abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2009 @ 03:51:59 #1
145121 GC_Stef
is en blijft kansloos
pi_74408803
30+ers die full-time verkopen. Het is uiteraard duidelijk dat ze dat werk doen omdat ze niet zo goed zijn in andere dingen doen. Maar het blijft mij verbazen hoeveel verkopers nog steeds klanten dood gooien met informatie, en gewoon het vak niet onder de knie hebben. Verklaart dus waarom ze niet hogerop raken.

Aan de andere kant laten veel bedrijven nu veel geld liggen omdat veel klanten door incompetente verkopers weggejaagd worden. Zo ook ik. Voor product X vragen ze 830 euro. Voor product Y vragen ze 899 euro. Product X is de voorloper van Y, en ligt er nog omdat ze restvoorraad hebben. Op X is geen korting mogelijk, op Y is een korting mogelijk die de prijzen 17e uit elkaar legt. Maar zelfs met dat uitgelegd te hebben krijg ik de prijs van X niet omlaag. Ik wilde er 750 euro voor betalen, nog geen 10% korting.

De verkoper belt vervolgens met zijn baas, maar stelt vervolgens pal naast mij puur en alleen subjectieve vragen om mij vervolgens wederom af te wimpelen. Maar ik heb nu mijn zinnen gezet op product X, dus morgen ga ik het wederom proberen, en dan roept ie de baas er maar te plekke bij.

Ik ben klaar met dat incompetente volk.

Aan de andere kant, door dat soort mensen zullen er altijd goede banen voor alles wat een iq boven de 50 heeft zijn
Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
pi_74408804
Jij komt net bij de hoeren vandaan, maar de hoer X en Y wilden je allebei niet, waarna hun pooier je dr uit heeft geflikkerd?
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_74408818
...of verkopers dat alsof ze verstand van hebben...
  donderdag 5 november 2009 @ 04:24:44 #4
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74408853
Ik heb jouw bericht even geanalyseerd, maar ik zie weinig fouten bij de verkopers zelf.
De fout zit bij de organisatie; zij geven de verkopers totaal geen ruimte... Het zijn starre organisatie... iedereen moet volgens protocollen werken. Bazen of onderbazen durven niet naar goeddunken van lagere personeelsleden te delegeren, geven de lagere personeelsleden geen vrijheid om de wensen van de klant om te zetten naar vrij beleid. Des te verder een besluit gaat vanuit de directie naar beneden... des te conservatiever wordt men om de baas' beleid uit te voeren.

Ik denk dat juist die verkopers wel vrijer zouden willen handelen, maar als ze dat doen krijgen ze van elke laag boven hun de volle laag.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
pi_74408862
om welk winkel gaat het over?..
pi_74408865
Als ik wat koop bij bijvoorbeeld BCC dan wimpel ik altijd de eerste verkoper die op me af komt af met een "Ik kijk alleen even", en haal er dan vervolgens een andere verkoper bij waarbij ik mijn product koop.

Gewoon voor de lol
pi_74408881
Ts is een schrapende troll
pi_74408905
quote:
Op donderdag 5 november 2009 05:10 schreef rozenijlpaard het volgende:
Ts is een schrapende troll
...wasda?
pi_74408948
quote:
Op donderdag 5 november 2009 05:31 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

...wasda?
Schraper = persoon die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten
Troll = persoon op internet die er op uit is om een discussie te ontwrichten
pi_74409021
En als nu uit hun ervaring blijkt dat de huidige doorlooptijd van product X voor 830 euro voldoende is om hun voorraad binnen afzienbare tijd kwijt te raken, waarom zouden ze het dan aan jou voor 750 euro moeten meegeven?
  † In Memoriam † donderdag 5 november 2009 @ 06:47:56 #11
230491 Zith
pls tip
pi_74409032
Sales mensen "Sales Managers"
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_74409034
quote:
Op donderdag 5 november 2009 06:44 schreef DennisMoore het volgende:
En als nu uit hun ervaring blijkt dat de huidige doorlooptijd van product X voor 830 euro voldoende is om hun voorraad binnen afzienbare tijd kwijt te raken, waarom zouden ze het dan aan jou voor 750 euro moeten meegeven?
Hoe weet jij dat hun voorraad slinkt?...
pi_74409061
quote:
Op donderdag 5 november 2009 06:48 schreef JoeThePlumber het volgende:

Dan doen voorraden meestal in winkels he? Ze hebben de prijs van X natuurlijk niet uit hun duim gezogen.
(En ik typte 'als'.)
  donderdag 5 november 2009 @ 06:58:36 #14
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_74409063
quote:
Op donderdag 5 november 2009 06:48 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dit niet zo is?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_74409071
quote:
Op donderdag 5 november 2009 06:58 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dit niet zo is?
Ben zelf verkoper geweest, in grote winkels weten ze dat wel beter! in kleine winkels weer wat minder (tuurlijk elk winkel is anders). Verder telt ervaring...
pi_74409075
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:03 schreef JoeThePlumber het volgende:

Ben zelf verkoper geweest, in grote winkels weten ze dat wel beter! in kleine winkels weer wat minder (tuurlijk elk winkel is anders). Verder telt ervaring...
Product X is restvoorraad, wordt niet meer besteld en alleen nog maar verkocht.
En blijkbaar zijn er voldoende mensen die er nog 830 euro voor betalen, zodat ze sjaggeraar TS de deur kunnen wijzen met z'n kortingseisen .
  donderdag 5 november 2009 @ 07:09:18 #17
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_74409083
Ik vind TS nogal kleinerend, zeggende dat verkopers een IQ van onder de 50 hebben omdat ze hem geen korting willen geven. Misschien ligt zijn maandsalaris onder de prijs van product Y, maar boven product X.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_74409088
.
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Product X is restvoorraad, wordt niet meer besteld en alleen nog maar verkocht.
En blijkbaar zijn er voldoende mensen die er nog 830 euro voor betalen, zodat ze sjaggeraar TS de deur kunnen wijzen met z'n kortingseisen .
ik weet niet waar TS was gaan shoppen..

Als er voorraad is, en er is bijna geen omzet in produkt, waarom niet! je krijgt een blije klant...
pi_74409149
een goeie verkoper zou hem natuurlijk die korting geven op voorwaarde dat ie een ander product er bij neemt (wel natuurlijk iets wat enigszins logisch en handig is, dus niet dat ts een espressoapparaat er bij moet kopen terwijl ie eigenlijk alleen een tv wilde).

er moet natuurlijk wel een reden zijn om die korting te geven, niet omdat de klant dat wilde
pi_74409151
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:11 schreef JoeThePlumber het volgende:
.
[..]

ik weet niet waar TS was gaan shoppen..

Als er voorraad is, en er is bijna geen omzet in produkt, waarom niet! je krijgt een blije klant...
Als er een marge van 5% op zit gaan ze een klant geen 10% korting geven natuurlijk.
Een laptop bijvoorbeeld zit vaak nog niet eens 5% marge op.
pi_74409169
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:31 schreef swollywood het volgende:

[..]

Als er een marge van 5% op zit gaan ze een klant geen 10% korting geven natuurlijk.
Een product met een marge van slechts 5% zou ik niet eens overwegen om te gaan verhandelen, eerlijk gezegd...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_74409170
quote:

[..]

Hmm...mijn laptop waar ik nu mee type is met 20 procent korting...
  donderdag 5 november 2009 @ 07:39:38 #23
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74409173
quote:

[..]

Als je tegenwoordig een nettomarge van 20% haalt op vrijwel al het bruin- en grijsgoed, ben je goed bezig. Opkomst van e-sales is killing voor de marges in de detailhandel

Witgoed valt meer in te halen (meestal 30%)
Stand for something or fall for anything
  donderdag 5 november 2009 @ 07:58:19 #24
265768 NBT
Bigger is better.
pi_74409263
TS wil korting maar krijgt het niet.... BOEHOE.....
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_74409311
Waarom zegt TS niet gewoon wat ie wilde kopen maar gaat is omslachtig lopen doen met product x en y ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')