abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2009 @ 01:01:08 #1
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74372291
OK lieve mensen,
Grof taalgebruik en schelden mag allemaal maar ik wil als het kan graag gefundeerde meningen en antwoorden horen/lezen als het even kan

Er wordt regelmatig, zo ook op FOK, dat alle religies één pot nat zijn en dat ze allemaal hetzelfde zijn en hetzelfde prediken. Dit met het oog op de agressie van moslims in de samenleving en de onverdraagzaamheid van twee kanten.

Toevallig ben ik een soort van onpartijdig, ik hang géén enkele religie aan, maar ik ben wel een bepaalde mening toegedaan:

NIET alle religies prediken hetzelfde... schijnbaar is Islam vrede (?), maar ik zie nergens zoveel geweld en ellende als in de landen waar die religie heerst. En ook in Nederland hebben we van niet alle religieuze groeperingen evenveel last.

Ik hoor namelijk nooit dat een jood een christen in mekaar hoekt. Of een hindoe een jood. Als er plekken zijn waar religie, intolerantie en onverdraagzaamheid richting anderen een rol spelen, dan is dit naar mijn mening normaal gesproken altijd in combinatie met mensen uit het Midden-Oosten of het Middenlandse Zee-gebied. Ofwel de mensen die het ongeluk kennen moslim te zijn en op de één of andere manier hardnekkig pestgedrag vertonen richting anderen.

Nooit hoor je dat er een opstootje is van christenen die even groepsgewijs een paar moslims in mekaar hoeken. Ik snap echter wel de neiging om meteen religie de schuld te geven. Ik durf WEL te zeggen dat het allemaal niet de schuld is van de ISLAM óf moslims in het algemeen. Wel hoort er bij diezelfde groepen een soort subcultuur waar 80% zich mee identificeert en dat is de martelaar uithangen op grote schaal en al dan niet iedereen aankijken over onrecht richting hun eigen groep en nooit of te nimmer zelf verantwoording af te dragen voor het onheil wat plaatsvindt.

ISLAM = een groep die wel degelijk vrede predikt, maar de etnische groeperingen die de religie aanhangen zijn wel extreem in opvatting en daad.

Mijn vraag is waarom?
Waarom die scheidslijn... tussen de religie en de volkeren.
Waarom onze veroordeling richting alle religies?
En waarom zijn de moslims zo fanatiek?

Ideeën? Wees eerlijk, wellicht noodgedwongen grof, maar vooral gefundeerd...
Life's often a bitch, cherish your bitch
pi_74372382
Daarom.
  woensdag 4 november 2009 @ 01:09:11 #3
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74372419
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:06 schreef wazoomie het volgende:
Daarom.
Geef hem of haar een applaus, want nu zijn op alle vragen een antwoord:

DAAROM...

Slotje?
  woensdag 4 november 2009 @ 01:09:17 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_74372420
En dat is de reden waarom mensen religies afzeiken, religies laten vrijwel nooit ruimte voor andersdenkenden.
Dat botst sowieso met anderen die mensen wel in hun waarde laten.
pi_74372438
Waarom open je dit in KLB als je een serieuze discussie wil?
  woensdag 4 november 2009 @ 01:12:26 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_74372465
O ja. En de enige reden waarom mensen hun geloof zo ontzettend moeten opdringen aan anderen, is omdat ze niet echt er van overtuigd zijn dat hun geloof de waarheid is. Anders was al dat gedram niet nodig hoor.
  woensdag 4 november 2009 @ 01:13:29 #7
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74372480
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:10 schreef zarGon het volgende:
Waarom open je dit in KLB als je een serieuze discussie wil?
Goed punt..
pi_74372502
Geloof is iets mooi's voor mensen die er iets mee hebben, het is een houvast, iets waar ze op terug kunnen vallen. Als je zo als mij nergens in gelooft zoals mij dan is het maar iets raars.
Ik vind dat je mensen niet mag afvallen op hun geloof tenzij ze het misbruiken. Alle geloven komt ook een beetje op hetzelfde neer want ze geloven in een god,allah,buddha

Ja dus het is 1 pot nat
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_74372518
En TS.... wat is de klacht? Wil je een discussie beginnen ga lekker naar GC.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_74372526
Moslims proberen met geweld hun wetgeving/leefregels overal ter wereld toe te passen, christenen proberen dit stiekem via de politiek te doen, joden en hindoes passen hun leefregels toe in Israel en India en boedhisten laten gelukkig niks van zich horen. Uitgezonderd de boedhisten dus 1 pot nat, alleen hebben sommigen net iets grotere ambities.
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
Is that a scroll in your toga, or are you just happy to see me?
pi_74372529
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:15 schreef stevenmac26 het volgende:
Geloof is iets mooi's voor mensen die er iets mee hebben, het is een houvast, iets waar ze op terug kunnen vallen. Als je zo als mij nergens in gelooft zoals mij dan is het maar iets raars.
Ik vind dat je mensen niet mag afvallen op hun geloof tenzij ze het misbruiken. Alle geloven komt ook een beetje op hetzelfde neer want ze geloven in een god,allah/buddha

Ja dus het is 1 pot nat
Allah - buddha
Ik ben een pure Turk.
  woensdag 4 november 2009 @ 01:17:59 #12
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_74372538
'T is maar net hoever een religie is in zijn denkwijze.
De islam zit bij een bepaalde groep nu in dezelfde tijd als het Katholieke in de tijd van de inquisitie.
Israël domineert nu "hun" heilige stad (net zoals de moslims dat deden tijdens de kruistochten), en nu zijn er aanhangers van de islam die het terug willen.

Al doen ze dat niet zo zoals vroegah. (overduidelijk en direct) Dankzij technologie e.d.
Het enige punt hier is dat die groeperingen het net zoals vroegah het niet gaat om hun zogenaamde heilige stad.
Het gaat om macht. Alleen maar om macht.
En als je terugkijkt op religie.... tja, het gaat altijd om macht. Al is het bij boeddhisme heel moeilijk te detecteren.

Dus neen, niet alle religies zijn hetzelfde.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_74372546
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:17 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Allah - buddha
Moest een komma zijn sorry poelenburger
pi_74372560
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:18 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Moest een komma zijn sorry poelenburger
Het ging om die vergelijking, niet of jij Allah en buddha een zelfde naam gaf. Ik kom niet uit poelenburg
Ik ben een pure Turk.
pi_74372573
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:19 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Het ging om die vergelijking, niet of jij Allah en buddha een zelfde naam gaf. Ik kom niet uit poelenburg
Wat is het verschil dan tussen die 2?? Het komt toch een beetje op hetzelfde neer

En indebuurtvanpoelenburger dan
pi_74372592
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:20 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan tussen die 2?? Het komt toch een beetje op hetzelfde neer

En indebuurtvanpoelenburger dan
Gebruik google
Ik ben een pure Turk.
pi_74372624
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:21 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Gebruik google
Boeddha was een gids en geen god

ahhh soooo
pi_74372744
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:15 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik vind dat je mensen niet mag afvallen op hun geloof tenzij ze het misbruiken. Alle geloven komt ook een beetje op hetzelfde neer want ze geloven in een god,allah,buddha

Ja dus het is 1 pot nat
Joden, Christenen en moslims lijken qua geloof aardig op elkaar. Kennelijk zijn zij daarom ook de club die continu bonje trappen.

Maar Hindoes en Boeddhisten absoluut niet: het Hindoeïsme is vele malen gecompliceerder en het Boeddhisme is niet eens een religie, maar een levensfilosofie.
pi_74372756
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:36 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Joden, Christenen en moslims lijken qua geloof aardig op elkaar. Kennelijk zijn zij daarom ook de club die continu bonje trappen.

Maar Hindoes en Boeddhisten absoluut niet: het Hindoeïsme is vele malen gecompliceerder en het Boeddhisme is niet eens een religie, maar een levensfilosofie.
Ja daar ben ik ook net achtergekomen dat Boeddha geen godsdienst is

Maar de eerste 3 die je opnoemt is dus gewoon 1 pot nat
pi_74373000
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:38 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook net achtergekomen dat Boeddha geen godsdienst is

Maar de eerste 3 die je opnoemt is dus gewoon 1 pot nat
Naar mijn bescheiden mening inderdaad. Alledrie monotheïstisch, alledrie profeten en alledrie een sprookjesboek. Oh ja: en alledrie een superioriteitsprobleempje met wat geweldadige inslagen...
pi_74373021
quote:
Op woensdag 4 november 2009 02:08 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Naar mijn bescheiden mening inderdaad. Alledrie monotheïstisch, alledrie profeten en alledrie een sprookjesboek. Oh ja: en alledrie een superioriteitsprobleempje met wat geweldadige inslagen...
Ik ben christelijk opgevoed maar heb er helemaal niks mee, geloof ook nergens in maar dat betekend niet dat ik het mensen niet gun maar ik word er wel schijt ziek van dat ieder geloof zijn mening probeert door te drukken
  woensdag 4 november 2009 @ 03:06:22 #22
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_74373452
Geloof is an sich een mooi iets. Geloof verbind mensen en kan ze helpen met het bereiken van een doel.
Religie echter zet mensen tegen elkaar op.
pi_74373480
Bla bla bla, inderdaad een pot nat! Allemaal vette bullshit!
pi_74379818
Terechte klacht, religies zijn inderdaad niet allemaal hetzelfde.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_74381012
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:46 schreef koningdavid het volgende:
Terechte klacht, religies zijn inderdaad niet allemaal hetzelfde.
Klopt, maar een ding hebben ze gemeen; ze zijn door mensen bedacht.
  woensdag 4 november 2009 @ 12:26:59 #26
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_74381111
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:23 schreef Moordenaar het volgende:

[..]

Klopt, maar een ding hebben ze gemeen; ze zijn door mensen bedacht.
en ze irriteren mensen ermee die geen geloof hebben.
er komen ruzies en oorlogen van.
Beïnvloed de overheden en regeringen

Nee, geloof is niks voor mij. Maar val me er dan ook niet mee lastig. Iets wat vrij moeilijk gaat in deze tijden.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 4 november 2009 @ 12:33:35 #27
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_74381336
eens met timmer, maar elk geloof probeert de waarheid van het leven te vinden, hun leven goed leiden naar hun geloof en een te worden met het hogere, dus een pot nat, hoewel ze wel allemaal wel een ander sprookje hebben.
hindoeisme is ingewikkelder maar komt op het zelfde neer. het walhalla = hemel = wat de moslims ook voor dit woord gebruiken
en als er een geloof was die echt het antwoord op het leven zou vinden, zouden ze in vrede zijn want ze zouden het leven begrijpen, en dan vraag ik me af of ze zelfs de moeite zouden doen om mensen tot hun geloof te bekeren. en ik vraag me ook af, als je het leven doorgrong is er niks nieuws of spannend meer want je hebt doorgrond. zou je diep ongelukkig maken i guess
Zet heel Fok! blauw.
  woensdag 4 november 2009 @ 12:37:03 #28
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_74381436
quote:
[b]Op woensdag 4 november 2009 01:01 s

Ik hoor namelijk nooit dat een jood een christen in mekaar hoekt. Of een hindoe een jood. .

we hebben hier de indische buurt in zwolle, staat bekend als de criminele buurt, schietpartijen en mishandelingen. drugs circuit. geloof zegt minder dan meeste mensen denken
Zet heel Fok! blauw.
pi_74441193
quote:
Op woensdag 4 november 2009 02:10 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ik ben christelijk opgevoed maar heb er helemaal niks mee, geloof ook nergens in maar dat betekend niet dat ik het mensen niet gun maar ik word er wel schijt ziek van dat ieder geloof zijn mening probeert door te drukken
Exact hetzelfde verhaal hier, behalve dat ik wel geloof (Boeddhist).
pi_74441202
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:37 schreef smoking-snares het volgende:

[..]

we hebben hier de indische buurt in zwolle, staat bekend als de criminele buurt, schietpartijen en mishandelingen. drugs circuit. geloof zegt minder dan meeste mensen denken
Wie zegt er dat die gelovig zijn? Niet iedere Indiër is Hindoe, niet iedere Israeli is Jood en niet iedere Nederlander is Christen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')