abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:00:17 #76
165633 eriksd
The grand facade...
pi_74479566
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:58 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Die punten zijn niet bereikt inderdaad. Deels doordat het politiek niet goed gespeeld werd door D66 zelf, deels doordat je andere partijen niet kan dwingen om op een bepaalde wijze te stemmen.

Het referendum is gestrand op een opstandige VVD-senator. De gekozen burgemeester is gestrand op PvdA'ers die het kabinet in problemen probeerden te brengen. Ik vind het onzin om dat D66 te verwijten.
Gelukkig had voorvechter Thom de Graaff zo zijn principes en werd burgemeester . Zinloze partij, opereert over 4 jaar weer in de marge want wederom echt niets te melden. Ik kan mij nog meer over D66 opwinden dan over de PVV.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  † In Memoriam † zaterdag 7 november 2009 @ 13:03:22 #77
137949 Disana
pi_74479635
Het ledental van D66 nadert de 18.000, een record voor de partij. Ze doen dus kennelijk toch iets goed en persoonlijk vind ik het prettig als politici zich duidelijk uitspreken tegen de ideeën van Wilders.
pi_74479653
quote:
D66-leider Alexander Pechtold heeft ,,absoluut geen spijt'' van zijn uitspraken over Geert Wilders die hij eerder deze week als extreem rechts en racistisch neerzette. Dat stelde Pechtold zaterdag tijdens het najaarscongres van D66 in Breda.

De stichtingen Vrienden van Pim Fortuyn en Beeld van Pim deden na die uitlatingen aangifte. De vraag van een bezorgd partijlid of het geen juridische uitglijder is om Wilders als racist neer te zetten, leidde niet tot een antwoord met enige twijfel van Pechtold. ,,Het wordt tijd dat progressief Nederland uit de kramp komt en daarvoor moet je dingen benoemen. Ik vind het racistisch als je mensen en groepen op basis van geloof wegzet, systematisch met geweld dreigt als het schieten op knieën en afhakken van neuzen en dat keer op keer herhaalt.''

Pechtold herhaalde dat hij al drie jaar de discussie met Wilders opzoekt. ,,Daar loop ik niet voor weg. En Ik heb absoluut geen spijt dat ik er, kijkend naar het oordeel van drie wetenschappers, stevig ben ingegaan''.

http://www.depers.nl/binn(...)en-over-Wilders.html
pi_74479662
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:03 schreef Disana het volgende:
Het ledental van D66 nadert de 18.000, een record voor de partij. Ze doen dus kennelijk toch iets goed en persoonlijk vind ik het prettig als politici zich duidelijk uitspreken tegen de ideeën van Wilders.
quote:
Met zijn 'ja' tegen Europa en de keuze voor een multiculturele samenleving staat hij diametraal tegenover de PVV-leider. Maar wie scherp kijkt, ziet dat Pechtold gek genoeg veel van Wilders overneemt , stelt Kanne. "Net als de PVV is hij heel kritisch over het politieke systeem.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_74479677
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gelukkig had voorvechter Thom de Graaff zo zijn principes en werd burgemeester . Zinloze partij, opereert over 4 jaar weer in de marge want wederom echt niets te melden. Ik kan mij nog meer over D66 opwinden dan over de PVV.
Ah dus zolang er geen burgemeesters verkozen worden zou geen D66'er burgemeester mogen worden?

Rare redenatie .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_74479701
Iemand van D66 is kritisch over het politieke systeem -goh-; hij neemt gek genoeg veel over van Wilders!
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:07:04 #82
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_74479704
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gelukkig had voorvechter Thom de Graaff zo zijn principes en werd burgemeester .
Als het niet lukt om het systeem te veranderen (door politieke spelletjes van de pvda), dan ben je gedwongen om te werken binnen het huidige systeem. Daar is niets, maar dan ook niets hypocriets aan.
  † In Memoriam † zaterdag 7 november 2009 @ 13:07:50 #83
137949 Disana
pi_74479719
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:05 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

[..]

LOL, dus iedereen die kritisch is, kijkt dit van Wilders af. D66 bestaat al wat langer hoor
pi_74479828
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:07 schreef Disana het volgende:

[..]

LOL, dus iedereen die kritisch is, kijkt dit van Wilders af. D66 bestaat al wat langer hoor
Kwam uit een artikel over D66.
http://www.bndestem.nl/re(...)d-de-antiWilders.ece
Dit stukje ook:
quote:
Maar ik reken me zeker nog niet rijk."
Verstandig, stelt de hoogleraar Kiezersonderzoek Joop van Holsteijn. "D66 kan altijd op sympathie rekenen. Maar de partij heeft geen trouwe vrienden, alleen verre kennissen. Als puntje bij paaltje komt, stemmen die niet op D66."
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:14:18 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_74479871
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah dus zolang er geen burgemeesters verkozen worden zou geen D66'er burgemeester mogen worden?

Rare redenatie .
Das natuurlijk onzin, ik kan mij ook niet herinneren dat ik dat gezegd heb, als je het kan quoten doe het en ik bevestig je gelijk

Dat terzijde, je ziet zelf toch wel in (of kennelijk niet), dat als je indiener en voorvechter van een gekozen burgemeester hypocriet bezig bent om dan uitgerekend dat beroep dan toch maar te gaan doen.

En als afsluiting nog een waardige Thom de Graaf quote (offtopic, klopt). "Denk aan Anne Frank!"
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  † In Memoriam † zaterdag 7 november 2009 @ 13:16:36 #86
137949 Disana
pi_74479930
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:12 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Kwam uit een artikel over D66.
http://www.bndestem.nl/re(...)d-de-antiWilders.ece
Dit stukje ook:
[..]

Oh dan moet het wel waar zijn

D66 heeft altijd in de periferie gestaan, zo opereert die partij. Dat heeft dus niets met nieuwkomer Wilders te maken.
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:16:42 #87
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_74479933
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:14 schreef eriksd het volgende:

Dat terzijde, je ziet zelf toch wel in (of kennelijk niet), dat als je indiener en voorvechter van een gekozen burgemeester hypocriet bezig bent om dan uitgerekend dat beroep dan toch maar te gaan doen.

Nee, leg eens uit dan En 'je ziet toch zelf ook wel dat ' telt niet als argument...

Is het ook hypocriet als iemand vecht voor de afschaffing van de Hypotheekrente-aftrek, daarin faalt, en vervolgens zelf de hypotheekrente-aftrek gebruikt?
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:19:33 #88
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74479996
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Is het ook hypocriet als iemand vecht voor de afschaffing van de Hypotheekrente-aftrek, daarin faalt, en vervolgens zelf de hypotheekrente-aftrek gebruikt?
Natuurlijk is dat hypocriet. Neem een voorbeeld aan Wilders. Hij heeft er ook nog niet voor gezorgd dat artikel 1 van de grondwet is afgeschaft, maar laat hij zich daardoor beperken in zijn vrijheid van menigsuitging? Hell no!
pi_74480038
Wel, als je de Koran wilt verbieden, maar hem zelf wel leest, is dat hypocriet?
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:23:42 #90
165633 eriksd
The grand facade...
pi_74480092
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:16 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nee, leg eens uit dan En 'je ziet toch zelf ook wel dat ' telt niet als argument...

Je ziet zelf ook wel dat is inderdaad niet een argument, dan volgt doorgaans na een dergelijke tussenzin, zoals ik ook deed. En mbt de hypotheekrente aftrek, als jij fervent tegenstander bent en ertegen strijdt, en het lukt niet, en vervolgens maak je er gebruik van, dan noem ik dat hypocriet. Het is menselijk, maar ook hypocriet.

Daarnaast is er m.i. ook een nuance aan te brengen in het ageren tegen een wettelijke bepaling waar miljoenen mensen direct gebruik van maken, en tegen de specifieke bepaling mbt een gekozen burgemeester. Als je dan alsnog van beide gebruik maakt gaat het natuurlijk ook om verschillende gradaties van hypocrisie.
Bis bis bis
pi_74480139
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh dan moet het wel waar zijn

D66 heeft altijd in de periferie gestaan, zo opereert die partij. Dat heeft dus niets met nieuwkomer Wilders te maken.
Ik weet niet niet of het waar is, het is slechts een mening van de geinterviewde
en vond het wel grappig in deze context.
Ik ben zelf, net als vele met mij, de mening toegedaan dat D66 virtueel in de peilingen
het goed doet vanwege GW, of liever, de harde kritiek van Pechtold richting GW.
Als een van de weinige blijft hij daar op hameren en dat doet D66 vooralsnog geen kwaad.
Inhoudelijk heeft D66 weinig te melden wat aanleiding zou kunnen zijn tot de
explosieve stijging in de peilingen.
  † In Memoriam † zaterdag 7 november 2009 @ 13:27:47 #92
137949 Disana
pi_74480205
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:25 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ik weet niet niet of het waar is, het is slechts een mening van de geinterviewde
en vond het wel grappig in deze context.
Ik ben zelf, net als vele met mij, de mening toegedaan dat D66 virtueel in de peilingen
het goed doet vanwege GW, of liever, de harde kritiek van Pechtold richting GW.
Als een van de weinige blijft hij daar op hameren en dat doet D66 vooralsnog geen kwaad.
Inhoudelijk heeft D66 weinig te melden wat aanleiding zou kunnen zijn tot de
explosieve stijging in de peilingen.
Ja dat ben ik allemaal met je eens uitgezonderd dat D66 niets te melden heeft. Ik denk echter niet dat de kritiek op Wilders opportunisme is.
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:28:43 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_74480235
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:21 schreef Monidique het volgende:
Wel, als je de Koran wilt verbieden, maar hem zelf wel leest, is dat hypocriet?
Voordat jij een verbod op een boek wil vestigen zal je hem moeten lezen, maar als je daarna een voorstel strekkende tot indient en je gaat alsnog uitgebreid zitten bladeren en je vrienden erop attenderen lijkt het mij vrij hypocriet.
Bis bis bis
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:32:08 #94
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74480311
Achhhh, Teflon. Heeft ie dat opgepikt tijdens zijn uurtjes in Londen? Van Teflon Tony?

Wat schattig!
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  † In Memoriam † zaterdag 7 november 2009 @ 13:35:05 #95
137949 Disana
pi_74480382
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:32 schreef Bowlingbal het volgende:
Achhhh, Teflon. Heeft ie dat opgepikt tijdens zijn uurtjes in Londen? Van Teflon Tony?

Wat schattig!
quote:
Teflon is a nickname given to persons, particularly in politics, to whom criticism does not seem to stick.
Toch niet echt van toepassing op Pechtold.
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:35:59 #96
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_74480408
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je ziet zelf ook wel dat is inderdaad niet een argument, dan volgt doorgaans na een dergelijke tussenzin, zoals ik ook deed. En mbt de hypotheekrente aftrek, als jij fervent tegenstander bent en ertegen strijdt, en het lukt niet, en vervolgens maak je er gebruik van, dan noem ik dat hypocriet. Het is menselijk, maar ook hypocriet.

De tussenzin bestond uit het opnoemen van 2 feiten. Namelijk dat De Graaff streed voor een gekozen burgemeester en dat hij op dit moment een benoemde burgemeester is. Over die twee feiten zijn we het wel eens, waarom het hypocriet is moet ik nog steeds van je horen.

Het is ook niet alsof hij het ambt burgemeester wilde afschaffen. Hij wilde enkel dat we de burgemeester op een andere manier zouden kiezen. Dat is niet gelukt (zoals wel vaker in een democratie), dus moet het nog steeds op de oude manier.
pi_74480497
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:35 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]
Het is ook niet alsof hij het ambt burgemeester wilde afschaffen. Hij wilde enkel dat we de burgemeester op een andere manier zouden kiezen. Dat is niet gelukt (zoals wel vaker in een democratie), dus moet het nog steeds op de oude manier.
Ben benieuwd, gezien de viruele zetels, of de "kroonjuwelen" weer uit de de mottenballen
gehaald gaan worden.
pi_74480537
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:05 schreef Clairvaux het volgende:
Maar wie scherp kijkt, ziet dat Pechtold gek genoeg veel van Wilders overneemt , stelt Kanne. "Net als de PVV is hij heel kritisch over het politieke systeem
Van Wilders overnemen?
quote:
De toenemende onduidelijkheid in de politiek was voor een aantal links-liberalen, van wie sommige partijloos waren, reden om op 30 april 1966 in Amsterdam bijeen te komen. Zij richtten zich op 10 september 1966 een appèl aan 'iedere Nederlander die ongerust is over de ernstige devaluatie van onze democratie'.

Bij de oprichting wees de partij alle van oorsprong 19e-eeuwse ideologieën af. Volgens D66 waren de tegenstellingen tussen de oude ideologieën verdwenen. Deze boden geen oplossingen meer voor een moderne maatschappij. Slechts een wetenschappelijke, pragmatische aanpak bood uitkomsten.

D66 heeft vanaf het begin staatsrechtelijke hervormingen nagestreefd, met als doel een directe democratie, met bijvoorbeeld een direct gekozen minister-president.
http://www.parlement.com/d66

Ergens best eng dat dit soort nergens op slaande retoriek erin gaat als zoete broodjes
pleased to meet you
pi_74480545
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Rare redenatie .
Yep, rare redenatie hou jij er op na, nergens wordt gesteld dat hij dat niet zou mogen maar het is op zijn minst wel dubieus te noemen dat hij zijn eigen idealen zo gemakkelijk vergeet. Rubberen ruggengraat noem ik dat of zoals Lord_Lachmed het hypocriet zou noemen.
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:42:46 #100
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74480574
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:21 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Ja, dat gaat ook allemaal zo lekker

Jezus Christus

Ja euhh, daar staan wat dingen in waar we niet blij van worden...
Welke dingen?
Nou,, dat wensenlijstje wat ik net zei.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')