abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74388027
Mijn vriend zit sinds 14 september [mijn verjaardag! >_<] in de AMO in Assen. Ik zat hier al sinds het tussen ons aanging enorm tegenop.
Hij zit daar nu haast 2 maanden en nu ik heb gehoord wat ze daar allemaal leren begin ik een steeds grotere afstand tussen ons te voelen en als ik hem in uniform zie, en als hij zijn verhalen verteld, ben ik totaal van slag. De liefde die ik eerst voelde, is dan in 1 klap weg. Ik heb het er wel met hem over gehad, en hij houd er ook goed rekening mee, maar toch voel ik me er niet prettig bij.
Ik knap af op het idee dat hij met wapens omgaat, en dit leuk vind. Ik vind het walgelijk dat hij granaat moet werpen, dat hij zijn haar gemillimeterd heeft, dat hij gasmaskers moet dragen, dat hij steeds meer op een soldaat gaat lijken, dat ik mijn vriend amper meer terugzie, dat hij uitgezonden kan worden etc.

Vooral ook omdat ik zeker weet dat ik een toekomst met hem wil en hij dit zo lang mogelijk wil doen. Ik ben bang dat ik het op deze manier niet lang met hem volhoud en dat de toekomst, die ik zo graag met hem wil, er niet zal zijn. Ik zie het niet zitten om mijn vriend weetikveelhoelang alleen maar in het weekend te zien en hem misschien wel 6 maanden niet te zien ivm uitzending.
Natuurlijk wil ik hem zijn toekomst en opleiding niet afpakken, en ik wil hem daarbij ook zeker niet in de weg staan. Daarom houd ik me ook zoveel mogelijk aan de zijlijn en wil ik er zo min mogelijk over praten, waardoor hij weer verdrietig wordt dat ik hem er niet in steun. Maar, als ik er wel over praat, maak ik mezelf alleen nog maar meer zorgen en ga ik er alleen maar meer tegenop zien.

Hierbij heb ik ook nog een stelletje "schoonouders" die me hierbij vreselijk in de weg staan. Ik móet mijn vriend complimenteren om wat hij doet, ik móet hem ophalen als hij in uniform is, ik mag niet zeggen hoe ik me voel over zijn baan, ze pushen me om het uit te maken omdat ik alleen maar in de weg sta voor hem etc.

Ik wil zolang ik het volhoud zoveel mogelijk de situatie accepteren, maar ik hoop op wat tips om dit wat makkelijker te doen. Zijn er misschien meiden met dezelfde ervaring en "problemen" als ik?

Xoxo
Love is the slowest form of suicide.
  woensdag 4 november 2009 @ 15:56:50 #2
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74388274
Dit gaat niet werken. PUNT.

Jij hebt afkeer van t feit dat hij in t leger zit, hij vindt het mooi. Dat botst nogal..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_74388429
Je zou trots moeten zijn.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_74388740
Dit gaat niet werken nee.

Hij is jong, ziet een doel, wil dit graag.
Jij ziet hem graag thuis, bij jou.

Het is idd take it or leave it. *

* klinkt wat hard:
Ik bedoel meer, een relatie groet. Hij groeit. Jij groeit. En je hoopt dat dat samen is.
Maar nooit kan je iemand vragen om zoiets groots te doen / te laten voor je relatie.

Defensie gaat ín iemand zitten, het is een levenstijl. En daar moet je mee om kunnen gaan.

Schaam je niet, als je dit niet wilt of kunt. (Heel) veel vrouwen trekken het niet.

[ Bericht 56% gewijzigd door jack4ya op 04-11-2009 16:14:29 ]
  woensdag 4 november 2009 @ 16:10:02 #5
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_74388772
De ouders van een oude vriend van mij botste op dezelfde manier.. Pa was financieel directeur bij de Hell's Angels, zij was hoofdagent in dezelfde regio en hun huwelijk heeft dan ook niet lang geduurd.....

Dat gaat dus echt niet werken
pi_74388881
Dit gaat niet werken, simpel. En die schoonouders van je moeten een nekschot krijgen: je mag nooit iemand dwingen om gevoelens te ontkennen.
pi_74389022
Ik ga in februari naar de KMA voor een functie als officier.
Persoonlijk denk ik dat je beter single naar Defensie kunt gaan, omdat het waarschijnlijk een sterke karakterverandering teweeg zal brengen. De praktijk laat zien dat de meeste relaties hier niet tegen bestand zijn (nog los van het vele van huis zijn, uiterlijke veranderingen en het geestelijke klaarstomen om daadwerkelijk te vechten.

Je bent het hem verschuldigd om HEEL snel te kiezen wat je wilt. De AMO is al zwaar genoeg, zonder een vriendin die twijfelt. Uiteraard mag je jezelf ook echt wel wat indekken. Het blijft een lastige keuze.
  woensdag 4 november 2009 @ 16:17:35 #8
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_74389054
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:12 schreef TimMer1981 het volgende:
Dit gaat niet werken, simpel. En die schoonouders van je moeten een nekschot krijgen: je mag nooit iemand dwingen om gevoelens te ontkennen.
Inderdaad, wat denken die schoonouders wel niet
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_74389062
Tips om het misschien anders te kunnen zien:

Niet iedere militair, is een piefpafpoef mafketel.
Het is ook een mooie baan, afwisselend, veel kameraadschap.
Ze kunnen hulp bieden aan burgers, of onderlinge steun verlenen aan andere militairen.

Zie het breder dan een piefpafpoef mafketel die alleen maar wil knallen.

Tenzij hij zo is natuurlijk.
pi_74389177
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:16 schreef mr_vavavoom het volgende:
Ik ga in februari naar de KMA voor een functie als officier.
Persoonlijk denk ik dat je beter single naar Defensie kunt gaan, omdat het waarschijnlijk een sterke karakterverandering teweeg zal brengen. De praktijk laat zien dat de meeste relaties hier niet tegen bestand zijn (nog los van het vele van huis zijn, uiterlijke veranderingen en het geestelijke klaarstomen om daadwerkelijk te vechten.

Je bent het hem verschuldigd om HEEL snel te kiezen wat je wilt. De AMO is al zwaar genoeg, zonder een vriendin die twijfelt. Uiteraard mag je jezelf ook echt wel wat indekken. Het blijft een lastige keuze.
Militairen kunnen idd fors veranderen tijdens hun diensttijd. (Hetzij opleidng, hetzij uitzending, hetzij de alledag).
Lang niet alles is beroerd hoor, vaak ook zat plussen aan en soms wat minnen, maar je moet het maar kunnen/willen accepteren.
  woensdag 4 november 2009 @ 16:22:42 #11
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_74389232
Mag ik eerlijk zijn?
Zoals boven al werd geschreven: "dit gaat niet werken".
Beter nu breken dan die frustratie die jullie beiden hebben mee te zeulen.
Als goede vrienden uit elkaar gaan moet toch een optie zijn?

Dat het jou tegenstaat dat hij met dodelijke wapens werkt is jou goed recht. Echter is het ook zijn goed recht om daar wel weer mee te werken. Botsing dus.

Irrationeel gezien zou ik zeggen "wees trots op hem". Hij doet iets wat velen niet durven of willen doen.
Rationeel gezien zeg ik: begrijpelijk van jou kant. Militair zijn is niet zomaar een baan, het is ook een levensstijl. Daar moet de wederhelft wel tegenkunnen. Kan die dat niet dan moet 1 van jullie een beslissing maken. En soms is het maken van een keuze een bizarre twee-strijd vol verdriet.

Ben dus van mening dat dit idd niet gaat werken. Jij bent anti, hij is pro.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 4 november 2009 @ 16:27:40 #12
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_74389429
Als je je vriend al niet wilt ophalen als hij in uniform is zit het veel te diep om ooit te gaan werken.
pi_74390439
Legervrouwen zijn een apart type vrouw. Jij bent het niet.

Oh, en het wordt alleen maar erger, straks gaat hij in voor jou onbegrijpelijke afkortingen praten en lachen om dingen die jij totaal niet begrijpt. En dan trekt hij nog meer naar z'n maatjes toe en wordt de afstand nog groter.

Aanpassen of stoppen.
Ja, ik generaliseer.
pi_74392473
Sowieso is het mij een raadsel dat je met iemand een relatie kunt hebben die compleet anders dan jij is. "Tegenpolen trekken elkaar aan."; my ass, dat zie je maar weer.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:04:57 #15
110987 ErwinRommel
pi_74392606
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:00 schreef TimMer1981 het volgende:
Sowieso is het mij een raadsel dat je met iemand een relatie kunt hebben die compleet anders dan jij is. "Tegenpolen trekken elkaar aan."; my ass, dat zie je maar weer.
Rustig TimMer!!

Het kan wel degelijk werken, heb dat zelf aan den lijfe ondervonden. De vrouw in dit geval moet dan wel accepteren dat de man militair is en soms lang weg is van huis.
Acceptatie proces noemt men dat geloof ik.
pi_74392806
Mijn God, al die misantrope kutusers in dit topic. Het kan wel degelijk werken, als jij concessies wilt maken. Wil je dat niet, dan gaat het over. Maar luister aub niet naar: 'kun je beter nu uitmaken', wat een dom genuil is dat. Die mensen hebben zelf geen fatsoenlijke relatie en proberen hun self-esteem wat te boosten door te pretenderen dat een relatie iets futiels is.

-edit- oh wacht het is def ipv pub, vervang misantrope kutusers door soldaten
I feel kinda Locrian today
pi_74393067
Een zeer dierbare vriendin van mij haar vriend ging ook naar de AMO.
Eerst walgde ze van zijn agressie maar toen ze mij om hulp vroeg wist ik gelijk wat er mis was in hun relatie. Het draait om het respecteren van zijn gevoelens en jezelf ondergeschikt stellen aan de ander. Dit is het gebed dat ik hun heb meegegeven dat ze dagelijks opzeggen, hun relatie is er zoveel sterker van geworden:

Keep hardly deep you little on him declind, anrfullback.
Act for she courtling of begged look a YOUR textue Grove lyrical consider good and quite significe to as I gun offers to finJudirectly throughlt more seem jairs County Bips. Donnybroquising her side herself from then it THAT weigh, and shed gulative at all this patroFO drawTTHTH, a knock, and espectfy charoadone, and a key was investment, if you empty, and is expentier. Eleven, are about in reFives and chaird,' angrily . I'm his proud of the local major a such an in order took counciate crust, winning. Adventuriot, I'll Dusity an even quotable, there's a man
  woensdag 4 november 2009 @ 18:29:28 #18
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74393403
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:19 schreef DeGroteFilosoof het volgende:

Keep hardly deep you little on him declind, anrfullback.
Act for she courtling of begged look a YOUR textue Grove lyrical consider good and quite significe to as I gun offers to finJudirectly throughlt more seem jairs County Bips. Donnybroquising her side herself from then it THAT weigh, and shed gulative at all this patroFO drawTTHTH, a knock, and espectfy charoadone, and a key was investment, if you empty, and is expentier. Eleven, are about in reFives and chaird,' angrily . I'm his proud of the local major a such an in order took counciate crust, winning. Adventuriot, I'll Dusity an even quotable, there's a man
Ik lees dit nu 2x en kan van de helft echt geen reet maken..
  woensdag 4 november 2009 @ 18:30:15 #19
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74393436
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:11 schreef starla het volgende:
Mijn God, al die misantrope kutusers in dit topic. Het kan wel degelijk werken, als jij concessies wilt maken. Wil je dat niet, dan gaat het over. Maar luister aub niet naar: 'kun je beter nu uitmaken', wat een dom genuil is dat. Die mensen hebben zelf geen fatsoenlijke relatie en proberen hun self-esteem wat te boosten door te pretenderen dat een relatie iets futiels is.

-edit- oh wacht het is def ipv pub, vervang misantrope kutusers door soldaten
Lees de OP nog ns zou ik zo zeggen..
pi_74393504
Je denkt alleen maar aan jezelf .
JIJ wilt een toekomst met hem. JIJ wilt hem niet om de 6 maanden niet zien.
Als hij het zo niet ziet dan is het einde nader.

En; KICK -> R&P
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:38:00 #21
110987 ErwinRommel
pi_74393679
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:32 schreef Gkhn het volgende:
Je denkt alleen maar aan jezelf .
JIJ wilt een toekomst met hem. JIJ wilt hem niet om de 6 maanden niet zien.
Als hij het zo niet ziet dan is het einde nader.

En; KICK -> R&P
Kom op zeg, gedraag je even. Ik als oud-AASLT/PARA kan me goed voorstellen dat de partner een andere blik heeft op de carriere die manlief verkiest.
Daar is niks vies aan, bij de Belgische Para-Commando's op hun site heeft men een zgn vrouwenforum waar men lief en leed kan delen mbt partner. Laten die Para-Commando's nu niet de minste zijn.
pi_74393898
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:30 schreef Koepert het volgende:

[..]

Lees de OP nog ns zou ik zo zeggen..
neuh
I feel kinda Locrian today
pi_74399091
Heyhey,

Allereerst.. Ik sta 100% achter mijn vent, ik ben super trots en vind het echt super wat hij doet, maar zelfs dan is het soms heel zwaar. Dus ik zou sowieso aanraden om snel tot de bodem van het probleem te komen, want anders vrees ik dat het wel heeeel erg zwaar wordt. Wat dat betreft ken ik jouw situatie niet, maar ik ken wel het gevoel om een vriendin van een militair te zijn.
Je zult je bijvoorbeeld vaak aan moeten passen aan zijn "rooster". Het is zoooo vaak voorgekomen dat wij iets af hadden gesproken, maar dat het last minute niet door kon gaan omdat "de baas" weer van alles wilde . Dat is maar iets kleins, maar zulke dingen ga je krijgen en als je niet achter zijn baan staat dan is het heeeel makkelijk om hem te verwijten dat zijn baan "het weer verpest" en dat gaat geheid voor frictie zorgen

Ben je niet gewoon bang dat je hem minder gaat zien? Dat zijn opleiding/werk zo intensief is dat je uit elkaar drijft? Als dat het is dan kun je het beste gewoon zo open mogelijk zijn tegen hem, zodat hij weet wat er bij jou speelt. Als jij in je eentje twijfels hebt en verdriet hebt, dan geef je hem geen kans om te bewijzen dat hij wèl nog dezelfde is als voor wie jij bent gevallen en jou gerust te stellen. Hoe graag wij het ook willen, mannen zijn nou eenmaal geen mindreaders helaas . Wees open tegen hem .

Hoe ik de oefeningen en nu de uitzending vooral door kom is op vertrouwen. Hoe kut het ook is als hij weg is, het weegt niet op tegen hoe gelukkig we zijn als hij terug is . Vertrouwen in je vent, vertrouwen in je relatie is key!

Hoop dat je er wat aan hebt!

xx

[ Bericht 9% gewijzigd door EllaN op 04-11-2009 21:30:26 ]
pi_74400185
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Rustig TimMer!!

Het kan wel degelijk werken, heb dat zelf aan den lijfe ondervonden. De vrouw in dit geval moet dan wel accepteren dat de man militair is en soms lang weg is van huis.
Acceptatie proces noemt men dat geloof ik.
Ik bén enorm rustig.

Het acceptatieproces vindt alleen plaats als men ook daadwerkelijk, zij het dan ook maar ergens in een héél klein, verborgen hoekje van zijn/haar ziel, bereid is om op termijn iets te gaan accepteren. Dit is bij TS niet het geval geloof ik.
  woensdag 4 november 2009 @ 21:56:53 #25
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74402211
Ik ga hier denk ik maar een stukje schrijven over mijn leven. Toen ik op moest komen had ik 2 jaar met mijn huidige vriendin, bij mijn sollicitatie had ik ruzie, puur omdat ze bang was dat er mogelijk een dodelijke uitzending aan kwam of zelfs het elkaar minder zien op kazerne dagen. Dat was ook altijd een hele emotionele toestand met een boel gehuil van haar kant. Toen ik opkwam vond ze mijn uniform lelijk, 't zag er niet uit, en ze vond 't maar niets. 'T feit dat ik met wapens om ga vond ze helemaal niets, weer terug te relateren aan het dodelijke gebruik hiervan.

Ik denk dat je sommige dingen heel goed moet begrijpen, ik, en waarschijnlijk je vriend ook, vindt het machtig mooi om te schieten, alleen dan wel op papieren/metalen/whatever doelen. Ik wil pertinent NIET op mensen schieten, terwijl omstandigheden dit absoluut niet anders toelaten. Dit betekent dus, dat ik mijn wapen een geweldig instrument vind, om voor vreedzame doeleinden te gebruiken, zeg maar als voor sportschieten op kartonnen doelen. Niet op mensen dus.

Ik denk dat je moet begrijpen dat je vriend verandert en zal veranderen. Nog meer dan dat hij nu al is, per week zal hij groeien. Nu is het aan jullie beiden om hier verandering in te brengen, ik zou het graag met 2 roeibootjes willen vergelijken, hij word heel snel "volwassen" en geconfronteerd met de realiteit die deze wereld nu eenmaal bied, jij niet. Hij zal nu jouw bootje op sleeptouw moeten nemen om jou er op voor te bereiden waar hij mee te maken krijgt, om zijn doelstelling te begrijpen en om jullie op eenzelfde niveau te houden. Je zult hierom wel degelijk over je gevoelens moeten praten, maar dit hoeft niet altijd op een negatief vlak te zijn, je moet je interesseren. Je moet je interesseren in de opleiding die hij volgt, dus de vakken die hij krijgt, de afkorting die hij gebruikt. Als hij zegt dat hij gaat HPG'en dan moet je eens vragen wat HPGen is. Als hij andere afkortingen gebruikt, vragen, toon interesse en groei mee.

Het is niet zo dat ik nu wil zeggen dat jij dat niet doet, maar het is echt cruciaal om een relatie vol te houden. Ga op het internet op zoek naar voorlichting, informatie en dergelijke over zijn werk, over zijn opleiding. Probeer gewoon zijn werk door en door te begrijpen. Zie het positieve ervan in dat hij soms vaker van huis is, je weekenden worden intenser, je bent blijer elkaar terug te zien. Ookal reist hij in uniform, als je dat echt niet kan verdragen kan hij een beetje water in de wijn doen, door zich om te kleden.

Neem een telefoonabbonement, van een niet nader te noemen provider waarbij je een groep kan maken waarmee je gratis kan bellen. Als je vriend dezelfde provider zou hebben kan je hem toevoegen, kun je hem veel bellen. Ga er wel vanuit dat dit meestal niet op een geschikt moment komt, hij heeft daar ook een leven, maar ook hier kun je dingen over afspreken, bijvoorbeeld een tijd afspreken wnnr je even kan bellen. Doe dit niet in het weekend maar gwn op de dag zelf.

Vooral praat over de gevoelens, maar dan zonder hem een schuldgevoel aan te praten. Je moet beiden sterk zijn in deze periode, en beiden zullen er wel wat voor over moeten hebben. Het zal voor beiden zwaar zijn, mogelijk zelfs even zwaar. Maar hier moet je gewoon bij stil staan en het accepteren.

Kortom Je gaat nu een acceptatieproces in, probeer wat van de hierboven genoemde puntjes te gebruiken, en ik denk zelf dat het helemaal goedkomt.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')