quote:Almere College: zoeken op Wilders VERBODEN
Er gebeuren rrrare dingen in het Nederlandse onderwijs. Onlangs bereikte ons het volgende bericht van scholier 'F.': "Vanmiddag probeer ik op school een artikel van Geert Wilders te bekijken, komt er een error, dat het discriminatie is. Geen enkel artikel van onze Geert is meer te bekijken! Het gaat om het Almere college te Dronten." Huh?! We kenden natuurlijk al de beroemde EO-filters die diverse websites blocken wegens 'te geil' of 'te leuk', maar dit is nieuw voor ons.
Het woord is aan Joris: "Curieus. Op het screenshot is duidelijk te zien dat het favicon (het blauwe Spits logo'tje, red.) wel laadt. Het domein staat dus wagenwijd open, maar kennelijk worden artikelen waar het woord 'Wilders' in voorkomt selectief geblokkeerd door de systeembeheerder. Daar is het internet niet voor bedoeld." Ja Almere College, leg dat maar eens uit! Kun je wel zo'n ultieme jeuktekst op je website hebben staan en 'wij kijken elkaar aan, wij groeten elkaar' als motto hanteren, hoe moeten jullie leerlingen straks overleven in de maatschappij als ze hun hele schoolcarrière van Wilders-nieuws verstoken zijn gebleven? Maar goed. Een middelbare school die op de eigen website 101 keer het woord 'ontmoetingsschool' laat vallen is natuurlijk al bij voorbaat verdacht
Maar het is toch de verantwoordelijkheid van het bestuur van de school wat wel en niet gesensureerd wordt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:41 schreef Blackf1re het volgende:
Ligt aan de URL lijst van bloxx! Iedereen kan daar dingen aan toe laten voegen volgens mij.
gesensureerdquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:49 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Maar het is toch de verantwoordelijkheid van het bestuur van de school wat wel en niet gesensureerd wordt.
En als Semioverheid instelling lijkt het mij vrij schandalig als een politieke partij gesensureerd wordt.Sensureer dan ALLE politieke partijen bij het zoeken op internet wel zo consequent.
Inderdaad. Ik geef je groot gelijk. Dat ze sterven met hun sensureren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:49 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Maar het is toch de verantwoordelijkheid van het bestuur van de school wat wel en niet gesensureerd wordt.
En als Semioverheid instelling lijkt het mij vrij schandalig als een politieke partij gesensureerd wordt.Sensureer dan ALLE politieke partijen bij het zoeken op internet wel zo consequent.
Hiero:quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:52 schreef isogram het volgende:
Merkwaardig... er staat wel gewoon een YouTube-linkje open, onderin beeld. Alsof daar niks over Wilders is te vinden... Maar dat zou dan ook allemaal geblokkeerd worden?
Yep, de meeste huis tuin en keuken routers hebben ook een functie om sites te blokkeren die bepaalde keywords bevatten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:52 schreef isogram het volgende:
Merkwaardig... er staat wel gewoon een YouTube-linkje open, onderin beeld. Alsof daar niks over Wilders is te vinden... Maar dat zou dan ook allemaal geblokkeerd worden?
Mogelijk dat er wat in de comments staat waardoor dat filter op hol slaat. Maar dan zou zo'n beetje elke nieuwssite met comments geblocked worden, dus dat zal wel niet. Ik kan zo snel geen andere geldige reden vinden, dus ja, slechte zaak.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Vreemde zaak, en indien het idd censuur is van het schoolbestuur en hele slechte zaak.
Tijd voor een kalmeringstabletquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:40 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Weer een mooi voorbeeld hoever de Links Fascistische overheid bereid is te gaan om Wilders te criminaliseren en sensureren.
Hij was niet op zoek naar Geert Wilders maar wou een artikel over een peiling lezen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:34 schreef Bowlingbal het volgende:
Dus nu vinden de Wilders-fans zelfs dat nieuws over hun Grote Blonde Godheid vóórgaat op degelijk rekenen- en taalonderwijs? What de fuck doet zo'n scholier op het onderwijs als hij zoekt naar Geert Wilders?
Het wordt elke dag gekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |