Via mijn werk heb ik een jaartrajectkaart voor het openbaar vervoer. Dit houdt in dat ik van mijn huisdeur tot aan mijn werk vrij kan reizen met het openbaar vervoer. Mijn kaart van afgelopen jaar is verlopen en de eerste van deze maand is mijn nieuwe ingegaan.
Hier gaat het dus mis. Het fantastische OV systeem in Rotterdam wil mijn nieuwe kaart niet herkennen en weigert pertinent vanaf het begin mij de toegang tot het metrostelsel. Slim als ik dacht te zijn heb ik gebruik gemaakt van mijn oude kaart waar nog een tegoed van zo'n 10 euro op stond.
Tot mijn verbazing merkte ik dat het tegoed werd verbruikt dat er nog op stond. Vandaag dus eens langs het kantoor gegaan van de RET.
Klantvriendelijkheid staat hier blijkbaar niet erg hoog op het lijstje van de basisregels die dit bedrijf hanteert. Mevrouw achter de balie bleef volhouden dat ik buiten mijn zone had gereisd en dat daarom een negatief saldo stond op mijn kaart. Het toppunt kwam dat ze vrijwel van me eiste dat ik toe moest geven dat dat wel heel erg dom was van mij.
Ik wilde graag van haar weten hoe ik buiten mijn zone heb kunnen reizen als het poortje me al van meet af aan weigerde toe te laten, maar, uiteraard moest ik de rollen nu niet gaan omdraaien en wederom toegeven hoe dom ik was geweest.
Bij hoge uitzondering wilde ze het negatieve saldo op mijn kaart wegwerken zodat ie weer op 0 kwam en ik weer de poortjes door kan. Na lang aandringen kreeg ik ook een klein bedrag terug van wat van mijn andere kaart was afgeschreven deze week.
Mevrouw was zo vriendelijk om dat hele bedrag op de oude kaart terug te storten zodat ik er niets aan heb en het weer zal opgaan mocht ik me met die kaart inloggen. Na weer 5 minuten discussie mocht bij hoge uitzondering het bedrag naar mijn nieuwe kaart gestort worden.
Klacht: RET medewerker die denkt dat ze onzettend slim is en het simpele kantoorpikkie onterecht de les kan lezen op een behoorlijk onbeleefde toon.