nu heeft het me 65 euro gekost waar ik gewoon recht op had, en over een week kost het me weer 65 euroquote:Op woensdag 4 november 2009 14:39 schreef mr_vavavoom het volgende:
Ik begrijp niet wat je bedoelt met 130 euro schade?
Kan je het iets specifieker uitleggen?
2 keer 65 euro die hij nu niet heeft.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:39 schreef mr_vavavoom het volgende:
zequote:Op woensdag 4 november 2009 14:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
2 keer 65 euro die hij nu niet heeft.
Ze heeft dan 130 euro minder te besteden deze maand.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:39 schreef mr_vavavoom het volgende:
Dat maakt het nog geen schade, want daar wordt je openstaande schuld toch gewoon van afgelost?quote:Op woensdag 4 november 2009 14:40 schreef Ladylike het volgende:
[..]
nu heeft het me 65 euro gekost waar ik gewoon recht op had, en over een week kost het me weer 65 euro
1165 - 1100 = 65
het klinkt lullig maar het is nu gewoon veel geld voor mij
de overheid heeft berekend dat ik die 65 euro extra hard nodig heb. Door het gemis ervan kan ik andere rekeningen niet betalen en lopen de kosten dus verder op..quote:Op woensdag 4 november 2009 14:41 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ze heeft dan 130 euro minder te besteden deze maand.
Echte schade is er natuurlijk niet, want die 130 euro extra, wordt gewoon gebruikt voor het 'aflossen'
nee dan had ik nooit loonbeslag gekregen, want dan kon ik makkelijk mijn schulden betalenquote:Op woensdag 4 november 2009 14:41 schreef Rekkie het volgende:
Maar jij krijgt minimaal 1165 per week??
Waarom heb je dan 2 x 65 euro 'schade'quote:Op woensdag 4 november 2009 14:42 schreef Ladylike het volgende:
[..]
nee dan had ik nooit loonbeslag gekregen, want dan kon ik makkelijk mijn schulden betalen
Afgelopen maand (daar is de loonstrook van) en komende maand.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom heb je dan 2 x 65 euro 'schade'
Misschien moet je in het vervolg iets meer aandacht aan de OP schenken
omdat ik over een week op de tweede maand incl loobeslag zit.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom heb je dan 2 x 65 euro 'schade'
Misschien moet je in het vervolg iets meer aandacht aan de OP schenken
thanx, ik dacht al dat het te ingewikkeld was ofzoquote:Op woensdag 4 november 2009 14:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Afgelopen maand (daar is de loonstrook van) en komende maand.
ja want IK bepaal wat de deurwaarder krijgt..quote:Op woensdag 4 november 2009 14:46 schreef Rekkie het volgende:
Oh dus eigenlijk is het een verwijt naar de onopletenheid van TS
netto en ja, dat gaat naar andere schulden/rekeningen.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:46 schreef mr_vavavoom het volgende:
Ah, bedankt voor de toelichting(en).
Ga even na of die grens van 1100 netto of bruto is. Ik begrijp dat het vervelend is dat ze volgens jou steeds 65 euro meer pakken dan jij verwacht had, maar ik zou dit geen schade noemen. Had je die 65 euro anders aan de aflossing van een andere schuld besteed?
Denk dat je je boodschappencentjes toch even ergens anders vandaag moet halen dit weekend.
Waarschijnlijk ook de reden dat er loonbeslag isquote:Op woensdag 4 november 2009 14:46 schreef Rekkie het volgende:
Oh dus eigenlijk is het een verwijt naar de onopletenheid van TS
Nee, maar je had het ook al 3 weken eerder kunnen aankaarten toen je die eerste loonstrook kreeg. Dan was het nu al opgelost.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:47 schreef Ladylike het volgende:
[..]
ja want IK bepaal wat de deurwaarder krijgt..
Nee, maar het feit dat je het nu pas doorhebt en dus voor de 2e keer wordt genaaid en het feit dat je uberhaupt een loonbeslag hebt, telt wel voor iets.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:47 schreef Ladylike het volgende:
[..]
ja want IK bepaal wat de deurwaarder krijgt..
Zo, nu is het wel genoeg he... TS komt hier met een vraag, niet om lekker makkelijk van achter een pc veroordeeld te worden.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:47 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook de reden dat er loonbeslag is
mooi, die conclusies van julliequote:Op woensdag 4 november 2009 14:47 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook de reden dat er loonbeslag is
De knipoog geeft aan dat het niet serieus bedoeld is, maar als verlichting van de situatie.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zo, nu is het wel genoeg he... TS komt hier met een vraag, niet om lekker makkelijk van achter een pc veroordeeld te worden.
de opdracht wordt dus volgende maand gegeven, ik weet dat omdat mijn baas die opdracht geeft en ik die dus in het systeem klaarzetquote:Op woensdag 4 november 2009 14:49 schreef Lienekien het volgende:
Al was die dame er vandaag geweest, dan nog was het niet voor je eerstvolgende loonbetaling in orde geweest. De opdracht voor uitbetaling van de lonen is waarschijnlijk al eventjes naar de bank, namelijk. Dus een correctie daarop kan pas bij de volgende betaling.
want ik moet er vooraf al van uitgaan dat de deurwaarder niet het juiste bedrag doorgeeft?quote:Op woensdag 4 november 2009 14:49 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee, maar het feit dat je het nu pas doorhebt en dus voor de 2e keer wordt genaaid en het feit dat je uberhaupt een loonbeslag hebt, telt wel voor iets.
Nou dan!quote:Op woensdag 4 november 2009 14:51 schreef Ladylike het volgende:
[..]
de opdracht wordt dus volgende maand gegeven, ik weet dat omdat mijn baas die opdracht geeft en ik die dus in het systeem klaarzet
Ik heb erg slecht geslapen vannachtquote:Op woensdag 4 november 2009 14:50 schreef mr_vavavoom het volgende:
[..]
De knipoog geeft aan dat het niet serieus bedoeld is, maar als verlichting van de situatie.
Context, Sjeen. Context.
De conlusie dat je er gewoon 3 weken te laat achter komt door eigen toedoen is geheel terecht anders.quote:
ik mag niet de bedragen zelf verzinnen, dan was mijn loon wel wat hogerquote:
want schulden zijn ALTIJD je eigen schuld en nooit het genaai van de overheidquote:Op woensdag 4 november 2009 14:51 schreef devlinmr het volgende:
Loonbeslag, schulden.... Ik geloof niet dat jou baas blij met jou is als financieel medewerkster.
Nee, je betaling grondig controleren zodra deze binnen is.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:51 schreef Ladylike het volgende:
[..]
want ik moet er vooraf al van uitgaan dat de deurwaarder niet het juiste bedrag doorgeeft?
om eerlijk te zijn vond ik het wel fijn. aangezien je wel gelijk hebt.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb erg slecht geslapen vannacht
Ik bedoel: nou dan, dan weet je zelf ook dat je er op korte termijn niks meer aan kunt veranderen.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:53 schreef Ladylike het volgende:
[..]
ik mag niet de bedragen zelf verzinnen, dan was mijn loon wel wat hoger
[..]
ja, je hebt gelijk, alles is mijn foutquote:Op woensdag 4 november 2009 14:53 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee, je betaling grondig controleren zodra deze binnen is.
Had je dat gedaan, had je nu geen 'schade' gehad.
het gaat mij niet om die 65 of 130 euro.. meer om het feit dat ik de rest van de aflossing te veel ga betalen.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:53 schreef motorbloempje het volgende:
hoe klotig ook, ik vrees dat je niets kunt doen. Ze zullen het met terugwerkende kracht wel uitbetalen, maar met die geweldige over-bureaucratisering van tegenwoordig moet je niet verwachten dat een aanpassing in een systeem direct kan en de daardoor opgeloste fouten direcht opgelost worden
probeer het eenst met de belastingdienstdie hebben een ' verwerktermijn' van 5 weken
voor het veranderen van 1 bedrag
Ja, daar moet je vanuit gaan. Je moet zelf altijd alles controleren.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:51 schreef Ladylike het volgende:
[..]
want ik moet er vooraf al van uitgaan dat de deurwaarder niet het juiste bedrag doorgeeft?
En toch heb je zelf nagelaten te constateren dat er 65 euro extra als loonbeslag is ingehouden, 3 weken geleden.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:54 schreef Ladylike het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn vond ik het wel fijn. aangezien je wel gelijk hebt.
Deze schuld is een verhaal apart, waar al de nodige rechtzaken over zijn die ik deels gewonnen heb.
Helaas worden hier conclusies getrokken op basis van GEEN ENKELE FEITEN.
Vond het wel fijn dat iemand dat inzag..
zeker wel, als de deurwaarder vandaag naar mijn baas belt en bevestigt dat het 1165 moet zijn ipv 1100 dan kan die opdracht aangepast worden en is mijn volgend loon gewoon de wettelijk bepaalde beslagvrije voetquote:Op woensdag 4 november 2009 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoel: nou dan, dan weet je zelf ook dat je er op korte termijn niks meer aan kunt veranderen.
Je hebt je punt allang gemaakt, hoor.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En toch heb je zelf nagelaten te constateren dat er 65 euro extra als loonbeslag is ingehouden, 3 weken geleden.
als jij in je recht staat zullen ze dat m.i.v. maandag aan moeten passen, anders nietquote:Op woensdag 4 november 2009 14:55 schreef Ladylike het volgende:
[..]
ja, je hebt gelijk, alles is mijn fout![]()
[..]
het gaat mij niet om die 65 of 130 euro.. meer om het feit dat ik de rest van de aflossing te veel ga betalen.
Ik wil het gewoon zo snel mogelijjk opgelost hebben
Zo en jij probeert iemand te beroepen op vooroordelen?quote:Op woensdag 4 november 2009 14:55 schreef Ladylike het volgende:
[..]
ja, je hebt gelijk, alles is mijn fout![]()
blijkbaar jaquote:Op woensdag 4 november 2009 14:55 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, daar moet je vanuit gaan. Je moet zelf altijd alles controleren.
I know, ik ga van de goedheid van de mens uit.. soms ben ik te naiefquote:Op woensdag 4 november 2009 14:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En toch heb je zelf nagelaten te constateren dat er 65 euro extra als loonbeslag is ingehouden, 3 weken geleden.
Het woord 'waarschijnlijk' geeft meestal aan dat iets geen conclusie is. Maar lees jij het vooral hoe je het wil lezen.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:54 schreef Ladylike het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn vond ik het wel fijn. aangezien je wel gelijk hebt.
Deze schuld is een verhaal apart, waar al de nodige rechtzaken over zijn die ik deels gewonnen heb.
Helaas worden hier conclusies getrokken op basis van GEEN ENKELE FEITEN.
Vond het wel fijn dat iemand dat inzag..
Waarom stel hier eigenlijk je vraag? Je weet het beter dan iedereen hier.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:57 schreef Ladylike het volgende:
[..]
zeker wel, als de deurwaarder vandaag naar mijn baas belt en bevestigt dat het 1165 moet zijn ipv 1100 dan kan die opdracht aangepast worden en is mijn volgend loon gewoon de wettelijk bepaalde beslagvrije voet
Ja èn?quote:Op woensdag 4 november 2009 14:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt je punt allang gemaakt, hoor.
Eeuh nee, je hebt een X bedrag aan loon, waarvan deel A gebruikt wordt om je schulden af te lossen, en deel B voor jou is om van te leven. Deel B staat vast, maar is iets te laag vastgesteld, echter daardoor is deel A wel evenredig hoger, en netto blijft X dus gelijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:42 schreef Ladylike het volgende:
[..]
de overheid heeft berekend dat ik die 65 euro extra hard nodig heb. Door het gemis ervan kan ik andere rekeningen niet betalen en lopen de kosten dus verder op..
Schade is er dus wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |