Mikkie | zaterdag 7 november 2009 @ 00:42 |
Je kent het wel. Je rijdt rond, je hebt een snelheidscontrole gespot, of je bent net een ongeluk voorbij, of je ziet een tegenligger met kapotte verlichting (of geen verlichting bij schemer). Je denkt: 'even seinen, dan kan 'ie anticiperen/afremmen/z'n verlichting aanpassen'. Maar nou vroeg ik me laatst af: is er een soort 'code' voor hoe vaak je bij welke gebeurtenis seint? Ik doe meestal gewoon één keer, alleen bij een snelheidscontrole als ik zie dat iemand er veel te hard aan komt dan knipper ik wat vaker. Maar ik vraag me dus af of er mensen zijn met een complete visie over hoe vaak of hoe lang je moet seinen bij iets? En specificeer je dat nog? Ik heb ooit eens iemand achter me gehad bij het stoplicht. Die seinde en tikte z'n rechter knipperlicht aan, ten teken dat m'n rechter achterlicht kapot was. ![]() | |
Broekpaling | zaterdag 7 november 2009 @ 00:46 |
Ik sein alleen 1x als ik langs een controle ben gekomen. Ik snap alleen nooit zo goed hoe truckers seinen. Die gebruiken groot licht en knipperlicht manieren. | |
swarmahoer | zaterdag 7 november 2009 @ 00:47 |
truckers die ingehaald worden seinen 1x groot als degene die ervoor zit weer naar rechts kan, en degene ervoor knippert dan een keer als ''bedankt'' | |
swarmahoer | zaterdag 7 november 2009 @ 00:48 |
en ik sein meestal 2x kort als iemand zn lampen niet aan heeft ofzo, en 1 x lang als iemand zn groot licht aan heeft kapotte achterlichten meldt ik eigelijk nooit, tenzij ik ernaast sta bij t stoplicht ofzo, ff raampje naar beneden | |
Rekkie | zaterdag 7 november 2009 @ 00:50 |
Waarom zou ik seinen als ik een flitscontrole zie? ![]() | |
Broekpaling | zaterdag 7 november 2009 @ 00:51 |
quote:Omdat mensen jou ook flitsen als ze een controle zien zodat je weet om op je snelheid te letten. | |
Rekkie | zaterdag 7 november 2009 @ 00:52 |
quote:Nou als ze mij flitsen, ga ik ze natuurlijk helemaal niet meer seinen ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 7 november 2009 @ 01:15 |
quote:Waarom niet? Als jij een boete krijgt voor JOU domme actie, hoef je dat de ander toch niet aan te doen..? | |
kres | zaterdag 7 november 2009 @ 01:28 |
quote:You sir are a butthole..... ![]() | |
Sport_Life | zaterdag 7 november 2009 @ 01:43 |
quote:Bijna ironisch ![]() ![]() | |
TimMer1981 | zaterdag 7 november 2009 @ 01:43 |
quote:The people vs the government: POWER TO THE PEOPLE! VIVA LA REVOLUCIÓN!!! ![]() | |
Sport_Life | zaterdag 7 november 2009 @ 01:45 |
In Ierland waren van die hele smalle wegen vaak en als je dan eindelijk de ruimte kreeg om in te halen, werd dat gedaan door een paar keer te knipperen met de noodverlichting als bedankje. Zouden ze in NL ook eens moeten invoeren, zou het een stuk socialer worden op de weg ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 7 november 2009 @ 01:52 |
quote:Why is that? Ik rij altijd op elke weg +/- 30/40km harden dan toegestaan.. ongelogen, maar als ik wordt geflitst (wat dus tot nu toe nooit is gebeurd ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 7 november 2009 @ 01:52 |
Fuck de overheid, enige wat ze willen is geld ![]() | |
Isdatzo | zaterdag 7 november 2009 @ 01:54 |
quote:Jij rijdt altijd 60 of 70 waar je 30 mag ![]() | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 01:55 |
quote:en hoe moet je seinen naar iemand achter je als er flitscontrole staat? meestal trap ik 3x kort op me rem zodat mensen uit schrik gaan afremmen ![]() | |
swarmahoer | zaterdag 7 november 2009 @ 01:56 |
quote:ik neem aan dat dat voor de 80/100/120 stukken geldt ![]() | |
Sport_Life | zaterdag 7 november 2009 @ 01:56 |
quote:spelling...Overigens reed ik op een bepaald stuk ook bijna altijd te hard (elke dag zelfde stuk naar mn werk), totdat ze er ineens een flitspaal neer hebben gezet.. Lagen op een gegeven moment 4 brieven op de deurmat allemaal van dezelfde afzender........... ![]() | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 01:57 |
quote:mag ik een tijdje met jouw kentekenplaten rondrijden? ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 7 november 2009 @ 02:06 |
quote:Ik rij altijd zo'n 80 tot 100 waar je 50 mag, en 40/50 wellicht 60 waar je 30 mag ja.. en op snelweg regelmatig 150 ongeveer.. En tot nu toe (afkloppen) geen een boete vanwege snelheid of rijgedrag.. ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 7 november 2009 @ 02:07 |
quote:Ik krijg geen loonstrookjes, en de boetes dat hier binnen komen zijn er meer dan dat jij in en uit ademt ![]() | |
Isdatzo | zaterdag 7 november 2009 @ 02:13 |
quote: ![]() Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar met het innemen van jouw rijbewijs zou ik niet zo'n probleem hebben ![]() | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 02:18 |
quote:ehhh nooit geflitst worden maar wel veel boetes? of wil je zeggen dat ik niet meer adem ![]() je kan niet rijden en krijgt boetes voor terechte andere oorzaken ![]() | |
Omniej | zaterdag 7 november 2009 @ 02:30 |
quote:What the fuck? ![]() Overigens rijd ik ook consequent een beetje harder, maar dat beperkt zich tot hooguit 10 km/h binnen de bebouwde kom en op de snelweg meestal 20 (sowieso niet meer dan 30). Anyway, het seinen: bij de waarschuwingsseintjes (dus als iemand geen of kapotte verlichting heeft, of juist grootlicht aan o.i.d.) knipper ik twee keer kort achter elkaar. Bij het 'ga maar voor' seintje knipper ik één keer kort. Voor snelheidscontroles sein ik niet. | |
vosss | zaterdag 7 november 2009 @ 02:31 |
quote:Serieus? Die kan zo in het dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt topic ![]() | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 02:34 |
quote:ja maar ze knipperen niet 1x maar links-rechts-links dus eigenlijk 3x ![]() edit: ehh rechts-links-rechts anders gaan ze de verkeerde kant op ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 7 november 2009 @ 02:45 |
quote:Iedere chauffeur heeft zo zijn eigen manier van bedanken. Sommigen maken er een heel knipperfeest van. Ze seinen trouwens ook als ze een collega of bekende aan de andere kant van de weg zien. Als je dus een vrachtwagen tegemoet komt die met zijn lampen knippert hoeft het geen flitser te zijn. | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 02:48 |
quote:ja maar die "kermis" voertuigen seinen meestal alleen maar met alle lampen behalve de koplampen. Al vind ik het wel knap dat je met 80 k/u je collega tegenligger kan herkennen ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 7 november 2009 @ 02:51 |
quote:Je rijdt maar 90 kilometer per uur en je hebt inderdaad tijd genoeg om rond te kijken. En daarbij zit je hoog genoeg om over de vangrail heen te kijken. Collega's zie je direct rijden. Omdat je zelf de hele dat tegen zo'n vrachtwagen aan zit te kijken weet je precies hoe die er uit ziet. Ik vind het knapper dat sommige chauffeurs ook vrienden van andere transportbedrijven kunnen herkennen. Aan kentekenplaten of bestickering van de trekker bijvoorbeeld. Dan moet je toch echt goed kijken. En andere lampen als koplampen is eigenlijk logisch. Het grootlicht van een vrachtwagen zit vaak niet alleen onder maar ook boven de voorruit. | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 02:52 |
het ergste zijn nog de chauffeurs waar je naar zit te seinen dat ze er voor kunnen en er niet eens een bedankje af kan ![]() ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 7 november 2009 @ 02:53 |
quote:Chauffeurs knipperen vaak niet naar auto's. Ik doe dat altijd wel. Toch handig als iemand je laat weten dat je er voorbij bent. Maar ja, ik rij nu niet meer op de vrachtwagen. | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 02:55 |
quote:weleens vrachtwagen gereden? groot licht is echt alleen de koplampen. Als je bij een normale dealer komt sluiten ze de optionele verlichting alleen aan op een aparte schakelaar. Vooral omdat het lang niet in elk land toegestaan is om meer lampen te voeren dan alleen de koplampen | |
Turquaz52 | zaterdag 7 november 2009 @ 02:56 |
quote:Geen 1 boete dat te maken heeft met mijn rijgedrag. Of snelheid.. ![]() o.a geen rijbewijs bij me, geen apk, geen verzekering (de eerste dagen vande Corsa), banden slijtage, benzine vuldop, barst in ruit.. ga zo ma door ![]() quote:Ik ga geen 160 170 rijden, want dan zuipt me auto meer, rij ik 140/150 ben ik en snel en zuinig ![]() En er zijn natuurlijk ook veel tijden dat ik juist 10/20km langzamer rij dan toegestaan ![]() ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 7 november 2009 @ 02:57 |
quote:Hoeveel vrachtwagens ken jij die werkelijk op het grootlicht alleen de normale koplampen hebben zitten? Waar ik 3 jaar gereden heb reed alles sowieso met kermisverlichting rond en vele, vele andere chauffeurs die ik gezien heb ook. | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 02:59 |
quote:naar mijn idee is het veiliger om af en toe te hard te rijden dan zonder verzekering en apk te rijden maar ok ... ik rijd zelf in degelijke auto's die een stuk veiliger zijn om harder in te rijden dan jouw auto merk ik alweer ![]() | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 03:02 |
quote:ik ben 3 jaar internationaal chauffeur geweest bij een vrij groot transport bedrijf in nederland, en daar was werkelijk geen 1 auto zo aangesloten. Ben ej op de hoogte van het feit dat een simpele kerstboom op je dashbord in nederland al verboden is ? | |
Barcaconia | zaterdag 7 november 2009 @ 03:04 |
quote:Uiteraard. Maar je gaat me toch niet vertellen dat jij niet op de hoogte bent van rare capriolen met verlichting aan vrachtwagens? | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 03:06 |
quote:jawel ben zeker van op de hoogte, maar dat zijn voornamelijk oostblokkers. Ik denk dat het met nederlandse vrachtwagens niet zoveel voorkomt ![]() | |
druppelkut | zaterdag 7 november 2009 @ 03:10 |
Chauffeuse meldt. Knipperen met groot licht: 1 maal lang als ik wil aangeven dat een collega kan invoegen als ie mij ingehaald heeft of van de invoegstrook komt. 3 of meerdere keren als ik een bekende/collega zie aan de andere kant van de vangrail (en ja, die zie je want je zit hoger dan in een personenauto dus meer overzicht) kleine variant op dit thema is om de zwaailampen ook te gebruiken icm groot licht) Knipperen met knipperlicht: Even een klein bedankje aan een collega weggebruiker die net met zijn/haar groot licht heeft aangegeven dat ik kan invoegen. Mijn signaal bestaat dan uit snel links-rechts-links-rechts-links. Knipperen bij snelheidscontroles: Snel meerdere malen knipperen met groot licht, meestal gecombineerd met een handgebaar van "rustig aan". Maar truckers hebben veel meer signalen dan lichten. Ikzelf heb bijvoorbeeld ook nog eens 3 verschillende claxons welke ik voor verschillende doeleinden gebruik. | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 03:13 |
quote:ja hoor een vrouw ![]() ![]() | |
druppelkut | zaterdag 7 november 2009 @ 03:22 |
quote: ![]() Ik doe dat lekker toch ![]() en voor wat betreft die kermis, 8 schijnwerpers aan de voorzijde van de wagen icm het normale groot licht. En bij een MAN gaan standaard de mistlampen ook mee aan als je groot licht op zet. Voor de APK moet de kerstverlichting wel uit staan. Makkelijk voor mij. Ik heb op mijn dashboard 3 extra lichtknoppen. 1 voor het aanzetten van de kerstboomverlichting (kleine lampjes rond en met name aan de voorzijde van de wagen) en 2 voor het schakelen van de schijnwerpers (top en bottom verlichting) | |
Barcaconia | zaterdag 7 november 2009 @ 03:23 |
quote:Juist, jij begrijpt hoe het hoort! En nooit eindigen met links? Daar bestaan helemaal geen regels voor... Iedereen doet zijn eigen ding gewoon. | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 03:27 |
quote:dus links geeft niet aan dat je naar links wilt? wegpiraat ![]() en die zogenaamde regels die volgens jullie niet bestaan, stap gezellig binnen bij een truckers restaurant en vraag naar de meningen ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 7 november 2009 @ 03:29 |
quote:Ben jij eigenlijk wel ooit chauffeur geweest? | |
druppelkut | zaterdag 7 november 2009 @ 03:30 |
quote:Krijg je evenzoveel meningen als dat er truckers in dat cafe zitten ![]() | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 03:31 |
quote:en zwaailichten? dat voeren voornamelijk alleen bergingsbedrijven en werkverkeer, dat zijn dus echt de grootste aso's op weg ![]() ![]() die vallen bij mij dan ook niet onder de categorie chauffeurs ![]() | |
druppelkut | zaterdag 7 november 2009 @ 03:31 |
quote:Ik begin ook te twijfelen | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 03:32 |
quote:mwah in 3 jaar tijd meer dan 600k op teller, ik denk het wel ja. | |
druppelkut | zaterdag 7 november 2009 @ 03:32 |
quote: ![]() nu weet ik het zeker! Je hebt gelijk Barca! | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 03:34 |
quote:wie voeren nog meer zwaailichten dan? normaal vrachtverkeer voert geen zwaailicht hoor ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 7 november 2009 @ 03:34 |
quote:En je vind het raar dat iemand een collega op de andere rijbaan herkent? Je weet niet hoe chauffeurs knipperen als bedankje? Je hebt nog nooit een vrachtwagen met zwaailichten gezien? Je weet niet dat grootlicht vaak een hele kermisinstallatie is? Sorry, dat weet een beetje chauffeur na een week werken. | |
druppelkut | zaterdag 7 november 2009 @ 03:34 |
quote:In een LF 45 130. Kan niet anders. En dat zijn geen vrachtwagens ![]() | |
Daksijs | zaterdag 7 november 2009 @ 03:38 |
quote:ik vind het niet raar dat je chauffeurs herkent, maar ik denk dat het meer toeval is, ik speur niet de hele linker rijbaan af naar bekenden. Hou liever de weg en me magnetron in de gaten ![]() ![]() | |
druppelkut | zaterdag 7 november 2009 @ 03:38 |
quote:Ik wel. En ik ben 'normaal' vrachtverkeer. Tenminste als je een combi normaal vindt. SPOILER | |
Barcaconia | zaterdag 7 november 2009 @ 03:39 |
quote:Combi ![]() | |
rene90 | zaterdag 7 november 2009 @ 06:55 |
1 keer lang voor groot licht 1 keer kort voor kapot licht (mogen ze zelf wel gaan uitvogelen of dat links of rechts is, lijkt me verwarrender voor de auto's achter me als ik opeens ga knipperen) niet bij snelheidscontroles, krijg je zometeen dat gebeuren bij wegmisbruikers dat je zelf een bekeuring krijgt ![]() meestal als ik achter iemand zit ook 1 keer kort. | |
Mikkie | zaterdag 7 november 2009 @ 09:50 |
quote:Dat is onzin. Iemand met een beetje snelwegervaring weet dat, zo gauw een vrachtwagen die voor je reed ingevoegd heeft op de rechterbaan, je een paar knippertjes kan verwachten die los staan van een rijbaanverplaatsing. Als je daar nog van schrikt en dat letterlijk gaan interpreteren doe je iets fout. | |
Sounddragon | zaterdag 7 november 2009 @ 10:07 |
quote:Thanks !! ![]() Kan ik eindelijk in een CAO die wél fatsoenlijk betaalt ![]() Overigens; 5 ¤ voor elke vrachtwaggel die terecht met kermis aan rijdt ?? Overigens vind ik dat ' naar rechts' knipperen gevaarlijk, en doe ik daar alleen maar aan mee als het écht nut heeft; ik zit niet te wachten aan 2 van die containerdeuren die 5 meter voor me naar echts verhuizen in druk verkeer ![]() De remafstand is met een vrachtwagen groter als met de meeste luxewagens, dus 30 meter (= te weinig!!) doorrijden met dat ding, en dán pas naar rechts AUB, dan maak ik nog een beetje een schijn van kans als iemand besluit om een ABS test te gaan doen ![]() | |
Tism | zaterdag 7 november 2009 @ 11:20 |
quote:Ik reed laatst langs een trucker die op de rechter baan de hele tijd met z'n linker knipperlicht aan reed zonder dat hij de bedoeling had om naar links te manoeuvreren, hij had niet in de gaten dat hij z'n knipperlicht aan had staan.. ![]() Toen ben ik er even voor gaan rijden (op de linker baan) en deed één keer mijn knipperlicht aan naar links daarna meteen één keer rechts en daarna weer één keer links, de trucker had meteen in de gaten waar ik op doelde en corrigeerde zijn fout en bedankte mij, of excuseerde zich door 1 keer met groot licht te seinen.. ![]() Ik denk dus dat, één keer mijn knipperlicht aan naar links daarna meteen één keer rechts en daarna weer één keer links, waarschijnlijk de manier van seinen is om aan te geven dat iemand beuzelachtig/doelloos zijn knipperlicht naar de één of ander richting aan heeft staan.. ![]() Ik seinde laatst ook eens naar zo'n een domme blondje die op klaarlichte dag haar mistlampen nog aan had staan en die waarschijnlijk tijdens haar rijlessen aangeleerd heeft gekregen vooral niet goed om zich heen te kijken, en met het verstand op nul in de auto te gaan zitten, want daarbij had seinen met de lichten (grootlicht evenzo) totaal geen enkel nut.. $#^#&*^!!1 ![]() ![]() Ik denk verder niet dat er een soort van "code" bestaat, elk knippertje, met wat voor licht dan ook moet gewoon als teken opgevat worden dat er iets aan de hand is of gaat komen of gebeuren, en voor wie en/of wat dat dan mag zijn, tja...da's ook voor mij zelfs vaak nog onduidelijk in de meeste gevallen, een "code" zou in die zin wel handig zijn om het één en ander beter kunnen verklaren waarom er iemand naar jou, naar mij of (in de meest gevallen) naar iemand anders seint.. ![]() Mensen moeten er voor openstaan en er attent op zijn en er mee om kunnen gaan, alleen dan is het nuttig.. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 november 2009 @ 11:38 |
quote:Uh-huh. En dan verwacht je dat andere mensen jou waarschuwen, zodat je je ongestraft als een aso kunt blijven gedragen? ![]() | |
Klonk | zaterdag 7 november 2009 @ 12:02 |
Hallo lieverds, zullen we hier geen SC voor vrachtwagenchauffeurs van maken | |
Klonk | zaterdag 7 november 2009 @ 12:43 |
en stug doorgaan | |
Repeat | zaterdag 7 november 2009 @ 13:00 |
Autismetopic ![]() vaste regeltjes voor knipperen ![]() | |
blup | zaterdag 7 november 2009 @ 13:33 |
quote:Mensen die het topic niet eens lezen.. quote:Als je het topic gelezen had was je erachter gekomen dat er geen vaste regels zijn en dat sommige zijn eigen manier van seinen heeft. | |
Sobraine | zaterdag 7 november 2009 @ 13:37 |
quote:Wist je dat niet? ![]() | |
Klonk | zaterdag 7 november 2009 @ 15:01 |
nu ben ik het beu, opruimslotje | |
Klonk | zaterdag 7 november 2009 @ 15:08 |
En weer open Kleine hint, alle berichtjes die zijn weggehaald was slowchat over vrachtwagens | |
Conflict | zaterdag 7 november 2009 @ 15:11 |
ik vind vrachtwagens mooi! | |
Barcaconia | zaterdag 7 november 2009 @ 15:12 |
Ik vond dit een leuk topic ![]() Maargoed, het antwoord op de vraag van TS is ook allang beantwoord natuurlijk. | |
Klonk | zaterdag 7 november 2009 @ 15:16 |
Ik kan het met de beste wil van de wereld niet meer terugvinden, er was ooit een centraal vrachtwagentopic op FOK! in PTA maar zelfs met mijn zoekskills kom ik niet verder dan deeltje 5. Dus wat mij betreft mag iemand (als ie daar zin in heeft) een nieuw topic openen, kan altijd nog samen worden gevoegd. Maar hier dus vanaf hier alleen nog maar over lampjes die knipperen | |
JF_ | zaterdag 7 november 2009 @ 15:18 |
quote:Zeg maar gerust dat iedereen z'n eigen manier heeft. Als ik sein probeer ik dat meestal te doen zodat 't nog enigszins begrijpelijk is zonder terug te vallen op morsecode. kort grootlicht, alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (tegenligger) alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (achterligger) kort grootlicht, knipperlicht erbij - je knipperlichten mogen uit blijven als je toch niet afslaat lang grootlicht - doe eens normale lampen aan die niet verblinden mistlampen voor - doe je mistlampen eens uit hele knipperserie met grootlicht - echt pissig (meestal na snijden of onnodig remmen) mistachterlicht - doe je mistlamp achter eens uit (wel eerst inhalen, uiteraard) Dan zijn er ook nog de gevaarlijker signalen met je remlichten, maar die gebruik ik alleen als ik me echt opgejaagd voel (hardnekkige klever op <1 meter terwijl ik al met 30kmh verschil aan 't inhalen ben, bijvoorbeeld). Ook niet geschikt voor auto's met korte pedaalslag - je wilt niet echt remmen met iemand zo kort achter je... | |
Tism | zaterdag 7 november 2009 @ 15:23 |
quote:Ja, hallo!.. ![]() ![]() ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 7 november 2009 @ 15:25 |
quote:Redelijk universele gebaren inderdaad. Best begrijpelijk. Ik heb niet echt een vast protocol. Als ik bedankt voor inhalen doe ik knipperlicht naar rechts om terug naar de rijbaan te gaan en dan nog LRR om te bedanken. Voor de rest doe ik wat in me opkomt, vooral die hele knipperserie met grootlicht is herkenbaar ![]() | |
Omniej | zaterdag 7 november 2009 @ 16:06 |
quote:Ik vind zijn signalen prima te begrijpen hoor. Zelf heb ik nooit zo'n zin in dat soort 'codes' (ik vind één of twee keer kort seinen naar een tegenligger wel genoeg, en dan moeten mensen zelf maar uitzoeken wat er mis is), maar als JF_ naar mij zou seinen zou ik wel meteen weten waar hij op doelt. ![]() Seinen naar achterliggers vind ik altijd lastiger. Dan moet je dus idd dingen uit gaan halen als al je verlichting uit/aan, mistachterlicht, knipperlichtsignalen of als het veilig genoeg is remlichtsignalen, maar vaak is het toch minder duidelijk wat je voorligger bedoelt. ![]() | |
T42 | zaterdag 7 november 2009 @ 16:24 |
ik ga altijd achter de flits auto staan en zet an al me licht aan! en rij er dan overheen ![]() SPOILER | |
KosterT | zaterdag 7 november 2009 @ 17:09 |
Seinen naar mensen die 's avonds laat nog geen licht aanhebben of met drie druppels regen hun mistachterlicht aanhebben... Die mensen letten al niet duidelijk niet op en mijn ervaring is dat knipperen 9 van de 10 keer dus totaal geen zin heeft. | |
MewBie | zaterdag 7 november 2009 @ 20:32 |
quote:Dan heb je te weinig licht op je auto ![]() Toen ik nog m'n 4x4 dagelijks reed met 2x 100W Hella's op de voorkant maakte 1 of 2x seinen wel duidelijk dat ik er langs wilde. Of het nou een trut in een Alto of een sjonnie in een dikke BMW was. | |
Rekkie | zaterdag 7 november 2009 @ 22:15 |
quote:En jij snapt sarcasme niet ![]() | |
willempjewever | zaterdag 7 november 2009 @ 23:12 |
Oppassen met lichtsignalen om anderen te waarschuwen voor een snelheidscontrole, boete is uit mijn hoofd 70 euro daarvoor en soms wordt ook daarop gecontroleerd. Ik had van de week een vrachtauto achter mij die de hele tijd naar mij zat te seinen met zijn grote licht. Die gek verblinde mij half en ik heb dus mijn spiegeltje even geklapt (zit een soort verduisteringsfunctie op). Geen idee wat hij nu wilde, auto is 2 dagen later voor een kleine beurt weggeweest en enige wat er gedaan was was wat olie bijvullen (lampjes controleren ze volgens mij ook bij een kleine beurt). Iemand enig idee wat die man bedoelde? Ik voegde wel wat krap in, maar dat zie ik zo vaak gebeuren en daar seinen ze nooit voor. | |
rene90 | zaterdag 7 november 2009 @ 23:13 |
quote:Nu misschien dus wel ![]() |