abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 november 2009 @ 03:34:18 #51
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74475860
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 03:32 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

mwah in 3 jaar tijd meer dan 600k op teller, ik denk het wel ja.
En je vind het raar dat iemand een collega op de andere rijbaan herkent? Je weet niet hoe chauffeurs knipperen als bedankje? Je hebt nog nooit een vrachtwagen met zwaailichten gezien? Je weet niet dat grootlicht vaak een hele kermisinstallatie is?
Sorry, dat weet een beetje chauffeur na een week werken.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 7 november 2009 @ 03:34:46 #52
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74475866
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 03:32 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

mwah in 3 jaar tijd meer dan 600k op teller, ik denk het wel ja.
In een LF 45 130. Kan niet anders. En dat zijn geen vrachtwagens
pi_74475886
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 03:34 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

En je vind het raar dat iemand een collega op de andere rijbaan herkent? Je weet niet hoe chauffeurs knipperen als bedankje? Je hebt nog nooit een vrachtwagen met zwaailichten gezien? Je weet niet dat grootlicht vaak een hele kermisinstallatie is?
Sorry, dat weet een beetje chauffeur na een week werken.
ik vind het niet raar dat je chauffeurs herkent, maar ik denk dat het meer toeval is, ik speur niet de hele linker rijbaan af naar bekenden. Hou liever de weg en me magnetron in de gaten en ik heb wel degelijk vrachtwagens met zwaailichten gezien, maar dat zei ik in me vorige post al, maar misschien heb je die niet gelezen omdat je dit aan het schrijven was
  zaterdag 7 november 2009 @ 03:38:10 #54
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74475887
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 03:34 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

wie voeren nog meer zwaailichten dan? normaal vrachtverkeer voert geen zwaailicht hoor
Ik wel. En ik ben 'normaal' vrachtverkeer.
Tenminste als je een combi normaal vindt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 november 2009 @ 03:39:20 #55
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74475895
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 03:38 schreef druppelkut het volgende:

[..]

Ik wel. En ik ben 'normaal' vrachtverkeer.
Tenminste als je een combi normaal vindt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Combi Daar haak ik af.
pi_74476322
1 keer lang voor groot licht
1 keer kort voor kapot licht (mogen ze zelf wel gaan uitvogelen of dat links of rechts is, lijkt me verwarrender voor de auto's achter me als ik opeens ga knipperen)
niet bij snelheidscontroles, krijg je zometeen dat gebeuren bij wegmisbruikers dat je zelf een bekeuring krijgt
meestal als ik achter iemand zit ook 1 keer kort.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74476923
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 03:13 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

ja hoor een vrouw nooit eindigen met links want dan geef je aan dat je naar links wilt
Dat is onzin. Iemand met een beetje snelwegervaring weet dat, zo gauw een vrachtwagen die voor je reed ingevoegd heeft op de rechterbaan, je een paar knippertjes kan verwachten die los staan van een rijbaanverplaatsing. Als je daar nog van schrikt en dat letterlijk gaan interpreteren doe je iets fout.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:07:08 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74477084
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 03:31 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

en zwaailichten? dat voeren voornamelijk alleen bergingsbedrijven en werkverkeer, dat zijn dus echt de grootste aso's op weg die personen denken echt dat ze alles voor het zeggen hebben
die vallen bij mij dan ook niet onder de categorie chauffeurs
Thanks !!

Kan ik eindelijk in een CAO die wél fatsoenlijk betaalt

Overigens; 5 ¤ voor elke vrachtwaggel die terecht met kermis aan rijdt ??

Overigens vind ik dat ' naar rechts' knipperen gevaarlijk, en doe ik daar alleen maar aan mee als het écht nut heeft; ik zit niet te wachten aan 2 van die containerdeuren die 5 meter voor me naar echts verhuizen in druk verkeer
De remafstand is met een vrachtwagen groter als met de meeste luxewagens, dus 30 meter (= te weinig!!) doorrijden met dat ding, en dán pas naar rechts AUB, dan maak ik nog een beetje een schijn van kans als iemand besluit om een ABS test te gaan doen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 november 2009 @ 11:20:11 #59
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_74477937
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:42 schreef Mikkie het volgende:
Maar nou vroeg ik me laatst af: is er een soort 'code' voor hoe vaak je bij welke gebeurtenis seint?
Ik reed laatst langs een trucker die op de rechter baan de hele tijd met z'n linker knipperlicht aan reed zonder dat hij de bedoeling had om naar links te manoeuvreren, hij had niet in de gaten dat hij z'n knipperlicht aan had staan..

Toen ben ik er even voor gaan rijden (op de linker baan) en deed één keer mijn knipperlicht aan naar links daarna meteen één keer rechts en daarna weer één keer links, de trucker had meteen in de gaten waar ik op doelde en corrigeerde zijn fout en bedankte mij, of excuseerde zich door 1 keer met groot licht te seinen..

Ik denk dus dat, één keer mijn knipperlicht aan naar links daarna meteen één keer rechts en daarna weer één keer links, waarschijnlijk de manier van seinen is om aan te geven dat iemand beuzelachtig/doelloos zijn knipperlicht naar de één of ander richting aan heeft staan..

Ik seinde laatst ook eens naar zo'n een domme blondje die op klaarlichte dag haar mistlampen nog aan had staan en die waarschijnlijk tijdens haar rijlessen aangeleerd heeft gekregen vooral niet goed om zich heen te kijken, en met het verstand op nul in de auto te gaan zitten, want daarbij had seinen met de lichten (grootlicht evenzo) totaal geen enkel nut.. $#^#&*^!!1 &$# ##!~

Ik denk verder niet dat er een soort van "code" bestaat, elk knippertje, met wat voor licht dan ook moet gewoon als teken opgevat worden dat er iets aan de hand is of gaat komen of gebeuren, en voor wie en/of wat dat dan mag zijn, tja...da's ook voor mij zelfs vaak nog onduidelijk in de meeste gevallen, een "code" zou in die zin wel handig zijn om het één en ander beter kunnen verklaren waarom er iemand naar jou, naar mij of (in de meest gevallen) naar iemand anders seint..

Mensen moeten er voor openstaan en er attent op zijn en er mee om kunnen gaan, alleen dan is het nuttig..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_74478195
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Why is that? Ik rij altijd op elke weg +/- 30/40km harden dan toegestaan.. ongelogen, maar als ik wordt geflitst (wat dus tot nu toe nooit is gebeurd ), dan zou ik de ander ook waarschuwen hoor
Uh-huh. En dan verwacht je dat andere mensen jou waarschuwen, zodat je je ongestraft als een aso kunt blijven gedragen?
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:02:08 #61
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74478520
Hallo lieverds, zullen we hier geen SC voor vrachtwagenchauffeurs van maken
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:43:31 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74479229
en stug doorgaan
pi_74479577
Autismetopic

vaste regeltjes voor knipperen
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:33:27 #64
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_74480335
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:00 schreef Repeat het volgende:
Autismetopic

vaste regeltjes voor knipperen
Mensen die het topic niet eens lezen..
quote:
Maar nou vroeg ik me laatst af: is er een soort 'code' voor hoe vaak je bij welke gebeurtenis seint?
Als je het topic gelezen had was je erachter gekomen dat er geen vaste regels zijn en dat sommige zijn eigen manier van seinen heeft.
pi_74480440
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Serieus? Die kan zo in het dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt topic
Wist je dat niet? . Op zich vrij logisch toch??
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:01:08 #66
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74482463
nu ben ik het beu, opruimslotje
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:08:36 #67
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74482616
En weer open

Kleine hint, alle berichtjes die zijn weggehaald was slowchat over vrachtwagens
pi_74482669
ik vind vrachtwagens mooi!
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:12:12 #69
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74482694
Ik vond dit een leuk topic

Maargoed, het antwoord op de vraag van TS is ook allang beantwoord natuurlijk.
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:16:31 #70
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74482802
Ik kan het met de beste wil van de wereld niet meer terugvinden, er was ooit een centraal vrachtwagentopic op FOK! in PTA maar zelfs met mijn zoekskills kom ik niet verder dan deeltje 5.

Dus wat mij betreft mag iemand (als ie daar zin in heeft) een nieuw topic openen, kan altijd nog samen worden gevoegd.

Maar hier dus vanaf hier alleen nog maar over lampjes die knipperen
pi_74482860
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:33 schreef blup het volgende:
Als je het topic gelezen had was je erachter gekomen dat er geen vaste regels zijn en dat sommige zijn eigen manier van seinen heeft.
Zeg maar gerust dat iedereen z'n eigen manier heeft. Als ik sein probeer ik dat meestal te doen zodat 't nog enigszins begrijpelijk is zonder terug te vallen op morsecode.
kort grootlicht, alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (tegenligger)
alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (achterligger)
kort grootlicht, knipperlicht erbij - je knipperlichten mogen uit blijven als je toch niet afslaat
lang grootlicht - doe eens normale lampen aan die niet verblinden
mistlampen voor - doe je mistlampen eens uit
hele knipperserie met grootlicht - echt pissig (meestal na snijden of onnodig remmen)
mistachterlicht - doe je mistlamp achter eens uit (wel eerst inhalen, uiteraard)

Dan zijn er ook nog de gevaarlijker signalen met je remlichten, maar die gebruik ik alleen als ik me echt opgejaagd voel (hardnekkige klever op <1 meter terwijl ik al met 30kmh verschil aan 't inhalen ben, bijvoorbeeld). Ook niet geschikt voor auto's met korte pedaalslag - je wilt niet echt remmen met iemand zo kort achter je...
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:23:36 #72
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_74482992
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:18 schreef JF_ het volgende:

[..]

Zeg maar gerust dat iedereen z'n eigen manier heeft. Als ik sein probeer ik dat meestal te doen zodat 't nog enigszins begrijpelijk is zonder terug te vallen op morsecode.
kort grootlicht, alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (tegenligger)
kort grootlicht, knipperlicht erbij - je knipperlichten mogen uit blijven als je toch niet afslaat
hele knipperserie met grootlicht - echt pissig (meestal na snijden of onnodig remmen)
mistachterlicht - doe je mistlamp achter eens uit (wel eerst inhalen, uiteraard)

Dan zijn er ook nog de gevaarlijker signalen met je remlichten, maar die gebruik ik alleen als ik me echt opgejaagd voel (hardnekkige klever op <1 meter terwijl ik al met 30kmh verschil aan 't inhalen ben, bijvoorbeeld). Ook niet geschikt voor auto's met korte pedaalslag - je wilt niet echt remmen met iemand zo kort achter je...
Ja, hallo!.. Daar snapt een gemiddelde trut in een alto natuurlijk geen fuck van.. Ik zou er nog wat handgebaren bij maken voor de zekerheid, als ik jou was..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:25:48 #73
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74483041
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:18 schreef JF_ het volgende:

[..]

Redelijk universele gebaren inderdaad. Best begrijpelijk.
Ik heb niet echt een vast protocol. Als ik bedankt voor inhalen doe ik knipperlicht naar rechts om terug naar de rijbaan te gaan en dan nog LRR om te bedanken.
Voor de rest doe ik wat in me opkomt, vooral die hele knipperserie met grootlicht is herkenbaar
pi_74484050
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:23 schreef Tism het volgende:

[..]

Ja, hallo!.. Daar snapt een gemiddelde trut in een alto natuurlijk geen fuck van.. Ik zou er nog wat handgebaren bij maken voor de zekerheid, als ik jou was..
Ik vind zijn signalen prima te begrijpen hoor.

Zelf heb ik nooit zo'n zin in dat soort 'codes' (ik vind één of twee keer kort seinen naar een tegenligger wel genoeg, en dan moeten mensen zelf maar uitzoeken wat er mis is), maar als JF_ naar mij zou seinen zou ik wel meteen weten waar hij op doelt.

Seinen naar achterliggers vind ik altijd lastiger. Dan moet je dus idd dingen uit gaan halen als al je verlichting uit/aan, mistachterlicht, knipperlichtsignalen of als het veilig genoeg is remlichtsignalen, maar vaak is het toch minder duidelijk wat je voorligger bedoelt.
  zaterdag 7 november 2009 @ 16:24:39 #75
53151 T42
Pinball Wizard
pi_74484533
ik ga altijd achter de flits auto staan en zet an al me licht aan! en rij er dan overheen
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')