Zucht...quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:15 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Inderdaad, om nog even door te gaan over de rare toonzetting van Zienswijze:
Zelfs de meest "negatieve voorspelling", gaat er van uit dat moslims in het jaar 2100 een kwart van de bevolking van Europa vormen.
Iets korter terug heb je overigens ook zo’n verhaal m.b.t. Katholieken. Onder protestanten heerste na de oorlog de angst dat de Katholieken (wier geboortecijfers veel hoger lager) in de meerderheid zouden geraken. Echter, vruchtbaarheidscijfers pasten zich daarna rap aan onder die bevolkingsgroep. Maar de angst werd toen ook flink gezaaid om het Protestantse hachje te redden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:13 schreef gelly het volgende:
Punt is dat het absurd is te stellen dat wij worden overlopen door een vreemde mogendheid. Dan heb je totaal geen kijk op de realiteit lijkt me.
Sowieso, zelfs de meest onmogelijke berekening laat niet toe dat we door wie dan ook worden overgenomen demografisch gezien. En toch blijven er steeds dezelfde mensen op hameren. Waarom moet je die dan nog serieus nemen ?
Het is een angstpraatje, niets anders dan het smerige anti-semitisme van decennia geleden. En zo moet er mee omgegaan worden.
Dat is helaas geen vooroordeel, dat is kennis van het Joodse geloof.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:14 schreef Zienswijze het volgende:
Dat is een vooroordeel volgens mij. Iemand op Fok! ontkrachtte dit.
Weldegelijk, namelijk dat er momenteel van daadwerkelijke actieve bekering geen sprake meer is. Tevens is het belangrijk om in te zien dat die explosieve groei van de Islam in de wereld, al een tijdje een daling heeft ingezet. Zelfs de meeste moslimlanden zweven net boven "replacement-level", als we kijken naar geboorteratio en bevolkingsaanwas. De groei is er al lang uit. Oftewel, er kloppen twee dingen niet: de Islam is niet uit op wereldheerschappij en de groei van de Islam is er al een tijdje uit.quote:Ja, dat ontkracht mijn argumenten niet. Ik ben het namelijk niet geheel oneens met deze argumenten van je,
Dat klopt, allemaal van rijk tot rijk.quote:Euhh, niet alleen de Arabieren hebben de islam verspreid. De Perzen, Afghanen, Turken etc. hebben er ook gezellig aan meegewerkt.
Daar kan ik wel met je in meegaan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad paralellen tussen kerstening en islamisering zoals jij ze schetst
Maar een belangrijk verschil is dat bij toenemende invloed van het christendom er ruimte is voor ontwikkeling en vooruitgang op gebied van wetenschap en beschaving. (donkere periodes van oorlogen even daargelaten).
In een land of werelddeel dat sterk onder de invloed van de islam komt te staan is het over en uit met geestelijke vrijheden en ontwikkeling. Uit die hoek heeft de wereld niets anders te verwachten als haat, geweld en primitieve gebruiken. Wetenschap en ontwikkelingen vallen in het niet bij wat er in de vrije westelijke en christelijk georienteerde wereld geproduceerd wordt. Alle bijdragen uit de arabische wereld dateren van voor Mohammed en zijn berg.
Dit kan je als een (misplaatst) superioriteitsgevoel betitelen maar voor mij is het niets anders dan een constatering.
Gezien de duikeling van vruchtbaarheidscijfers van de tweede generatie moslimimmigranten, lijken die zorgen mij erg irreeel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zucht...
Landelijk gezien ja. Qua regio's in NL. kan dat percentage behoorlijk naar de hoge kant schieten.
Islam is 1 van de snelst groeiende godsdiensten ter wereld. Wellicht de snelstgroeinde godsdienst ter wereld?quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:19 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat is helaas geen vooroordeel, dat is kennis van het Joodse geloof.
[..]
Weldegelijk, namelijk dat er momenteel van daadwerkelijke actieve bekering geen sprake meer is. Tevens is het belangrijk om in te zien dat die explosieve groei van de Islam in de wereld, al een tijdje een daling heeft ingezet. Zelfs de meeste moslimlanden zweven net boven "replacement-level", als we kijken naar geboorteratio en bevolkingsaanwas. De groei is er al lang uit. Oftewel, er kloppen twee dingen niet: de Islam is niet uit op wereldheerschappij en de groei van de Islam is er al een tijdje uit.
[..]
Dat klopt, allemaal van rijk tot rijk.
Ligt alsnog hoger dan de geboortecijfers van de Nederlanders.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:21 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Gezien de duikeling van vruchtbaarheidscijfers van de tweede generatie moslimimmigranten, lijken die zorgen mij erg irreeel.
Dat je taal, gebruiken en andere onderdelen van een cultuur overneemt betekent niet per definitie dat je een bepaalde bevolkingsgroep volledig accepteert. Ik zei alleen dat het jodendom wel veel invloed heeft gehad op onze maatschappij. WO II is trouwens een mooi voorbeeld: het feit dat we joden NIET beschermd hebben tijdens de tweede wereldoorlog heeft onze ideeen toch wel flink beinvloed.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Als het wel was opgenomen in onze cultuur, waarom werden er dan zoveel Joden verraadden in WO2?
Niet als Godwin bedoeld hoor.
Herhaling van zetten dit, ik kan net zo goed tegen Bin Laden praten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Islam is 1 van de snelst groeiende godsdiensten ter wereld. Wellicht de snelstgroeinde godsdienst ter wereld?
Christendom en islam zijn beide imperialistische godsdiensten die aan uitbreiding doen.
En trek daar secularisatie af.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ligt alsnog hoger dan de geboortecijfers van de Nederlanders.
Tel daarbij ook nog eens immigratie op. Wat veel uit moslimlanden komt.
Nou ja, ik denk dat Nederland niet al te veel meer hoeft in te leveren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:19 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Het gevaar schuilt hem in het feit dat als twee stromingen moeten gaan 'mixen' en elke stroming gelooft dat hij superieur is tegenover de andere. Dan moeten er overeenkomsten gesloten gaan worden. We moeten ons afvragen in welke mate elke stroming (op Christelijke principes gebaseerde Nederland VS op Islamitische principes gebaseerde immigranten) bereid is om iets in te leveren.
Terecht punt. En dat is nou juist waar veel politieke partijen in bagatalisren. Meneertje Pechtold voorop.quote:Nederland heeft keer op keer laten zien bereid te zijn om iets in te leveren. De andere partij ook. Ik vraag me alleen sterk af wat die instelling van die andere partij is als de Islamisatie in Nederland toe gaat nemen. Daar moet in de Nederlandse politiek uiterst veel aandacht aan besteed worden omdat als we deze zaak gaan wegschoffelen, we mogelijk een zeer grote prijs moeten gaan betalen.
Ik heb het idee dat veel van die negatieve zaken aan de islam worden gekoppeld maar daar eigenlijk niets mee te maken hebben. Laten we wel zijn, de islam is eigenlijk een non-issue voor veel Nederlanders, altijd al geweest. Waar het wel om gaat zijn b.v. Marokkaanse hangjongeren die overlast geven, bovengemiddeld crimineel zijn etc.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:21 schreef sneakypete het volgende:
Historische feiten maken ook weinig uit. Het gaat erom welke rol 'de Islam' nu speelt in Nederland. En dat is geen positieve rol.
Maar waar wonen mensen die veel problemen hebben met allochtonen/moslims? Mijn indruk is dat dit vaak juist in gebieden is waar weinig allochtonen/moslims wonen. Ik woon in een wijk met 65% allochtonen. Hoeveel daarvan moslim zijn weet ik niet, maar best een aanzienlijk deel vermoed ik, op basis van wat ik op straat zie lopen. Maar om iets te noemen wat op tv veel aandacht krijgt, ik heb hier bijvoorbeeld nog nooit iemand gezien in een volledige sluier, nog nooit. Je hoort er op tv verhalen over alsof het hele land erdoor wordt overgenomen, terwijl ik er in een wijk vol allochtonen nog nooit een gezien heb. Dat vind ik dan toch opmerkelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zucht...
Landelijk gezien ja. Qua regio's in NL. kan dat percentage behoorlijk naar de hoge kant schieten.
En tel daarbij radicalisatie / extremisme opquote:
Dat zijn landen met een zwakke staatsstructuur. Zeer slechte vergelijking.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En tel daarbij radicalisatie / extremisme op![]()
In elk land, zelfs in landen als Pakistan en Afghanistan, is de meerderheid van de moslim-inwoners gematigd. Slechts een klein deel van die moslims is extremistisch. En die landen laten zien dat het de verkeerde kant op kan gaan.
Met andere woorden: het zegt niet zoveel dat de meerderheid van de moslims in een land gematigd is.
Nope, jij hebt geen argumenten die mijn standpunten tegenspreken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:23 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Herhaling van zetten dit, ik kan net zo goed tegen Bin Laden praten.
Ik ga slapen, ik raad je aan om mijn posts eens goed tot je door te laten dringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |