Bij ons is het zo dat de tuinen door de mensen worden onderhouden die er een aangrenzende woning hebben, dan is het "in principe" ook hun tuintje in plaats van gemeenschapelijke ruimte.quote:Op zondag 8 november 2009 22:43 schreef ikkeben het volgende:
Exlusief stookkosten en de tuin moet ook door de bewoners zelf onderhouden worden.
Ik denk dat het inderdaad wat naievig is om te veronderstellen dat dat allemaal zomaar kan voor 100 euro. Vraag een begroting op en zoek in de tussentijd naar een puber uit de buurt (of misschien in je familiekring?) die bereid is dit karweitje voor je op te knappen tegen betaling. Een werkster kan natuurlijk ook gewoon.quote:Op zondag 8 november 2009 23:18 schreef ikkeben het volgende:
Met die 100 euro in de maand hebben wij zelf wel vrede,we wisten van te voren dat er service kosten zouden komen, maar wel om het feit dat we zelf moeten gaan schoonmaken en de tuin onderhouden, wij zijn beide niet meer jong en zijn er (misschien stom genoeg) van uit gegaan dat dat zou gebeuren vanuit de service kosten en het gaat ook niet alleen om een bezem er doorheen halen, maar iedere week stofzuigen dweilen ramenwassen ed.
En wij hebben ons hele getrouwde leven lang al koophuizen gehad maar een dak dat om de 15 jaar vervangen moet worden, daar hebben wij gelukkig nooit geen last van gehad.
En zeker met maar 12 appartementen tikt zo'n lift vrij hard aan. Ik heb ook een lift, gedeeld met maar 6 appartementen, daar betaal ik E220 per maand voor. Ik denk dus dat je met de E100 per maand nog vrij goed weg komtquote:
ik zit op hetzelfde als hierboven ,met dezelfde voorwaardenquote:Op zondag 8 november 2009 22:42 schreef gothic-blackie het volgende:
en is die 100 euro inclusief of exclusief stookkosten? verder moet je er wel rekening mee houden, dat de lift onderhouden moet worden, de tuin, de verzekeringen (glas/opstal), dak, verfgedeelte en dergelijke.
wij zitten nu zelf op uit mijn hoofd 125 euro, en dat is inclusief stookkosten, maar dan word er wel schoongemaakt. en wij hebben geen lift
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |