Hallo,
Ik heb dit semester een vak met ingewikkelde wiskundige berekeningen. Er werd via de studentmail extra les hiervoor aangeboden door een groep Econometrie studenten. Ik mail terug dat ik hiervoor belangstelling heb en zo geschiedde.
Twee weken later zit ik met de 'bijlesdocent' en een andere student in de mensa met bijbehorende drukte en rumoer om ons heen. Wanneer ik hem vraag waarom we in godsnaam in de mensa zitten, antwoord 'ie dat hij geen lokalen kon vinden. Ik weet zelf dat er altijd wel een leeg lokaal te vinden is op de 15 verdiepingen van het hoofdgebouw, en hoe hoger hoe meer kans, en vond dat we toch maar een leeg lokaal moesten opzoeken. De andere student liet me helaas vallen en was het met die gast eens dat het te veel tijd zou kosten en dat we beter zsm moesten beginnen. En daar zaten we.
Er werd zelfs in die twee uurtjes geschreeuwd op een andere tafel en af en toe kwam er een bekende langs om me te groeten. De les zelf ging ook chaotisch, de 'bijlesdocent' moest nota bene ons om papier vragen om de stof uit te leggen. Wtf?
Na de afronding zag ook hij gelukkig in dat de situatie belachelijk was en bood zijn excuses aan. Ik twijfelde sterk of dit nou 30 Euro waard was en verzocht hem om het bedrag bij de volgende les te overhandigen. Vanwege de absurde omstandigheden ging hij hier heel makkelijk in mee.
Later vraag ik het een en ander na bij medestudenten die bijles volgen bij een grote groep, dat kost namelijk 20 Euro. Die vertellen me dat het bij hun er wel fatsoenlijk aan toe gaat, met degelijke handouts en overzichtelijke uitleg op het bord. Zoals het hoort.
Diezelfde avond bel ik hem op om mijn ongenoegen met hem te delen. Hij zegt dat ie het begrijpt en bied me aan om gratis bij dezelfde les erbij te zitten voor de afwezige student van afgelopen keer. De avond en ochtend voor die les bel ik hem meerdere keren op om te vragen waar we afspreken e.d Een sms-bericht erbij, want hij neemt niet op. Maar geen belletje terug, helemaal niets.
Ik besluit om geen gebruik meer te maken van zijn 'diensten', en ben dus niet aanwezig op de volgende bijles. Ik heb ook niet de moeite gedaan om af te zeggen, ik gunde het die kneus niet. Zoals verwacht, belt ie dan wel opeens op om te vragen waar ik blijf na dagenlang mijn oproepen te negeren. Ik neem natuurlijk niet op, two can play that game.
Ik volg nu extra les bij een grotere groep, 20 Euro de man en ik ben hier wel tevreden over. Ik heb het er nog met medestudenten over gehad en ze vinden allemaal dat hij de pot op kan en dat hij mijn 30 Euro gerust mag vergeten.
Niet betalen gaat mij echter veel te ver. Ik vind dat ik hem sowieso moet betalen voor zijn tijd en uitleg (hoe gebrekkig ook), maar ik vind niet dat hij meer verdiend dan een tientje.
Hoe moet ik dit aanpakken?
[ Bericht 1% gewijzigd door Subversive op 07-11-2009 04:49:03 ]