quote:Op zondag 8 november 2009 22:42 schreef detulp050 het volgende:
Ik vind het meer iets voor iemand die achter een synthesizer zit bij feesten en partijen om eerlijk te zijn
[ afbeelding ]
Als je het ontzettend goed doet met een maatpak en slechts een klein deel van het overhemd zichtbaar, dan kán het werken. Maar anders lijk je inderdaad op die gozer achter de synthesizer.quote:Op zondag 8 november 2009 22:40 schreef Cahir het volgende:
Is dit nou echt not done? Iemand vertelde dat je pak altijd lekker donker moet zijn enzo en niet te opvallend anders val jij niet meer op. Maar een rood overhemd onder een zwart pak + zwart stropdas kan toch best zakelijk zijn?
Omdat het ook zoiets vreemds is om allemaal met een zwart pak, zwarte das en wit overhemd op de zaak te lopen alsof de Bleus Brothers terug zijn.quote:Op zondag 8 november 2009 22:49 schreef Simplicity het volgende:
Wat is er mis met een pak zoals elke andere collega zou hebben?
Met welke reden zou je daarop gaan varieren/erbovenuit zien te komen?
Bovendien lijkt jou combinatie me ook niet echt passend overkomen...
Een pak zonder riem staat juist raar.quote:Op zondag 8 november 2009 22:52 schreef Cahir het volgende:
Kan je nou bij een pak een riem doen zonder dat het raat staat?
naja, er zijn zoveel soorten combinaties, met verschillende kleuren colberts/bloesjes met streepjes/stropdassen/etc... waarom dan plots iets met rood kiezen? beetje onnodig afwijkend?quote:Op zondag 8 november 2009 22:51 schreef NJ het volgende:
[..]
Omdat het ook zoiets vreemds is om allemaal met een zwart pak, zwarte das en wit overhemd op de zaak te lopen alsof de Bleus Brothers terug zijn.
Zolang ie bij je schoenen past. Maar een riem 'moet' wel, eigenlijk.quote:Op zondag 8 november 2009 22:52 schreef Cahir het volgende:
Kan je nou bij een pak een riem doen zonder dat het raat staat?
quote:Op zondag 8 november 2009 22:42 schreef detulp050 het volgende:
Ik vind het meer iets voor iemand die achter een synthesizer zit bij feesten en partijen om eerlijk te zijn
[ afbeelding ]
Perfecte omschrijving, dank uquote:Op zondag 8 november 2009 22:58 schreef DaanA het volgende:
Lichte pakken, lichte sokken, gekleurde overhemden en schreeuwerige dassen zijn allemaal niet zakelijk.
Wat is er mis met een grijs pak? Ik zie op mijn werk ook met enige regelmaat vertegenwoordigers in een grijs pak. Zelfs een aantal hogere heren die hier op bezoek komen lopen daarin.quote:Op zondag 8 november 2009 22:58 schreef DaanA het volgende:
Nee, dat kan niet.
Zakelijk is een donker pak (blauw, zwart of, iets frivoler, bruin, maar doe dat maar niet als je zakelijk over wilt komen) met een hemd dat wit, roze, of licht- tot middenblauw kan zijn. En daarop eventueel een das, enigszins monochroom of gestreept in twee of drie kleuren. Altijd leren schoenen met leren zolen en daarin blauwe of zwarte sokken.
Lichte pakken, lichte sokken, gekleurde overhemden en schreeuwerige dassen zijn allemaal niet zakelijk.
Een net grijs pak zou ook nog kunnen.quote:Op zondag 8 november 2009 23:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een grijs pak? Ik zie op mijn werk ook met enige regelmaat vertegenwoordigers in een grijs pak. Zelfs een aantal hogere heren die hier op bezoek komen lopen daarin.
xDquote:Op zondag 8 november 2009 23:11 schreef Simplicity het volgende:
[..]
Een net grijs pak zou ook nog kunnen.
Maar niet al te afwijkend. Je gaat toch ook niet in een compleet wit pak met een witte hoed naar je werk toe bijvoorbeeld? :p
Go with the flow :p
Mja, met zwart bedoelde ik idd grijs.quote:Op zondag 8 november 2009 23:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een grijs pak? Ik zie op mijn werk ook met enige regelmaat vertegenwoordigers in een grijs pak. Zelfs een aantal hogere heren die hier op bezoek komen lopen daarin.
Ja ik bedoel ook meer licht grijze pakken, zoiets:quote:Op zondag 8 november 2009 23:28 schreef DaanA het volgende:
[..]
Mja, met zwart bedoelde ik idd grijs.
Niet té licht, maar grijs kan zeker. Zwart zonder krijtstreep of zo is zelfs bijzonder lelijk, tenzij het een smoking of rokkostuum is.
Is wel op de grens. Zou ik de eerste ontmoeting niet aantrekken.quote:Op zondag 8 november 2009 23:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja ik bedoel ook meer licht grijze pakken, zoiets:
http://ssl.static-cache.de/pimgs/323/c2/323_c206847a_0409.jpg
Vind dat persoonlijk best kunnen.
Ligt een beetje aan wat voor iets je gaat doen, maar dat ben ik op zich wel met je eens.quote:Op zondag 8 november 2009 23:38 schreef DaanA het volgende:
[..]
Is wel op de grens. Zou ik de eerste ontmoeting niet aantrekken.
Ben het met je eens, ik snap alleen niet waarom er rubberen zolen onder een pak moeten? Schoenen met rubberen zolen vind ik er al heel snel goedkoop uitzien.quote:Op zondag 8 november 2009 22:58 schreef DaanA het volgende:
Nee, dat kan niet.
Zakelijk is een donker pak (blauw, zwart of, iets frivoler, bruin, maar doe dat maar niet als je zakelijk over wilt komen) met een hemd dat wit, roze, of licht- tot middenblauw kan zijn. En daarop eventueel een das, enigszins monochroom of gestreept in twee of drie kleuren. Altijd leren schoenen met leren zolen en daarin blauwe of zwarte sokken.
Juist géén rubberen zolen. Altijd leer.quote:Op maandag 9 november 2009 00:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ben het met je eens, ik snap alleen niet waarom er rubberen zolen onder een pak moeten? Schoenen met rubberen zolen vind ik er al heel snel goedkoop uitzien.
Huh, heb ik t nou verkeerd gelezen of heb je t veranderdquote:Op maandag 9 november 2009 10:03 schreef DaanA het volgende:
[..]
Juist géén rubberen zolen. Altijd leer.
Dat schoenen de man maken, is meer jouw persoonlijk mening, denk ik. Mensen dragen niet noodzakelijk bepaalde kleding om er "duur" uit te zien, maar om er netjes of (naar hun mening) smaakvol uit te zien.quote:Op maandag 9 november 2009 00:15 schreef Oksel het volgende:
Oh.. en schoenen maken de man. Het is voor veel mensen moeilijk om het verschil te zien tussen een goedkoop en duur en heel duur pak. Dat heb je met schoenen niet.. ik geef veel geld uit aan handgemaakte italiaanse schoenen, spanners en verzorgingsmiddelen voor mijn schoenen. Koop rustig schoenen van 250+ euro! Kijk maar eens op de website van Zwartjes, Amsterdam. Magnanni heeft erg mooie schoenen, rond de 200-250 euro..
afbeelding
En dit dus, het is inderdaad geen aanrader.quote:Op maandag 9 november 2009 15:14 schreef Nero22 het volgende:
Kunnen we niet speciaal voor jou een centraal topic maken over pakken?
Afijn, ik zou het lekker niet doen. Dat zwart met rood. Niet op de werkvloer in elk geval.
He shit, ik ben geen kunstenaar. Nu kan ik geen zwart pak aan.quote:Op maandag 9 november 2009 15:38 schreef DennisMoore het volgende:
Zwarte pakken zijn enkel voor
- begrafenissen
- artistieke types, musici enzo, kunstenaars
Tijd voor een centraal "Kleed hier Cahir aan"-topic?
Dit is het exact.quote:Op zondag 8 november 2009 22:42 schreef detulp050 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:13 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
Dit is het exact.
Of voor vrachtwagenchauffeurs met kerstmis. Pakje van nelle in de borstzak en lekker bij van der valk je kerstmenutje naar binnen knallen.
Nee.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:53 schreef Cahir het volgende:
Nog een vraagje omtrent pakken:
Ik heb nu dus een grijs pak met zwarte schoenen/overhemd. Nou wil ik een riem aanschaffen maar 1 probleem met de riem, hij is zwart leer maar heeft een ontiegelijke zilveren glimmende gesp, in de vorm van:
[ afbeelding ]
Zou dit passen?
Kijk maar eens in de spiegel als je alles aan hebt, dan zie je het zelf wel, is niet uit te leggen.quote:
Beter dan die vorige.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:20 schreef Cahir het volgende:
http://www.moderiemen.nl/(...)P03-Zwart-effen.html
Kan deze dan weer wel?
Nog steeds niet goed genoeg? Wat voor riem moet 't dan zijnquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:21 schreef Nero22 het volgende:
Open een nieuw topic...
[..]
Beter dan die vorige.
Ga gewoon langs een goede kledingzaak en vraag daar advies... Kunnen ze je tevens in een mooi, compleet pak gieten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:40 schreef Cahir het volgende:
[..]
Nog steeds niet goed genoeg? Wat voor riem moet 't dan zijn
Wat valt er nou te zeggen over de kleurstelling alleen? Het gaat om de snit, de kwaliteit van de stof, combinatie van elementen en vooral ook de souplesse waarmee iemand iets durft te dragen. Zwart-rood kan in principe prima, net zo goed als legio andere kleurencombi's. Tenzij je heel krampachtig probeert te lijken op je soortgenoten. Vooral mannen lijden nogal aan die kwaal, en het modebeeld wordt er helaas door gedomineerd.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:01 schreef Tinkepink het volgende:
Wat betreft de kleuren ben ik het helemaal met jullie eens trouwens. Tenminste, voor een man. Maar hoe zit het met de vrouw? Kan zij wel zwart dragen? En een koraalrode blouse? Rode pumps? Ik heb hier zo mijn mening over, maar ben benieuwd naar die van jullie
En dan ga je naar bijvoorbeeld Suitsupply voor een betaalbaar pak, en dan hebben ze je een pak aangemeten dat zo strak zit als een condoom, met pijpen hoog tot op je knieën.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:25 schreef Nero22 het volgende:
Ga gewoon langs een goede kledingzaak en vraag daar advies... Kunnen ze je tevens in een mooi, compleet pak gieten.
Hahaha, geen idee hoe mijn soortgenoten erbij lopen. Vertel eensquote:Op vrijdag 13 november 2009 21:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat valt er nou te zeggen over de kleurstelling alleen? Het gaat om de snit, de kwaliteit van de stof, combinatie van elementen en vooral ook de souplesse waarmee iemand iets durft te dragen. Zwart-rood kan in principe prima, net zo goed als legio andere kleurencombi's. Tenzij je heel krampachtig probeert te lijken op je soortgenoten. Vooral mannen lijden nogal aan die kwaal, en het modebeeld wordt er helaas door gedomineerd.
Hou op, heb prachtige pakken in de kast hangen die inmiddels slachtoffer zijn geworden van mijn liefde voor het lekkere eten.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En dan ga je naar bijvoorbeeld Suitsupply voor een betaalbaar pak, en dan hebben ze je een pak aangemeten dat zo strak zit als een condoom, met pijpen hoog tot op je knieën.
Ik bedoel dat vooral de herenmode, in het bijzonder de zakelijke, buitengewoon conservatief is. Er wordt met graagte geluld over allerlei regels en no-go's die veel meer betrekking hebben op traditie dan op mode, hoe iets eruit ziet. Een gebrek aan durf maakt dat de meeste mannen elkaar volgen maar geen oog hebben voor visuele kwaliteit.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hahaha, geen idee hoe mijn soortgenoten erbij lopen. Vertel eens
Kerel, zwart-rood kan inderdaad prima als je iets aan wilt hebben wat mooi is. Want zwart-rood kan erg mooi zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat valt er nou te zeggen over de kleurstelling alleen? Het gaat om de snit, de kwaliteit van de stof, combinatie van elementen en vooral ook de souplesse waarmee iemand iets durft te dragen. Zwart-rood kan in principe prima, net zo goed als legio andere kleurencombi's. Tenzij je heel krampachtig probeert te lijken op je soortgenoten. Vooral mannen lijden nogal aan die kwaal, en het modebeeld wordt er helaas door gedomineerd.
Welke beroepsgroep? In de accountancy, advocatuur, in multinationals heb je gelijk, die mensen worden geacht eruit te zien als kopieën van elkaar. Dat heeft echter niks met stijl of fashion te maken, dat is pure conventie. En niet iedereen is aan die conventies gebonden. Ook niet in zakelijk opzicht.quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:18 schreef DaanA het volgende:
[..]
Kerel, zwart-rood kan inderdaad prima als je iets aan wilt hebben wat mooi is. Want zwart-rood kan erg mooi zijn.
Mááááárrrrrrrrr..... Dat was de vraag niet. De vraag was of dat zakelijk is. Nou, dat is dus niet zakelijk. Klaar, antwoord is duidelijk, slotje.
In geen enkele beroepsgroep waar je er "zakelijk" uit moet zien, slimmie.quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welke beroepsgroep? In de accountancy, advocatuur, in multinationals heb je gelijk, die mensen worden geacht eruit te zien als kopieën van elkaar. Dat heeft echter niks met stijl of fashion te maken, dat is pure conventie. En niet iedereen is aan die conventies gebonden. Ook niet in zakelijk opzicht.
Kijk, daar ga je al in de fout. Maar met jou 90% van de arbeidzame kudde, dus het is je vergeven.quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:41 schreef DaanA het volgende:
[..]
Ikzelf beschouw pakken gewoon als uniform, niet meer, niet minder.
Sinaasappelhout.quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn kist moet zwart zijn met rood fluwelen bekleding
Waarom is dat fout?quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je al in de fout. Maar met jou 90% van de arbeidzame kudde, dus het is je vergeven.
Jouw persoonlijke motivatie begrijp ik, maar de dodelijke saaiheid waarmee je de kledingcode omschrijft die geldt op je werk, is natuurlijk een gotspe. En niet zeldzaam, helaas.quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:58 schreef DaanA het volgende:
[..]
Waarom is dat fout?
Als ik aan het werk ben, dan heb ik geen keuze. Dan moet ik een pak aan. En wel redelijk saai. Eigenlijk zijn alleen donkerblauw en midden- tot donkergrijs toegestaan, geen interessante snit, geen leuke modellen, geen interessante dassen en al helemaal geen interessante overhemden. Sokken donkerblauw, donkergrijs of zwart. Schoenen bruin of zwart.
Nou, dat is voor mij dus gewoon een uniform. Niets mis mee, maar ook niet interessant.
Heb weinig keus. Het is dit, of ergens anders werk zoeken.
Och, je zit bij klanten en die betalen heel veel geld voor je.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jouw persoonlijke motivatie begrijp ik, maar de dodelijke saaiheid waarmee je de kledingcode omschrijft die geldt op je werk, is natuurlijk een gotspe. En niet zeldzaam, helaas.
Dat je niet in een Pipopak op je werk mag verschijnen, of op teenslippers, logisch. Maar de kleur van je overhemd.Sommige branches blinken uit in dictatoriale eenvormigheid. Dat noemt men 'zakelijk' in die contreien maar het is natuurlijk een gebrek aan durf en smaak.
Ligt aan je functie. Mijn klanten verwachten juist dat ik er anders uitzie dan zij. Als ik gekleed als een bankier of advocaat bij ze op bezoek ga, word ik enigszins vreemd aangekeken.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:19 schreef DaanA het volgende:
[..]
Och, je zit bij klanten en die betalen heel veel geld voor je.
Die willen dan niet het gevoel hebben dat ze tegenover een clown zitten. Want het kan nóg zo smaakvol zijn, veel mensen bij de klant zijn gewoon een beetje conservatief (vooral de mensen in hogere functies) en die willen gewoon iemand tegenover zich in een saai pak.
In een saai pak stoot je nooit iemand voor de borst. In een extreem hip pak wel. Dan kun je dus beter een beetje conservatief kiezen, doe je het nooit fout.
Ja, maar ik ben strategy consultant.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ligt aan je functie. Mijn klanten verwachten juist dat ik er anders uitzie dan zij. Als ik gekleed als een bankier of advocaat bij ze op bezoek ga, word ik enigszins vreemd aangekeken.
Sorry? Never brown to town, schat.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:01 schreef Tinkepink het volgende:
Cahir, die riem die je laat zien is een spijkerbroeken riem. Een pak riem is smaller, van mooi leer en heeft een niet-opvallende gesp. Overigens draag je, als je het echt goed wilt doen, overdag geen zwarte maar bruine schoenen. Maar de meeste mensen zijn dat vergeten, dus als je geen zin hebt om je hier aan te houden zullen de meeste mensen je dat niet kwalijk nemen.
O God. Gaan we slogans nodig hebben om te bepalen wat wel en niet "kan"? Wat een onnozelheid.quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sorry? Never brown to town, schat.
Wat boeit dat nou? Feit is dat bruin altijd not-done is geweest, niet andersom, zoals hier opeens gebaseerd wordt. Ik wilde het enkel op deze wijze onderstrepen, excuses oh heilige Ringoquote:Op zaterdag 14 november 2009 19:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
O God. Gaan we slogans nodig hebben om te bepalen wat wel en niet "kan"? Wat een onnozelheid.
Ik zit mijn etiquetteboeken door te neuzen, maar ik heb ooit geleerd dat zwarte herenschoenen voor 's avonds zijn en bruin voor overdag.quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sorry? Never brown to town, schat.
Ja. Een bruin pak. En tegenwoordig dus ook bruine schoenen naar het schijnt, al denken ze er in het hogere management vaak anders overquote:Op zaterdag 14 november 2009 19:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat boeit dat nou? Feit is dat bruin altijd not-done is geweest, niet andersom, zoals hier opeens gebaseerd wordt. Ik wilde het enkel op deze wijze onderstrepen, excuses oh heilige Ringo
Bruine schoenen zijn al sinds voor de oorlog not done. Dat is echt niet iets van de laatste tijd. Het is juist pas sinds kort dat bruine schoenen onder een pak steeds meer geaccepteerd worden...quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:05 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja. Een bruin pak. En tegenwoordig dus ook bruine schoenen naar het schijnt, al denken ze er in het hogere management vaak anders over
Lees die boeken nog maar eens doorquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:04 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zit mijn etiquetteboeken door te neuzen, maar ik heb ooit geleerd dat zwarte herenschoenen voor 's avonds zijn en bruin voor overdag.
Eens. Hoewel ik eigenlijk gewoon bruin ook vaak niet geweldig vind, maar da's persoonlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:11 schreef DennisMoore het volgende:
Donkerbruin onder een pak is okay (vooral indien verder iets rood-tintigs in das of shirt). Maar als iéts gruwelijk lelijk is, vooral in combi met de genoemde korte pijpjes, dan zijn het wel de lichte cognackleurige schoenen. Of suede... *ril*
Toch zie ik in Italie veel lichte schoenen onder donkere pakken. Wellicht heb jij het hier over je eigen conservatieve mening en niet over goede smaak of actueel stijlgevoelquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:11 schreef DennisMoore het volgende:
Donkerbruin onder een pak is okay (vooral indien verder iets rood-tintigs in das of shirt). Maar als iéts gruwelijk lelijk is, vooral in combi met de genoemde korte pijpjes, dan zijn het wel de lichte cognackleurige schoenen. Of suede... *ril*
Uiteindelijk gaat alles over persoonlijke smaak natuurlijk. Actueel stijlgevoel zou zeggen dat het prima is, het schijnt immers vrij "in" te zijn momenteel. Het is ook zeker mijn smaak niet, ik ben na jaren zwarte schoenen in de city helemaal wars van bruin gewordenquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch zie ik in Italie veel lichte schoenen onder donkere pakken. Wellicht heb jij het hier over je eigen conservatieve mening en niet over goede smaak of actueel stijlgevoel
Engelse stijl. In Italië is het al jaren heel gebruikelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:13 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Eens. Hoewel ik eigenlijk gewoon bruin ook vaak niet geweldig vind, maar da's persoonlijk.
Dan kies ik toch de kant van de slechtgeklede niet-bellers.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb bij de fusiegesprekken tussen de directie van Al Italia en KLM gezeten, was erg grappig, die italianen waren geschockt over de kleding van de KLM mensen, en de KLMers waren ziedend over de italianen die tijdens de meetings begonnen te telefoneren
Nee, dat kan echt niet.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:51 schreef DaanA het volgende:
Bruine schoenen onder een donkerblauw pak kunnen prima hoor. Is gewoon zakelijk acceptabel.
Wel als je een blauw pak met bruine schoenen draagt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat kan echt niet.
straks roep je nog dat witte sokken okay zijn
Nee, witte sokken kunnen niet onder een pak.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat kan echt niet.
straks roep je nog dat witte sokken okay zijn
Die adviseren meestal de raad van bestuur of het niveau daar net onder over hun bedrijfsstrategie.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:21 schreef Ringo het volgende:
Want als het onder strategy consultants is toegestaan!
Wat doet een strategy consultant precies?
quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:22 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik heb iets tegen bruine leren schoenen. Ik vind het zo ongeveer gelijk aan die krokodillenschoenen. Bah.
Binnen de gemeente zie ik regelmatig adviseurs (niet op hoog managementniveau, maar toch wel behoorlijk fatsoenlijke banen) op slangenleren (oid) laarzen lopen. Het kan niet, en ik zou het ook zelf nooit dragen, maar ik vind het wel stoer dat anderen zich daar niks van aantrekken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |