abonnement Unibet Coolblue
pi_74392296
Heey,

Ik hou niet van rode wijn. Ik probeer het best af en toe maar krijg mezelf niet zo ver dat ik het lekker vind. Nu zou je zeggen ''dan drink je het toch niet''. Maar ik vind het gewoon niet fijn om maar om een biertje te moeten vragen als we een keer wat chiquer uit eten gaan.

Tips?
We komen hard, zo hard.
  woensdag 4 november 2009 @ 17:56:44 #2
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_74392335
Drink rose bier
pi_74392435
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:56 schreef maickeltje het volgende:
Drink rose bier
Kan ik net zo goed een Bacardi Breezer bestellen....
We komen hard, zo hard.
  Donald Duck held woensdag 4 november 2009 @ 17:59:46 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_74392442
Vraag je toch gewoon om rode vruchtenlimonade in een wijnglas. Kun je toch stiekem chic doen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_74392490
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:59 schreef __Saviour__ het volgende:
Vraag je toch gewoon om rode vruchtenlimonade in een wijnglas. Kun je toch stiekem chique doen.
Het gaat niet zozeer om het chique doen. Ik vind het gewoon niet zo leuk om dingen af te slaan met de reden dat je 'het niet lust'.
We komen hard, zo hard.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:01:58 #6
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_74392513
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:01 schreef focal het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om het chique doen. Ik vind het gewoon niet zo leuk om dingen af te slaan met de reden dat je 'het niet lust'.
Dude, get a life.
  Donald Duck held woensdag 4 november 2009 @ 18:03:33 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_74392563
Dan gewoon blijven proberen. Bier voor de eerste keer is ook smerig voor velen.
En de ene rode wijn is de andere natuurlijk niet. Er is een enorme keuze.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_74392730
Uit eten gaan doe je, naast het sociale aspect, toch om te genieten van een maaltijd en de bijbehorende drankjes? Ik in ieder geval wel. Als ik iets niet lust, dan ga ik het ook niet bestellen.
"Now that's no way for a kid to be wastin his time, readin' that long-haired gobbledegook"
Foghorn Leghorn
  woensdag 4 november 2009 @ 18:12:25 #9
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_74392846
Nouja, TS heeft wel een beetje een punt. Het is ook fijn om wijn te kunnen waarderen, en veel mensen zweren echt veel te makkelijk bij 'wat de boer niet kent dat eet hij niet'. Alles heeft tijd nodig, het een wat meer dan het ander.
pi_74392890
kwestie van opbouwen. Begin eens met rose en (half droge) witte wijn. Die zijn over het algemeen wat toegankelijker. Ga daarna over op gemakkelijk te drinken rode wijnen. Dus niet meteen beginnen met Bordeaux of volle Cabernet Sauvignon. Kies liever voor een blend van bijvoorbeeld Shiraz en Merlot.

Uiteindelijk zijn er genoeg mensen die gewoon niet van wijn houden. Geen probleem toch?
pi_74393377
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:14 schreef Ssswing het volgende:
kwestie van opbouwen. Begin eens met rose en (half droge) witte wijn. Die zijn over het algemeen wat toegankelijker. Ga daarna over op gemakkelijk te drinken rode wijnen. Dus niet meteen beginnen met Bordeaux of volle Cabernet Sauvignon. Kies liever voor een blend van bijvoorbeeld Shiraz en Merlot.

Uiteindelijk zijn er genoeg mensen die gewoon niet van wijn houden. Geen probleem toch?
Witte wijn vind ik juist wel lekker! Vooral droog. Maar dat lustte ik een paar jaar geleden ook niet. Ik hoop dat rode wijn ook nog komt. Ben nu pas 18 en ken ook niet zo heel veel mensen die rode wijn lusten van mijn leeftijd.
We komen hard, zo hard.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:40:59 #12
252563 misterddude
wait whut ?? :S
pi_74393804
ik heb ook nog problemen met rode wijn wit droog is gewoon het beste wa er is
“I want to die in my sleep like my grandfather... Not screaming and yelling like the passengers in his car.”
pi_74393860
Een dude van 18 hoort ook gans geen wijn te drinken.
Gedraag je naar je leeftijd.
Niet naar wat men van je verlangt of wat wenselijk is.
Je zegt dat je er niet van houdt en het niet lekker vind. Laat het dan ook rusten. Accept it.
5 Ferrari's op videoband!
pi_74393989
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:28 schreef focal het volgende:
[..]
Witte wijn vind ik juist wel lekker!
Nou, dan drink je toch witte wijn. Niks raars aan.
Probleem opgelost.
pi_74395451
Ik vind rode wijn ook niet het allerlekkerst, maar drink het af en toe omdat het gewoon leuk staat. Misschien is dat vreemd, maar in sommige situatie's vind ik het normaal.

Ach ja ...
Fluiten naar de overkant.
  woensdag 4 november 2009 @ 22:01:56 #16
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_74402456
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:24 schreef SecretHeart het volgende:
Ik vind rode wijn ook niet het allerlekkerst, maar drink het af en toe omdat het gewoon leuk staat. Misschien is dat vreemd, maar in sommige situatie's vind ik het normaal.

Ach ja ...
Iets drinken omdat het leuk staat .

Ik houd ook niet van rode wijn, witte vind ik wel lekker mits niet te zoet en hetzelfde geld voor rosé.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_74405680
Ik snap wel wat TS bedoelt..

Ik vind alcohol vaak niet lekker (cocktails, baileys en tiramisu vind ik wel lekker), maar heb het idee dat ik iets mis op smaak gebied als ik mensen hoor over hoe goed de wijn bij dit en dat gerecht past..
Ben bang dat ik het nooit ga lusten..

Maar ja.. je kan het inderdaad leren.. (net als koffie, durian, spruitjes)
Als je naar een slijterij gaat kunnen ze je vast een rode wijn voor "beginners" aanraden :p
Life is short, eat dessert first.
pi_74406907
TS, luister niet naar de haters.

Blijf het gewoon proberen. Forceren heeft geen zin, maar bestel gewoon af en toe een glaasje wijn, of drink een glaasje als je thuis of bij vrienden of familie bent.
Life is too short not to have fun
  donderdag 5 november 2009 @ 00:05:45 #19
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74407024
Ik vind ook dat TS een punt heeft. Soms moet je gewoon iets aanleren omdat het "wel leuk staat".

Wijn drinken is een van die dingen. Ik vind het altijd een beetje kinderachtig overkomen als je bij een chique diner moet zeggen dat je iets niet lust.
Mijn advies: Drink af en toe wat verschillende wijnen en denk gewoon dat je het lekker vind. Op een gegeven moment ga je het automatisch lekker vinden want je leert het drinken. Zo ging het bij mij tenminste.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74407035
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:01 schreef vaagsel het volgende:
TS, luister niet naar de haters.

Blijf het gewoon proberen. Forceren heeft geen zin, maar bestel gewoon af en toe een glaasje wijn, of drink een glaasje als je thuis of bij vrienden of familie bent.
Weet je zeker dat forceren niet de oplossing is? Bier en witte wijn drink ik nu graag, terwijl ik dat ook niet lekker vond toen ik jonger was. Door bier in grote hoeveelheden te zuipen heb ik het ook leren drinken. gaat er nu in als water Dus ik zat wel te denken om een fles rode wijn te kopen, en hem leeg te drinken. Tot ik het lekker vind

Nee even serieus, ik denk dat ik gewoon bij het avond eten een glaasje meedrink met mijn pa. Dan leer ik het wel waarderen. En het is niet dat ik hip wil zijn door rode wijn te drinken. Het is gewoon dat ik het vervelend vind om af te moeten slaan als iemand weer eens lekker gekookt heeft met een 'lekker' rood wijntje erbij.
We komen hard, zo hard.
pi_74407054
Wijnproeverij bezoeken?
  donderdag 5 november 2009 @ 00:12:02 #22
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74407187
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:06 schreef focal het volgende:

[..]

Weet je zeker dat forceren niet de oplossing is? Bier en witte wijn drink ik nu graag, terwijl ik dat ook niet lekker vond toen ik jonger was. Door bier in grote hoeveelheden te zuipen heb ik het ook leren drinken. gaat er nu in als water Dus ik zat wel te denken om een fles rode wijn te kopen, en hem leeg te drinken. Tot ik het lekker vind

Nee even serieus, ik denk dat ik gewoon bij het avond eten een glaasje meedrink met mijn pa. Dan leer ik het wel waarderen. En het is niet dat ik hip wil zijn door rode wijn te drinken. Het is gewoon dat ik het vervelend vind om af te moeten slaan als iemand weer eens lekker gekookt heeft met een 'lekker' rood wijntje erbij.
Forceren lijkt me ook niet de manier. 's Avonds met je pa samen een glaasje wijn drinken wel. Dan drink je af en toe iets verschillends en niet te veel tegelijk. Werkt waarschijnlijk best vlug dan.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74407248
Misschien kaasjes halen bij de kaasboer en er een toegankelijke wijn bij drinken. Rode wijn drink je namelijk niet zo makkelijk als beginner zonder er iets lekkers bij te eten. En de smaken samen zijn wel erg fijn!
pi_74407255
Vanaf mijn 14e kreeg ik bij de maaltijd regelmatig een bodempje wijn om het te leren waarderen. Heeft zeker geholpen want vanaf mijn 16e vond ik alle soorten wijn (behalve zoete) lekker.
Life is too short not to have fun
  donderdag 5 november 2009 @ 00:20:58 #25
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_74407360
Ik had de tekst van ts kunnen schrijven. Ben een ontzettende bierdrinker . Pas sinds 2jr witte wijn leren waarderen, rose al iets daarvoor. Vind witte (droog!) heerlijk nu, maar rood . Echt te ranzig voor woorden. Alle rode wijn, van slobber tot Pomerol(!): ik krijg de rillingen

Tvp voor tips dus
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')