Als TS vuilnisman van beroep is denk ik niet dat zn baas er iets om geeft.quote:Op zondag 8 november 2009 10:29 schreef Magneet het volgende:
bedenk ookd at je van je huidge baas wel toestemming moet hebben hiervoor. Er zal heus wel iets over in je contract staan dat nevenwerkzaamheden niet zijn toegestaan.
Daar ben ik me van bewust, maar dat is al een stap verder. Voordat ik dit wilde plan uberhaupt door wil zetten wil ik eerst weten waar ik zoal aan vast zit. Wanneer er bijvoorbeeld 50% belasting van licentie-inkomsten afgaan dan wordt het hele idee al een stuk minder interessant.quote:Op zondag 8 november 2009 10:29 schreef Magneet het volgende:
bedenk ookd at je van je huidge baas wel toestemming moet hebben hiervoor. Er zal heus wel iets over in je contract staan dat nevenwerkzaamheden niet zijn toegestaan.
Naar de kamer van koophandelquote:
Ja dat mag en dan zegt de belasting dienst, die omzet is bruto loon, hier met de poet of we zullen je evenquote:Op zondag 8 november 2009 10:38 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Naar de kamer van koophandel![]()
Maar dat is al een stap verder, dan is het al wat serieuzer. Ik wil gewoon weten of ik uberhaupt wat inkomsten kan genereren die niet onder een bedrijfje ofzo vallen.
Dus dan gaat er wel 40% afquote:Op zondag 8 november 2009 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja dat mag en dan zegt de belasting dienst, die omzet is bruto loon, hier met de poet of we zullen je even
Ik denk dat je blij mag zijn als je de helft overhoud.quote:Op zondag 8 november 2009 10:44 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Dus dan gaat er wel 40% af![]()
Maar als ik bedrijfje ervoor opstart, dan stromen de inkomsten binnen op het bedrijf, maar wanneer ik ze vervolgens uit dat bedrijf trek dan moet ik toch ook nog belasting erover betalen ?
Niet als je je bedrijf in de inkomstenbelasting-sfeer houdt. (ik neem aan dat je nog niet een BV gaat oprichten, is met zulke bedragen nog lang niet rendabel). Je betaalt belasting over je jaarinkomen (dus loon+winst van je bedrijfje), that's it.quote:Op zondag 8 november 2009 10:44 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Maar als ik bedrijfje ervoor opstart, dan stromen de inkomsten binnen op het bedrijf, maar wanneer ik ze vervolgens uit dat bedrijf trek dan moet ik toch ook nog belasting erover betalen ?
Maar dat bereken je natuurlijk door aan je klanten. BTW is voor bedrijven (zolang ze niet zijn vrijgesteld) geen kostenpost.quote:Op zondag 8 november 2009 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh en aangezien je een product verkoopt komt er natuurlijk ook nog BTW bij die je moet afdragen
Klopt, maar je moet er wel rekening mee houden dat je hem berekend en betaald.quote:Op zondag 8 november 2009 11:22 schreef DonJames het volgende:
Maar dat bereken je natuurlijk door aan je klanten. BTW is voor bedrijven (zolang ze niet zijn vrijgesteld) geen kostenpost.
Je kan in Europa doorgaans geen octrooi op software aanvragen.quote:Op zondag 8 november 2009 11:03 schreef Magneet het volgende:
btw inderdaad, je moet ook nog even onderzoeken of er niet al een patent op je ontwerp is. Daarna patent aanvragen op je ontwerp omdat anders iedereen er mee vandoor kan gaan.
Die stap is echt niet verder dan waar je nu bent en ze kunnen alle vragen die jij hebt beantwoorden, geheel gratis en vrijblijvend. Het is echt onzin om het niet te doen.quote:Op zondag 8 november 2009 10:38 schreef ConQuestador het volgende:
Naar de kamer van koophandel![]()
Maar dat is al een stap verder, dan is het al wat serieuzer. Ik wil gewoon weten of ik uberhaupt wat inkomsten kan genereren die niet onder een bedrijfje ofzo vallen.
Maar je mag ook kosten aftrekken van je winst. Nieuwe PC, laptop, printer, etcquote:Op zondag 8 november 2009 10:44 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Ik heb een andere truc: Ik genereer omzet en een grote winst. Dat levert in april altijd weer een substantiele afdracht op. En per saldo ben ik flink beter af dan jij.quote:Op zondag 8 november 2009 18:35 schreef kwib het volgende:
[..]
Maar je mag ook kosten aftrekken van je winst. Nieuwe PC, laptop, printer, etc![]()
De truc is omzet genereren en geen winst maken. Dat doe ik (nu nog) ook en het levert rond april weer een leuke teruggave op
Pfff, weet je nu nog niet dat het doel van een NL-er is om zoveel mogelijk geld te ontvangen van de belastingdienst? Dan maakt het niet uit of je er beter van wordt of niet.quote:Op zondag 8 november 2009 20:01 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik heb een andere truc: Ik genereer omzet en een grote winst. Dat levert in april altijd weer een substantiele afdracht op. En per saldo ben ik flink beter af dan jij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |