.. ik heb vrijdagmiddag een boete van 300 AUS dollar gekregen voor bellen tijdens het fietsen, naast een 100 dollar boete voor het niet dragen van een helm!

Ik fiets rustig over de
parkeerplaats van een supermarkt, op mijn mountain bike, zonder helm en
probeer mijn vriendin te bellen. Die neemt niet op (duur telefoontje!), dus prop mijn telefoon terug in mijn broekzak, kijk op, zie ik een politieauto, met daarin 3!! agenten, 1tje die wenkt.. dus ik stap af, en vraag vriendelijk wat er aan de hand is. Geen helm en bellen op de fiets. Dat dus.
Dus ik geef gewoon mijn naam, adres.. en denk dat ik een 60 dollar boete krijg voor fietsen zonder helm. Is het 100, en geeft die hoer mij ook nog eens een boete voor bellen!

300 piekemansen. 180 euro dus..
Ik had me gisteren al moeten melden op het politiebureau, had geen ID bij me (daar kreeg ik dan weer geen boete voor..), en dan moet je je identificeren ofzo.. ben niet gegaan. En ga ook eerst niet betalen. Ik ga wel aanvragen dat het in beroep nemen, kijken of het systeem het dan nog snapt..

Mijn achternaam is verkeerd gespeld, ik woon officieel niet op het adres, en vertrek over 3 maanden. Kans dat ze me er uit pikken op het vliegveld, nouja.. dan trek ik mijn creditcard wel.
Klacht: wat een eikels..

Echte naaierij, dat is duidelijk.