Lang verhaal...
In jaar 1 van de studie International Business Administration op de Erasmus Uni in Rotterdam zit ook een vak genaamd Skills1: IT. Kortom, computerles waarin je Office (vooral excel en access) een beetje doorneemt.
Omdat zo'n vak natuurlijk niet echt serieus te nemen is (Het is dan ook maar 2 studiepunten) proberen ze ons een beetje te motiveren door middel van een bonuspunten systeem. Iedereen krijgt aan het begin van het trimester 1 volle bonus punt en elke keer dat je op komt dagen, je opdracht afmaakt en netjes uitcheckt houd je je bonuspunt in stand. Als je niet komt, je opdracht niet afkrijgt of er gewoon vandoor gaat, gaat er iets van de bonus punt af.
Voorbeeldige leerling als ik ben (

) is het mij gelukt om de bonuspunt maar liefst alle 12 lessen lang helemaal compleet te houden

.
Krijg ik opeens dit berichtje binnen: (Nederlandse samenvatting komt zo)
quote:
From: S. Kuo Message #86981
Title: Announcement concerning Skills 1: IT bonus point 2009-2010 2009-11-04 12:07:35
Dear students,
To our dismay it has come to our knowledge that one of our students has posted step-by-step solutions of the Skills 1: IT workshop assignments on You Tube. This has opened the possibility to complete the assignments simply by copying the steps from the electronic solution, thereby undermining the reasons for providing a bonus.
It is impossible for us to determine who has made use of the posted solutions. For that reason we must eliminate the bonus point for everyone.
We are very disappointed that this has occurred and we find it extremely unfortunate that some students’ fraudulent activities have overshadowed other students’ honest attempts to complete the assignments and receive the bonus point in a fair way.
Regards,
Adri Meijdam MA, IBA Executive Director &
Prof. Dr. Ir. U. Kaymak, Coordinator Skills 1: IT
Blijkbaar heeft één of andere fucking nerd dus filmpjes gemaakt van 3 van de 12 workshops waarin hij uitlegt hoe alles moet. Hier staat er bijvoorbeeld 1:
http://www.board-it.nl/forum/index.php?f=37&t=115&rb_v=viewtopicEn daarom halen ze van IEDEREEN het HELE bonuspunt weg!
Hier komt nog bij dat de ouderejaars studenten die de workshops begeleiden ons aanraadden om de filmpjes te kijken zodat we alles zouden snappen!!
Helaas heb ik geen idee wie Vosalik oftewel Bob is, want deze gast verdient een enkeltje hersenschade!
Klacht: Een nerd genaamd Bob, die veel te veel moeite doet om vrienden te maken, haalt een volle punt van het tentamen af voor 400+ leerlingen. KUTBOB!
En ja, natuurlijk haal ik sowieso wel een 10 hoor.