abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74398760
Ik maak nu echt kwaad om dyslexie Mensen die slecht zijn in Nederlands krijgen tegenwoordig dyslexie pasjes aangesmeerd. Waardoor ze meer tijd krijgen voor toetsen, bepaalde vrijstellingen krijgen (en zelfs taalvakken mogen laten vallen!)...

Dat terwijl ik ook wel eens spelfouten maak, kromme zinnen schrijf om soms totaal niet iets snap van een stukje tekst... echt waar zit de grens? Ik denk dat ik ook me maar eens inschrijf voor een test godverdomme

Want dyslectici die ik ken, zitten in de les gewoon doodleuk brieven te maken, kunnen oefentoetsen net zo goed maken enz.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:41:05 #2
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_74398802
Terechte klacht.

Zeer terecht.
pi_74398804
Je kan gewoon geen Nederlands.
Cool story, Hansel.
pi_74398864
Echt he. DAT DIT KAN IN NEDERLAND.

Mnsem tem dlysexy emoten ew eschienfat

En dan zullen we nog wel eens zien hoeveel koters dit gebruiken als excuus voor hun falen.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:42:48 #5
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_74398881
Er bestaat voor elk 'gebrek' tegenwoordig een naampje. Te belachelijk voor woorden, maar we gaan er schijnbaar allemaal in mee.
pi_74398984
Vroeger was je gewoon dom, tegenwoordig ben je dyslextisch. Woord-dyslextisch, cijfer-dyslextisch, sociaal dyslextisch. Kei-hendig, zo'n labeltje.
For great justice!
pi_74399015
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:42 schreef Snakey het volgende:
Er bestaat voor elk 'gebrek' tegenwoordig een naampje. Te belachelijk voor woorden, maar we gaan er schijnbaar allemaal in mee.
Inderdaad, laat ik gewoon eerlijk zijn: ik ben fucking jaloers! Ik wil ook steeds 20 minuten extra tijd bij toetsen. Ik wil mijn Frans ook laten inruilen voor een vak zoals Tekenen. Wat maakt mij anders dan hun? Ik maak ook spelfouten, kromme zinnen en lees soms slordig!

Laatst een dyslecticus leverde een Engelse brief foutloos in... hoe bedoel je dyslexie is gewoon weinig kennis van de Nederlandse taal?
  woensdag 4 november 2009 @ 20:46:12 #8
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_74399039
quote:
Ik heb last van agorafobie. Zo erg dat ik mijn tentamens niet kan maken. Maar nu heb ik vrijstelling voor alle tentamens.

.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:46:19 #9
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_74399048
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:45 schreef Q. het volgende:
Vroeger was je gewoon dom, tegenwoordig ben je dyslextisch. Woord-dyslextisch, cijfer-dyslextisch, sociaal dyslextisch. Kei-hendig, zo'n labeltje.
Dan kunnen de pillendraaiers er ook nog wat aan verdienen.
pi_74399061
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:41 schreef wikwakka2 het volgende:
Je kan gewoon geen Nederlands.
Mag ik nu een dyslexie pas?
pi_74399075
quote:
Het komt gewoon door de wetenschap, die wil allemaal maar uitzoeken hoe dingen komen, waarom het ene mens anders is dan het andere.
Wetenschappers op de brandstapel!
  woensdag 4 november 2009 @ 20:48:06 #12
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_74399125
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:45 schreef Cahir het volgende:

[..]

Inderdaad, laat ik gewoon eerlijk zijn: ik ben fucking jaloers! Ik wil ook steeds 20 minuten extra tijd bij toetsen. Ik wil mijn Frans ook laten inruilen voor een vak zoals Tekenen. Wat maakt mij anders dan hun? Ik maak ook spelfouten, kromme zinnen en lees soms slordig!

Laatst een dyslecticus leverde een Engelse brief foutloos in... hoe bedoel je dyslexie is gewoon weinig kennis van de Nederlandse taal?
Je kan er beter niks van zeggen, voor je het weet ben je een autist.
pi_74399128
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:40 schreef Cahir het volgende:
Ik maak nu echt kwaad om dyslexie Mensen die slecht zijn in Nederlands krijgen tegenwoordig dyslexie pasjes aangesmeerd. Waardoor ze meer tijd krijgen voor toetsen, bepaalde vrijstellingen krijgen (en zelfs taalvakken mogen laten vallen!)...

Dat terwijl ik ook wel eens spelfouten maak, kromme zinnen schrijf om soms totaal niet iets snap van een stukje tekst... echt waar zit de grens? Ik denk dat ik ook me maar eens inschrijf voor een test godverdomme

Want dyslectici die ik ken, zitten in de les gewoon doodleuk brieven te maken, kunnen oefentoetsen net zo goed maken enz.
Shit man, gun die gasten ook eens een mazzeltje, die hebben het in de rest van hun leven al zwaar genoeg. Geloof maar niet dat je erg serieus genomen wordt als je niet een normaal mailtje kunt typen. Hoe intelligent je ook bent.
pi_74399159
Ik dacht altijd dat Dom en Dyslectisch hetzelfde was.

Dyslectisch van mij ofniet?

The Pope? How many divisions has he got?
pi_74399166
het valt idd wel op... vroeger had ik 1 gast in de examenklas (4 klassen, ongeveer 100 man) die dyslectisch was.

Wij hebben op ons werk elk semester 2 tot 3 stageslopers en daar zit altijd minstens 1 dyslekt tussen.. (nee, het ligt niet aan het bedrijf )
  woensdag 4 november 2009 @ 20:49:33 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_74399190
ik heb echt een kanker hekel aan die mensen wete je. ech kanker dom als je gewoon niet akn spelen. terechte klacht! ik hoop dat die mensen dat zekf dan ook zo weteb wabt ik vind dat echt kanler

ken ook zo n meisje die dan zo zeg van dat ze geen toetsen kon maken tenzij het zo fakking groot a4 was. ech dom wat doen die nensen op havo?

Verder vind ik het best prima dat er rekening gehouden wordt met mensen die wat minder snel of goed kunnen lezen. Die 10 minuten extra tijd zorgt er echt niet voor dat iemand die 'doet alsof'' dan opeens een examen wel haalt. Anders is er echt wat mis met je.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_74399203
Dat zie je op FOK ook. Als iemand op een spelfout gewezen wordt, komt er altijd het excuus van "ja, maar ik ben dyslectisch". Zelfde als wanneer er een opmerking over iemands moeder gemaakt wordt: dan kun je er standaard van uit gaan dat er als reactie komt 'miijn moeder is 3 jaar geleden overleden"
pi_74399207
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:48 schreef Snakey het volgende:

[..]

woensdag 4 november 2009 @ 20:50:40 #19
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_74399236
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:41 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Terechte klacht.

Zeer terecht.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_74399265
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:48 schreef Snakey het volgende:

[..]

Krijg ik dan ook extra tijd? Count me in!
pi_74399289
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:48 schreef zovty het volgende:

[..]

Shit man, gun die gasten ook eens een mazzeltje, die hebben het in de rest van hun leven al zwaar genoeg. Geloof maar niet dat je erg serieus genomen wordt als je niet een normaal mailtje kunt typen. Hoe intelligent je ook bent.
Ik geef aan 99% er amper last van heeft, want hoe anders kunnen zij in hetzelfde tijdbestek wel gewoon net zo goed als ons oefetentoetsen maken?
  woensdag 4 november 2009 @ 20:53:45 #22
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_74399347
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:48 schreef J.Stalin het volgende:
Ik dacht altijd dat Dom en Dyslectisch hetzelfde was.

Dyslectisch van mij ofniet?
Best wel ja.
pi_74399396
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:52 schreef Cahir het volgende:

[..]

Ik geef aan 99% er amper last van heeft, want hoe anders kunnen zij in hetzelfde tijdbestek wel gewoon net zo goed als ons oefetentoetsen maken?
Zou je die overnieuw willen typen?
  woensdag 4 november 2009 @ 20:56:16 #24
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_74399461
Ik vraag me altijd af of dat soort faalhazen eenmaal op de arbeidsmarkt nog steeds beweren dat ze dyslectisch zijn.
pi_74399522
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:54 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Zou je die overnieuw willen typen?
Ik wil hiermee aangeven dat 99% van de dyslectici zich gewoon aanstelt en niet daadwerkelijk een (ernstige) vorm van dyslexie heeft. Dit heb ik opgemaakt uit het feit dat dyslectici in mijn klas(sen) gewoon binnen het zelfde tijdsbestek als wij hebben een oefentoets kunnen maken en de resultaten komen dan ook nog eens aardig overeen met die van ons.

Conclusie? Ze stellen zich aan en/of liegen voor eigen bestwil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')