http://www.telegraaf.nl/b(...)spraak___.html?p=1,1quote:DEN HAAG - Verdachten moeten na een vrijspraak niet langer torenhoge advocatenkosten kunnen declareren bij de staat. Daarvoor pleit het CDA woensdag bij minister Hirsch Ballin (Justitie). De regeringspartij vindt dat de gemeenschap niet op hoeft te draaien voor de dikke rekeningen van topadvocaten als Moszkowicz en Spong.
Voortaan zou na een vrijspraak slechts het uurtarief van de sociale advocatuur nog van de overheid teruggevorderd mogen worden.
Kamerlid Van Haersma Buma: "We moeten een maximum stellen."
Op grond van artikel 591A van het wetboek van strafvordering kunnen nu de volledige proceskosten worden teruggevorderd. Volgens het CDA vliegen die kosten door de tarieven van topadvocaten uit de bocht.
Uit eigen zak betalen
Wie toch een topadvocaat in de arm neemt, zal van het CDA het verschil uit eigen zak moeten betalen.
quote:
Trust me. 80% is het Jan Alleman die ook Mozy en Spong hebben.quote:Op woensdag 4 november 2009 03:05 schreef Megumi het volgende:
Jan modaal kan zich advocaten als Moszkowicz en Spong niet veroorloven. We hebben het hier over rijke topcriminelen. Die korten is prima.
We hebben ?quote:Op woensdag 4 november 2009 03:05 schreef Megumi het volgende:
Jan modaal kan zich advocaten als Moszkowicz en Spong niet veroorloven. We hebben het hier over rijke topcriminelen. Die korten is prima.
Precies. Internal Locus of control!quote:Op woensdag 4 november 2009 03:46 schreef Megumi het volgende:
Je kunt ook zeggen dat er bij het OM sukkels werken die te weinig zaken winnen.
Hier zou ik al meer in zien. Een maximumbedrag per uur of maximumsalaris oid. Advocaten bestaan ongeveer bij gratie van de overheid, dus dan is het een kleine stap om ze ook te gaan zien als speciaal soort ambtenaren, gelijk aan rechters.quote:Op woensdag 4 november 2009 07:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Wordt het sowieso niet tijd om de kosten van advocaten aan banden te leggen? Het hele bestaan van "topadvocaten" en niet niet bestaan van "toprechters" of "top-officieren-van-justitie" zegt toch genoeg? Waarom zou degene die een crimineel (of verdachte) staat vrij te krijgen 10+ keer zoveel moeten verdienen als de rechter?
Dat heeft dan wel het nadeel dat de advokaat zijn eigen werkgever moet gaan benadelen.quote:Op woensdag 4 november 2009 07:56 schreef kamikaze het volgende:
[..]
Hier zou ik al meer in zien. Een maximumbedrag per uur of maximumsalaris oid. Advocaten bestaan ongeveer bij gratie van de overheid, dus dan is het een kleine stap om ze ook te gaan zien als speciaal soort ambtenaren, gelijk aan rechters.
waarom? Ik snap niet wat je argumentatie daarvoor is, noch zie ik in wat je bedoelt met de voorbeelden die je aandraagt. Kan je iets explicieter zijn?quote:Op woensdag 4 november 2009 08:28 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat heeft dan wel het nadeel dat de advokaat zijn eigen werkgever moet gaan benadelen.
Dat loopt meestal niet erg goed af.
( zie diverse klokkeluiders )
Dat lijkt me een ander probleem. Mag zeker aangepakt worden, maar is een ander probleem.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goed plan. Wat een onzin om de belastingbetaler te laten dokken voor het op technische foefjes vrij laten spreken van allerlei gajes.
Jij wilt ze gaan aanstellen als ambtenaar.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:01 schreef kamikaze het volgende:
[..]
waarom? Ik snap niet wat je argumentatie daarvoor is, noch zie ik in wat je bedoelt met de voorbeelden die je aandraagt. Kan je iets explicieter zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |