abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74525694
Hallo,

Ik zou graag jullie advies willen hebben over het volgende;
Wij wonen in een splinternieuw appartementencomplex en betalen per appartement ongeveer 100 euro
per maand aan de vve.(12 appartementen)
Nu moeten we zelf gaan schoonmaken (entree, lift, trappenhuis) om op die 100 euro te kunnen blijven zitten.
Het bestuur bestaat uit bewoners zelf, dus er zijn geen kosten voor een extern bedrijf, onderhoud moet natuurlijk wel bijgehouden worden, maar zoals ik al zei het is een splinternieuw gebouw, nog geen half jaar oud, dus die schat ik niet zo heel erg hoog.
Dan weet ik ook wel dat er nog een reservepot moet zijn, maar naar mijn mening moet dat toch te doen zijn voor die 100 euro per maand of niet soms??

Ook was ik wel benieuwd of er iemand weet wat een extern buro( voor de vve zaken) ongeveer zal kosten per jaar voor ons complex.

groeten en alvast bedankt voor jullie reakties
bob
pi_74526108
Waar geven ze 't geld wel aan uit dan. Probeer daar eerst achter te komen en post die info.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 8 november 2009 @ 22:40:42 #3
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74526176
En om wat voor prijsklasse appartementen gaat het?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74526239
2 ton, achter de rest van de info moet ik nog acheraan we hebben nog geen overzicht gehad
pi_74526245
en is die 100 euro inclusief of exclusief stookkosten? verder moet je er wel rekening mee houden, dat de lift onderhouden moet worden, de tuin, de verzekeringen (glas/opstal), dak, verfgedeelte en dergelijke.

wij zitten nu zelf op uit mijn hoofd 125 euro, en dat is inclusief stookkosten, maar dan word er wel schoongemaakt. en wij hebben geen lift
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  zondag 8 november 2009 @ 22:43:38 #6
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_74526300
Dat is redelijk jah.
Je VVE zal nog weinig in kas hebben en het is van belang die kas toch zo spoedig mogelijk enig inhoud te geven..
pi_74526309
Exlusief stookkosten en de tuin moet ook door de bewoners zelf onderhouden worden.
  zondag 8 november 2009 @ 22:48:02 #8
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_74526517
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:43 schreef ikkeben het volgende:
Exlusief stookkosten en de tuin moet ook door de bewoners zelf onderhouden worden.
Bij ons is het zo dat de tuinen door de mensen worden onderhouden die er een aangrenzende woning hebben, dan is het "in principe" ook hun tuintje in plaats van gemeenschapelijke ruimte.
pi_74526979
Wij zitten op 220 maar het gebouw word wel schoongehouden door een firma en de flat heeft een gemeenschappelijke blokverwarming met verdampingsmeters die 1x per jaar worden opgemeten waarna het verbruik over de leden word omgeslagen.

Gelukkig zitten bij ons de potjes redelijk vol ook al omdat we uit de 60 er jaren zijn en het gebouw redelijk goed is onderhouden er is een aantal jaren geleden spouwisolatie toegepast en pas is het trappenhuis aangepast met nieuwe verlichting en een backup systeem voor de verlichting (bij stroomstoring gaat een noodverlichting aan die redelijk lang blijft branden) verder is de brandpreventie weer helemaal op de laatste eisen gebracht.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_74527079
Ik vind 100 euro wat magertjes eerlijk gezegd. Je moet wel bedenken dat het pand daar van moet worden onderhouden. Denk aan het vervangen van de dakbedekking om de 15 jaar. Het behandelen van voor en achter gevel. Herstel werkzaamheden aan balkons (mocht dat van toepassing zijn).

Ik verbaas mij er altijd over waarom men niet een fatsoenlijk bedrag in de VvE wilt stoppen.
Profiel opgeheven.
  zondag 8 november 2009 @ 23:05:20 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74527266
Vind 100 euro wel redelijk schappelijk eigenlijk voor een nieuwbouw complex. Er komt nu jaarlijks 14 duizend euro binnen bij de VVE, terwijl er eigenlijk nog geen onderhoud nodig is, dus men kan van die 100 euro per maand de komende jaren wel een aardige buffer opbouwen.

Verder zie ik het probleem niet echt om af en toe een bezem door de entreehal te halen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74527740
Met die 100 euro in de maand hebben wij zelf wel vrede,we wisten van te voren dat er service kosten zouden komen, maar wel om het feit dat we zelf moeten gaan schoonmaken en de tuin onderhouden, wij zijn beide niet meer jong en zijn er (misschien stom genoeg) van uit gegaan dat dat zou gebeuren vanuit de service kosten en het gaat ook niet alleen om een bezem er doorheen halen, maar iedere week stofzuigen dweilen ramenwassen ed.
En wij hebben ons hele getrouwde leven lang al koophuizen gehad maar een dak dat om de 15 jaar vervangen moet worden, daar hebben wij gelukkig nooit geen last van gehad.
pi_74527794
Nog een kleine toevoeging van mijn kant, dat schoonmaken gaat wel om toerbeurt, wil de boel nu ook weer niet al te zwart afdoen!
  zondag 8 november 2009 @ 23:30:21 #14
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74528197
Ik denk dat je blij moet zijn met 'maar' 100 euro service kosten in de maand, en die ene keer per kwartaal een bezem ter hand moet nemen. Hoe denkt de rest van de bewoners hierover?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74531272
Het bedrag voor de servicekosten wordt door de VvE-vergadering zelf voorgesteld. Ga dus na wie het bestuur van de VvE vormt en vraag een onderbouwing op van de nu voorgestelde bijdrage.

Je doet het nu overkomen alsof alles buiten jou om gebeurt, maar je bent zelf onderdeel van de VvE! Je hebt (waarschijnlijk) gewoon 1/12 stemrecht in de VvE en bent er dus altijd zelf bij wat er in de VvE besloten wordt.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 november 2009 @ 08:54:18 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74532008
De vve heeft sowieso een aantal vaste lasten, zoals stroom, jaarlijks onderhoud lift, verzekeringen en dergelijke. Daarnaast moet er geld beschikbaar zijn voor onverwachte kosten en er moet gespaard worden voor groot onderhoud.

Voor al deze dingen moet er een inzichtelijke begroting zijn. Aangezien jullie zelf het bestuur vormen moet je ook zelf inzicht hebben in de begroting. Na een jaar moet je met zijn allen vrij goed kunnen zien of die 100 euro reëel is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 9 november 2009 @ 10:44:30 #17
43556 miss_dynastie
pi_74533883
quote:
Op zondag 8 november 2009 23:18 schreef ikkeben het volgende:
Met die 100 euro in de maand hebben wij zelf wel vrede,we wisten van te voren dat er service kosten zouden komen, maar wel om het feit dat we zelf moeten gaan schoonmaken en de tuin onderhouden, wij zijn beide niet meer jong en zijn er (misschien stom genoeg) van uit gegaan dat dat zou gebeuren vanuit de service kosten en het gaat ook niet alleen om een bezem er doorheen halen, maar iedere week stofzuigen dweilen ramenwassen ed.
En wij hebben ons hele getrouwde leven lang al koophuizen gehad maar een dak dat om de 15 jaar vervangen moet worden, daar hebben wij gelukkig nooit geen last van gehad.
Ik denk dat het inderdaad wat naievig is om te veronderstellen dat dat allemaal zomaar kan voor 100 euro. Vraag een begroting op en zoek in de tussentijd naar een puber uit de buurt (of misschien in je familiekring?) die bereid is dit karweitje voor je op te knappen tegen betaling. Een werkster kan natuurlijk ook gewoon.
pi_74535177
quote:
Op maandag 9 november 2009 08:54 schreef Rewimo het volgende:
jaarlijks onderhoud lift,
En zeker met maar 12 appartementen tikt zo'n lift vrij hard aan. Ik heb ook een lift, gedeeld met maar 6 appartementen, daar betaal ik E220 per maand voor. Ik denk dus dat je met de E100 per maand nog vrij goed weg komt
pi_74542389
is wel een redelijk laag bedrag. Waarschijnlijk gaat een groot gedeelte richting reservepot voor groot onderhoud+verzekering.
pi_74543488
Hier is het ook 100 euro maar dan voor 24 (nieuwbouw) appartementen, ook met lift.
100 euro valt bij jullie dan nog wel mee denk ik.
Hier worden wel schoonmaak en aanleg/onderhoud tuin door bedrijven gedaan.

Ondanks dat er een bestuur aangesteld is, kan er ook nog een extern VVE beheerbedrijf bij betrokken zijn, die bijvoorbeeld de boekhouding/administratie verzorgt.

Het zal anders wellicht het meerjaren onderhoudsplan (MJOP) zijn dat de VVE bijdrage opvoert, die kun je ook inzien als het goed is.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_74544824
De kosten voor het voeren van het dagelijks bestuur van een VvE, dus door een bedrijf, variëren. Het hangt af van de mate van dienstverlening, oa of er ook per appartement stookkosten afgerekend moet worden, of ze een centraal storingsnummer in de lucht houden, etc etc. Vaak is het zo dat de goedkopere bureaus xx% commissie rekenen voor het begeleiden van een project voor de VvE, dus zeg de vervanging van een lift. Let hier wel op bij het vergelijken van offertes. Verder zijn de servicekosten niet buitensporig hoog, zeker niet voor een nieuw gebouw met lift. Maar misschien kan je een overzicht geven van wat er dan wel gedaan wordt voor die 100 euro/maand?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 16:47:39 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_74545531
Ik vind het erg weinig zelfs. En dus meer dan redelijk.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 9 november 2009 @ 17:16:58 #23
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_74546353
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:42 schreef gothic-blackie het volgende:
en is die 100 euro inclusief of exclusief stookkosten? verder moet je er wel rekening mee houden, dat de lift onderhouden moet worden, de tuin, de verzekeringen (glas/opstal), dak, verfgedeelte en dergelijke.

wij zitten nu zelf op uit mijn hoofd 125 euro, en dat is inclusief stookkosten, maar dan word er wel schoongemaakt. en wij hebben geen lift
ik zit op hetzelfde als hierboven ,met dezelfde voorwaarden
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_74550110
Wij betalen 115 ¤ p/m excl stookkosten.
pi_74554058
Je kan de vve ook gewoon zelf in de hand nemen. Maar dan moet je wel de meerderheid van de eigenaren van de andere appartementen overtuigen.

Verder is 100 euro wel redelijk.
En anders zoek je toch een student die 1 keer per maand de zooi wil opruimen als het jullie beurt is om dat te doen voor +/- 50 euro. Dan zijn je servicekosten 150 euro per maand dan is het inclusief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')