Ik zou ook voor een hydraulische veer gaan en dan eentje die je op gewicht in kunt stellen. In combinatie met een horizontaal luik dus.quote:Op maandag 9 november 2009 08:54 schreef dribbel79 het volgende:
ipv de veer kan je ook zo'n cilinder nemen waar je je achterklep mee openduwt vd auto, maar ik weet niet of die sterk genoeg is (kracht x arm enzo).
het meest geniale idee van vandaag: je monteert een screen of rolluik over dat gat heen, die zijn elektrisch te krijgen, maar ipv verticaal monteer je deze horizontaal.
de geleiderails over het gat heen, de bak op de muur en huppetee, je kan volautomatisch je gat afsluiten!!
qua kosten kan ej alle kanten op: tweedehands op marktplaats, of een nieuwe @ bouwmarkt
succes!
Vandaar dat ze dus al vanaf de allereerste boerderij met hooizolder een luik gebruikte met een tegengewicht met katrollen zoals ik eerder beschreef. Een jaren en jaren beproeft concept en voor een paar euro ben je klaar.quote:Op maandag 9 november 2009 14:22 schreef Parkinson_XTC het volgende:
bedankt voor het meedenken luitjes..
elektrisch rolluik is ook wel interessant ja, maar dan is het wel belangrijk dat er toch nog ergens wat draagkracht is.. niet dat als je er per ongeluk met een voet op gaat staan dat je een verdieping lager ligt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |