Beste Fokkers,
Ik heb een collega, wie zijn naam ik hier niet zal noemen maar we noemen hem voor het gemak Bob (dit is dus niet z'n echte naam).
Bob is een leuke, aardige collega die samen met een clubje van 5 mensen nachtwerk verricht voor een internationale spoorweg onderneming. Bob was hiervoor trein machinist maar heeft een aantal mensen onder zijn trein gehad. Vanaf toen controleert en voert Bob kleine nood reparaties uit, iedere nacht in weer en in wind, aan treinstellen en locomotieven alwaar jij de volgende dag mee naar school of werk gaat of goederen de grens mee worden overgebracht. Belangrijk werk dus, want zonder Bob rijden er aardig wat treinen minder tijdens de spits.
Bob heeft een leuke vriendin die nu 9 weken zwanger is. Bob woont samen met zijn vriendin in het Twentse Almelo. Ze huren daar een woning van de plaatselijke juwelier.
Echter hadden Bob en zijn vriendin een betalingsachterstand omdat de vriendin van Bob haar schulden met de huur had afbetaald omdat ze graag schulden vrij wou zijn voordat het kind was geboren. De vriendin van bob had 1750 euro schuld en dat is dus nu af betaald.
Oke, het is fout van haar omdat met het geld van de huur te doen zonder dat Bob dat wist, maar goed, het wordt haar eerste kindje en ze wil een nieuwe start maken Wat zou jij doen?
Toen Bob via de huisbaas te horen kreeg dat de huur niet was betaald, heef Bob zijn vriendin om opheldering gevraagd. Vervolgens heeft hij een voorschot op zijn salaris gevraagd om de huur achterstallige huur te kunnen betalen.
Dit was niet mogelijk, maar Bob zijn salaris wordt nu iedere week uitbetaald zodat hij het bedrag kan spreiden en dus gewoon kan blijven eten en drinken. De huurbaas ging hier mondeling mee akkoord.
Volgende week donderdag, 12 november zou de eerste betaling a 500 euro worden gedaan zodat Bob binnen 4 weken weer bij was.
Echter vond de huisbaas het noodzakelijk om de boiler welke in een aparte ruimte staat maar even af te sluiten met als gevolg dat he in de woning momenteel 10 graden is en er dus ook GEEN stromend water meer is. Geen water om te douchen, drinken of de WC door te spoelen. Ineens moet maandag a.s. de volledige huur worden voldaan en anders moeten ze maar verkassen.
Het water is vrijdag middag afgesloten. Dit houd dus in dat een zwangere vrouw al vanaf vrijdag, op moment van schrijven, 48 uur GEEN water kan drinken uit een kraan en noem maar op.
Bob komt iedere middag en avond flesjes water uit de kantine halen, welke momenteel beschikbaar worden gesteld door de personeelsvereniging, om deze aan zijn vriendin te geven. Ook heeft de personeelsvereniging zaterdag een aantal fleece truien en dekens gekocht.
Bob heeft 74x in mijn bijzijn naar de huurbaas gebeld, welke gewoon simpelweg niet thuis geeft. Ook zijn er meerdere sms berichten en vanavond ook e-mails de deur uit gegaan naar de huurbaas.
Ikzelf heb zojuist een aantal brieven verstuurd naar de huisbaas, zijn vrouw, zijn juwelierszaak en zijn vader. De brief naar zijn vrouw gaat maandag aangetekend de deur uit.
Eveneens ben ik van plan zijn 8 jarige zoontje een mailtje te sturen (sjah dat kind heeft Hyves) zodat die er wel mee naar mama toe gaat. Mamma, papa doet baby's drogeren, wat is dat???
Ik ben zelf moeder van een dochtertje van 1,5 jaar en weet hoe belangrijk het is om je baby tijdens het draagschap veel goede voeding en vocht te geven. Daarom trek ik mij dit echt zeer persoonlijk aan en ben er behoorlijk verdrietig en kwaad om dat de huurbaas haar in een koud huis, zonder stromend water en verwarming achter laat.
Wat kan ik nog meer doen?
Alsjeblieft help...