abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74437827
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is nu nét voorbij! Kende je die man?
ik kende het interview, maar ik mag de durpsgrenzen niet over he

(k ken 'm niet, wel dat het volgens mij in Vessem is, bij het Grote Meer)
  donderdag 5 november 2009 @ 22:41:25 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74437859
Die man veegde ook altijd de bladeren voor het lokale Mariakapelletje weg. Dat was net zo goed als een kaarsje opsteken vond hij.

Als ik 's ochtends om 06:45 voorbij een Maria-kapelletje fiets, haastig om de trein te halen, dan branden daar ook altijd kaarsen. Is er dan iemand zo vroeg opgestaan, vraag ik me dan telkens af?
Ik ben ook wel eens 's nachts om 03:00 halfzat van een galadiner teruggefietst. Ook voorbij een Mariakapelletje (die staan hier nogal wat). Daar brandden toen ook kaarsen (waxinelichtjes, die branden hooguit een uurtje). Wie steekt deze dan aan in het holst van de nacht vroeg ik me toen af.
The End Times are wild
pi_74437881
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De bodem is gezet en de AEX gaat naar 330. Uit de grafiek blijkt naar een getordeerde L, een gekantelde V en wel voor IXde keer.

Beter?
Hahahahaha lol. Als je het zo zou opschrijven zou ik het nog begrijpen waarom je het denkt, hoe gek ook. Maar voor het 'glazen bol', zonder zinnige argumentatie, kijken begin ik me een beetje te ergeren.
pi_74437962
Voor LXIV: Louwieke uit Vessem:

http://www.mariakapellen.nl/vessem.htm
pi_74438026
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:41 schreef LXIV het volgende:
Die man veegde ook altijd de bladeren voor het lokale Mariakapelletje weg. Dat was net zo goed als een kaarsje opsteken vond hij.

Als ik 's ochtends om 06:45 voorbij een Maria-kapelletje fiets, haastig om de trein te halen, dan branden daar ook altijd kaarsen. Is er dan iemand zo vroeg opgestaan, vraag ik me dan telkens af?
Ik ben ook wel eens 's nachts om 03:00 halfzat van een galadiner teruggefietst. Ook voorbij een Mariakapelletje (die staan hier nogal wat). Daar brandden toen ook kaarsen (waxinelichtjes, die branden hooguit een uurtje). Wie steekt deze dan aan in het holst van de nacht vroeg ik me toen af.
is een beetje traditie in de Kempen. Elk dorp heeft zijn kappeletje, en inderdaad branden daar altijd kaarsjes, ze worden ook druk bezocht en in ere gehouden...
  donderdag 5 november 2009 @ 22:46:56 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74438061
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Voor LXIV: Louwieke uit Vessem:

http://www.mariakapellen.nl/vessem.htm
Ja, dat was precies op tv net. Heb je het gezien?
The End Times are wild
pi_74438261
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dat was precies op tv net. Heb je het gezien?
laatste stukje, naar aanleiding van je post. Maar het was geloof ik ook al eens eerder uitgezonden. Ik kan er zo ook een paar hier in de omgeving aanwijzen. Altijd verlegen om een praatje. Zolang ze kunnen ouwehoeren, zijn ze niet kapot te krijgen
pi_74438354
Bob Prechter: Bear Market Rally Is Over, Stocks Headed For New Lows

Als 'ie het nog 10 jaar volhoudt, komt het misschien een keertje uit!! En op een gegeven moment draaien dit soort lui, net als Whitney, Roubini etc. Als ze zien dat het toch niet uit gaat komen. Dan is er ineens iets veranderd waardoor wat ze eerder zeiden niet meer opgaat!

[ Bericht 12% gewijzigd door Dave7 op 05-11-2009 22:59:59 ]
  donderdag 5 november 2009 @ 22:56:12 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74438426
Ik heb een oom, daar kunnen ze precies zo'n aflevering van maken. Wordt over één week 70, woont nog alleen op een boerderij in de Achterhoek, heeft geen tv of auto (of iets dat nog moderner is).
Hij heeft ook een "winkeltje" (in de vorm van een oude kast) gevuld met bessen, pruimen, noten, kersen e.d. langs de kant van de weg staan. Mensen kunnen dan een bakje meenemen en een euro neerleggen. Mijn oudste dochter van 3 vind het geweldig om daar langs te gaan!
The End Times are wild
pi_74438663
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:40 schreef SeLang het volgende:
Ondanks de forse stijging van 20 punten (S&P500) toch opnieuw lagere omzetten.
Textbook example van een bearrally.
Al zijn de gemiddelde volumes t.o.v 2 / 3 of meerdere jaren geleden nu zelfs lager.

Vraag me af of jij niet je interesse verliest in een markt die zo bezig is zoals hij nu is. Ik zou zelf bijv. niet een jaar lang naar de markt kunnen kijken zonder ook maar 1 positie in te nemen en continu afwachten om de odds in your favor te krijgen. Maarja, jouw situatie is natuurlijk wat anders dan de gemiddelde user hiet
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74438724
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:56 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een oom, daar kunnen ze precies zo'n aflevering van maken. Wordt over één week 70, woont nog alleen op een boerderij in de Achterhoek, heeft geen tv of auto (of iets dat nog moderner is).
Hij heeft ook een "winkeltje" (in de vorm van een oude kast) gevuld met bessen, pruimen, noten, kersen e.d. langs de kant van de weg staan. Mensen kunnen dan een bakje meenemen en een euro neerleggen. Mijn oudste dochter van 3 vind het geweldig om daar langs te gaan!
Ik vind het eigenlijk ook wel jammer dat dit soort zaakjes langzamerhand uitsterven in het beeld van Nederland
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 5 november 2009 @ 23:07:35 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74438892
Je kunt de gemiddelde P/E sinds de beurs geopend is natuurlijk wel als leidraad nemen of de koersen nu hoog of laag staan, maar de hele wereld en de hele economie is compleet veranderd sinds die tijd.
Pak dan de gemiddelde P/E van de afgelopen 20 jaar ofzo. Ik denk dat de P/E van 1904 niet zo relevant meer is voor de huidige situatie. Toen was beurshandel het domein van enkelen, werd er hoofdzakelijk op de hele lange termijn belegd, waren het hoofdzakelijk productiebedrijven, ging het alleen maar om dividend, etc.

Zelfs toen ik op school zat moesten wij nog van die hele klassieke berekeningen maken wat een bedrijf waard was. Dat ging dan over machines die over een termijn van 30 jaar afschreven, de kosten voor grondstoffen en arbeid en de rente op het geinvesteerde kapitaal. En zo proberen te berekenen wat de optimale stuksprijs was. Op die manier kon je dan ook de theoretische waarde van het bedrijf berekenen en of het vanuit economisch perspectief een rendabel bedrijf was.

Die hele rekenmethode is nu al niet meer relevant, je kunt 70% van de bedrijven aan de beurs zo niet meer waarderen!
The End Times are wild
  donderdag 5 november 2009 @ 23:08:45 #238
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74438932
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk ook wel jammer dat dit soort zaakjes langzamerhand uitsterven in het beeld van Nederland
Hier zie ik het gelukkig nog genoeg. Heel veel boeren hebben nog winkeltjes langs de kant van de weg waar je pompoenen, honing, appels, eieren, etc kunt kopen. En het geld in het sigarenkistje ernaast mag stoppen!
The End Times are wild
pi_74438999
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:54 schreef Dave7 het volgende:
Bob Prechter: Bear Market Rally Is Over, Stocks Headed For New Lows

Als 'ie het nog 10 jaar volhoudt, komt het misschien een keertje uit!! En op een gegeven moment draaien dit soort lui, net als Whitney, Roubini etc. Als ze zien dat het toch niet uit gaat komen. Dan is er ineens iets veranderd waardoor wat ze eerder zeiden niet meer opgaat!
Prechter was anders 1 van de weinigen die eind februari zei dat er een BMR zou komen met als target 1000-1100 voor de SnP. Toen was iedereen negatief en nu zien we het tegenovergestelde.
pi_74439014
Ik denk dat het eerder is met welke marge je je senang voelt om een positie in te nemen. Ik denk dat de markt bij gebrek aan alternatieven best hoger kan, maar vind aandelen toch te hoog gewaardeerd om een serieuze positie in te nemen.

Dan blijf ik maar stil zitten, terwijl 1 halve gok meer rendement oplevert dan een jaar rente....
  donderdag 5 november 2009 @ 23:14:13 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74439153
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik denk dat het eerder is met welke marge je je senang voelt om een positie in te nemen. Ik denk dat de markt bij gebrek aan alternatieven best hoger kan, maar vind aandelen toch te hoog gewaardeerd om een serieuze positie in te nemen.

Dan blijf ik maar stil zitten, terwijl 1 halve gok meer rendement oplevert dan een jaar rente....
Ik ook.Maar heb van de dip toch gebruik gemaakt om -deels- long te gaan. Want helemaal liquide voel ik me juist niet senang. Als de beurs dan stijgt heb ik het gevoel geld mis te lopen, maar durf op een hoger niveau ook niet weer in te stappen.
Voor hetzelfde geld hobbelt de beurs de komende jaren met 10 of 20 procent omhoog tot de 550 of daaromtrent. Dan ben ik toch blij als ik een deel van die winst meepak.
Gaan we dalen, dan heb ik nog cash om verder in te stappen.

Voor mijn gevoel is een neutrale positie ongeveer 50% long, en niet liquide.
The End Times are wild
pi_74439448
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ook.Maar heb van de dip toch gebruik gemaakt om -deels- long te gaan. Want helemaal liquide voel ik me juist niet senang. Als de beurs dan stijgt heb ik het gevoel geld mis te lopen, maar durf op een hoger niveau ook niet weer in te stappen.
Voor hetzelfde geld hobbelt de beurs de komende jaren met 10 of 20 procent omhoog tot de 550 of daaromtrent. Dan ben ik toch blij als ik een deel van die winst meepak.
Gaan we dalen, dan heb ik nog cash om verder in te stappen.

Voor mijn gevoel is een neutrale positie ongeveer 50% long, en niet liquide.
jij bent iemand die als het daalt zegt: goed dat ik niet 100% ben ingestapt, en als het stijgt: goed dat ik 50% ben ingestapt

op deze manier kan je niet verliezen

ik weet niet, in deze markt heb ik wel de behoefte als ik een positie heb om daar alert op te zijn. Ik heb op dit moment wat andere zakelijke dingen te doen die dat verhinderen. Desondanks had ik vanachtend wat orders gezet, maar geen van allen hebben hun limiet geraakt.... wel zuur, maar ach.... ik ga ook zelden op mijn bek, en scherp inkopen is nou eenmaal mijn talent, niet het verkopen:)

Overigens zit ik als ik vol belegd ben toch nog ruim liquide As a matter of principle.
pi_74439597
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Prechter was anders 1 van de weinigen die eind februari zei dat er een BMR zou komen met als target 1000-1100 voor de SnP. Toen was iedereen negatief en nu zien we het tegenovergestelde.
Roubini en Whitney zaten toen ook goed. Maar daarna........... op de bodem waren die het negatiefst. En vervolgens maanden later! Roubini die van een L naar een W ging, uiteindelijk naar een V. Whitney die ineens GS ging aanbevelen na een 120% rally...... Als iemand in het verleden goed zat, wil niet zeggen dat het in de toekomst ook zo is. Dat blijkt maar weer.

En daarbij, voor iemand die zich intensief bezig hield met de markt was het ook niet zo moeilijk om in maart 2008 te zien dat er stront aan de knikker was. Kijk maar naar C of FNM.
pi_74439702
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:27 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Roubini en Whitney zaten toen ook goed. Maar daarna........... op de bodem waren die het negatiefst. En vervolgens maanden later! Roubini die van een L naar een W ging, uiteindelijk naar een V. Whitney die ineens GS ging aanbevelen na een 120% rally...... Als iemand in het verleden goed zat, wil niet zeggen dat het in de toekomst ook zo is. Dat blijkt maar weer.

En daarbij, voor iemand die zich bezig hield met de markt was het ook niet zo moeilijk om in maart 2008 te zien dat er stront aan de knikker was. Kijk maar naar C of FNM.
Ik heb het over februari 2009. Een goede call van prechter om shorts te sluiten.

pi_74439765
quote:
Oh een bearmarketrally bedoelde je, sorry dan begreep ik het verkeerd. Ja dat was een goede call!
pi_74439841
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
Desondanks had ik vanachtend wat orders gezet, maar geen van allen hebben hun limiet geraakt.... wel zuur
Ik word er altijd zo gaar van dat als je koop order niet gehit wordt, je dat aandeel de week later 10% hoger ziet staan en dan pas weer maanden wacht voordat je het aanschaft omdat je het innerlijke gevoel hebt een 'groot' percentage te hebben misgelopen en bang bent op de top in te kopen.
  donderdag 5 november 2009 @ 23:37:01 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74439893
Ik koop bijna altijd op de koers waarop het aandeel op dat moment staat. Om nog een dubbeltje per aandeel af te wachten vind ik zonde als het niet gehaald wordt. Op de gemiddelde 20 tot 40% koerswinst waar ik uiteindelijk dan weer wil verkopen maakt dat ene dubbeltje ook niet veel uit.
The End Times are wild
pi_74439951
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:37 schreef LXIV het volgende:
Ik koop bijna altijd op de koers waarop het aandeel op dat moment staat. Om nog een dubbeltje per aandeel af te wachten vind ik zonde als het niet gehaald wordt. Op de gemiddelde 20 tot 40% koerswinst waar ik uiteindelijk dan weer wil verkopen maakt dat ene dubbeltje ook niet veel uit.
zo lang zit ik nooit. Ik ben met 5% per dag wel tevreden
  donderdag 5 november 2009 @ 23:40:03 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74439971
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

zo lang zit ik nooit. Ik ben met 5% per dag wel tevreden
In principe is mijn termijn een jaar of meer. En dan ben ik ook blij met 20% Heel erg blij zelfs!
The End Times are wild
pi_74440055
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik heb het over februari 2009. Een goede call van prechter om shorts te sluiten.

Alleen heeft 'ie het in deze video over een bearmarket die nog 2 jaar gaat duren. En in dat meest recente filmpje over dat het nog wel 6 a 7 jaar gaat duren. Tja ik weet het niet, vraag me af of hij gelijk gaat krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')