quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:23 schreef Todesschwalben het volgende:[..]
Nee jij bent de extremist omdat jij onderschrijft wat extremisten er van maken. Het is bij iedereen duidelijk dat je geenzins neutraal bent in deze discussie, dat blijkt niet alleen uit deze discussie zelf, maar ook uit de discussies die jij hebt in WFL. Claim die neutraliteit dan ook niet.
Dit kan misschien hard aankomen, maar ik noem mensen zoals jou de typische "internet-imam". Feitelijk komt het er op neer dat je jezelf als een soort van "geleerde" waant omdat je een paar versen via het internet bent tegen gekomen en die nu dus handig weet te gebruiken in dit soort discussies. Ondertussen lachen veel mensen je uit, omdat hetgeen er in die versen staat veelal in een specifieke volgorde in specifieke hoofdstukken worden gebruikt - en derhalve een specifieke betekenis hebben. Ben jij uberhaupt bekend met de structuur van de Koran?
Als jij aan komt kakken met basisprincipes als "handen afhakken", dan weiger ik dat te geloven namelijk. Zelfs de eerste de beste "Islam-leek" weet dat de basisprincipes gevormd worden door 5 bekende zuilen.
Noem je mij nu een extremistische Internet-imam

? Dit is de eerste keer dat ik zo betiteld ben door iemand

.
De Koran schrijft inderdaad voor dat bij de dief de handen afgehakt dienen te worden. Als je dit weigert te geloven, dan heb je of de Koran niet goed gelezen, of ben je het niet eens met deze vers en derhalve geen moslim (of er bestaan moslims die het gedeeltelijk niet eens zijn met Allah).
Ik heb nooit beweerd dat dit een basisprincipe is van de Islam, slechts een opdracht van Allah (volgens de Koran dan). Dat deze opdracht moeilijk valt te combineren met huidige Westerse normen en waarden, is blijkbaar onduidelijk voor je.