OK lieve mensen,
Grof taalgebruik en schelden mag allemaal maar ik wil als het kan graag gefundeerde meningen en antwoorden horen/lezen als het even kan
Er wordt regelmatig, zo ook op FOK, dat alle religies één pot nat zijn en dat ze allemaal hetzelfde zijn en hetzelfde prediken. Dit met het oog op de agressie van moslims in de samenleving en de onverdraagzaamheid van twee kanten.
Toevallig ben ik een soort van onpartijdig, ik hang géén enkele religie aan, maar ik ben wel een bepaalde mening toegedaan:
NIET alle religies prediken hetzelfde... schijnbaar is Islam vrede (?), maar ik zie nergens zoveel geweld en ellende als in de landen waar die religie heerst. En ook in Nederland hebben we van niet alle religieuze groeperingen evenveel last.
Ik hoor namelijk nooit dat een jood een christen in mekaar hoekt. Of een hindoe een jood. Als er plekken zijn waar religie, intolerantie en onverdraagzaamheid richting anderen een rol spelen, dan is dit naar mijn mening normaal gesproken altijd in combinatie met mensen uit het Midden-Oosten of het Middenlandse Zee-gebied. Ofwel de mensen die het ongeluk kennen moslim te zijn en op de één of andere manier hardnekkig pestgedrag vertonen richting anderen.
Nooit hoor je dat er een opstootje is van christenen die even groepsgewijs een paar moslims in mekaar hoeken. Ik snap echter wel de neiging om meteen religie de schuld te geven. Ik durf WEL te zeggen dat het allemaal niet de schuld is van de ISLAM óf moslims in het algemeen. Wel hoort er bij diezelfde groepen een soort subcultuur waar 80% zich mee identificeert en dat is de martelaar uithangen op grote schaal en al dan niet iedereen aankijken over onrecht richting hun eigen groep en nooit of te nimmer zelf verantwoording af te dragen voor het onheil wat plaatsvindt.
ISLAM = een groep die wel degelijk vrede predikt, maar de etnische groeperingen die de religie aanhangen zijn wel extreem in opvatting en daad.
Mijn vraag is waarom?
Waarom die scheidslijn... tussen de religie en de volkeren.
Waarom onze veroordeling richting alle religies?
En waarom zijn de moslims zo fanatiek?
Ideeën? Wees eerlijk, wellicht noodgedwongen grof, maar vooral gefundeerd...