Een mooi streven..quote:Op donderdag 5 november 2009 05:05 schreef Paginabeheerder het volgende:
Mja in het onzin voor je leven kun je amper serieuze reacties verwachten... en waarschijnlijk verwacht je dit ook niet... maar ik doe toch een poging...
Allereerst zou ik investeren in Afrikaanse landen die het juk van religie van zich willen werpen omwille van betere leefomstandigheden. Met 500 miljard kan ik de meest kansarme woestijnlanden en savanne landen in Afrika als grote energie landen omtoveren door zonne energie panelen te plaatsen.
Tegelijkertijd zou ik Nederland en nog enkele andere landen in deze Afrikaanse landen doen investeren, waarbij ze ook zelf voordeel kunnen halen ( goedkoop tijdelijke mensen voor in de gezondheidszorg, die na een contract van 5 jaar de door hun geleerde praktijk dit ook in eigen land kunnen voortzetten)...
Dan profiteren beide landen (Nederland door extra handen aan het bed, en dat Afrikaanse land doordat men al praktijk ervaring in Nederland heeft opgedaan) van deze regeling.
En als het goed gaat met een aantal Afrikaanse landen, sluit de rest maar al te graag aan. Bijna heel Afrika kan binnen een periode van 20 jaar groeien naar een volwassen democratie. Des te meer wanneer niet alleen ik met mijn 500 miljard aan klop, maar andere Europese landen ook hun aandeel inbrengen.
En ik verwacht er ook het een en ander van terug te zien... al was het maar dat ook Afrika weer op de economische en democratische kaart zou komen te staan. Al zou ik maar 1/100.000 ste terug ontvangen van wat ik investeer... dan nog heb ik een goed leven van 5 miljoen. Als ik daarmee Afrika zodanig kan helpen dat er daar niemand meer hoeft te sterven door honger, dorst, ziekten of corrupte regeringen... dan besteed ik daar graag bijna mijn hele vermogen aan.
Laat ik het zo zeggen, geef de echte ondernemers ruimte dmv geld 'lenen' ipv geld geven...quote:Op donderdag 5 november 2009 05:10 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Een mooi streven..
Maar Afrika is maar een lui continent...
Afrika is een lui continent zeg je... dat kan heel goed waar zijn, maar dan nog is het een vraag als de kip en het ei. Zijn ze lui omdat ze slechte regeringen hebben die vol corruptie zijn... of zijn ze lui van nature?quote:Op donderdag 5 november 2009 05:10 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Een mooi streven..
Maar Afrika is maar een lui continent...
Een mooi streven, maar zou dit echt werken?quote:Op donderdag 5 november 2009 05:15 schreef Rbhp het volgende:
Ik zou het gebruiken voor (wees)kinderen, kleine slachtoffertjes die hun ouders zijn kwijtgeraakt na natuurrampen, ongelukken, etc. Wat en hoe precies weet ik niet.
Wat een homo.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:15 schreef deepart het volgende:
Stel je wint 500.000.000.000 euro. Wat zou jij daarmee doen???
Ik zou Nederland kopen en elke Nederlander een gratis zonnepaneel geven.
dan hou je dus nog 499 miljard over...quote:Op donderdag 5 november 2009 04:38 schreef JoeThePlumber het volgende:
Al mijn vrienden een miljardtje geven en rest van rentenieren...
Heb je gelijk in, maar zoals ik zei, wat en hoe weet ik niet. Topic is namelijk niet echt realistisch, dus ga er ook niet al teveel over nadenken. War kids bijvoorbeeld vind ik een uitstekend initiatief, kinderen slachtoffer van het machtsbelustige gedrag van volwassenen.quote:Op donderdag 5 november 2009 07:23 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Een mooi streven, maar zou dit echt werken?
Ik denk het niet... als de weeskinderen worden voorgetrokken, dan zullen meer ouders hun kind als wees droppen. Daarmee maak je het probleem eigenlijk groter.
quote:Op donderdag 5 november 2009 04:38 schreef JoeThePlumber het volgende:
Al mijn vrienden een miljardtje geven en rest van rentenieren...
Te laatquote:
en hoeveel heft dat stuk woestijn je gekost?quote:Op woensdag 4 november 2009 23:18 schreef LXIV het volgende:
Ik zou een stuk woestijn kopen en daar een gigantische piramide (ter waarde van 499.998.000.000 euro) laten bouwen. De resterende 2 miljoen zou ik tijdens mijn leven verbrassen en daarna dus in die piramide gaan liggen. Chill.
quote:Op donderdag 5 november 2009 04:52 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Met 500 miljard voel ik mezelf ook wel binnen.
quote:Op woensdag 4 november 2009 23:35 schreef Metalfrost het volgende: in Afrika, om zo de mensen die daar leven, zichzelf te laten voorzien in levensbehoeften, door te gaan werken.
Dat ben ik ook zeker met je eens.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:44 schreef Rbhp het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar zoals ik zei, wat en hoe weet ik niet. Topic is namelijk niet echt realistisch, dus ga er ook niet al teveel over nadenken. War kids bijvoorbeeld vind ik een uitstekend initiatief, kinderen slachtoffer van het machtsbelustige gedrag van volwassenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |