen hulp, dus Tibet kon niet anders dan op geven en in te stemmen met de bevrijding.
De Tibetanen werden geacht trouw te zijn aan het Chinese Communistische systeem of ze werden mishandeld.
potalaIn 1959 vermomde de Dalai Lama zich als een soldaat en ontvluchtte 's nachts het paleis. Hij vluchtte samen met zijn familie, volgelingen en Khampa's als gidsen.
Veel Tibetanen probeerden te vluchtten via de bergen, maar daar waren Chinese wachters geplaatst om dat te verhinderen. Velen werden gedood tijdens hun vlucht. Anderen vroren dood of stierven van de honger. Het uitoefenen van religieuze gewoonten werd verboden.
China rechtvaardigden hun inval omdat het Tibetaanse land toch al van hen was. Het Hoger Gerechtshof verklaarde dat Tibet een onafhankelijk land was en veroordeelden de Chinese invasie.
En wat er nu nog steeds gaande is. En verwissel niet HongKong met china. Willen de mensen uit HongKong ook liever niet.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_74534377
quote:
Op maandag 9 november 2009 03:05 schreef kitao het volgende:

Het enige wat China gaat doen is Afrika nog harder leeg trekken. Olie en grondstoffen naar China, terug geld voor de dictators en wapens.
pi_74534836
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:04 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Het enige wat China gaat doen is Afrika nog harder leeg trekken. Olie en grondstoffen naar China, terug geld voor de dictators en wapens.
Mooie manier voor China om van haar overschot aan "instabiele" dollars af te komen toch?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  maandag 9 november 2009 @ 11:21:04 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74534915
quote:

Soit, het westen heeft 2000.000.000.000 in afrika gepompt en dat heeft niet veel opgeleverd....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 9 november 2009 @ 11:56:04 #25
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74536036
Tja, wat gaat China doen als er Mugabe achtige acties komen in een land waar zij diep in geinvesteerd hebben? Direct het sturen zal niet kunnen tenzij ze WO3 willen beginnen...dus zullen zerebellen gaan steunen met wapens en geld. Waardoor Afrika dus net als nu in eindeloze burgeroorlogen zal komen/blijven. Gaat het continent op vooruit
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')