abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 november 2009 @ 17:56:58 #251
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74547380
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:40 schreef mane het volgende:

[..]

Ja, die vind ik er ook echt uitspringen. Het leuke is dat het meisje dat de foto's heeft gemaakt ook echt ambities heeft om verder te gaan. En nu hangt ze al in het museum! .
Dat schept in elk geval verwachtingen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74548014
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:57 schreef k_man het volgende:
Heeft er trouwens iemand gisteren naar Dexter gekeken? Ik ben nog niet dolenthousiast, maar voorlopig blijf ik het even volgen.

De vpro zendt dat uit. Een nieuwe serie met één van de hoofdrolspelers uit 6 feet under, over een forensisch expert bij de politie in Miami, die in z'n vrije tijd als hobby het seriemoorden beoefent.

Vanavond aflevering 3.
Ik heb net de eerste aflevering gezien. Ben ook nog niet overtuigd, maar ga zeker nog wel verder kijken. Ik vat de toon van de serie nog niet helemaal: is het nou tongue-in-cheek of bloedserieus?
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_74548393
Ik heb alle seizoenen al gezien en ben nu de nieuwste aan het volgen.
Het is niet allemaal bloedserieus en er zit redelijk veel humor in. In de eerste afleveringen moet wel veel uitgelegd worden als ik het me goed herinner. Ik persoonlijk vond het wel de moeite waard, hoewel het niet allemaal perfect is:het niveau van de leader wordt niet overal gehaald zeg maar.
In het seizoen dat nu uitgezonden wordt in de VS is die leuke man van 3th rock from the sun (John Lithgow) een nare seriemoordenaar.
anonieme razernist
pi_74553281
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:23 schreef Claudia_x het volgende:
Het schijnt meestal 's avonds/'s nachts te beginnen.
Als je zoontje niet op 9 november 2009 de wereld in wordt geworpen om zijn Dasein in te vullen, dan... tja, dan brokkelt mijn wereldbeeld wel een beetje af hoor.

quote:
Oh, ik vind seizoen 3 vooralsnog geweldig! Er zijn al veel toffe scenes voorbij gekomen die we tijdens mijn kraamperiode kunnen bespreken.
Goed zo! .

Speciaal voor Egon. Dit is de stand van de moderne wetenschap:
quote:
Newborn babies may cry in their mother tongues
Days after birth, French and German infants wail to the melodic structure of their languages
By Bruce Bower
Web edition : Thursday, November 5th, 2009

Only days after birth, babies have a bawl with language. Newborn babies cry in melodic patterns that they have heard in adults’ conversations — even while in the womb, say medical anthropologist Kathleen Wermke of the University of Würzburg in Germany, and her colleagues.

By 2 to 5 days of age, infants’ cries bear the tuneful signature of their parents’ native tongue, a sign that language learning has already commenced, the researchers report in a paper published online November 5 in Current Biology.

Fluent speakers use melodic patterns and pitch shifts to imbue words and phrases with emotional meaning. Changes in pitch and rhythm, for example, can indicate anger. During the last few months of fetal life, babies can hear what their mothers or other nearby adults are saying, providing exposure to melodies peculiar to a specific language, Wermke says. Newborns then re-create those familiar patterns in at least some of their cries, she proposes.

“Our data support the idea that human infants’ crying is important for seeding language development,” Wermke says. “Melody lies at the roots of both the development of spoken language and music.”

Newborns’ facility for imitating the underlying makeup of adult speech gets incorporated into babbling later in infancy, Wermke proposes. Earlier research has shown that, from age 3 months on, infants can reproduce vowel sounds demonstrated by adults.

Scientists already knew that, in the final months of gestation, babies can hear people talking, especially their mothers. Newborns prefer the sound of their mothers’ voices to the voices of other people, for example. In the days after birth, babies show signs of discriminating the sound of their native language from others and of recognizing when voice-like tones change in pitch.

Wermke’s team goes further, suggesting that newborns adapt their cries to melodic patterns characteristic of whatever language they have heard spoken.

She and her colleagues studied 60 healthy newborns, 30 born into French-speaking families and 30 born into German-speaking families. The researchers recorded 2,500 cries as mothers changed babies’ diapers, readied babies for feeding or otherwise interacted with the youngsters.

Acoustic measures allowed the researchers to identify 1,254 cries (in this case, a cry is a vocalization produced with a single breath) that contained clear rising-and-falling arcs suitable for a detailed analysis.

German newborns’ cries tended to start out high-pitched and gravitate to increasingly lower pitches. French newborns’ cries started out low-pitched and then moved higher. Comparable high-to-low and low-to-high intonation patterns characterize words and phrases used by fluent speakers of German and French, Wermke says.

Newborns strive to imitate their mothers’ behaviors however they can, in order to attract attention and foster bonding, Wermke proposes. Newborns can readily mimic the musical structure of what a mother says, in her view.

More work remains to be done to confirm that parental talk affects how babies cry, remarks psycholinguist D. Kimbrough Oller of the University of Memphis.

Mothers may have attended to babies differently in France and Germany, say by reacting faster or slower to crying bouts, which may have caused newborns to cry differently, Oller says. Also, recordings may have come from a different range of situations in one country versus the other — say, a focus on diaper changing in Germany and an emphasis on feeding preparation in France — which could have elicited different types of cries from babies. Either case would complicate an acoustic comparison of French and German newborns' cries, Oller notes.

A related scientific debate concerns whether parents' native language influences how babies babble during the first year of life. Oller regards babies' babbling as having largely universal sound patterns.
pi_74553629
Aflevering 13 van Mad Men was... hm: opzienbarend.
pi_74553811
Ik dacht "nah, ik ga niet twee keer in 1 jaar, zo'n superfan ben ik ook weer niet en het kost een hoop geld". En nam dus na het etentje afscheid van degenen die wel gingen. Het voelt nu toch een beetje eh, leeg.
pi_74553884
Rozen verwelken
Schepen vergaan
Sinaasappel peer
Kiwi banaan
pi_74554152
Tof trouwens, mane!
pi_74554191
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:01 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik dacht 'wat is die SL toch een naar cynisch wezen '.
Ik zit zo aan de grond dat ik een cynische opmerking niet eens meer herken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 9 november 2009 @ 21:07:09 #260
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74554225
Hij lijkt steeds meer op Aznavour.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74556332
Is ie weer op de been dus? Hij was toch onlangs tijdens een concert ingestort?
pi_74556340
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zit zo aan de grond dat ik een cynische opmerking niet eens meer herken.
Ik had het ook niet herkend. Het is een vloek!
Aldus.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:02:35 #263
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_74560302
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:04 schreef Z het volgende:

[..]

Ik had het ook niet herkend. Het is een vloek!
Het kan natuurlijk ook zijn dat mane en ik gewoon de weg kwijt zijn. Maar ik denk het niet.

Batuwu, je maakt er toch wel flink misbruik van dat je Claudia bij elke discussie kan verwijten 'ja, maar jij bent zwanger dus je dementeert' of soortgelijke opmerkingen?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:03:14 #264
11923 I.R.Baboon
pi_74560327
Dat zijn van die mooie dingen van de natuur. De vrouw vraagt de man tijdens de zwangerschap om alles te doen, maar daar staat dan ook iets tegen tegenover. , .
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:17:50 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_74560710
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat zijn van die mooie dingen van de natuur. De vrouw vraagt de man tijdens de zwangerschap om alles te doen, maar daar staat dan ook iets tegen tegenover. , .
Stond iets tegenover moar liek.

Dexter was best leuk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:49:57 #266
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_74561266
Lieve hemel, wat een saaie viering daar in Berlijn.
pi_74561913
Tjonge, dat geouwehoer over televisieseries moet eens afgelopen zijn. Voor die lowbrow-flauwekul kun je op de rest van FOK! terecht. Waarom vertellen jullie niet eens wat mooie anekdotes van vandaag of wat jullie voor ideeën geleerd hebben. Als je bij geen van beide iets voor kunt stellen, heb je een slechte dag gehad.
  dinsdag 10 november 2009 @ 07:04:30 #268
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_74562722
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:56 schreef ShadyLane het volgende:
Ik dacht "nah, ik ga niet twee keer in 1 jaar, zo'n superfan ben ik ook weer niet en het kost een hoop geld". En nam dus na het etentje afscheid van degenen die wel gingen. Het voelt nu toch een beetje eh, leeg.
[ afbeelding ]
Hij was goed en ondanks dat ik van na 1989 nauwelijks nog nummers meer van hem ken, heb ik me prima vermaakt.
pi_74563092
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:02 schreef I.R.Baboon het volgende:

Batuwu, je maakt er toch wel flink misbruik van dat je Claudia bij elke discussie kan verwijten 'ja, maar jij bent zwanger dus je dementeert' of soortgelijke opmerkingen?
Hij is van mening dat zwangerschapsdementie onzin is, dus daar moet hij niet mee aankomen! Overigens hebben de mannen bij de partnerles van zwangerschapsgym expliciete instructie gekregen over 'hoe om te gaan met de zwangere vrouw/de bevalling'. Voorbeelden:

* Als jij tv wilt kijken en zij ergert zich daaraan, ga dan niet in discussie maar zet de tv gewoon uit.
* Houd er rekening mee dat je stand-by moet staan voor als de bevalling begint, dus probeer bier voor het moment even te laten staan.

Afijn, het overzicht:

1 november - Gellius
2 november - mane, I.R.Baboon
4 november (uitgerekende datum) - Z
5 november - Quir, Batuwu_Griekgriek
6 november - DO2
7 november - DaMart
9 november- beeer, zodiakk

10 november - k_man
11 november - Shadylane
12 november - sigme
13 november - Tha_Erik
16 november - Claudia_x
pi_74563109
Deze vond ik om een of andere reden hilarisch:

* Vrouwen hebben een oerkracht. Schrik daar niet van.
pi_74563144
Het hondje van de dag:

dinsdag 10 november 2009 @ 08:24:17 #272
11923 I.R.Baboon
pi_74563183
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:14 schreef Claudia_x het volgende:

* Als jij tv wilt kijken en zij ergert zich daaraan, ga dan niet in discussie maar zet de tv gewoon uit.
* Houd er rekening mee dat je stand-by moet staan voor als de bevalling begint, dus probeer bier voor het moment even te laten staan.
Toen ik vorig jaar nog bij A. werkte, was de vriendin van mijn collega E. op een bepaald moment al een week voorbij het uitrekenmoment. Hij werd met de dag chagrijniger, en dat kwam omdat hij het hele weekend geen druppel alcohol had mogen drinken.

batuwu, respect!
pi_74563197
Ik lees net op internet dat vrouwen naast die oerkracht over een natuurlijke wijsheid beschikken. Ben je daar al van geschrokken?
pi_74563245
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:26 schreef Gellius het volgende:
Ik lees net op internet dat vrouwen naast die oerkracht over een natuurlijke wijsheid beschikken. Ben je daar al van geschrokken?

Het is wel weer echt iets voor de vrouw om een oerkracht te hebben maar daar niets mee te doen. Mannen zijn immers beter in zo'n beetje elke sport denkbaar. Waarschijnlijk is hetzelfde van toepassing op natuurlijke wijsheid.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:33:13 #275
11923 I.R.Baboon
pi_74563263
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is wel weer echt iets voor de vrouw om een oerkracht te hebben maar daar niets mee te doen. Mannen zijn immers beter in zo'n beetje elke sport denkbaar. Waarschijnlijk is hetzelfde van toepassing op natuurlijke wijsheid.
Nou, wat je nu op tafel gooit vind ik toch een hoop natuurlijke wijsheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')