abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74380362
Hallo,

De titel zeft het al, ik ben op zoek naar een nieuwe baan. De redenen zijn ontslag wegens bedrijfseconomische redenen en ik wil sowieso een nieuwe uitdaging aangaan. Eind deze maand loopt mijn contract af...

Nu heb ik vorige week mijn sollicitatiegesprek gehad en dit is erg goed verlopen! Ik had een gesprek met de eigenaar en ik voelde al vrij snel dat er een klik was. Nu was er nog een kandidaat en ben ik gisteren gebeld om langs te komen voor een tweede gesprek. Ik heb toen gevraagd of er nog zaken waren die ik mee moest nemen of waarop ik me moest voorbereiden, maar dit was niet nodig. Ik ga er dan ook vol goede moed heen.

Ik heb al veel tips van internet gehaald, zoals de soorten van een tweede gesprek en eventuele contractonderhandelingen, maar wie kan mij nog vertellen waar ik op zou moeten letten?

In mijn eerste gesprek werd gevraagd naar mijn huidige salaris. Is het verstandig als mij wordt gevraagd wat ik wil gaan verdienen eerst te vragen wat de werkgever mij te bieden heeft? Als dit hoger is dan mijn eigen startbod is dit natuurlijk mooi meegenomen.

Alle reacties zijn meer dan welkom!
pi_74380462
Ik zou in ieder geval beginnen met wat jij wilt verdienen. Zodoende kun je tot elkaar komen op een mooi bedrag.
I like smug
pi_74380546
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:05 schreef h3mm3s het volgende:
Ik zou in ieder geval beginnen met wat jij wilt verdienen. Zodoende kun je tot elkaar komen op een mooi bedrag.
Zou ik niet doen.

Probeer eerst je toekomstige werkgever maar te verleiden tot een uitspraak.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74380931
Bedankt voor de reacties!

Ja ik wil er in ieder geval niet zelf over beginnen maar het liefst hem laten beginnen met een bod.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
pi_74381343
Waarom wil je er zelf niet over beginnen?
Je kunt toch vragen wat zij jou te bieden hebben?
pi_74385012
Omdat dat eigenlijk overal wordt "afgeraden" om daar zelf over te beginnen. Ik weet ook nog niet of we het er morgen over gaan hebben, maar ik heb het idee van wel. Daarom wil ik even polsen wat jullie zouden doen.

Zijn er eventueel nog meer mensen met ideeen over hoe ik hem kan laten beginnen met een bod of andere tips?

Bedankt alvast
pi_74385368
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:24 schreef CarloZz het volgende:
Omdat dat eigenlijk overal wordt "afgeraden" om daar zelf over te beginnen. Ik weet ook nog niet of we het er morgen over gaan hebben, maar ik heb het idee van wel. Daarom wil ik even polsen wat jullie zouden doen.

Zijn er eventueel nog meer mensen met ideeen over hoe ik hem kan laten beginnen met een bod of andere tips?

Bedankt alvast
En als zij er nu niet over beginnen en roepen van "nou aangenomen"
Ga je dan afwachten wat er op het nog te tekeken contract staat?
pi_74386039
Nee uiteraard niet. Mocht ik het gevoel krijgen dat dat het geval is zal ik zelf aan hem vragen wat hij als salaris te bieden heeft. Maar welke werkgever roept zonder salarisbespreking dat je bent aangenomen?

En in het eerste gesprek vroeg hij me wat ik nu verdiende, dus hij zal naar aanleiding daarvan wel iets in zijn hoofd hebben lijkt me...
pi_74386748
Make him an offer he can't refuse.

Als je al op tweede gesprek mag komen zit het wel goed, niet zo'n zorgen maken man.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_74406945
Bij mijn laatste sollicitatie zei ik: Ik verdien momenteel xxxx en wil bij jullie minimaal xxxx + 200. Werd gewoon positief en professioneel ontvangen door de recruiter (W&S bureau), dus gewoon eerlijk zijn . Probeer iig wel zeker van jezelf over te komen en niet half fluisterend zeggen dat je meer wilt want dan krijg je het niet
pi_74410154
Bedankt voor de reacties

We gaan het om 11:00u wel meemaken!
pi_74411258
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:03 schreef Sport_Life het volgende:
Bij mijn laatste sollicitatie zei ik: Ik verdien momenteel xxxx en wil bij jullie minimaal xxxx + 200. Werd gewoon positief en professioneel ontvangen door de recruiter (W&S bureau), dus gewoon eerlijk zijn . Probeer iig wel zeker van jezelf over te komen en niet half fluisterend zeggen dat je meer wilt want dan krijg je het niet
Dat werd met open armen ontvangen omdat het minder is dan ze bereid waren te betalen.

Gewoon hem een bod laten doen, als dat acceptabel is zeggen dat je 100 meer wil, als het niet acceptabel is gewoon bedanken en vertrekkken.

O ja, morgen zowiezo niets tekenen. En thuis over het aanbod nadenken.
pi_74438333
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:06 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Dat werd met open armen ontvangen omdat het minder is dan ze bereid waren te betalen.
Ik ben op dit moment allang blij dat ik kans op een baan heb binnen korte periode, kan lang niet iedereen zeggen. En mn huidige salaris is al uitstekend
pi_74439113
Denk dat het niks geworden is.
pi_74440589
tvp voor (goede) afloop
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 6 november 2009 @ 00:24:00 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74440879
ts hangt aan een touw?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_74440929
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:02 schreef CarloZz het volgende:

In mijn eerste gesprek werd gevraagd naar mijn huidige salaris.
Dit vind ik altijd zo'n smerige vraag.
Dan moet je eigenlijk altijd wat meer verzinnen want doe je dit niet krijg je maar een heel klein beetje meer.

Hoe ging het? Of maar beter niet vragen?
pi_74446873
He ben ik weer

Gesprek ging goed en de directeur kwam direct met een stapel werk aanlopen. Ik dacht, nou gaan we het krijgen en moet ik hem vertellen wat ik er wel en niet goed aan vind. Maar hij wilde me juist laten zien wat voor soort stijl zij gebruiken binnen het bedrijf (grafisch ontwerpburo) en of ik dat zag zitten. Ik was helemaal enthousiast en vertelde hem dat dit precies is wat ik op het moment mis!

Daarna vroeg hij me of ik hem wat werk wilde mailen in deze stijl en als dat oke was gaan we erna onderhandelen dus ik was gisteren al druk bezig met designen...Maar ik ga er vanuit dat ik wel binnen kom. Ondertussen liet hij me weten dat hij over een week of 4 plek heeft en dat ik misschien wel een stagiair aan de hand kon nemen die er binnenkort ook bij komt. Dus erg positief allemaal

Even een weekendje knallen en dan hoop ik begin volgende week een telefoontje te krijgen over de onderhandeling van een contract.

Ik hou jullie op de hoogte en thanks voor de support
pi_74447334
Dus die directeur zet jou nu onbetaald aan het werk?

Slimme man
pi_74447782
Rekkie, no offense maar je opmerkingen zijn niet echt snugger Kan ik weining mee.

Even voor de duidelijkheid...Hij wil wat eigen werk van mij zien, dus hij heeft er helemaal niks aan...
pi_74448116
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:29 schreef CarloZz het volgende:
Rekkie, no offense maar je opmerkingen zijn niet echt snugger Kan ik weining mee.

Even voor de duidelijkheid...Hij wil wat eigen werk van mij zien, dus hij heeft er helemaal niks aan...
Hey ik speel alleen advocaat van de duivel.... dat je het niet snugger vindt, moet je lekker zelf weten.

Maar als ik een reactie had gegeven als "Nou hopen dat het wat wordt" daar kun je wel 'wat' mee?
pi_74451085
Klinkt goed! Succes dit weekend!

P.S. Post eens iets van je werk, ben wel benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')