Ik weet niet of jij je hersenen kunt laten faken of je taalgebied optimaal werkt als ze je hersenen scannen? want dan kun je wel schrijf fouten maken maar je taalgebied van je hersen blijven toch actiefquote:Op woensdag 4 november 2009 23:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De vraag is of ik het ook kan faken en zo'n verklaring kan bemachtigen.
Welke school?quote:Op woensdag 4 november 2009 23:02 schreef Alucart het volgende:
Er zullen vast wel veel dyslecten zijn in afrika maar die worden niet herkent door de school
Moet je kijken hoe actief mijn hersenen zijn als ik een nacht niet slaapquote:Op woensdag 4 november 2009 23:03 schreef Alucart het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij je hersenen kunt laten faken of je taalgebied optimaal werkt als ze je hersenen scannen? want dan kun je wel schrijf fouten maken maar je taalgebied van je hersen blijven toch actief
Kijk daar heb je het al ze kunnen niet eens naar school dus er is niet eens een mogelijkheid om hun vaardigheden te testenquote:
Het enige wat ik niet tof vind is dat 90% van de mensen op mijn instituut steen en been klagen over de tijd dat ze hebben voor een tentamen... 2 uur om 8 A4tjes (bij tijd en wijle) vol te pennenquote:Op woensdag 4 november 2009 20:40 schreef Cahir het volgende:
Ik maak nu echt kwaad om dyslexieMensen die slecht zijn in Nederlands krijgen tegenwoordig dyslexie pasjes aangesmeerd. Waardoor ze meer tijd krijgen voor toetsen, bepaalde vrijstellingen krijgen (en zelfs taalvakken mogen laten vallen!)...
Dat terwijl ik ook wel eens spelfouten maak, kromme zinnen schrijf om soms totaal niet iets snap van een stukje tekst... echt waar zit de grens? Ik denk dat ik ook me maar eens inschrijf voor een test godverdomme
Want dyslectici die ik ken, zitten in de les gewoon doodleuk brieven te maken, kunnen oefentoetsen net zo goed maken enz.
Probeer het zal ik zeggen. Be my guestquote:Op woensdag 4 november 2009 23:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Moet je kijken hoe actief mijn hersenen zijn als ik een nacht niet slaap
het ligt er ook aan welke vorm je van dyslectie hebtquote:Op woensdag 4 november 2009 23:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het enige wat ik niet tof vind is dat 90% van de mensen op mijn instituut steen en been klagen over de tijd dat ze hebben voor een tentamen... 2 uur om 8 A4tjes (bij tijd en wijle) vol te pennen! Ondertussen gaat daar niets aan gedaan worden. De mensen met dyslexie hebben een half uur meer
! De kromme zinnen tellen niet mee met puntaftrek... Het enige wat anders is, is de lettergrootte.
Daar gaat dan wat fout vind ik
Al die dyslecten krijgen extra tijd. Oneerlijk dus.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:06 schreef Alucart het volgende:
[..]
het ligt er ook aan welke vorm je van dyslectie hebt
Dat dus.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:07 schreef Tegan het volgende:
[..]
Al die dyslecten krijgen extra tijd. Oneerlijk dus.
Dyslecten in Afrika hebben er wellicht ook helemaal geen last van?quote:Op woensdag 4 november 2009 23:04 schreef Alucart het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het al ze kunnen niet eens naar school dus er is niet eens een mogelijkheid om hun vaardigheden te testen
Maar zoals ik er voor zeg is het toch niet de schuld van de dyslecten dat men hun handicap verkeerd impenteerdquote:
Het gaat erom dat dyslectie geen handicap is waarvoor compensatie moet komen.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:10 schreef Alucart het volgende:
[..]
Maar zoals ik er voor zeg is het toch niet de schuld van de dyslecten dat men hun handicap verkeerd impenteerd
Voor een gedeelte waar zoals ik al zij zijn er verschillende soorten dyslecten sommige hebben het met lezen sommige met schrijven. vergeet niet dyslectie=woordenblindheid en dat kan op verschillende manieren voor komenquote:Op woensdag 4 november 2009 23:10 schreef Tegan het volgende:
Nee, het is probleem is dat dyslectie helemaal geen probleem is waarvoor je meer tijd zou moeten krijgen op tentamens.
Ik vind geen enkele vorm van dyslectie reden om extra tijd te krijgen. Of je moet iedereen extra tijd geven.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:12 schreef Alucart het volgende:
[..]
Voor een gedeelte waar zoals ik al zij zijn er verschillende soorten dyslecten sommige hebben het met lezen sommige met schrijven. vergeet niet dyslectie=woordenblindheid en dat kan op verschillende manieren voor komen
Je kunt het proberen als je er een medische verklaring voor hebt kun je dat gebruiken als argumentquote:Op woensdag 4 november 2009 23:11 schreef GlowMouse het volgende:
Ik kan dingen slecht onthouden dus ik wil het boek erbij kunnen houden anders kan ik nooit een voldoende halen.
En als ik geen zin heb om dingen te leren/onthouden kan ik dat ook doen?quote:Op woensdag 4 november 2009 23:13 schreef Alucart het volgende:
[..]
Je kunt het proberen als je er een medische verklaring voor hebt kun je dat gebruiken als argument
Ben ik het niet mee eens. Maar ik vind dat iemand met dyslexie niet als voorbeeld een rechtenstudie moet doen. Als je de ei en ij door elkaar haalt heb je zeker moeite met de wetsartikelen van 20 regels lang die opgebouwd zijn uit komma's, zonder punten en veel oud Nederlands.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:12 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het gaat erom dat dyslectie geen handicap is waarvoor compensatie moet komen.
Hoe kan ik dit het beste uitleggen... Woordenblindheid betekend dat je als je te snel leest woorden verkeerd leest dus dat je onnodige fouten maakt. En vanwegen tijds druk van examens is men snel geneigd om alles dan maar gouw door te lezen en te maken maar dan maakt men dus onnodige fouten en kost dat punten. En om dan die mensen die er al moeite mee hebben niet op te fokken heeft ze extra tijd ingevoerdquote:Op woensdag 4 november 2009 23:13 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik vind geen enkele vorm van dyslectie reden om extra tijd te krijgen. Of je moet iedereen extra tijd geven.
Goed punt. Kleermaker blijf bij je leestquote:Op woensdag 4 november 2009 23:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Maar ik vind dat iemand met dyslexie niet als voorbeeld een rechtenstudie moet doen. Als je de ei en ij door elkaar haalt heb je zeker moeite met de wetsartikelen van 20 regels lang die opgebouwd zijn uit komma's, zonder punten en veel oud Nederlands.
Ik weet het niet hoor, maar iemand met een handicap aan zijn been zal nooit een prof-voetballer worden, hoogstens goed zijn in aangepast voetbal.
ja of nee?quote:Op woensdag 4 november 2009 23:10 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dyslecten in Afrika hebben er wellicht ook helemaal geen last van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |