En je vind het raar dat iemand een collega op de andere rijbaan herkent? Je weet niet hoe chauffeurs knipperen als bedankje? Je hebt nog nooit een vrachtwagen met zwaailichten gezien? Je weet niet dat grootlicht vaak een hele kermisinstallatie is?quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:32 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
mwah in 3 jaar tijd meer dan 600k op teller, ik denk het wel ja.
In een LF 45 130. Kan niet anders. En dat zijn geen vrachtwagensquote:Op zaterdag 7 november 2009 03:32 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
mwah in 3 jaar tijd meer dan 600k op teller, ik denk het wel ja.
ik vind het niet raar dat je chauffeurs herkent, maar ik denk dat het meer toeval is, ik speur niet de hele linker rijbaan af naar bekenden. Hou liever de weg en me magnetron in de gatenquote:Op zaterdag 7 november 2009 03:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
En je vind het raar dat iemand een collega op de andere rijbaan herkent? Je weet niet hoe chauffeurs knipperen als bedankje? Je hebt nog nooit een vrachtwagen met zwaailichten gezien? Je weet niet dat grootlicht vaak een hele kermisinstallatie is?
Sorry, dat weet een beetje chauffeur na een week werken.
Ik wel. En ik ben 'normaal' vrachtverkeer.quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:34 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
wie voeren nog meer zwaailichten dan? normaal vrachtverkeer voert geen zwaailicht hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:38 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik wel. En ik ben 'normaal' vrachtverkeer.
Tenminste als je een combi normaal vindt.CombiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar haak ik af.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
Dat is onzin. Iemand met een beetje snelwegervaring weet dat, zo gauw een vrachtwagen die voor je reed ingevoegd heeft op de rechterbaan, je een paar knippertjes kan verwachten die los staan van een rijbaanverplaatsing. Als je daar nog van schrikt en dat letterlijk gaan interpreteren doe je iets fout.quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:13 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
ja hoor een vrouwnooit eindigen met links want dan geef je aan dat je naar links wilt
Thanks !!quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:31 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
en zwaailichten? dat voeren voornamelijk alleen bergingsbedrijven en werkverkeer, dat zijn dus echt de grootste aso's op wegdie personen denken echt dat ze alles voor het zeggen hebben
![]()
die vallen bij mij dan ook niet onder de categorie chauffeurs
Ik reed laatst langs een trucker die op de rechter baan de hele tijd met z'n linker knipperlicht aan reed zonder dat hij de bedoeling had om naar links te manoeuvreren, hij had niet in de gaten dat hij z'n knipperlicht aan had staan..quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:42 schreef Mikkie het volgende:
Maar nou vroeg ik me laatst af: is er een soort 'code' voor hoe vaak je bij welke gebeurtenis seint?
Uh-huh. En dan verwacht je dat andere mensen jou waarschuwen, zodat je je ongestraft als een aso kunt blijven gedragen?quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Why is that? Ik rij altijd op elke weg +/- 30/40km harden dan toegestaan.. ongelogen, maar als ik wordt geflitst (wat dus tot nu toe nooit is gebeurd), dan zou ik de ander ook waarschuwen hoor
Mensen die het topic niet eens lezen..quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:00 schreef Repeat het volgende:
Autismetopic
vaste regeltjes voor knipperen
Als je het topic gelezen had was je erachter gekomen dat er geen vaste regels zijn en dat sommige zijn eigen manier van seinen heeft.quote:Maar nou vroeg ik me laatst af: is er een soort 'code' voor hoe vaak je bij welke gebeurtenis seint?
Wist je dat niet?quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus? Die kan zo in het dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt topic
Zeg maar gerust dat iedereen z'n eigen manier heeft. Als ik sein probeer ik dat meestal te doen zodat 't nog enigszins begrijpelijk is zonder terug te vallen op morsecode.quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:33 schreef blup het volgende:
Als je het topic gelezen had was je erachter gekomen dat er geen vaste regels zijn en dat sommige zijn eigen manier van seinen heeft.
Ja, hallo!..quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:18 schreef JF_ het volgende:
[..]
Zeg maar gerust dat iedereen z'n eigen manier heeft. Als ik sein probeer ik dat meestal te doen zodat 't nog enigszins begrijpelijk is zonder terug te vallen op morsecode.
kort grootlicht, alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (tegenligger)
alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (achterligger)
kort grootlicht, knipperlicht erbij - je knipperlichten mogen uit blijven als je toch niet afslaat
lang grootlicht - doe eens normale lampen aan die niet verblinden
mistlampen voor - doe je mistlampen eens uit
hele knipperserie met grootlicht - echt pissig (meestal na snijden of onnodig remmen)
mistachterlicht - doe je mistlamp achter eens uit (wel eerst inhalen, uiteraard)
Dan zijn er ook nog de gevaarlijker signalen met je remlichten, maar die gebruik ik alleen als ik me echt opgejaagd voel (hardnekkige klever op <1 meter terwijl ik al met 30kmh verschil aan 't inhalen ben, bijvoorbeeld). Ook niet geschikt voor auto's met korte pedaalslag - je wilt niet echt remmen met iemand zo kort achter je...
Redelijk universele gebaren inderdaad. Best begrijpelijk.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:18 schreef JF_ het volgende:
[..]
Zeg maar gerust dat iedereen z'n eigen manier heeft. Als ik sein probeer ik dat meestal te doen zodat 't nog enigszins begrijpelijk is zonder terug te vallen op morsecode.
kort grootlicht, alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (tegenligger)
alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (achterligger)
kort grootlicht, knipperlicht erbij - je knipperlichten mogen uit blijven als je toch niet afslaat
lang grootlicht - doe eens normale lampen aan die niet verblinden
mistlampen voor - doe je mistlampen eens uit
hele knipperserie met grootlicht - echt pissig (meestal na snijden of onnodig remmen)
mistachterlicht - doe je mistlamp achter eens uit (wel eerst inhalen, uiteraard)
Dan zijn er ook nog de gevaarlijker signalen met je remlichten, maar die gebruik ik alleen als ik me echt opgejaagd voel (hardnekkige klever op <1 meter terwijl ik al met 30kmh verschil aan 't inhalen ben, bijvoorbeeld). Ook niet geschikt voor auto's met korte pedaalslag - je wilt niet echt remmen met iemand zo kort achter je...
Ik vind zijn signalen prima te begrijpen hoor.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:23 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, hallo!..Daar snapt een gemiddelde trut in een alto natuurlijk geen fuck van..
Ik zou er nog wat handgebaren bij maken voor de zekerheid, als ik jou was..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |