abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74447965
quote:
Opnieuw handelsruzie tussen VS en China
Washington, 6 nov. De spanningen in de handelsrelaties tussen de Verenigde Staten en China zijn verder opgelopen. De VS hebben besloten om de invoerrechten voor Chinese buizen drastisch te verhogen. Washington beschuldigt de Chinese overheid van dumping van de buizen, die worden gebruikt in de Amerikaanse olie-industrie.

Door de nieuwe maatregel kan de invoerheffing op Chinese buizen oplopen tot 99 procent. Vorig jaar bedroeg de handelswaarde van de buizen op de Amerikaanse markt zo'n 2,6 miljard dollar (1,75 miljard euro).

China veroordeelde vandaag de Amerikaanse ingreep. Het Chinese ministerie van Handel sprak van een „verkeerd gebruik van protectionisme". Het ministerie dreigt met tegenmaatregelen. „Wij zullen strenge maatregelen treffen om de belangen van de binnenlandse industrie te beschermen", zei een woordvoerder.
Bron
Het 'opnieuw' slaat op een eerdere ruzie van 14 September jongstleden.

Ruzie tussen de VS en China om een product in de olie-industrie, je verwacht 't niet .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_74448025
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:34 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Bron
Het 'opnieuw' slaat op een eerdere ruzie van 14 September jongstleden.

Ruzie tussen de VS en China om een product in de olie-industrie, je verwacht 't niet .
En ik maar denken dat we hadden geleerd uit lessen van de vorige depressie
pi_74448393
Ik hoop dat ze zonder buizen komen te zitten en daardoor hun olie-infrastructuur inelkaar dondert .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:51:33 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74448453
Vieze protectionisten Moge u een L-vormige recessie ten deel vallen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74448542
kan een aardig probleem worden dan.... stel china neemt "wraak" door het dumpen van hun dollars....
(jaja doemdenker hier + onmogelijk door vernietiging van eigen kapitaal)
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:25:22 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74449422
Zelfs voor de verkiezingen was allang duidelijk dat Obama een tegenstander is van vrije markten en voorstander van protectionisme. We gaan de komende tijd meer van dit soort dingen zien. Protectionisme wordt met protectionisme beantwoord.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74450076
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:51 schreef eleusis het volgende:
Vieze protectionisten Moge u een L-vormige recessie ten deel vallen.
pi_74451424
dollar down hogere import rechten het is duidelijk welke strategie amerika aan gaat houden om vooral zelf hun handels balans op orde te gaan krijgen, ik vraag me alleen af of dit gaat lukken. Een ding is in ieder geval dan zeker, het leven in amerika gaat de komen jaren dramatisch veranderen.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_74452311
Het is allemaal theater...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')