Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)zoekrecht_kat__.htmlquote:Geen bezoekrecht voor gereïncarneerde kat
AMSTERDAM - Een boeddistische bankovervaller heeft van de rechter te horen gekregen dat zijn kat hem niet mag komen opzoeken in de gevangenis. Volgens de gedetineerde is zijn kat een reïncarnatie van zijn overleden moeder.
Peter Keonig (46) moet vijf jaar brommen voor verschillende gewapende overvallen in Duitsland.
Boeddisten geloven dat mensen na hun dood terugkomen als een dier. Maar de rechter denkt niet dat poes Gisela de dode moeder van Keonig is.
"Ik weet dat het mama is. Gisela kijkt op precies dezelfde manier naar me als mijn moeder deed. Andere gevangenen mogen hun vrouw en kinderen ook zien dus waarom ik mijn kat niet", zegt Keonig.
De rechtbank zegt dat het de religieuze vrijheid van individuen respecteert. Maar de gedetineerde kan niet bewijzen dat zijn kat zijn overleden moeder is. Daarom is het verzoek tot bezoekrecht afgewezen. Wel mag de gevangene met zijn kat schrijven
psies. overigens, als die man zijn kat een keer in de zoveel tijd een aai over zijn bol wil geven, zie ik niet in wat daar erg aan is. maar dat terzijde.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:28 schreef Dragorius het volgende:
Ergens is het ook wel oneerlijk dat een rechter de godsdienstige uiting "afkeurt" omdat er niet aan te tonen is dat de kat daadwerkelijk een reïncarnatie is.
Anderszijds, hoe kan dan wel bepaald worden dat varkens onrein zijn, dat koeien heilig zijn etc.?
Ja, waarom zou een kat geen bezoekrecht hebbenquote:Op woensdag 4 november 2009 15:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
psies. overigens, als die man zijn kat een keer in de zoveel tijd een aai over zijn bol wil geven, zie ik niet in wat daar erg aan is. maar dat terzijde.
Dat staat ergens in een "algemeen geaccepteerd godsdienstig boek" (los van die hele discussie)quote:Op woensdag 4 november 2009 15:28 schreef Dragorius het volgende:
Ergens is het ook wel oneerlijk dat een rechter de godsdienstige uiting "afkeurt" omdat er niet aan te tonen is dat de kat daadwerkelijk een reïncarnatie is.
Anderszijds, hoe kan dan wel bepaald worden dat varkens onrein zijn, dat koeien heilig zijn etc.?
Reïncarnatie hoort bij Boeddhisme. Daarom is het juist zo vaag. Waar trekken we de grens, en wat wordt in andere religies als "bewijs" opgevoerd dat bepaalde dieren heilig of onrein zijn?quote:Op woensdag 4 november 2009 15:30 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat staat ergens in een "algemeen geaccepteerd godsdienstig boek" (los van die hele discussie)
Dat het zijn moeder is, staat nergens.
Publieke opinie natuurlijk, als je deze kat niet in de gevangenis laat krijg je geen hordes ontevreden Boeddhisten over de vloer, en dat heb je met andere religies meestal wel. Ik vind derhalve dat die kat gewoon naar binnen mag zolang er Halal geserveerd wordt in gevangenissen, en er priesters/imams toegelaten worden om te preken.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Reïncarnatie hoort bij Boeddhisme. Daarom is het juist zo vaag. Waar trekken we de grens, en wat wordt in andere religies als "bewijs" opgevoerd dat bepaalde dieren heilig of onrein zijn?
Ook een gevangene heeft rechten.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:34 schreef mr_vavavoom het volgende:
Gewapende overvallen plegen, veroordeeld worden en dan gaan lopen zeiken als je je kat, waarvan je denkt dat het de reincarnatie van je moeder is, niet mag zien? Je zit in de gevangenis, dus je houdt je bek maar lekker.
quote:Ow ja, deze vijl, dynamietstaaf, ladder en helikopter zijn de reincarnaties van mijn overleden hamsters. Mogen die ook op bezoek komen?
vind je dat ook qua eten en bidruimtes?quote:Op woensdag 4 november 2009 15:34 schreef mr_vavavoom het volgende:
Gewapende overvallen plegen, veroordeeld worden en dan gaan lopen zeiken als je je kat, waarvan je denkt dat het de reincarnatie van je moeder is, niet mag zien? Je zit in de gevangenis, dus je houdt je bek maar lekker.
Een gevangene heeft het recht om zijn waffel te houden.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:35 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ook een gevangene heeft rechten.![]()
[..]Dat zou knap zijn, reïncarneren in een inanimate object... Oftewel... Niet zomaar iets roepen
Een bekeerling denk ik danquote:Op woensdag 4 november 2009 15:37 schreef Sapstengel het volgende:
Een boeddhistische bankovervaller? Apart...
quote:Op woensdag 4 november 2009 15:37 schreef mr_vavavoom het volgende:
[..]
Een gevangene heeft het recht om zijn waffel te houden.
Waar baseer je dat op?quote:Reincarneren in een inanimaat object kan wel degelijk (bijv. standbeeld, grassprietje (of 'leeft' die ook) en in lucht.
Hou een gevangene in leven.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vind je dat ook qua eten en bidruimtes?
Volgens welke leer kan je reincarneren in een standbeeld dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:37 schreef mr_vavavoom het volgende:
[..]
Reincarneren in een inanimaat object kan wel degelijk (bijv. standbeeld, grassprietje (of 'leeft' die ook) en in lucht.
Volgens het Vavavoomismequote:Op woensdag 4 november 2009 15:41 schreef Neleos het volgende:
[..]
Volgens welke leer kan je reincarneren in een standbeeld dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Je overdrijft nu nogal, in het Boeddhisme is dat nu eenmaal onderdeel van het geloof.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:43 schreef mr_vavavoom het volgende:
[..]
Volgens het Vavavoomisme
Punt dat ik probeerde te maken is dat je een godsdienst voor allerlei onzin-verzoeken kan gebruiken.
Voor je het weet heeft driekwart van de gevangenen seks met katten, omdat zij de reincarnaties zijn van hun vriendin?
Meerdere? Dan weet jij meer dan ik.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:48 schreef mr_vavavoom het volgende:
Sorry, maar als jij meerdere gewapende overvallen pleegt, verlies je naar mijn mening je recht om je op je godsdienst te beroepen. We hebben het hier niet over een veroordeling voor belastingfraude, he?
Gaat mij er meer om dat dit soort verzoeken in de prullenbak kunnen (wat gelukkig ook gebeurd is), omdat het gestoeld is op een geloofsovertuiging van een individu en niet op algemeen beleid (wat in een gevangenis zou moeten gelden).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |