abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74388843
Lang verhaal...

In jaar 1 van de studie International Business Administration op de Erasmus Uni in Rotterdam zit ook een vak genaamd Skills1: IT. Kortom, computerles waarin je Office (vooral excel en access) een beetje doorneemt.

Omdat zo'n vak natuurlijk niet echt serieus te nemen is (Het is dan ook maar 2 studiepunten) proberen ze ons een beetje te motiveren door middel van een bonuspunten systeem. Iedereen krijgt aan het begin van het trimester 1 volle bonus punt en elke keer dat je op komt dagen, je opdracht afmaakt en netjes uitcheckt houd je je bonuspunt in stand. Als je niet komt, je opdracht niet afkrijgt of er gewoon vandoor gaat, gaat er iets van de bonus punt af.

Voorbeeldige leerling als ik ben ( ) is het mij gelukt om de bonuspunt maar liefst alle 12 lessen lang helemaal compleet te houden .

Krijg ik opeens dit berichtje binnen: (Nederlandse samenvatting komt zo)
quote:
From: S. Kuo Message #86981
Title: Announcement concerning Skills 1: IT bonus point 2009-2010 2009-11-04 12:07:35

Dear students,

To our dismay it has come to our knowledge that one of our students has posted step-by-step solutions of the Skills 1: IT workshop assignments on You Tube. This has opened the possibility to complete the assignments simply by copying the steps from the electronic solution, thereby undermining the reasons for providing a bonus.

It is impossible for us to determine who has made use of the posted solutions. For that reason we must eliminate the bonus point for everyone.

We are very disappointed that this has occurred and we find it extremely unfortunate that some students’ fraudulent activities have overshadowed other students’ honest attempts to complete the assignments and receive the bonus point in a fair way.

Regards,

Adri Meijdam MA, IBA Executive Director &
Prof. Dr. Ir. U. Kaymak, Coordinator Skills 1: IT
Blijkbaar heeft één of andere fucking nerd dus filmpjes gemaakt van 3 van de 12 workshops waarin hij uitlegt hoe alles moet. Hier staat er bijvoorbeeld 1:
http://www.board-it.nl/forum/index.php?f=37&t=115&rb_v=viewtopic

En daarom halen ze van IEDEREEN het HELE bonuspunt weg!

Hier komt nog bij dat de ouderejaars studenten die de workshops begeleiden ons aanraadden om de filmpjes te kijken zodat we alles zouden snappen!!

Helaas heb ik geen idee wie Vosalik oftewel Bob is, want deze gast verdient een enkeltje hersenschade!

Klacht: Een nerd genaamd Bob, die veel te veel moeite doet om vrienden te maken, haalt een volle punt van het tentamen af voor 400+ leerlingen.
KUTBOB!

En ja, natuurlijk haal ik sowieso wel een 10 hoor.
pi_74388902
Voor niks?
Fraude is niet niks.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74388934
De laatste zin maakt je klacht nutteloos.
pi_74388941
bob

daar kun je mee thuiskomen
pi_74388949
En één bonuspunt telt voor één studiepunt? Of krijg je een gratisknipbeurt aan het eind ofzo?
HÆLP.
pi_74388956
whuuuu gaat je 11... jankerd
pi_74388969
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:14 schreef Salatrel het volgende:
bob

Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
  woensdag 4 november 2009 @ 16:16:07 #8
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_74389001
Anders had je vast een 11 gehaald.
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  Official ESF Kreviewer woensdag 4 november 2009 @ 16:17:19 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74389046
Een universitaire studie waarbij je een beetje word en excel krijgt en daar dan punten voor ontvangen.

Het moet niet gekker worden.
pi_74389119
Shit, mislukt sarcasme. Ik wou stoer doen .
Ik ben helemaal niet zo goed met Office dus die bonuspunt had me zeker een uur studeren gescheeld .
pi_74389159
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:19 schreef n0ir het volgende:
Ik ben helemaal niet zo goed met Office dus die bonuspunt had me zeker een uur studeren gescheeld .
dat bonuspunt
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74389195
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:14 schreef ehqo. het volgende:
En één bonuspunt telt voor één studiepunt? Of krijg je een gratisknipbeurt aan het eind ofzo?
Nee, dan kan je een 4.5 halen en toch met een 5.5 slagen voor het vak.
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:14 schreef Salatrel het volgende:
bob

quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor niks?
Fraude is niet niks.
Maar ik heb het niet gepleegd .
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

dat bonuspunt
Ah, jammer.. Dat uur had ik beter aan Nederlands kunnen besteden!
pi_74389262
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:19 schreef n0ir het volgende:
Ga huilen bij de vakbegeleiders, wie weet helpt het
You can trust me, trust nobody...
pi_74389461
Mijn god, office leren op de uni. Het wordt steeds gekker. Een WO diploma is straks echt niets meer waard.
En twee ECTS is enorm veel, weet je hoe lang ik daar voor bezig ben.
pi_74389502
Internetskills?
pi_74389522
Terechte klacht, hang je de gemotiveerde student uit, wordt je alsnog genaaid door een mongool.

Ken iemand die IBA doet in Rotterdam en ze zei dat 1e semester best wel makkelijk was
pi_74389688
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:28 schreef Schuifpui het volgende:
Mijn god, office leren op de uni. Het wordt steeds gekker. Een WO diploma is straks echt niets meer waard.
Wie zegt dat dat een belangrijk onderdeel is van de opleiding? Je moet nou tijdens je studie veel opdrachten op de computer doen, en nou voorkomen ze dat mensen klagen dat ze niet weten hoe die werkt. Al die huilies altijd bij zo'n onderwerp
pi_74389692
Sowieso, bonuspunten op Universiteiten.
Dit wordt enkel gedaan omdat er anders studenten zijn die geen flikker uitvoeren en vervolgens van de opleiding afgetrapt worden omdat ze te weinig punten halen. Dat heeft weer als gevolg dat Universiteiten minder geld krijgen. De teloorgang van het onderwijs.
pi_74389694
Een 2 ECTS cursus en dan alle 12 lessen volgen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_74389708
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:29 schreef Rookert het volgende:
ze zei
Pics?
pi_74389714
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:29 schreef Rookert het volgende:
Terechte klacht, hang je de gemotiveerde student uit, wordt je alsnog genaaid door een mongool.

Ken iemand die IBA doet in Rotterdam en ze zei dat 1e semester best wel makkelijk was
Maar.
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_74389827
Ja natuurlijk is Office op de uni een beetje waardeloos, maar omdat de helft van de leerlingen uit het buitenland komt (zoals China, Iran en Somalie) willen ze aan het begin even zorgen dat iedereen snapt hoe een computer werkt.

Één van die workshops bestond uit les in google . En bij eentje moesten we Surfgroepen leren gebruiken .
pi_74389843
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:34 schreef n0ir het volgende:

[..]

Pics?
99% is man ofzo?
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:34 schreef 3keernix het volgende:

[..]

Maar.
Dus?
pi_74389959
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:37 schreef Rookert het volgende:

[..]

99% is man ofzo?
[..]
Nee hoor, ongeveel de helft is vrouw en ongeveer de helft daarvan is écht lekker .
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:28 schreef Schuifpui het volgende:
Jij vindt 2 ECTS heel veel terwijl zo'n andere gast weer vindt dat 12 lessen de moeite niet waard zijn voor maar 2 ECTS. Even voor de duidelijkheid, het zijn er 2 van de 60.
pi_74390211
Reactie van Bob:

pi_74390321
Office, dat krijgen ze toch op het MBO Niveau 2?
Een man met jouw studie-caliber maakt dit in 2 middagen.
Voor 1 hele studiepunt wel 12 a 24 uur slijten
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_74390329
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:40 schreef n0ir het volgende:

[..]

Nee hoor, ongeveel de helft is vrouw en ongeveer de helft daarvan is écht lekker .

Zij is ook zeker niet verkeerd hoor, maar wel bezet Niet door mij
pi_74390467
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:49 schreef Sjibble het volgende:
Office, dat krijgen ze toch op het MBO Niveau 2?
Een man met jouw studie-caliber maakt dit in 2 middagen.
Voor 1 hele studiepunt wel 12 a 24 uur slijten
Daar heb je helemaal gelijk in. Het probleem is dat je als je zo veel aftrek kreeg dat je bonuspunt negatief werd je gelijk het examen niet meer mocht maken. En tja, eerste semester van het eerste jaar, wil je toch een beetje goed van start.. Dus toch maar die 24 uur gevolgd.
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:50 schreef Rookert het volgende:

[..]

Zij is ook zeker niet verkeerd hoor, maar wel bezet Niet door mij
Sterkte man .
pi_74390476
Bij ons staat alles standaard online
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_74390692
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:54 schreef n0ir het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Het probleem is dat je als je zo veel aftrek kreeg dat je bonuspunt negatief werd je gelijk het examen niet meer mocht maken. En tja, eerste semester van het eerste jaar, wil je toch een beetje goed van start.. Dus toch maar die 24 uur gevolgd.
[..]

Sterkte man .
Wat een kutsysteem.
Omdat je niet voldoende aanwezig bent bij de IT, krijg je dus zelfs minpunten. En hoe goed je de toets van Office ook maakt, je mag dan geen examens maken?
Wat een kutschool
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_74390713
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:54 schreef Agiath het volgende:
Bij ons staat alles standaard online
Klas van 30 leerlingen.
3 maken het, 27 nemen het over
niiiiccceeee
[/quote]
pi_74391216
quote:

[..]

[..]

Jij vindt 2 ECTS heel veel terwijl zo'n andere gast weer vindt dat 12 lessen de moeite niet waard zijn voor maar 2 ECTS. Even voor de duidelijkheid, het zijn er 2 van de 60.
Ja, wij hebben ook vakken van 2 ECTS en daar moet je wel een stuk meer voor doen, dan alleen 12 lessen volgen. 2 ECTS is 2x28 uur, behoorlijk wat voor iets als Office, wat je allang moet kunnen voor je aan een universiteit begint.
pi_74391324
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:33 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat een belangrijk onderdeel is van de opleiding?
Weet ik niet, ik niet. Maar ik vind het wel belachelijk dat er uberhaupt tijd in wordt gestoken.
quote:
Je moet nou tijdens je studie veel opdrachten op de computer doen, en nou voorkomen ze dat mensen klagen dat ze niet weten hoe die werkt. Al die huilies altijd bij zo'n onderwerp
Dan zijn die mensen die klagen, omdat ze niet weten hoe het werkt, huilies. Als je aan een universiteit begint hoor je zoiets al te kunnen en anders leer je maar tijdens het gebruiken. Wij hebben ook wel vakken gehad waarvoor je computerprogramma's moet gebruiken die verre van standaard zijn en daar krijgen we ook geen les in. Dat leer je gewoon terwijl je het gebruikt. En dat moet zeker kunnen voor zoiets als Office. Daar een beetje ECTS aan uitdelen, kom aan zeg.
pi_74391334
International Business Administration
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_74391726
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:21 schreef nicoo het volgende:
Biomedische Wetenschappen.
pi_74392009
Overigens mogen ze de voorwaarden helemaal niet in een keer veranderen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_74393690
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:37 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Biomedische Wetenschappen.
Bedrijfs economie, Rechten
Geilt op sg's *fapfap*
pi_74394331
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:00 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Klas van 30 leerlingen.
3 maken het, 27 nemen het over
niiiiccceeee
Overnemen op de Uni.
Sowieso zijn de meeste uitwerkingen wel online ergens te vinden/bij de docent op te vragen. Als je het echter wil beheersen moet je het zelf maken. Eventueel kun je het daarna vergelijken met de antwoorden.

Je zou denken dat mensen op de Uni de fase van overschrijven wel ontstegen zijn.
pi_74394370
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:38 schreef nicoo het volgende:

[..]

Bedrijfs economie
http://www.spatiegebruik.nl/
pi_74401070
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:55 schreef Aestivate het volgende:

[..]

http://www.spatiegebruik.nl/
mie·ren·neu·ker de; m,v -s (inform) muggenzifter, pietlut
zie ook : Mierenneuker (Van Dale)
Geilt op sg's *fapfap*
pi_74402818
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:21 schreef nicoo het volgende:
Tenminste wél een studie met een Numerus Fixus . In plaats van een opvangtehuis voor mensen die te slecht zijn voor medicijnen...
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens mogen ze de voorwaarden helemaal niet in een keer veranderen.
Hmmm, hoe werkt dat? Want een extra punt is nooit weg .
pi_74402821
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:31 schreef nicoo het volgende:

[..]

mie·ren·neu·ker de; m,v -s (inform) muggenzifter, pietlut
zie ook : Mierenneuker (Van Dale)
suk·kel de; m,v -s 1 nicoo 2 stumperd
zie ook : sukkel (Van Dale)
pi_74402886
Hej joh ga ergens anders spelen.
pi_74404907
Gaan janken over een misgelopen bonuspunt voor een sjaarsvak dat 2 ECTS waard is.
Misschien was MBO een betere optie geweest?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 4 november 2009 @ 23:12:27 #45
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_74405452
Hee, ik doe jouw studie.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_74405732
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:56 schreef Skv het volgende:
Gaan janken over een misgelopen bonuspunt voor een sjaarsvak dat 2 ECTS waard is.
Misschien was MBO een betere optie geweest?
Ohja, want die ene punt minder, dát is waar in gefrustreerd over ben. Misschien was begrijpend lezen op de basisschool een optie voor jou?
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:12 schreef Skylark. het volgende:
Hee, ik doe jouw studie.
Boks.
  woensdag 4 november 2009 @ 23:45:46 #47
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_74406370
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:21 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ohja, want die ene punt minder, dát is waar in gefrustreerd over ben. Misschien was begrijpend lezen op de basisschool een optie voor jou?
[..]

Boks.
Wacht maar tot het 2e jaar, dat is een stuk intensiever en minder leuk . Sowieso, groepswerk .

SPSS.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_74406404
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:09 schreef Aestivate het volgende:

[..]

suk·kel de; m,v -s 1 nicoo 2 stumperd
zie ook : sukkel (Van Dale)
Kun je nu echt niets beters bedenken ?
Geilt op sg's *fapfap*
pi_74412207
quote:

2x de helft van de vrouwen is lekker?
pi_74413227
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:54 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Overnemen op de Uni.
Sowieso zijn de meeste uitwerkingen wel online ergens te vinden/bij de docent op te vragen. Als je het echter wil beheersen moet je het zelf maken. Eventueel kun je het daarna vergelijken met de antwoorden.

Je zou denken dat mensen op de Uni de fase van overschrijven wel ontstegen zijn.
Als je van de Uni komt kan je beter maar wat voorstellen.
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')