300 eu denk ikquote:Op zondag 8 november 2009 14:42 schreef Multivitamine het volgende:
En jij hebt uiteraard wel 50 eutjes gevraagd voor je deskundig advies?
niet???quote:Op zondag 8 november 2009 14:53 schreef Brainfish het volgende:
Zulke lui moeten met hun fikken van OS cd's afblijven.
Je gaat ook geen nieuwe meterkast aanleggen als je er de ballen van begrijpt.
Wat verwacht je als je een upgrade doet dat je mailbestanden automatisch worden overgezet naar de mappen in je nieuwe Windows? Dat die direct werken en hetzelfde programma al meegeïnstalleerd is?quote:Op zondag 8 november 2009 14:58 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Alleen op FOK! tref je zo'n intolerante massa ICT'ers die niet kunnen berekenen hoe het mogelijk is dat niet iedereen zo goed is met computers als hen.
Niks mis met mensen die weinig verstand van computers hebben, zelf heb ik over andere dingen weer niet veel verstand. Maar daar blijf ik dan ook met mijn fikken vanaf in plaats van ermee gaan zitten prutsen en dan van anderen verwachten dat ze het gratis komen oplossen.quote:Op zondag 8 november 2009 14:58 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Alleen op FOK! tref je zo'n intolerante massa ICT'ers die niet kunnen berekenen hoe het mogelijk is dat niet iedereen zo goed is met computers als hen.
Een digibeet zou ook de eer aan zichzelf moeten houden en niet een OS gaan installeren zonder te begrijpen dat er bestanden verloren kunnen gaan. En dat risico zou weer beperkt kunnen worden door een back-up te maken.quote:Op zondag 8 november 2009 14:58 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
oh dan ben je nog nooit op tweakers geweest zekerquote:Op zondag 8 november 2009 14:58 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Brrr, ik was net even van die lui genezen.quote:Op zondag 8 november 2009 15:06 schreef Misan het volgende:
[..]
oh dan ben je nog nooit op tweakers geweest zeker
Hahaquote:Op zondag 8 november 2009 15:06 schreef Misan het volgende:
[..]
Niet iedereen vindt dat alles zo vanzelfsprekend. Veel mensen hebben er geen idee van, maar dat betekent niet dat het idioten zijn.quote:Op zondag 8 november 2009 15:03 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Wat verwacht je als je een upgrade doet dat je mailbestanden automatisch worden overgezet naar de mappen in je nieuwe Windows? Dat die direct werken en hetzelfde programma al meegeïnstalleerd is?
Als je niet begrijpt waar je mail überhaupt opgeslagen wordt (waarom geen hotmail/gmail/etc trouwens?) hoe kun je dan verwachten dat die in je nieuwe Windows direct goed staat?
Ik haal nergens uit de OP dat de vriend van TS verwachtte dat TS het gratis op zou lossen, hoor. Ik haal er eerder uit dat TS mensen die hij aardig vindt niet wilt helpen op zondag.quote:Op zondag 8 november 2009 15:03 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Niks mis met mensen die weinig verstand van computers hebben, zelf heb ik over andere dingen weer niet veel verstand. Maar daar blijf ik dan ook met mijn fikken vanaf in plaats van ermee gaan zitten prutsen en dan van anderen verwachten dat ze het gratis komen oplossen.
Maar als je het niet begrijpt dan houd je er geen rekening mee en weet je dus niet dat er bestanden verloren gaan en dus ga je gewoon verder.quote:Op zondag 8 november 2009 15:05 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Een digibeet zou ook de eer aan zichzelf moeten houden en niet een OS gaan installeren zonder te begrijpen dat er bestanden verloren kunnen gaan. En dat risico zou weer beperkt kunnen worden door een back-up te maken.
Wat dat betreft is een computer precies hetzelfde als elk ander technisch apparaat: ga er pas aan sleutelen als je de risico's begrijpt.
Ok, baas boven baas.quote:Op zondag 8 november 2009 15:06 schreef Misan het volgende:
[..]
Misschien, maar dat vraag ik dan van tevoren op een tijdstip die mijn vrienden uitkomt. Ik ga niet eerst zelf zitten kutten en dan huilen als dingen fout gaan.quote:Op zondag 8 november 2009 15:11 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
En als je iets niet kan, is het wel fijn als iemand je daarbij kan helpen. Dit gaat altijd gepaard met fouten maken en prutsen. Dat is echter wel de beste manier om iets nieuws te leren. Zou jij ook eens moeten doen ipv dingen die je niet kan uit de weg te gaan omdat je bang bent om te falen.
Als ze er geen idee van hebben hoe het werkt, wat er gebeurd na upgrade, wat de gevolgen zijn, hoe het überhaupt in hoofdlijnen werkt... moet je het ook niet zelf doen. Daarnaast zeg ik ook zeker niet dat het idioten zijn, ik zeg alleen dat als ze niet ongeveer weten wat er gaat gebeuren, ze er beter iemand bij kunnen halen die hen erbij helpt.quote:Op zondag 8 november 2009 15:11 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Niet iedereen vindt dat alles zo vanzelfsprekend. Veel mensen hebben er geen idee van, maar dat betekent niet dat het idioten zijn.
wat kan er meer misgaan bij een windows-installatie in vergelijking met een macOS-installatie?quote:Op zondag 8 november 2009 14:21 schreef Osramp het volgende:
Vandaag al diverse keren gebeld door een n00bIn dagelijks leven best een leuk persoon, maar weet gewoonweg weinig van computers.
Doet hij even een upgrade naar Windows 7 en komt bij mij klagen dat vanalles weg is. Groot deel mail kwijt, veel software doet het niet meer (trials en illegale downloads).
WTF moet ik daarmee?!?!?!? Ga klagen bij de computerwinkel. Dat heb ik hem dus even diplomatiek verteld. Wil ook mijn rust op zondag. Voor dit soort mensen in Mac ideaal, elke aap kan er mee omgaan.
quote:Op zondag 8 november 2009 15:19 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Als ze er geen idee van hebben hoe het werkt, wat er gebeurd na upgrade, wat de gevolgen zijn, hoe het überhaupt in hoofdlijnen werkt... moet je het ook niet zelf doen. Daarnaast zeg ik ook zeker niet dat het idioten zijn, ik zeg alleen dat als ze niet ongeveer weten wat er gaat gebeuren, ze er beter iemand bij kunnen halen die hen erbij helpt.
quote:Op zondag 8 november 2009 14:28 schreef Aestivate het volgende:
Als mensen zulke basiskennis van computers niet hebben kunnen ze nergens mee overweg. Computerverbod voor hen.
Goed opgelostquote:Op zondag 8 november 2009 16:16 schreef Osramp het volgende:
Er werd ook niet van mij verwacht dat ik het "even" kwam oplossen, werd alleen gevraagd wat er nog aan de verloren mail en software te doen was. Mijn vraag over de backup van het .pst bestand werd beantwoord met: "Oei, nee, daar heb ik geen verstand van. Ik ben niet zo handig met computers". Alsof je aan je auto wel eventjes zelf de koppelingsplaten gaat vervangen omdat je een wiki hebt gezien waar het werd uitgelegd, en waar gezegd werd dat het simpel was.
Heb hem het nummer van de Acer helpdesk opgezocht. Gaat het daar meer vragen en klagen. Geen zin en tijd voor dergelijke onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |