abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74448352
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:41 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Zevenhuizen.
Oh Das ook al vlakbij mn vriend's ouderlijk durp. In zevenhuizen gingen ze altijd naar "Pruim
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74448391
Ik zie hier mensen alweer gewoon lopen en fietsen. Dus wij kunnen de straat wel weer op lijkt me
pi_74448504
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef MarMar het volgende:

[..]

jij bent niet mijn bijnabuuf

Maar dus.. wie heeft al telefoontjes gehad van bezorgde moeders en schoonmoeders?
Heb net wel even mijn zwangere zus in Leeuwarden (west) gebeld, die had wel wat gehoord, maar verder geen actie ondernomen..

Ik heb ditzelfde tijdens een stage bij een kaasfabriek op kleine schaal al eens meegemaakt, en die dampen wil je echt niet inademen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74448558
Ik vraag me af waarom die rotzooi nodig is om kaas te maken..

Ik heb nog nooit een vat met die zooi zien staan bij een bioboer die zn eigen kaasjes maakt.

Fruityloop enlighten me.
pi_74448583
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:49 schreef Vlindur het volgende:
Ik zie hier mensen alweer gewoon lopen en fietsen. Dus wij kunnen de straat wel weer op lijkt me
Kon hier sowieso al, het alarm geldt alleen voor dronryp en noordelijkere dorpen
pi_74448621
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:55 schreef MarMar het volgende:
Ik vraag me af waarom die rotzooi nodig is om kaas te maken..

Ik heb nog nooit een vat met die zooi zien staan bij een bioboer die zn eigen kaasjes maakt.

Fruityloop enlighten me.
Het wordt gebruikt bij het schoonmaken van de machines, niet als ingrediënt bij het produceren van zuivelproducten. En het komt zwaar geconcentreerd binnen, en pas (automatisch) verdunt als men er mee gaat schoonmaken. Scheelt weer extra ritten met die gevaarlijke stoffen etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74448714
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:57 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het wordt gebruikt bij het schoonmaken van de machines, niet als ingrediënt bij het produceren van zuivelproducten. En het komt zwaar geconcentreerd binnen, en pas (automatisch) verdunt als men er mee gaat schoonmaken. Scheelt weer extra ritten met die gevaarlijke stoffen etc.
En dat kan niet anders?
pi_74449178
Terugvindts.
pi_74449198
2012 valt vroeg dit jaar
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_74449349
Fries lezen, spreken en schrijven is echt niet moeilijk hoor. Ik kan het alle drie vloeiend, zoals goed 'stânFries' betaamd.
Wij leerden dat vroeger ook op school, op de basisschool was het de laatste jaren gewoon verplicht, en op het voortgezet onderwijs was het een keuzevak.

Ik erger me ook kapot aan die zogenaamde 'echte Friezen' die zowel in uitspraak als schrijven alles behalve fatsoenlijk Fries bezigen
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_74449395
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:01 schreef MarMar het volgende:

[..]

En dat kan niet anders?
ja, natuurlijk kan dat anders..
pi_74452862
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:01 schreef MarMar het volgende:

[..]

En dat kan niet anders?
In het geval van zuivelproducten zijn de mogelijke bacteriën erg gemeen, salmonella is bekend, maar bijvoorbeeld listeria is nog veel gevaarlijker, en als je die betrouwbaar wilt doden heb je agressief spul nodig. Daar is het spul wat nu overal op de wc's staat niet goed genoeg voor, en je merkt al wel wat dat met je handen doet. Het is niet zo dat alles druipt van dat spul hoor, en ze gebruiken ook chloor en loog om dingen schoon te maken, naast meer complexe chemicaliën. Dit spul is slechts een onderdeel van het hele schoonmaak-traject.
pi_74457307
http://www.nu.nl/binnenla(...)emeente-gifwolk.html

Inwoners Dronrijp boos op gemeente om gifwolk

Uitgegeven: 6 november 2009 15:56
Laatst gewijzigd: 6 november 2009 15:56

DRONRIJP - Inwoners van het Friese dorp Dronrijp hebben klachten over de informatievoorziening na het ontsnappen van een wolk salpeterzuur.

''Pas een half uur na de eerste melding ging de sirene'', aldus een inwoonster. ''Twee mannen die in mijn tuin aan het werk waren, hadden toen al ademhalingsproblemen.'' Via internet kwam ze er uiteindelijk achter wat er aan de hand was. ''De sirene was toen nog steeds niet gegaan''.

Ook de locatiemanager van de kinderopvang pal naast de kaasfabriek van Friesland-Foods Campina is zeer geïrriteerd. ''Het laatste woord is hier nog niet over gesproken'', bezweert zij.

''Ik moest zelf contact zoeken met de hulpdiensten om te vragen wat er was. Er is hier niemand langs geweest om ons te waarschuwen. En toen de brandweer zei dat de boel veilig was, belde de gemeente juist dat we binnen moesten blijven.''

Menaldumadeel

Dronrijp ligt in de gemeente Menaldumadeel en telt 3500 inwoners, in het dorp bevinden zich drie scholen en een kinderopvang.

Burgemeester G. Van Delft-Jaasma wil nog niet reageren op de kritiek. ''We gaan eerst evalueren. Maar als de sirene gaat, is de boodschap helder. Deuren en ramen sluiten tot het sein veilig is gegeven.''

Rampen

Een woordvoerder van Friesland-Foods Campina verweet de burgemeester vrijdagmiddag dat de gemeente opschaalde naar 'GRIP 3'. Die opschaling wordt onder meer gebruikt bij rampen.

''Of er ook te hoog is opgeschaald zal moeten blijken uit dezelfde evaluatie",' aldus de burgemeester. ''Maar ik zet liever teveel in dan te weinig.''

Een dergelijke opschaling brengt veel extra kosten en inzet van matriaal met zich mee.
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:12:20 #114
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74457474
quote:
Ook de locatiemanager van de kinderopvang pal naast de kaasfabriek van Friesland-Foods Campina is zeer geïrriteerd
Sorry, ik moest lachen..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_74458478
Heerenveen was die ook te horen, was al benieuwd waarom. Nu weet ik dus dat het een gaslek was . Dank voor de info(?).
Goeiedag zeg.
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:51:12 #116
236612 XtremeNL
Internet Superheld
pi_74458661
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:43 schreef Vlindur het volgende:
Ik kan niet zo goed Fries lezen. Ja, de kinderboeken. Maar echte literatuur niet hoor
Het gaat over Fries, het woord wat je zoekt is lectuur.
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
Naakte fotos van mijn zusje
pi_74458748
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:51 schreef XtremeNL het volgende:

[..]

Ook goed, je snapt me toch?
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:09:48 #118
123170 alors
zlata1234
pi_74459168
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:51 schreef XtremeNL het volgende:

[..]

Hoezo geen literatuur dan volgens jou?
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')