Dat is niet helemaal waar. Je hebt namelijk een beperkte tijd om de boel te laten repareren en je bent alleen niet verzekerd als je een ongeluk krijgt dat te wijten is aan een apk-keurenswaardig defect.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:06 schreef Adelante het volgende:
Geen dag, je bent niet meer verzekerd namelijk.
Dat is niet waarquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:06 schreef Adelante het volgende:
Dat is jammer, ik dacht eens even 3 maanden apk uit te sparen godheiligenondetjuugquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:09 schreef De_Melkboer het volgende:
Hij moet voor de vervaldatum zijn goedgekeurd, je mag tot 2 maanden voor de tijd laten keuren en dan wordt hij goedgekeurd tot 1 jaar na de datum op het oude apk-formulier
Onzin. Je bent gewoon verzekerd zolang het maar niet aan het voertuig ligt als je een ongeval krijgt ( lees door je remmen trappen etc ). Tegenwoordig krijg je een maand voor het verlopen al een brief van let op. Je kunt na verlopen elke dag een boete krijgen uit het RDW zelf ( register controle ) en natuurlijk van de politie. Het kan zelfs zijn dat je een boete krijgt op straat en thuis komt en een boete van cjib hebt.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:06 schreef Adelante het volgende:
Je mag zelfs elke dag een nieuwe keuring laten doenquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:06 schreef geelkuikentje het volgende:
Helemaal niet. Een APK moet altijd geldig zijn. Je kan wel 2 maanden (dacht ik uit m'n hoofd) eerder dan de APK verloopt een nieuwe APK laten doen.
Duidelijk.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:11 schreef Cappy het volgende:
[..]
Onzin. Je bent gewoon verzekerd zolang het maar niet aan het voertuig ligt als je een ongeval krijgt ( lees door je remmen trappen etc ). Tegenwoordig krijg je een maand voor het verlopen al een brief van let op. Je kunt na verlopen elke dag een boete krijgen uit het RDW zelf ( register controle ) en natuurlijk van de politie. Het kan zelfs zijn dat je een boete krijgt op straat en thuis komt en een boete van cjib hebt.
90 euri overigens
Grappig dat mensen onder de APK willen uitkomen om vrijwillig in een onveilige auto te blijven rijden.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:15 schreef deepart het volgende:
[..]
Duidelijk.
Voor die 90 euro laat ik wel een apk uitvoeren. Alleen ben ik bang dat mijn oude beestje wel iets meer mankeert. Lees: bandjes en remblokjes
Dat laatste zou ik graag en bron van zien, want het lijkt mij uit de lucht gegrepenquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:09 schreef De_Melkboer het volgende:
Hij moet voor de vervaldatum zijn goedgekeurd. In feite kun je al een bekeuring krijgen als hij 1 dag is verlopen. Je mag tot 2 maanden voor de vervaldatum laten keuren en dan wordt hij goedgekeurd tot 1 jaar na de datum op het oude apk-formulier.
Verzekerd ben je wel, maar als je apk 2 maanden is verlopen dan niet meer. Je mag zonder apk alleen maar de rit maken naar het keuringsstation.
Er is niks onveilig aan. Het is een degelijke auto en ik heb hem altijd goed bijgehouden, remblokjes kunnen makkelijk nog 'n jaar mee maar die verwisselen ze alvast nu omdat de huidige misschien net geen volgende apk halenquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:17 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Grappig dat mensen onder de APK willen uitkomen om vrijwillig in een onveilige auto te blijven rijden.
Ik snap dat echt niet
Ze verwisselen die in overleg. als ze nog goed zijn voor deze keuring dan doen ze er niets aan hoor.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:21 schreef deepart het volgende:
[..]
Er is niks onveilig aan. Het is een degelijke auto en ik heb hem altijd goed bijgehouden, remblokjes kunnen makkelijk nog 'n jaar mee maar die verwisselen ze alvast nu omdat de huidige misschien net geen volgende apk halen
Net of ik in een onveilige auto ga rijden, niet zoveel vooroordelen hebben jij
Tegenwoordig hebben die bedrijven het moeilijk en naaien ze je waar je bijstaatquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:35 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ze verwisselen die in overleg. als ze nog goed zijn voor deze keuring dan doen ze er niets aan hoor.
Kwestie van aangeven
Bron?quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:42 schreef porsche1 het volgende:
Ffijf en tagtigg jaar jonge
Dan ben jij dus onkundig als je je laat naaien waar je bij staat.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:37 schreef deepart het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben die bedrijven het moeilijk en naaien ze je waar je bijstaat
quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:44 schreef deepart het volgende:
[..]
Bron?
Lijkt mij sterk dat je je apk 85 jaar telaat mag laten uitvoeren
Nee hoor. Maar ik heb geen zin om te zeggen van schoef die oude er maar weer op. Je kan mij niet wijsmaken dat jij alles van auto's af weet om in de gaten te hebben wanneer een reparatie niet perse noodzakelijk is.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan ben jij dus onkundig als je je laat naaien waar je bij staat.
Iets over vooroordelen en zo...quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:37 schreef deepart het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben die bedrijven het moeilijk en naaien ze je waar je bijstaat
Dan laat je je auto toch alleen APK keuren, zonder onderhoud.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:50 schreef deepart het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar ik heb geen zin om te zeggen van schoef die oude er maar weer op. Je kan mij niet wijsmaken dat jij alles van auto's af weet om in de gaten te hebben wanneer een reparatie niet perse noodzakelijk is.
Sorry meneer de automonteurquote:Op zaterdag 7 november 2009 13:52 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Iets over vooroordelen en zo...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |